روايات

رواية الف ليله وليله الفصل السادس 6 بقلم رو محمد

رواية الف ليله وليله الفصل السادس 6 بقلم رو محمد

رواية الف ليله وليله البارت السادس

رواية الف ليله وليله الجزء السادس

الف ليله وليله
الف ليله وليله

رواية الف ليله وليله الحلقة السادسة

علاقتنا اتطورت ف يوم وليله بقينا أقرب أصحاب لبعض عرفت عنه حاجات كتير يومي مبقاش يكمل غير بوجوده او مسدج منه بطريقه لذيذه اتسلل جوا قلبي ونا ونا مبسوطه مبسوطه جدا لقيت رقمه منور الفون بتاعي تلقائي ابتسمت
الو
وحشتيني
رسلان
عيون رسلان
بس بقا
سمعت ضحكته وابتسمت غصب عني
انت فين انا اتاخرت على الجامعه
مستنيكي تحت البيت
نازله حالا
قفلت معا وابتسمت على كلامه الي ديما بيقوله ليا ديما لما بوحشه بيقولي وحشتني صريحه اول ما بيشوفني بحس ان بيحضني بعيونه بحس بلهفته وهوه بيتكلم معايا بيبقا عايز يتكلم ف كل حاجه حصلتله ف اليوم بفضل الاحظ راكشنات وشه وهوه بيحكي الي بتبقا زعلانه وبعدين فرحانه وبعدين خجوله انا بقيت بتابع اقل تفاصيله بيعملها نزلت واول ما شفني ابتسم ابتسامته المعتاده
كل ده ي هانم بتلبسي وبعدين اي الحلاوه دي هتروحلهم كده عايزه تتخطفي مني
كان ممكن تقول شكلك حلو علفكرا
شكلك حلو علفكرا
رخم ابعد
ضحك ومسك أيدي وشدني على العربيه
طب خلاص متزعليش ي كتكوتي يلا عشان متتاخريش والعميد الاقرع يطردك
ركبت معا ونا يبتسم على طريقته اللطيفه معايا فضلت احكيله عن الروايه الي قرأتها طول الطريق وهوه بيتابعني باهتمام
وبعدين بقا اي الي حصل تخيل
اي الي حصل
كانت دخلله اوضتها لقت البطل فيها
بجد
ايوا طلع ممتش وعايش كنت فرحانه اوي
كان مندمج معايا ونا بحكي اقولكو سر هوه بيكره الروايات بس بقا بيجبهم ويقراهم وبعدين يشرحها ليا ودي من اقرب الحاجات لقلبي
وصلنا ي رونق هانم
الحق انزل بقا
استني
بصتله باهتمام لقيته طلعلي السناكس الي ديما بيحتفظ بيها ف جيبه لاني بحبها ولما يجي وقت انو يمشي يديني وحده ابتسمتله وخدتها ومشيت بعد ما فضل يوصيني ساعه اني اركز ف المحاضره ولو حاجه حصلت اكلمه واول ما اخلص ارن عليه وكتير من التحفظات الي بقت ملازماني
رونق عامله اي وحشتيني اوي
كويسه ونتي كمان ي نور مشوفتكيش من اول الاجازه
مكنتش هنا انتي اخبارك اي
انا زي الفل شكرا لسؤالك
مين الي كان موصلك ده اخوكي
اتوترت معرفتش اجاوبها انا ونور مش أصحاب علاقتنا سطحيه مش بنتكلم كلامنا شبه معدوم بس انا ديما بشوفها معايا ف المدرج وهيه اول مره تكلمني اصلا
ده قريبي كان بيوصلني
اه سالت عشان اول مره اشوفه
يلا عشان المحاضره
خلصت محاضراتي كلها ورنيت عليه عشان يجيلي اصل الصراحه مشتقاله انا انا بقيت بشتقله حتا وهوه معايا اتكسفت من تفكيري وكلمته وقالي ان هوه خمس دقايق ويكون عندي ودقيقتين ولقيته قدامي بابتسمته المعتاده
عملتي اي انهارده احكيلي
خدنا اربع محاضرات ي رسلان تخيل كان يوم مرهق بشكل
متزعليش ي رونق هوصلك البيت حالا واطلعي ارتاحي وعايزك تذاكري المحاضرات كويس اتفقنا
حاضر
لسه بيلف العربيه عشان نمشي لقيت نور بتشاورلي وبتقرب علينا
رونق معلش ممكن اتصل ياخويا عشان يجي يوصلني عشان موبايلي فصل
لا عادي يحبيبتي ثواني هطلعهولك
ادتلها الموبايل و رسلان مرفعش عينه من على اي ده اي الي مسكه كشكول محاضرتي الولد ده قربت منه وهمست
انت بتعمل اي
بشوف خطك التحفه ده
رسلان دي اسمها خصوصيه هات الكشكول
بس بجد اي الخط التحفه ده اي ده لحظه انتي كاتبه اسمي واسمك جمب بعض وحاطه قلب
حسيت بخدودي احمرت اتكسفت اوي
رسلان هاته
خدي يعيون رسلان متزعليش انا فرحان اوي بالقلب المعوج ده
ضحكته على القلب إلى رسمته كان فعلا معوج فوقنا من كلامنا على نور وهيه بتديني الفون
شكرا ي نور هوه مش بيرد انا مش عارفه هروح ازي
رد رسلان وهوه مرفعش عيونه عن الكشكول برضه تقريبا مشفهاش الولد ده بيدور علي اي
ممكن تاخدي اوبر او تاكسي احسن
حستها اتحرجت وبعدين شكرتنا ومشت
رسلان مكنش ينفع تكلمها كده
رونق هيه كانت عايزانا احنا الي نوصلها عملت موضوع اخوها عشان نوصله لسبب عقلك مش هيعرف يستوعبه
سكتت انا فعلا كنت ملاحظه طريقه كلامها الي اول مره تتكلم بيها قدامي وعيونها الي منزلتش من على رسلان اتخنقت من بصتها ازي ازي تبصله كده هيه كانت عايزه يوصلها اصلا البيت لي معقول كانت عايزه تبقا صحبته اكيد لا لا هوه صحبي انا بس خدني من تفكيري عصير التفاح الي بحبه لقيته جبهولي وساند على خده ومركز معايا اتطورت من بصته وهوه فاق من سرحانه
جبتلك عصير تفاح ي كتكوته
شكرا يولا ي كتكوتي
ضحك على اللقب الي بقيت بقلهوله مؤخرا وصلني البيت وطلعت ونا ابتسامه هبله مرسومه على وشي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الف ليله وليله)

اترك رد

error: Content is protected !!