روايات

رواية قلبي متيم به الفصل الرابع 4 بقلم دعاء منصر

رواية قلبي متيم به الفصل الرابع 4 بقلم دعاء منصر

رواية قلبي متيم به البارت الرابع

رواية قلبي متيم به الجزء الرابع

قلبي متيم به
قلبي متيم به

رواية قلبي متيم به الحلقة الرابعة

خديجه : خلاص ماشى يلا ندخل
رودينا:يلا
واذا بتدخل وتتفاجاء بخالد قاعد مع صحبه وعيون رودينا تلمع وتقول :ديجا هو اهو
خديجه : هو مين يحببتى
رودينا بشرود: إلى خد قلبى ي ديجااا اهو
خديجه: اى واحد يبنتى ف شباب كتير قاعده
رودينا:لا هو الوحيد إلى لابس رصاصي اهو
خديجه: لا متهزريش دا يخديجه القمر إلى هناك دا وصحبه القمرين دا
رودينا: اها يبت ويلا نقعد بق عشان…
قطعهم صوت خالد:اذيك يا استاذا رودينا
رودينا برتباك: الحمدلله تمام انت عامل اى ي استاذ خالد
خالد :انا الحمدلله تمام ما تتفضلى معانا لو مفهاش ازعاج
رودينا: ازعاج اى لا خالص بس اسيبك مع الاستاذ إلى قاعد لا يكون ف شغل
خالد بضحك : لا طبعا شغل اى هنا احنا جيين نقعد مع بعض عادى اتفضلى لو مفهاش ازعاج
رودينا بخجل: ماشى شكرا ي استاذ خالد
خالد :العفو دا واجبي وبعدين من غير استاذ بق ف الشغل بس يريت
رودينا بابتسامه:لا طبعا ميصحش انت استاذ خالد
خالد : يست قوليلى خالد بلاش اللقاب
رودينا:حاضر
خالد : يلا اتفضلوا اقعدوا تشربى اى قصديي تشربوا اى
رودينا : انا قهوي
خديجه بطرف عنيها وهى مركز معاهم من بدرى : وانا زيها
حسام : م تعرفنا يعم خالد
خالد : بص يعم دى الاستاذه رودينا الجبالى ودي…..
خديجه : اسمى خديجه صحبت رودينا الانتيم
حسام :تشرفنا يهوانم
خديجه :الشرف لينا ي استاذ……
حسام : اسمى حسام
خديجه بخجل : تشرفنا يا استاذ حسام
حسام بابتسامه: الشرف ليا طبعا
وقعدوا يتكلموا والكلام اخدهم وخالد يلقى من الحين لآخر نظره إلى رودينا إلى تقلي نظرها عليه ايضا من حين لآخر وفجاء
رودينا : يلا نستاذن احنا اتاخرنا ولزم نمشى بعد اذنكم
خديجه:اها يلا بعد اذنكم
حسام : ابق نشوفك تانى ي استاذا خديجه
خديجه بابتسامه: ان شاء الله ي استاذ حسام
كذلك خالد الذى كان لا يريد ان رودينا تمشي وكذلك رودينا الذي لا تريد لكن تأخرت
رودينا: خلينا نشوفك ي استاذ خالد متغبش عنى قصدى عننا
خالد بتوهان من إلى سمعه : مقدرش اغيب عنك قصدى يعنى عنكم ان شاء الله بكره نشوفكم ف الشركه ولا اى
رودينا بخجل:اها طبعا تشرفنا يلا بعد اذنكم
الاتنين =اتفضلوا
خديجه: يلا باى انتى كمان ولينا قاعده لوحدنا عشان قلبى انا كمان دق يروديي
رودينا: بجد يعنى حسام وانتى
خديجه بكسوف: اها قلبي دقله يبت
رودينا: اووو يسلام بق يبت يديجاا لو كل واحد اعترف يسلام
خديجه:روحي نامي يحببتى ورانا شغل الصبح
رودينا بضحك : حاضر يست هروح اهو بس هعرف كل حاجه اهو
خديجه بضحك : لما تحكيلى انتى الاول يلا سلام
رودينا: حاضر يست سلام
(ف بيت رودينا )
رودينا داخله البيت بفرحه كبيره وفجاء
مازن : كنتى فين كل دا اخرتى يست هانم
رودينا بضحك : وانت مالك كنت مع خديجه
مازن : يادي خديجه دى يست
رودينا: ممالها صحبة صحبتها ووافيه ليا وبتحبنى اكتر من اختها
مازن : ماشى يست ربنا يخليكم لبعض
رودينا: تسلم يلا انا طالعه انام وبابا وماما نامو صح
مازن : اها يحببتى من بدرى وانا استنيتك
رودينا: حبيبى يخليك ليا يخويا
مازن : ويخليكى ليا يحببتى يلا اطلعى نامي بق
رودينا : حاضر تصبح ع خير
مازن بابتسامه: وانتى من اهله
(تانى يوم ف الشركه )
رودينا بنشاط : صباح الخير يشباب
الشباب : صباح النور يافندم
دخلت مكتبها واذا بمازن: اى النشاط دا فكرتك هتيجى الضهر
رودينا: لا يعم انا ورايا شغل كتير ويلا ع مكتب بابا اخليه يمضى الاوراق دى
مازن : يلا انا كنت ريحله
الباب بيخبط
محمد: اتفضل
رودينا: صباح الخير يا بابا
محمد : صباح النور يحببتى جيتى متاخر امبارح
رودينا : معلش كنت مع خديجه يبابا
محمد : معلش اى بق الأوراق دى
رودينا : دي …
وقطعها صوت خالد : صباح الخير يمحمد بيه ويبص ع رودينا بطرف عنيه وهو داخل
محمد : صباح النور ي خالد بيه
خالد : صباح الخير ي استاذه رودينا صبح الخير ي
مازن : اسمى مازن ابن عم رودينا وعمى محمد بيه
خالد : اها صباح الخير ي استاذ مازن
رودينا بكسوف من خالد ونظرته : صباح النور
بعد اذنكم انا ف المكتب ورايا شغل
خالد ومازن ومحمد : اتفضلى
رودينا ف مكتبها : الو يخديجه خالد ف الشركه ورينى متشلتش من عليه من ساعة ما جه
خديجه: سيدي ي سيدى ع كدا لوحده ولا هو وحد
رودينا بضحك : لا وحده إلى ف دماغك مجاش
خديجه بكسوف : هو مين يعنى
رودينا : م عليا انا يخديجه
خديجه : اها يست حسام ف دماغى ومش قدره اطلعه برها
رودينا : والله كنت عارفه يبنتى انا حفظاكى
خديجه بضحك : انتى ديما كشفانى اثلا
رودينا بضحك وفجاء…….

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي متيم به)

اترك رد

error: Content is protected !!