روايات

رواية انتقام صفية الفصل الثامن 8 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الفصل الثامن 8 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية البارت الثامن

رواية انتقام صفية الجزء الثامن

انتقام صفية
انتقام صفية

رواية انتقام صفية الحلقة الثامنة

فتحت باب المنزل
ودخلت المنزل اول شيء لفت انتباهي كان في
مشعل استغربت مين اللي مولع النار دي بدات اركز على المكان كان على كل جدران توجد نقوش وكتبات
غيرب مش باينه من اثار الحريق كانت ريحه المنزل سيئه جدا كان ريحه حيوان ميت فيها
ومليئه بالغبار والاتربه وشبكات العنكبوت
تصميم المنزل غريب جدا
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
كانت طابق الارض عباره عن غرف مقفوله كان في سلم كبير خشب يوصل للطابق اللي فوق
لفتت انتباهي غرفه مكتوب عليها كلمات بحبر اسود وتقدمت ناحيه الغرفه خطوتين رايتك كان ضل شخص عدى ورايا ببص ورايا في لهفه ما لقيتش حد اترعبت حرفيا وقلت لنفسي تهيئات جمدي قلبك يا
ريم كملت ماشيه ناحيه الغرفه
استغربت من الاسامي اللي كانت مكتوبه على غرفه بخط غريب قلت افتحها واخش اشوف فيها ايه
وصلت الى الباب ومسكت بالمقبض
خضني صوت بوابه البيت اتقفلت اوي
والشعله اتطفت اقشعر جسدي واصبحت اشعر بالبروده الشديده راودني خوف اوي فجاه سمعت صوت غير طبيعي ينبعث من الطابق العلوي كان ذلك صوت يشبه الصراخ مكتوم والنعيط الشديد توقف الصوت
سمعت خطوات
حد تنزل من السلم
فجاه الخطوات قربت وفضلت تقرب تقرب
وانا واقفه متمسمر من الخوف مكاني لحد لما بقت
في ظهري تماما غمضت عيني وايدي مقرمشه في جسمي وركبي بتخبط وبدات تلف حواليا بالبطى حسيت بحد قدام وشي وحاسه بنفسه ولسه عيني مغمضه كنت حاسه قلبي سيتوقف وبدات بالصراخ
من الخوف حتى انني نسيت ان في ذلك الحين يجب ان استعيذ بالله
بدات افتح عيني تدريجيان بصيت ما لقيتش حاجه قدامي وشعله اشتعلت تاني
ما لقيتش نفسي غير وانا بجري عاوزه اخرج من البيت كان الباب مقفول حاولت ان افتح وما قدرتش
تذكرت ان انا شفت شباك كان مفتوح في الطابق اللي فوق طلعت اجري على السلم كان متكسر كان بيعمل صوت اخر سلمه كنت راح اطلعها ليت الست واقفه في وشي محسش بنفسي غير وانا بصرخ وقعت من على السلم
نسيب فرح ونروح لسلمى
سلمى كانت نايمه وصحيت على صوت المنبه بصه في الساعه لقيت الساعه 7:00 صباحا يا لهوي العربيه نص ساعه هتوصل قومي يا ريم ريم
بتبص ما لقيتش ريم جنبيها امال راحت فين بدري كده اه ممكن تكون قاعده مع حنان تحت نزلت سلمى يا حنان ريم معاكي
حنان لا يا سلمى ريم ما نزلتش من ساعه ما طلعت امبارح …..
سلمى امال بنت فين ….
حنان ما تخافيش يا سلمى ريم كبيره رن عليها ممكن تكون خرجت وانا ما واخداش بالي تشم هوا…..
سلمى تليفونها فوق يا حنان انا قلبي مقبوض على بنتي حاسه ان يكون جرى لها حاجه……..
حنان ليه بتقولي كده يا سلمى ما تخافيش انا هطلع اصحي محمود ومصطفى ينزل يدور قطعها في الكلام صوت فوزيه وهي بتصرخ
حنان ياحبه عيني عليك يا مرت عمي فوزيه تاني مره تصحى وهي تصرخ كده
سلمى اجري يا حنان هاتي لها ميه اهدي يا فوزيه يا فوزيه يلا يا حنان بسرعه
فوزيه فاقت على صوت سلمى وهي كانت ترجف وتبكي كانت عماله تبص يمين وشمال سلمى ابوس ايدك يا سلمى ما تخليهاش تموتني انا غلطت بعترف بغلطي هو السبب مش انا
سلمى بصلي فوزيه باستغراب وهي عماله تترعش مش فاهمه منها حاجه اهدي يا فوزيه وبعدين اتكلمي
فوزيه وهي منهاره من العياط لا مش هاهدى هي ممكن تيجيلي دلوقتي تقتلني ابوس ايدك يا سلمى ما تخليهاش تموتني
دخلت حنان خد الميه اشرب يا مرات عم
فوزيه ضربت الكوبايه بايديها وقعتها على الارض هي عماله تعيط تتنفض وتبص يمين وشمال وتقول مش عاوزه اطفح
سلمى طيب اهدي يا فوزيه واحكي مين اللي هيموتك
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
فوزيه بصت لسلمى وهي مبرقه عينيها وعماله تهتها في الكلام صفيه هتقتلني انا شفتها بعيني مش هتسيبني غير لما تموتني كل ده بسبب ولد المركوب محمد اللي من عيله الدهشوري هو اللي وزني اني اقتل ريم والفلوس اللي عطاهاني تحت المرتبه خذوها مش عاوزه حاجه بس ما تخليهاش تقتلني …
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
سلمى مسكت فوزيه من رقبتها وبصوت عالي يا بنت الكل*****ب كنت عايزه تقتلي بنتي ده انا اللي هقتلك واشرب من دمك يا بنت الكل*****ب اوعى يا حنان سيبيني ….
حنان وهي عماله تصوت تشد سلمى من على فوزيه هتموت في ايدك يا سلمى ياااااا مصطفى الحقنا يا مصطفى
نزل مصطفى ومحمود يجروا في ايه شافو سلمى ماسكه فوزي وعماله تخنق فيها وحنان عماله تحوش
جيري محمود مسك سلمى شدها من على فوزيه
فوزيه وهي في حاله ذهول بصت لسلمى مبرق عينيها مش قادره تاخد نفسها وعماله تقول ايوه انا اللي كنت بخنقها بايدي دي فضلت تضحك وتعيط جالها زي حاله جنان
طلعت تجري سلمى سحبت البندقيه
مصطفى بتعمل ايه يا مخبوله نزل اللي في ايدك دي
سلمى اقسم بالله اللي بنتي جرى لها حاجه انا مش هرحم لا قريب ولا غريب وادي الدهشوري حسابه كتير معايا قوي اوعى يا مصطفى من قدامي
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
نسيب سلمى ونروح ليريم
فتحت عينيها ريم وهي واقعه على الارض وكانت اشعه الشمس داخله في انحاء المنزل حاولت انهض
من على الارض رايت المنزل كانه جديد لم يبدو عليه علامات الحريق كان نظيف وريحته جميله
استغربت ازاي البيت رجع كده انا كل اللي فاكراه اني وقعت من على السلم اللي حصل بعدين مش فاكره. ..
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
سمعت صوت فتاه جايه من الخارج وباب المنزل
اتفتح دخلت فتاه جميله بيضاء اللون شعرها اسود طويل تبلغ من العمر في 25 سنه كانت تضع شال على راسها شفاف وترتدي عبايه واسعه لونها زيتي في اسود
عدت من امامي كانها لا تراني استغربت معقول مش شايفاني
كان في صوت رجال بينادي من بره يا صفيه
الفتاه ردت عليه ايوه يا عم رفعت جاي اهو
وانا واقفه مكان مصدومه هو ايه اللي بيحصل ده
معقول تكون هي دي صفيه وازاي ده
طلعت اجري على بره بصيت لقيت البلد متغيره
خالص هو انا رجعت في الزمن ولا ايه وايه اللي بيحصل ده……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام صفية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *