روايات

رواية احببت مختلفا الفصل الثالث 3 بقلم أمل السيد

رواية احببت مختلفا الفصل الثالث 3 بقلم أمل السيد

رواية احببت مختلفا البارت الثالث

رواية احببت مختلفا الجزء الثالث

احببت مختلفا
احببت مختلفا

رواية احببت مختلفا الحلقة الثالثة

ريلام بصدمه:- إيه طليقته
انجي بغرور و بتريقة: أيوه أنا طليقته انتي ما تعرفيش ولا إيه يقلبي تلاقيه نسا يقولك معلش معلش المرة الجاية هيقولك
أبو حمزة: إيه يا عروسه مش هتجيبلنا حاجة نشربها ولا إيه ولا انتي بخيله
ريلام بحراج:- حاضر من عيني عن إذنكم
أبو حمزة: إيه ي انجي أنا غلطان أني وفقت أنك تيجي معنا مش كده أهدى شوية
انجي: سوري بس إزاي حمزة وافق يتجوزها أصلا دي شكلها بلدي أوي يا عمو
مامت حمزة: حبيبتي أهدى شوية مش كده مش عايزين حمزة يسمع حاجة
انجي: حاضر عشان خاطرك بس انتي يا طنط
ريلام: احم اتفضلوا
أبو حمزة: شكرا يا عروسه حمزة فين
ريلام: نايم
انجي: يا ترى بينام لوحده ولا انتي اللي…
ريلام بمقاطع:- نعم قصدك إيه يعني بالكلام ده
انجي: ممكن كلمتين لوحدنا يا عروسه
ريلام: أكيد اتفضلي
بعد شويه سمعوا صوت ريلام وهي بتقول اطلعي بره بصوت عالي:-
أبو حمزة: في إيه يا بنتي
انجي بهروب: مافيش يا عمو أنا هامشي شكل العروسه اعصابه تعبانه قاعدين ولا تيجو معي شكلكم قاعدين سلام أنا..
أبو حمزة: هي قالتلك إيه يزعلك بالشكل ده
ريلام: ها مافيش ي عمي
مامت حمزة: خلاص نستأذن احنا بقى ابقى سلميلنا على حمزة يلا يا حبيبي
ريلام:- قفلت الباب قعدت تعيط حست بيد علي كتفه رفعت وشها فجأة لقيته بيمسح دموعها بعدت يديه عنها أنت إيه شويه تجرحني وشويه حسسني بالأمان أنا تعبت منكم كلكم ليه بتعملوا في كده
حمزة:- فجأة شدها لحضنه
ريلام:- أبعد عني
حمزة:- حضنها جامد ششش أهدى خلاص أوعى تكوني حبتيني
ريلام: بعدت عنه أنت إزاي تحضني كده
حمزة 😉:- أنا برضو
ريلام:- ها قصدك إيه يعني
حمزه:- أنا ولا حاجة 😂
ريلام:- هو أنت فعلا كنت متجوز البتاعه دي
حمزه:-روحي اعمليلي فنجان قهوة وأنا
احكيلك
ريلام:- ماشي
**************************************************************
في الصباح عند إسلام ومريم
إسلام : مريوم
مريم: اممممم
إسلام : أصحى
مريم: الساعة كم
إسلام : الساعة 12
مريم: أنت قلت كم 12 حنين و الحضانة أكيد لسه نايمه
إسلام : أهدى حنين قربت تيجي من الحضانة حنين راحت من بدري
مريم: راحت إزاي مين اللي سرحلها شعرها
إسلام : أنا
مريم: أنت سرحتلها شعرها
إسلام : أيوه ولبستها كمان انتي مش واثقه في ولا إيه
مريم: يسلملي حبيبي القمر
اسلام: أفهم إن أنا بتثبت كده
مريم: لا طبعا
إسلام : هههه ماشي يلا عشان تموره واحشني
مريم: خمس دقائق وأكون جاهزة يا حبيبي عشان وحشني برضو
اسلام: ماشي في إنتظارك
**************************************************************
عند حمزة و ريلام
ريلام:- يلا عشان نفطر
حمزة: أنا عاوز قهوة بس
ريلام:- ما ينفعش تشرب قهوة وبطنك فاضيه
حمزة: لا أنا متعود على كده
ريلام:- غلط كده تتعب
حمزة: مش مهم
ريلام: لو قلتلك عشان خاطري
حمزه: هاكل بس بلاش رغي
ريلام: حاضر بس احكيلي عن حياتك
حمزة: حاضر يستي أنا أسمى الرائد حمزة ياسين الدمنهوري عمري 32 سنه حلمي زي اي شاب أني أدخل شرطة والحمد لله حققت حلمي أما بالنسبه لانجي دي بنت عمي كنت بأحبها وأنا صغير كنت متعلق بها جداً كنت عارف ان هي بتستغليني لمصلحتها وفجأة سافرت أمريكا عشان تكمل دراستها طلبت منها أن هي ما تسافرش بس هي قالتلي تتحقق حلها وترجع عشان نكون مع بعض ونتجوز وافقت بس قبل ما تسافر عملنا خطوبة وبعدها سافرت لمده أربع سنين ورجعت بس كانت واحدة تانيه خالص في التعامل وفي الكلام كنت باضغط على نفسي عشانها وجاي يوم فرحنا اللي هو كان اوحش يوم في حياتي في الفرح جاء إتصال من مديري في الشغل كأن في مامورية ضروريه سبت الفرح ومشيت واحنا في ماموريه عملت حادث أنا والمدير بتاعي للأسف المدير مات وأنا زي ما انتي شايفه كده ورحت المستشفى بس للأسف ما جائتش تشافتني حتى لما رجعت البيت ما حاولتش تشوفني ولا مرة بعدها بأسبوع طلبت الطلاق وأنا وافقت وتطلقلنا وسبت البيت وقعدت هنا بس دي كل حكايتي
ريلام:- يا خبر حياتك صعب قوي وأنا اللي كنت بأقول حياتي أصعب على فكرة هي ماتستهلكش ولا تستاهل حبك ده لا أنها باعتك في عز ما أنت كنت محتاجلها بس ربنا بعدك عنها عشان بيحبك بس ربنا يوعدك باللي أحسن منها وتحبك
حمزه:- فعلا ربنا يوعدني باللي احسن منها انتي انتي شكلك طيبه قوي ريلام
ريلام:- يا خبر العصر ها إذن عن أذنك
حمزه: ماتنسيش تحكيلي عن نفسك
ريلام:- حاضر
**************************************************************
ف مبنى الشرطه
في غرفه الاجتماع
الرائد حسين: واحنا هنفضل قاعدين كتير
الرائد خالد: أنا هاموت وأنام بقيلي
أسبوع مانمتش
الرائد كمال: فين العزيمه والاراده
الرائد عز: موجودة
الرائد خالد: منور يا باشا يا بختك أنت
الرائد عز: ده نورك يا باشا هو الإجتماع لسه مبداش
الرائد كمال: لسه والله يا إبني
الرائد عز: إيه يا ابني مالك في إيه
الرائد كمال: لما أطلع هاقولك
الرائد عز: خلاص ماشي أسكت بقى عشان جاء
اللواء أحمد جمال: جاهزين للمهمه الجديدة
الكل: أيوه يا فندم
اللواء أحمد جمال: ركزي معي على الشاشه كده
الرائد حسين: تمام يا فندم بس عندي استفسار واحد
اللواء أحمد جمال: اتفضل ي حضرت الرائد
الرائد حسين: على مافهمت المهمه دي هتكون بره البلد صح
اللواء أحمد جمال: أيوه صح واللي هيتابع معكم الرائد حمزة ياسين هاتابع معكم من خلال اللاب توب تمام في أي سؤال تاني
الرائد عز: تمام يا فندم مافيش أي سؤال
اللواء أحمد جمال: خلاص يا أبطال هتسافروا الأسبوع الجاي
الرائد حسين: نعم الأسبوع الجاي
الرائد عز: تمام يا فندم جاهزين ما فيش حاجة
اللواء أحمد جمال: كده الخطة جاهزة عن إذنكم أنا بقى
الرائد عز: في إيه يا ابني مالك
الرائد حسين: في إن أنا بطلع من مهمه أدخل في مهمه
الرائد عز: ههههه معلش يا ابني يا عيني عليك عارف ان هي وحشاك صح 😉
الرائد حسين: أنا غلطان ان أنا بأتكلم معك سلام
الرائد عز: هههه سلام قولي بقى يا كمون.
الرائد كمال: كمون ماشي تعال في المكتب
الرائد: عز: يلا كمون
**************************************************************
ف مستشفى (………) في طابق الحضان
الدكتور إسلام للممرضه
إسلام : كنا عايزين نشوف تامر إسلام
الممرضه: ثانيه واحدة أشوف الإسم
إسلام : تمام
الممرضه: للأسف ده توفى من نصف ساعه
مريم: هو مين اللي مات
إسلام : اهدي أكيد في سوء تفاهم لو سمحتي شوفي تاني
الممرضه: أنا متأكده يا دكتور
إسلام بزعيق: باقولك اتأكدي تاني
الممرضه بخوف: ممكن توطي صوتك ما ينفعش كده أنت في مستشفى مش في الشارع
اسلام بصدمه: مــريـــــــــم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت مختلفا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *