روايات

رواية واكتفى بها القلب الفصل الأول 1 بقلم شيماء صبحي

رواية واكتفى بها القلب الفصل الأول 1 بقلم شيماء صبحي

رواية واكتفى بها القلب البارت الأول

رواية واكتفى بها القلب الجزء الأول

واكتفى بها القلب
واكتفى بها القلب

رواية واكتفى بها القلب الحلقة الأولى

سايقة عربيتها بسرعه عاوزه تلحق طيارتها الي فاضل علي اقلاعها ربع ساعة” بتافف بضيق لما بتجيلها مسدج من صديقتها الي بتعرفها ان الطياره خلاص انطلقت لباريس “؟؟
يوووه كل دا بسببك يا غب” ي لو مكنتش عطلتني بغلاس” تك مكنتش الطيارة فاتتني”
بنرجع لساعة قبل الي حصل”
يمامي انا خلاص جاهزه وهتحرك علشان الطيارة خلاص يدوبك الحقها” بتقرب منها مامتها وبتبوسها” خلي بالك علي نفسك يا حبيبتي ؟
بتخرج ليلي وبتركب عربيتها وقبل ما تخرج من الفيلا بتقرب من الك”لب والي اسمه” رون وبتسلم عليه ‘””
باي رون ” خلي بالك منو يا عم رمضان” بيبتسم رمضان وهوا شايل الك”لب وبيقول” في عيوني يا ست ليلي اهم حاجة ترجعيلنا بالسلامة
بتنطلق ليلي بعربيتها وبتخرج من الفيلا متجهه للطريق العام ‘
كانت مشغله اغنيه اجنبيه بتدندن معاها بصوت هادي وفجأه بيخرج رجل في نصف طريقها بتبص ليلي بصدمة وعلي اخر لحظة بتفرمل العربيه وبتقف !!!
بيقرب الراجل من شباك العربيه وبيقول” انا اسف يافندم بس عربيتي عطلت ومحتاج مايه للسخان ؟!!
ليلي بصدمة” افندم؟!!
انا متاسف بس لو ممكن تساعديني وتديني مايه من الخزان عنك اصل انا معايا في العربيه رجل مهم جدا ولو اتاخرت اكتر من كدا هيتاخر علي الميتنج بتاعوا وهيطين عيشتي !! ارجوكي ساعديني ؟
—للاسف مش هقدر اساعدك لاني مستعجله جدا وعندي طياره كمان نص ساعه
الراجل برجاء” طيب ياانسه بس ساعديني انا كدا هيتقطع عيشي ؟؟
ليلي بعصبيه” وانا مالي !؟؟؟؟ انا معنديش وقت اضيعه معاك !!!
وبعدين روح قول للمهم دا يركب تاكسي ولا يطلب اوبر ” مدام مستعجل اوي كدا ؟؟!
بصلها الراجل بقله حيله” للاسف مينفعشي”؟
—بص انا لو فاتتني الطياره انا الي هقطع عيشك !!! ابعد؟؟
بيخرج شاب من العربيه بتاعت الراجل دا وبيكون لابس بدله رسميه ونظاره شمسيه وبيقرب منهم وبيقول بصوت قوي” اي الي بيحصل هنا يا مالك ومين الانسه “؟؟
بيبصلوا مالك برعب” م.. مفيش يا ادهم بيه ،،انا بس كنت بحل المشكله بتاعت العربيه وبطلب المساعده من الانسه ،، بس للاسف هيا مش هتقدر تساعدنا؟!!
بيبص ادهم ل ليلي الي لابسه نضاره شمسيه وقاعده في عربيه وبتبص في التلفون بعصبيه” لو سمحت خليني اتحرك بق لحسن والله ادوسك؟!!
بيتعصب ادهم من اسلوبها” انتي ازاي تكلميه بالاسلوب دا ؟!!
ليلي بعدم فهم! ومين المان ؟!!
ادهم” انتي فاكره نفسك ايه يا حشره انتي ؟!! مش عارفه انتي بتكلمي مين؟؟ ولا واقفه تتشرطي وكأنك ليكي لازمه ؟! انتو مجرد نفايات في المجتمع ؟!
بتتعصب ليلي من كلامه الي جرحها وجرح شخصيتها وبتخرج من العربيه وبتتكلم بعصبيه” انت مين سمحلك تتكلم معايا بالاسلوب دا واييي فتحت الصدر دي انت لو فاكرني قطه فخاف بق لحسن وربي اخربشك؟!؟
بيبصلها ادهم وبيتفجأه من جرأتها وهيا بتقرب منها وهو بيرجع لورا ولحد مبيخبط في مالك الي واقف مصدومً من الي بيحصل”
انا لولا اني ورايا طياره هتطلع حالا كنت وريتك انا مين؟؟؟
بتركب ليلي عربيتها وبتسوق متجهه للمطار باقصي سرعه
عاوزه تلحق طيارتها الي فاضل علي اقلاعها ربع ساعة” بتافف بضيق لما بتجيلها مسدج من صديقتها الي بتعرفها ان الطياره خلاص انطلقت لباريس “؟؟
يوووه كل دا بسببك يا غب” ي لو مكنتش عطلتني بغلاس” تك دي مكنتش الطيارة فاتتني” بتضرب علي الكرسي بغضب وتكمل طريقها للمطار وبتلاقي صديقتها سالي والي واقفه ومعاها شنطتها واول مبتشوف ليلي بتقرب منها بغضب” اي الي اخرك يا ليلي انتي عارفه ان السفريه دي مهمه جدا لشغلنا ؟؟؟
ليلي بتحاول تهديها” انا كل الحكايه طلع قدامي اتنين مجانين عطلوني وعلي مخلصت منهم كنت واتنهدت بضيق” بس وربنا منا هسيبوا المتخلف دا بق بيقولي متعرفيش انتي بتكلمي مين وقال ايه احنا مجرد نفايات في المجتمع” المتخ”لف الي ميعرفش قيمة الانثي واهميتها في العالم ؟؟؟
سالي بتقرب منها وبتحضنها” خلاص اهدي يا لولي احنا هنبعت مسدج ليهم نعرفهم ان الطياره فاتتنا واننا هنأجل الاجتماع لما يجوا مصر بعد اسبوعين ”
ليلي بضيق” تمام يا سالي انا اصلا كنت عاوزه اخد بريك شويه عاوزه افصل عن كل حاجه وزي مقولتي ناجل وبالمره نبق نشوف موضوع المنافس الجديد دا الي داخل السوق فاتح صدره؟!؟
سالي” اوك خلينا نروح لمطعم هادي كدا نفطر وبعدين نشوف هنقضي الويك اند فين “؟
ليلي ” اوك يلا بينا”
_________________
امام شركة السويفي
بيخرج من العربيه وبيدخل للشركه بعصبيه بتقرب منه السكرتيره” حضرتك متأخر 10دقايق يافندم بس الميتنج أتاجل لحد محضرتك توصل بالسلامة ،
بيبصلها ادهم بطرف عين ؟ اوك يا مي انا عاوزك تروحي تجيبلي مراد من الاوتيل الي متزفت فيه”؟ عرفيه ان في مسؤليات ومفيش وقت نضيعه؟
مي بضحكه” مهوا انا بعت نهاد تجيبه كنت عارفه ان حضرتك هتطلب دا مني فقررت انفذه؟
ادهم” تمام يا مي عمل هايل بس ميتكررش تاني غير لما اطلب منك ؟
بتكشر مي وبتبصلوا بصدمة وبتقول في سرها” اكيد ادهم بيه يا اما مجنون ” يا اما عندو انفصام في الشخصيه”
بيوصلوا اوضته الاجتماعات وبيدخل ادهم وبيقف المتواجدين باحترام”
اهلا بيك يا ادهم بيه !
ادهم” اهلا بيكوا جميعا اتفضلوا اقعدوا ، اولا انا بعتذر عن التاخير الي حصل كان لسبب شخصي والحمد لله اتحل
ثانيا ودا الاهم خلينا ندخل في الموضوع علي طول ،
بيقف شاب ؟ بافتدم السوق بتاعنا واقف بقالو ثلاث ايام ودا لان اكتشفنا ان في شركة ظهرت منافسه لينا والحقيقه ان صاحبها دا ذكي جدا وقدر ياكل السوق في اقل من اسبوع!!
ادهم بيبصلوا بتركيز؟ الشركة دي اسمها ايه”
الشاب” S,L معروفه باسم The strong lion
ادهمً بتفكير” الاسد القوي ومين اصحابها
الشاب” مجهول يا فندم بس في ناس بتقول انهم اتنين شركاء بس محدش شافهم ولا يعرفهم حتي ودايما بينفذو الصفات من عن طريق ناس تانيه وبرضوا مبيكونوش عارفينهم بس الصفقه الي هتم خلال اسبوعين بيقولوا انهم هيكشفوا عن هويتهم ودا خبر ترند يفندم مخلي شركات كتير تعمل معاهم صفقات بس انا بقترح اننا نعلن عن المنتج السري الي حضرتك كنت رافض تعرضوا ،؟
ادهم بصلو بتفكير وقال” انا لازم اراجع الموضوع دا عاوزك تحولي كل المعلومات عن الشركة دي علي مكتبي الموضوع دا محتاج تفكير خصوصا المنتج الي بتقول اننا ننزل بيه في السوق دا لوحده عاوز يتدرس كويس جدا”
بيدخل مراد وهوا بيقول” انا عملت بحث عنهم وكشفت هويتهم”؟

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية واكتفى بها القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *