روايات

رواية غيرتني صعيدية الفصل الثلاثون 30 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية الفصل الثلاثون 30 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية البارت الثلاثون

رواية غيرتني صعيدية الجزء الثلاثون

غيرتني صعيدية
غيرتني صعيدية

رواية غيرتني صعيدية الحلقة الثلاثون

أستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو عدد خلقة ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
أحببتك منذ البداية وكانت أجمل صدفة والأن أعشقك للنهاية وأصحبت أحد ممتلكاتي الجميلة
تزينت ورد بفستانها الرائع الذي يشبة فستان الاميرات به فرشات ومنفوش من تحت كااميرات ديزني وتلف حجابها وعليه تاج مرصع بالالماس وميك اب خفيف فهي جمالها لا يحتاج شئ
تجهز شادى ببدلته الذي زاددته جمال ووسامة ولحيته التيتجعل كل من رأه يشعر بجذبية غريبة وملامحه الرجولية التي عشقتها ورد وعطره المميز
تزينت وعد بفستانها الرائع الذي يشبه عارضات الأزياء أنيق عليها فهو استايل مختلف تماما عن ورد هو مثل حوريات البحر وينزينه اللولؤ الامع وتاج من الورد الرائع وكانت المفجأه هي ارتدئها للحجاب في لك الليلة المشرقة
تجهز أمير ببدلته التي ظهرت جسده الممشوق ولحيته الجاذبية وعيونه الساحرة هيئته تجعل كل من يراه يقع فيحبه اسير
اقترب كل من تمير وشادى والباقية ذهبة ل استقبال الضيوف وطرقة الباب وردت سعاد وقالت :
الله واكبر ما شاء الله عليكم ربنا يحرسكم ياحبايبي
ابتسمه كل من شادى وامير وقبله يديها ودخلو الي حيث تمكث الحوريتان وقفت وعد وورد وهم متخبيتان واقترب كل منهم الي عروسة وبعد المشاكسات ظهرت لهم الجمليتان وانسحرو بجملهم وطبعه قبله علي جبينهم وكل منهم اخذ عروسة وبدأت معالم الفرح
ونظر حازم وهو يدور علي تلك الجميلة التي تخطف انفاسة وظل يدور بلا فائدة واتاه صوت من الخلف تقول :
بيبي واووو يازومي طالع وسيم جدا
رد حازم بثقة وقال :
طول عمري وانا وسيم
ردت هايدى وقالت :
ايه رأيك في فستاني والميك اب وشعري
رد حازم وقال :
حلو يادودي
نظرت له وهو سارح ونظره يجول يمين ويسار بلا فائدة
اتي حسام من الخلف وقال :
برنسيس ممكن اخطفك في مكان بعيد نكون انا وانتي والنجوم
ابتسمت ونظرت له :
وبعد ما تخطفني عنجولهم اهنية ايه
نظر حسام وهو تائه في تلك الجميلة التي خطفت نظره عندما رائها وقال :
ايه الجمال دة ياخرابي انا عاوز اتجوز
ردت رهف وقالت له :
اتحشم ياجليل الرباية
نظر حازم اليها وها هي بثوبها الرائع الذي خطفت عيون كل من رائها نعم يري الجميع يتهمسون علي جمال تلك الساحرة التي سحرتهم بجمالها الجذاب فهي ترتدي فستان وهي من تزينه بجمالها الأخاذ وحجاب بنفس قماشه الفستان وبعض من الزينه الخفيفة التي اظهرت لون عينيها الساحرة واشتعلت نار الغيرة حين رأى حسام يقف معاها وتبتسم اغمض عيونه بوجع واخذ هايدى وقال :
روحي سلمي علي ماما والكل ذهبت هايدى اليهم وهو ذهب الي رهف عند ذهاب حسام الي جدو قاسم وهمس حازم وهي واقفه لا تراه وقال :
يخربيت جمال امك ياشيخة
انصدمت رهف من تلك الكلمات وقلبها يعلو ويهبط وقال حازم :
بحور الغرام تقع في عيناكي ساحرة تسرق القلوب وتخطف النبضات بين كل قرب وكل نظرة اليكي يصبح قلبي ولهان لا تقتربي من احد فقلبي يشتعل بنار الغيرة
وبعد تلك الكلمات ذهب حازم قبل ان تراه ولكن رهف قلبها يعلو ويهبط ولا تعرف اهذا حلم ام حقيقة
وبعد انتهاء أسماء الله الحسنى ابتدأ العروسان أول خطوات وبدأت أغنية رقيقة ذات رومانسية
الحب زي الوتر تعزف عليه ألحان
وتلف بيه العالم من غير ما تروح مكان
وتشوف معاه العجب تسمع أصول الطرب
من قلب حب وطب وداب وغناه في كل مكان
وأنا قلبي عاشق للغنا من يوم ما حبيتك
شكلي إتولدت أنا من جديد أول مانا لقيتك
لو يوم تحس إنك وحيد أنا حضنك أنا بيتك
عايشة في حبك أنا أجمل يومين إحساس
وإن قلت أنا بعشقك دا مش كلام و خلاص
إنت الحياة كلها أجمل سنين عشتها
مش عايزة غيرك ليا أنا من وسطي كل الناس
وانتها كل من من الرقصة الرومانسية
وطلعت رهف اليهم وظل الجميع في حالة من السعادة
اقترب الصوت من اذن رهف ثانيآ بهمس وسط دجيج الفرح وهي لا تعرف تميز الصوت وقال :
انا قلبي عاشق للغنا من يوم ما حبيتك
ونظرت رهف للخلف ولا رأت شئ وجن جنونها وذهبت الي ورد ب ابتسامة وقالت :
حبيبتي ياخيتي جمر
وقالت لوعد :
مرت اخوي كيف الجمر
احتضنوها الفتاتان بحب وقالوا :
عقبالك يااجمل رهف
وانتها الفرح وطلعه الجميع برة القاعه ووقفت ورد مع شادى ووعد مع امير وقالت ورد :
خديني معاكي ياخيتي
رد شادى وقال لها :
خلاص ياقمر مش هتروحي مع حد وغمز له وقال هتبقي في حضني
خجلت ورد وقالت له :
جليل الرباية صوح
رد شادى وقال لها :
هتشوفي ياورد جليل الرباية بحق
نظر أمير الي وعد بحب وقال :
اخيرا الجمر هيكون معايا وفي حضني
ردت بخجل وقالت :
انا هروح مع ماما
رد وقال :
خلاص ياحبه جلبي مفيش لا ماما ولا بابا في جوزك حبيبك يانن عيني وغمز لها
ردت رهف عليهم وقالت :
الحب ولع في الدرة اتحشم منك لي والله اخدهم معايا
ردوا البنات :
احنا موافقين
نظر شادى وقال :
حازم تعالي خد البت دى من هنا عاوزة تاخد مننا البنات
رد حازم بضحك وقال :
والله ياريت تعمليها يارهف
ردت رهف بضحك وقالت :
خلاص ياله نعمل الجريمة دى مع بعض
نظر شادى وامير والبنات لحازم ورهف وهم بيضحكه مع بعض من اخر مرة خناق مفيش بنهم اي كلام وظلت رهف وحازم هكذا حتي اتت البومة هايدى وقالت :
عقبالك يارهف
ردت رهف وقالت لها :
عجبالكم انتو كمان
رد حازم وقال لهم :
الجواز حلو عرفوني علشان مغلطش زيكم
ردت هايدى وقالت :
تقصد ايه يازومي هترجع في كلامك
رد امير وشادى وقال :
البس
بعد توديع الجميع ذهبت ورد وشادى الي جناحهم في الفندق وكذلك وعد وامير
دخل شادى وقال :
نورتي ياعروستي الجميلة
دخلت ورد بخجل وقالت :
بنورك
امسك شادى ايدها وجلسوا وقال :
غيري هدومك وانا هغير علشان نصلي مع بعض ياحبيبتي
ردت ورد وقالت له :
حاضر
ذهبت ورد الي الحمام وتريد فتح السوستة ولا تعرف جلست مكانها وهي خائفة حتي طرق شادى الباب وردت بخوف ظاهر علي صوتها وقالت :
ايوة
رد شادى وقال لها :
مال صوتك ياحبيبتي
ردت ورد ببكاء وقالت :
مش عارفه افتح السوستة
ابتسم شادى علي طفلته وقال :
اخرجي ياحبيبتي طيب
فتحت الباب وعندما رائها تبكي احتضنها وقال :
بتبكي ليه بس
ردت ورد وقالت له :
عاوزة امي ياشادى
رد شادى وهو يطمئنها وقال :
اهدى ياحبيبتي متخافيش تعالي انا هساعدك وافتح السوسته
نظرت له ورد وقالت :
ياقليل الرباية اتحشم
رد شادى وقال لها :
يابت خضتيني عليكي كدة اطمنت انك ورد ام لسانين
حتي اقترب منها وحاول يطمنها واحتضنها وفك السوستة ببطئ حتي قال ياله قومي ياقمري غيري
ردت ورد وهي تفرك في يديها وقالت :
لع هجعد اجدة
اقترب من اذنيها وقال :
فتحتلك السوستة
انصدمت وجريت من قدامة وظل يضحك عليها
انتهوا من الصلاة وجلس شادى معاها في حالة من الحب حتي ذاهبة في عالمهم الخاص ملناش دعوة
قال امير نورتي ياحبة جلبي من جوة
ردت وعد وقالت :
بنورك
انتها أمير من تغير ملابسه وطرق الباب علي وعد وقال :
جاهزة ياحبة جلبي نصلي
ردت وقالت جاهزة وعند انتهائهم من فردهم نظر لها بحب وقبلها قبلته الساحرة حتي ذاهبة في عالمهم الخاص
في صباح يوم جديد يجلس الجميع علي مائدة الفطار وقال قاسم :
في موضوع حابب اتكلم في معاكم
رد الجميع وقالوا :
اتفضل ياكبير
رد قاسم وقال :
رهف متجدم لها عريس
انصدم حازم وردت حورية وقالت له :
مين ياعمي
رد قاسم وقال لها :
حسام ولد خال خطيبة حازم
رد حازم بعصبية وقال :
وانا مش موافق
رد قاسم وقال له :
وليه مش موافج
رد حازم وقال له :
مش برتاحلو ياجدى ومش هتكون مرتاحة معه
رد قاسم وقال :
واني اجولة مموافجش عليك علشان حازم مش مرتاح
ردت حورية بحزم وقالت :
كيف يعني الا عتجولة دة
نظر قاسم لها بغضب وقال :
ايه رأيك يابتي
ردت رهف وقالت له :
الا تشوفه ياجدى اني مخابراش هو هيكون زوج صالح ليه ولا لا بس عصلي استخارة الاول
رد قاسم وقال :
عين العجل يابتي
غضب حازم من رد رهف وتركهم وذهب وعدا اليوم في هدوء تام وفي صباح يوم جديد استيقظت رهف بتعب وضيق وقالت :
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ايه الحلم دة مستحيل يكون حقيقه هو معقول شر
دخلت لها سعاد وقالت :
حبيبتي يارهف صباح الورد
ردت :
صباح الفل
ردت سعاد وقالت لها :
رهف ياحبيبتي انا عارفة ان ابني غلطان في حقك بس انا نفسي تكوني لحازم بلاش حسام لان مش برتاحلهم
ردت رهف وقالت لها :
انا عاوزة اقولك علي حاجه وقصت عليها الحلم
وردت سعاد وقالت :
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ياساتر يارب
شجعتها سعاد أن تقوم وتنسا ما رأت ونزلو الي حيث يجلس الجميع
ونذهب الي حسام وتذكر رهف يوم الفرح وهو يقول لها :
رهف انا بحبك اووى تتجوزيني وعرضت عليكي وانتي مردتيش
ردت رهف وقالت :
حسام انا فكرت ووصلت لقرار مينفعش اكون ليك وجلبي مش ملكي مع حد تاني
انصدم حسام من كلام رهف وقال :
رهف انا طلبتك من جدك وهو هيفتحك في الموضوع دة لان عرفته ياخد رأيك انا حسيت أنك مرتاحلي
ردت رهف وقالت له :
حسام انت خابرني زين وخابر طبعي مجادرش أنسا الا عشجة جلبي واكون امعاك عرتحلك حاجة واتجوزك واحبك حاجه تانية ب الأذن وياريت متتصلش بيه تاني واصل وتركته وذهبت
فاق حسام من شرودة وقال ترفضيني انا يارهف هوريكي وهخليكي تندمي انا مش هسيب الجمال دة ابدا لازم اجربة انا مش بتاع جواز ولا حب انا صحيح اعجبت بيكي وعشت لحظة الحب بس مش هعرف اسيبك لحازم غير لما ادوق الشهد الاول والفضلات ياخدها هو وضحك ضحكه شريرة
حازم في مكتبة ودخلت السكرتيرة وقالت :
مستر حازم ميس هايدى برة عاوزة تقابل حضرتك
رد حازم وقال :
خليها تتفضل
دخلت هايدى وهي تقترب من حازم لتحتضنه وتقبلة وهو مفيش اي احساس واستغربت من برودة وقالت :
بيبي وحشتني اوووى
رد حازم وقال :
جاية ليه ياهايدى
ردت وقالت :
بيبي مكنتش حابب تشوفني انا جية نتكلم مع بعض في تجهيز فرحنا فرح شادى ووعد خلص لازم نجهز فرحنا ومامي قالتلي مينفعش تطولة اكتر من كدة علشان جدك ومتحصلش مشاكل
رد حازم وقال لها :
هايدى انتي شايفه اننا مناسبين لبعض
انصدمت هايدى وقالت :
تقصد ايه ياحازم
رد حازم وقال لها :
بصراحة ياهايدى انا شايف اننا مش مناسبين لبعض علشان كدة مش هينفع نكمل مع بعض سوري جدا انا عارف أن دة هيزعلك بس بجد اسف يوم ما تعبتي في المستشفي وشوفت حالتك جيت علي الكل علشانك لان خفت عليكي بس حاولت كتير احس الحب بس للاسف محستوش ومش حابب اظلمك معايا
ردت هايدى بعصبية وقالت له :
انت اتجننت بعد كل دة تسبني
رد حازم وقال لها :
واطي صوتك انتي في مكان محترم وبعدين انتي متأكدة اننا منفعش لبعض انتي بعد الفرح روحتي فين روحتي البيت لا روحتي الديسكو وشربتي ولبسك الاوفر دة كل دة مينفعش معايا انا رجل صعيدى في الاول والاخر واتفضلي امشي لاني مش حابب اتكلم اكتر من كدة
نظرت له هايدى بحقد وقالت :
كلامنا مخلصش ياحازم يابن سعاد اكيد سعاد هانم السبب لانها عاوزة تجوزك البيئة الا اسمها رهف وهي مع حسام ومقضينها وجي تسبني علشان واحدة مش محترمة زى دى وزبالة
الغضب ملئ عيون حازم واقترب من هايدى وضربها بالقلم وقال :
الزبالة دى انتي مش هي ياحيوانه انتي ازاي تتجرئي وتشتمي ستك اطلعي برة
نظرت هايدى بصدمة وحقد وقالت :
مش هسيبك ياحازم ياانا ياانت
وجميع من في الشركة انصدمة من منظر حازم المخيف وعصبيتة واخذ حازم سيارته وذهب الي المنزل وهو في قمة عصبيته ودخل الي المنزل واتفجأ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غيرتني صعيدية)

اترك رد

error: Content is protected !!