روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب البارت السادس والثلاثون

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء السادس والثلاثون

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة السادسة والثلاثون

_داليا… دا أنا هخلي عيال الشارع يلعبو بيها
_المدير… بقولك إيه سمير خرج من السجن ولا لسه
_داليا… كان المفروض خرج الأسبوع ده..
بس ان شاء الله هيكون معانا الأسبوع الجاي
_(التلفون الخاص للمدير يرن) _
_المدير… اقفلي يا داليا وهكلمك تاني
_المدير يرد على التلفون الخاص… باشا
_الباشا… إيه اللي حصل عندك في المستشفى دا يا سامح
_المدير… يا باشا اطمن كله تحت السيطرة
_الباشا بعصبيه… ولما كله تحت السيطرة..
إيه التهريج اللي حصل ده
_المدير… يا باشا أنا لميت الموضوع..
واللي كان السبب هيتحاسب
_(الباشا يقفل السكه ف وشه) _
_(المدير يتصل ب داليا) _
_المدير… تجهزيلي 4 بنات وتبعتيهم المستشفى..
وأول ما سمير يخرج.. تبلغيني عشان نجتمع..
واقولكم هتعملو إيه بالظبط
_(وقبل ما ترد قفل ف وشها السكه) _
_(في غرفه نور) _(نور ونهله وعلي )
_علي… نور أنا مش فاهم حاجة وعايز أفهم
_نور لنهله… وانتي يا هبله مش عايزه تفهمي انتي كمان
_نهله… أنا الحاجه الوحيده اللي عايزه أفهمها..
حكايتك انتي والدب ده..
عشان مش مطمنه للعلاقه اللي بينكم
_نور بابتسامه… انتي غيرانه منو ولا إيه.. (وتحضن الدب)
_نهله… الويل لك أيها الدب اللعين
_نور بفرحه… نهله انتي بتقولي إيه
_نهله باستغراب… إيه الجمله اللي أنا قولتها دي..
أنا مش عارفه أنا قولتها إزاي
_نور بابتسامه… الذاكره بدأت تشتغل..
بس والنبي لما عقلك يرجعلك..
ما تعملي فيا مقالب
_(بقلم… محمد طه عبد المجيد) _
_علي بغضب… أنا رايح على غرفتي
_نور… أستنى يا علي.. إحنا جايين معاك غرفتك
_(يدخلو غرفه علي) _
_نور… نهله اقفلي الباب وتعالو اقعدوا جنبي
_نور بصوت واطي… إحنا جينا هنا عشان مفيش هنا كاميرا..
وعشان ممكن تكون الكاميرا اللي ف غرفتي..
بتسجل صوت وصوره
_علي… خير يا نور
_نور بصوت واطي… أنتو أكتر اتنين أنا بثق فيهم
والدكتوره كمان أنا بثق فيها..
بس مشكلتها انها متهوره..
واللي جاي مش عايز اندفاع وتهور
_علي… خير يا نور قلقتيني
_نور… المدير هوا اللي كان مشغل هبه واللي معاها
_علي… هوا دا اللي أنا عايز أفهمه..
ليه ما بلغتيش عليه.. وسلمتيه للشرطه وخلصنا
_نور… لأن مفيش أي دليل ضدده..
لأن هبه ما مجابتش سيرته ف التسجيلات..
ولأن هبه واللي معاها مستحيل يعترفو عليه
_نهله… وإحنا بقي هنقدر عليه
_نور… قصدك عليهم
_علي… عليهم اللي هما مين يا نور
_نور… اللي معاهم فلوس ونفوذ..
زباين هبه والبنات اللي كانو معاها
_علي… وإحنا مالنا ومال دا كله يا نور
_نور… يعني إيه إحنا مالنا يا علي
_علي بتحذير… يعني تفوقي يا نور..
وتعرفي ان إحنا مش بنمسل ف فيلم المخرج هيوفرلنا..
كل وسائل الانتصار على الناس دي..
انتي مش هتغيري الكون يا نور..
والدنيا دي زي ما الخير اللي فيها مش هيخلص..
بردو الشر اللي فيها مش هيخلص..
وانتي لسه قايله الناس دي معاها فلوس ونفوذ..
يعني لو حطونا ف دماغهم.. مش هيطلع علينا..
نهار بكره.. يبقي الحل الوحيد..
إننا نهرب من قدام الناس دي..
مش نروح نقف ف وشهم..
يا نور اللي ما يشوفش من الغربال يبقى أعمي..
أنا عاجز وبرجل واحده.. وانتي ما بتشوفيش..
ونهله لا حول لها ولا قوة..
لو وقفنا قصادهم يبقي بننت،حر..
وصدقيني يا نور.. أنا أكتر منك قرفان من الناس دي..
أنا أكتر منك عايز الناس دي تتحاسب وتتع،دم..
بس يا نور العقل بيقول.. إننا ما نوقفش ضدد التيار..
العقل بيقول إننا نهرب..
إحنا لازم نهرب…..
_ويتبع…….
_بقلم… محمد طه 🖋️
_أتمنى من كل المتابعين أن يقرأون هذا
_أولا ::بحبكم ف الله جميعا وتحياتي لكل المتابعين
_ثانياً ::كل تعليقاتكم بشوفها وسعيد بيها جدا
_وبزعل جدا لما بلاقي تعليق من النوع ده
_(كملي) _(تسلمي) _(تسلم ايديكي) _
_يا جماعه مؤلف الروايه إسمه
_(محمد طه عبد المجيد) _أو_( محمد الشاعر) _
_ثالثا ::_(أغلب التعليقات) _
_(البارت صغير) _(كبر البارت شويه)
_(طيب نزل بارتين ف اليوم) _
_يا جماعه قولت قبل كده وهقول تاني
_أنا ما بشرحش تفاصيل الوجه والحركه
_ولو كتبت تفاصيل الوجه والحركه
_البارت هيبقى أكبر من كده 3 مرات
_(ودا مثال بسيط) _
_نهايه البارت دا حديث ل علي
_قبل ما علي يتكلم لو هشرح تفاصيل الوجه والحركه
_قبل ما يقول الحوار فيه 29 كلمه المفروض يتكتبو
_(تعالو نشوف) _
علي كان واقف وبعيد عن نور شويه
قرب منها خطوتين وقعد قدامها مباشرا
وهوا بيغلي من جواه وعنيه كلها قلق وخوف
وقبل ما يتكلم خبط بالعكاز في الأرض وقال…
_كل دا أنا لخصته ف كلمتين
_علي بتحذير
_يا جماعه انا بكتب الحوار مباشر
_(خير الكلام ما قل ودل) _

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *