روايات

رواية حمد الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم اوشا مصطفى

رواية حمد الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم اوشا مصطفى

رواية حمد الصعيد البارت العاشر

رواية حمد الصعيد الجزء العاشر

حمد الصعيد
حمد الصعيد

رواية حمد الصعيد الحلقة العاشرة

ماريان اتصلت علي فادي الساعه ٢ بليل
فادي:الوا
ماريان:صاحي بتعمل اي لحد دلوقتي
فادي:عادي يعني ياميرو
ماريان:اه عادي طيب انت فاتح سوشايل من الساعه ١٠
بليل فتحت ساعه فيس وساعه مسنجر وقفلت الساعه
١٢ ونص فتحت ١ ونص لحد الساعه ١ و٤٥ دقيقه ولسه
فاتح من خمس دقايق وقفلت الساعه ١ و٥٦ دقيقه وكل دا عادي؟؟
فادي: مين معايا
ماريان:فادي!!!
فادي:خلاص ياست الغيوره بس انا كنت بدرس وبشوف
فيديوهات علي الفيس بوك وكنت بتواصل مع الدكتور
بتاعي علشان بصنع دوا جديد م انتي عارفه
والواتساب كنت بكلم حمد عليه لحد م وصل بيته وقفل
وانا قفلت
ماريان:وانا فين من كل الأولويات دي ؟
فادي:ميرو احنا سايبين بعض من الساعه ٩ ونص
ماريان:قصدك أي يعني زهقت مني
فادي:يلهوي عليا انتي جايه معاكي بنكد ياحببتي صح
ماريان بعياط اقفل يافادي انت مبقتش تحبني …اصلا
******
حمد بصدمه وضحك :اي دا
فيروز:انت شايف اي
حمد:٣ تؤام
فيروز: ولدين وبنت كمان
حمد:هسمي الولد زين والبنت نور
فيروز:والولد التالت؟
حمد:ليكي حريه الاختيار ف دا
فيروز بضحك:لاء هنسميه سوا
حمد:نسميه اي بجد مش ف بالي اي اسم
فيروز:انا هسميه دامر اسم جديد ومختلف
حمد:دامر يعني اي دامر
فيروز:حساه هيطلع اكتر شخصيه ف إخواته واخد
الدنيا جد وكدا دامر يعني الدمار والي يزعله الدامر دامر
يدمره وضحكت
حمد بضحك:لي يابنتي كدا لاء دامر لاء
فيروز:طب انا بقي هسميه دامر وجايه معايا ب دامر ياحمد
حمد مسك ايديها وباسها وقال خلاص دامر علشان عيونك المهم بقا
فيروز:اي المهم
حمد:فادي بكره رايح الكنيسة وهيطلب ايد ماريان من ابوها وامها هما بكره هيبقوا موجودين هناك
فيروز:خبر جميل اوي
حمد :ومجهز لماريان مفجاه واو وطلب مننا نيجي بكره
علشان هيلبسها الدبله هناك
فيروز:ميرو طيبه وتستاهل كل خير ربنا يسعدهم يارب ياحمد ياحبيبي
حمد:يارب يافيرو ويخليكي ليا
عدا اليوم وجه اليوم الي فادي هيطلب فيه ايد ماريان
فادي:رايحه فين
ماريان:الكنيسه هخلص واكلمك
فادي:ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك
ماريان:حاضر يسطا
فادي:بيئه بس بحبك
ماريان دخلت الكنيسة هي وأهلها وبعد م خلصوا
خرجت لقت الورد الأحمر بينزل عليها وفجأه ظهر فادي
وهو ماسك بوكيه ورد ف ايديه
فادي حمحم ونزل علي ركبته وقال ها تقبلي تتجوزيني؟
ماريان بدموع؛بتهزر وبصت ل ابوها وامها
انتوا كنتوا عارفين
ابوها وامها بصوا لبعض وضحكوا
هاشم:يله ياميرو الراجل بقاله كتير قاعد علي رجليه قدمي رجلك قصدي ايدك
الكل ضحك وفادي لبس ل ميرو الدبله وحضنها
وبعد شهر اتحدد معاد الفرح وعملوا الفرح وسافروا علشان يقضوا الهاني مول
فيروز بقت ف الشهر ال ٩ اخيرا
اليوم دا كان يوم جمعه
حمد كان قاعد هو وفيروز وسراج وبيشربوا شاي
فيروز:تخيل ان بابا سراج احلي منك
حمد:مممم مغرور شويه
سراج:ليا حق اتغر ياواد ابوك كان مجنن نص بنات الصعيد
حمد:براحه علينا ياعم سراج انت وعيونك
وفجأه فيروز مسكت بطنها ابتدت تتوجع
حمد بخوف؛مالك يافيروز
فيروز؛الحقني ياحمد انا شكلي بولد
سراج:شيل مراتك بسرعه يابني علي المستشفى..
حمد اخد فيروز المستشفى وسراج لحقهم
فيروز بدموع:مش هولد بقول
الدكتوره:ازاي يعني يامدام ارجوكي ساعدينا علشان نقدر نعمل اي حاجه
فيروز:والله م هولد اوعي وضربت الدكتوره
فيروز:هو الي هيعملها حمد تعالا أولد مكاني
الممرضه:استاذ حمد مدام فيروز حالتها متعصبه جدا ودا غلط ومش راضيه تولد
حمد بغضب؛اعمل اي يعني م دا شغلكم ولدوها
الممرضه؛حضرتها مصممه تيجي تولد انت
سراج مات من الضحك وقعد مكنش قادر
حمد:نعم…؟؟
بعد مرور ساعه اخيرا خرجت فيروز هي والأطفال
الممرضه:مبروك ولدين وبنت زاي الاقمر الولدين شبه بعض والبنت مشاء الله شبه مامتها اتفضل
حمد مسك ولاده وكان خايف اوي لأنهم صغننين اوي
سراج:كبر ف ودنهم ياحمد علشان يعرفوا ان دينهم هو دين الإسلام
حمد:شال الإبن الكبير دامر وابتدي يكبر ف ودنه
وبعدين كبر ف ودن ابنه زين الوسطاني
وبعدين بنته نور الصغيره
سراج:ربنا يخليهملك يارب ياحبيبي
وبعد مرور ٤ سنين كان عيد ميلاد الاولاد
فيروز:حمد شوف دامر بيعيط عايزه الحق الف النقاب
حمد؛يافيروز بلبس ثواني طب
فيروز خلصت لبس بسرعه وراحت للعيال
دامر:سيباني بعيط لي كل دا
فيروز:يعني قاصد تعيط
دامر؛كنت قاعد زهقان مش لاقي حاجه اعملها وبعدين بتزعقيلي لي
فيروز شالته وقالت نفس سحنه ابوك قموصه
حمد:سامع سيره ابوك ف الموضوع بس مش عارف ف اي الي بيحصل
زين:بابا سرحلي شعري
حمد:وافق تحلق بدل م انت مربي شعرك زاي البنات كدا
زين:دا مش زاي البنات دا لحد رقبتي يا حمد
حمد:اعتبرني زاي ابوك طب
نور:بابا ماما بتقول عليك مز يعني اي مز
حمد:يعني زاي نور كدا م انتي كمان مزه
نور:بجد يابابا
حمد:ايوا ياعيون بابا
دخل دامر النسخه الصغيره من حمد
دامر:وطي ياحمد تعالا
حمد:عايز اي ياض
دامر:انزل بس تعالا
حمد:هاا
دامر باس حمد من خده وعدله العمه وقال علي فكره انت مز اوي
حمد شاله وهو بيضحك
فيروز:تيجوا ناخد صوره لينا واحنا كلنا مزز
نور:لما اكبر هلبس النقاب زاي ماما
حمد حضن فيروز وباسها من دماغها
*لقد اجتماعانا بالصدفه* اقسم لكي انكي أجمل صدفه*
تمت❤️..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حمد الصعيد)

اترك رد

error: Content is protected !!