روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخمسون 50 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخمسون 50 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب البارت الخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الخمسون

عمياء وسط الذئاب
عمياء وسط الذئاب

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة الخمسون

_داليا بكل سفا،له…قوليلي يا عروسه..
هوه إنتي بنت بنوت.. ولا نخلي عماد يتأكد
_نهله بخوف…إنتو مين وعايزين مني إيه..
ورابطيني ليه كده _(وتصرخ بأعلي صوتها)_ _الحقووووووووني
_داليا…عماد أتحرك أنته على مهمتك
_(في عربية سمير)_ (سمير ونور)_
_سمير…إطمني يا نور..نهله وعلي بخير..
والدكتوره أكيد هتكون بخير هيا كمان..
وسمر هتقلب المستشفي لحد ما تلاقيها
_نور…إن شاءالله ما يحصلهمش حاجه..
سمير إحنا لازم نخرجهم من المستشفي..
قبل ما حد يأذ،يهم
_سمير…إطمني ومتخافيش..أنا مش هسيبهم
_نور بقلق…أنا حاسه إن فيه حاجه حصلت أو هتحصلهم..
وكل دا بسببي..كل دا بسببي
_سمير يهدئها…يا نور إهدي إن شاءالله..
مش هيحصل حاجه..
أنا هشوفلك مكان أمان أقعدك فيه..
وهرجعلهم المستشفي أجيبهم بنفسي
_نور…مكان إيه..وأقعد إيه..أنا هروح معاك
_سمير…طيب أنا هكلم سمر تخَرج نهله وعلي..
وبعدين تشوف الدكتوره
_(ويتصل ب سمر)_
_سمير…ها يا سمر وصلتي للدكتورة
_سمر…ما فيش ليها أي أثر..مش موجوده ف المستشفي
_سمير…طيب بقولك إيه..نهله وعلي تخرجيهم..
من المستشفي من غير ما أي حد يحس بحاجه..
ولو رفضوا يخرجو معاكي..خليني أكلمهم..
بسرعه يا سمر
_(عند الباشا الكبير)_ (الباشا وحامد)_
_الباشا بغضب…إيه لعب العيال اللي بيحصل دا يا حامد
_حامد…يا باشا أنا اتخانت..واللي خان واحد مننا
_الباشا بصوت عالي…بقي حته بت عميا..
تعملنا الشوشره دي كلها..
أنا عايز البت دي عايشه يا حامد..
ودي آخر فرصة ليك..تروح المستشفي..
تشوف كل اللي كان بيتعامل مع البت دي..
وتستجوبه بالطرق المشروعه والغير مشروعه..
البت دي أنا عايزها تحت رجليا وف أسرع وقت
_(بقلم…محمد طه عبد المجيد)_
_حامد…يا باشا إعتبر البت والواد اللي هربها..
تحت رجليك
_الباشا بعصبيه…مش عايز كلام..أنا عايز فعل..إتحرك
_(في بيت داليا)_ (داليا ونهله)_
_نهله بخوف…إنتي عايزه مني إيه
_داليا ببرود…لحد دلوقتي..إحنا مش عايزين منك حاجه..
بس جبناكي إحتياطي..لو إحتجناكي..
هقولك أنا عايزه منك إيه..
ولحد ما نشوف إحنا هنحتاجلك ولا لأ..
عيزاكي تكوني زي الكل،به المطيعه
_نهله بخوف…حرام عليكي..أنا عملتلك إيه..
سيبيني أمشي والنبي
_داليا ببرود…ما أنا هسيبك تمشي..
بس بعد ما آخد منك اللي أنا عيزاه..
سواء برضاكي أو غصب عنك
_نهله بخوف…وهوا أنا معايه إيه عشان تاخديه مني
_داليا…ما تستعجليش وأدعي إني ما أحتاجلكيش
_(ف المستشفي)_ (وصول حامد الحارس الخاص للباشا)_
_(في غرفه المدير) _ (المدير وحامد)_
_حامد بحده…أنا عايز أعرف كل اللي..
كانو بيتعاملو مع البت العميا
_المدير بلوم وعتاب…يا حامد أنته لو كنت سيبتني..
أتصرف كان زماني خلصت الحوار دا كله..
ومكنش حصل دا كله
_حامد بغضب…الحوار دا محدش هيخلصه غيري
_المدير…يا حامد إحنا مهمتنا واحده..
ولتاني مره بقولك سيبني أتصرف..
وأخلص الموضوع ده..
أو على الأقل نقسم المهمه لجزئين..
أنا أتعامل مع جزء..وأنته أتعامل مع الجزء التاني..
وأنا محضرلك الجزء اللي هتتعامل معاه
_حامد…مع إني مش مقتنع..
وهوافق على كلامك من غير علم الباشا..
لحد ما نشوف نهاية الموضوع دا إيه
_المدير…فيه عربيتين من عربيات تكريم الإنسان..
كل عربيه فيها تابو،ت وكل تابو،ت فيه جث،ه..
قدامهم حوالي 6 ساعات ويفوقو..
خد منهم اللي أنته عايزه..
وبعد ما تاخد اللي أنته عايزه منهم..
لو عايز تدف،نهم صاحيين ادف،نهم………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك رد

error: Content is protected !!