روايات

رواية سحر عيناكي الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية سحر عيناكي الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية سحر عيناكي البارت الأول

رواية سحر عيناكي الجزء الأول

سحر عيناكي
سحر عيناكي

رواية سحر عيناكي الحلقة الأولى

بنات انهارده ابن عائله الناجي جاي
و عملين ايه حافله و كل البنات أهلها هيبعتوهم عشان يمك يمكن يعني تعجبه واحده هو جاي من باريس
اسيا : طيب احنا مالنا يا ملك
ملك بسخريه : وانتي مالك يعني هو هيسيب البنات ويبص ليكي انتي يا اسيا
اسيا عيونها أدمعت : عارفه يا ملك
وتركت وركضت علي الحمام عشان مش يشوفوا دموعها
نيره : ايه الأسلوب الرفت دا يا ملك
ملك : انا مش عارفه انتي مصاحبه البنت دي ليه و لا من بيئتك ولا من مستواكي
نيره : ملك انا بحترمك عشان انتي بنت عمي لكن اسيا لا خط احمر
وتركتها وذهبت ل أسيا
اسيا كانت بتبكي
نيره : اسيا بطلي كل ما حد يدايقق تعيطي كده ايه خليكي قويه شويه
اسيا ببكاء : انا مش عارفه ليه الكل بيكرهني انا مش بأذي حد
نيره حضنت اسيا و قالت بلاااش بقي عياط هما بيكرهوكي عشان انتي احسن منهم المهم هتيجي الحفله
اسيا :بغيظ : انا مالي انا بالحفالات دي
للطبقه المخملية فقط انا اخري اروح اقدم فيها الاكل والحلويات والمشروبات ماتنسيش اني بشتغل تبع فندق خمس نجوم في حافله انهارده
وانا هروحها عشان اخدمهم بس
نيره زعلت جدا علي صحبتها آسيا وعلي شغلها ثم قالت بمرح طيب يالا بقي عشان دكتور هادي هيمسخرنا
اسيا : بحبوووش خالص الملزق
نيره 🤣🤣🤣🤣 حرام عليكي الدكتور هيموت عليكي وانتي ولا معبراه
اسيا : بكرهوا خالص ملزق بتاع البنات
يالي بقي عشان بيتلكك عليا
ودخلوا المحاضره
هادي: استني عندك
اسيا ل نيره : اوبس اتقفشنا
هادي بتقولي ايه سمعيني
اسيا بربشت بعيونها ثم قالت ببراءة: مش قولت حاجه يا دكتور
هادي سرح في عيونها الفيروزية
نيره همست ل أسيا : حلوين عيونك دول كل منقع في مشكله نستخدمهم
اسيا : والله يا بنتي هما الي بيأنقذوني لولاهم كنت زماني روحت في سابع سما
ثم اشتكت بإيدها دكتور هادي يا دكتوووور
هادي : اه اي ايه في حاجه
الطلاب كلهم ضحكوووووا عليه وهو اتكثف ثم قال بزعيق ادخلي يا اسيييا
و بعد وقت اسيا ونيره خلصوا محاضرات وطلعوا
اسيا : يالا بقي عشان هتأخر علي معاد الشغل
نيره : طيب تعالي اوصلك
اسيا : بلااش اتعبك معايا
نيره زقت اسيا في العربيه كده كده طريقنا واحد بعدين في اخت تتعب اختها
نيره وصلتها علي الفندق
اسيا دخلت غيرت ملابسها ولبس زي الشغل عمال الخدمه
ندي : اسيا انتي متعرفيش احنا هنروح نخدم في حافله كبيررره اوووي
اسيا : حافلة مين
ندي : بيقولوا حفلة لعائله الناجي
اسيا : بشهقه دا اصحابي كلهم رايحين هيفضلوا يتمسخروا عليا انا عارفه و بدأت في بكاء
ندي : بلااش العياط يا اسيا دي حاجه تافه بعدين انتي مش بتعملي حاجه غلط دا الشغل والشغل عمره ماكان عيب
اسيا مسحت دموعها : فعلا معاكي حق لازم ابقي قويه يالا عشان خلاص هنمشي و جهزوا نفسهم
في المساء كان الضيوف راحوا الحفله وكان معاد وصول مراد الناجي الي عاملين ايه الحفله بمناسبه عيد ميلاده ورجوعه لمصر بعد ما خلص
في قصر عائله الناجي
دخل شاب في غايه الاناقه والجمال
وكان معاه شنط كتير
يا اهل الدااااار يا بابا يا ماما
هو مافيش حد كده هيستقبلي دا انا فكرت هلقيكم منتظريني
وفجأة كل طلعوا هابي بيرز داي مراد
مراد ضحك وحضن أمه وأبوه وأخواته
مراد وقال بجد انتو احسن عائله
اسيا كانت واقفه علي جنب وشافتهم مبسطين و دموعها نزله غصب عنها
ثم قالت لنفسها هي دي العائله ولا بلاش كان نفسي الاقي عائله زي دي حد يحبني ويهتم ربنا يرحمك يا امي انتي وبابا ربنا يرحمهم روحتوا وسبتوني شوفوا بعد ما كنا مبسطين
و مسحت دموعها وجهزت عشان تقدم المشروبات وكانت بتقدم وبترجع خطوه وكان مراد بيعدي ويتكلم في الفون و مش شايفها وخبط فيها وكانت هتقع لكن مراد لحقها ولف أيده علي وسطها ومسك الصينيه قبل ما تقع وبص علي اسيا وفي عيونها وسرح في عيونها الفيروزية و يتتبع

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سحر عيناكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *