روايات

رواية غزاله بفك الضبع الفصل التاسع عشر 19 بقلم زهرة الربيع

رواية غزاله بفك الضبع الفصل التاسع عشر 19 بقلم زهرة الربيع

رواية غزاله بفك الضبع البارت التاسع عشر

رواية غزاله بفك الضبع الجزء التاسع عشر

غزاله بفك الضبع
غزاله بفك الضبع

رواية غزاله بفك الضبع الحلقة التاسعة عشر

فيه قمبله في هدومي سبني وامشي يا منزر ابعد علشان خاطري
منزر بصلها بصدمه وقال بدموع..اهدي اطمني انا..انا معاكي مش همشي من غيرك ..
شاهر كمان وغزال بقو يبصوو لبعض بزهول وصدمه بس رفعت قال متقلقوش كده…دي قمبله موقوته يعني مش هتنفجر قبل وقتها
شاهر قال بغضب…فكلها البتاع ده..هيه ملهاش ذمب قولتلك
رفعت ابتسم بسخريه وقال…وانا قولتلك ان الكل هيدفع تمن حيات ابني الي انت حرمتني منو
غزال بصت لنور بدموع مكانتش فاهمه حاجه ولا مصدقه ان دي اختها لحد ما غزل قالت بتوتر…اذيك يا غزال..وحشتيني
غزال نزلت دموعها زي المطر وقالت…انتي..انتي ازاي عايشه…كنتي فين…وشكلك..شكلك متغير و
غزل بصت لشاهر بغضب وقالت…اسألي جوزك عن شكلي…اسأليه
غزال بصت لشاهر بدموع وشاهر بص لغزل بقرف وقال…ابشع من الموقف الي احنا فيه…ان انتي طلعتي عايشه…واسؤ عقاب ممكن اتعاقبو في حياتي..اني ارجع اشوفك تاني يا حرمي المصون
بقلم… زهرة الربيع
منزر بص لغزل بغضب وقال..اقدر اعرف انتي ازاي عملتي كده ازاي اتجوزتني اصلا وانتي على زمه شخص تاني ومش اي حد ده ابن عمي واخويا انتي لو شطان مش هيطلع منك كل ده
غزل بصتلهم بعضب وقالت…لا والله وانتو الي ملايكه ابن عمك ده الي حرقني وانا عايشه وشوه وشي وبسببو حتى اهلي معرفونيش…ده حلال فيه اي شئ ..بالعكس انا كمان مش حاسه انو اخد عقابة كنت بتمنى اشوفه بيموت قدامي
شاهر قال بغضب…الي عملتو انا كان جرم في حقك يا غزل هانم مكنتيش تستحقيه يا فاجره ..انا غلطت معاكي يا واطيه
غزل لسه هترد غزال قالت بزعيق.. بسسسسسس كفايه بقى اسكتو خالص…انتو حالا هتشرحولي ازاي كل ده حصل من الاول ..لازم تحكولي
منزر لسه هيستغل انشغالهم وعايز يقلع سهام الستره الي فيها القمبله بس رجاله رفعتت مسكوه ومنعوه
منزر قال بزعيق وهو بيزقهم …اوعي انت وهو اوعي..سبوني مراتي ملهاش ذمب.. الوقت بضيع
بس غزال بصت لرفعت بسخريه وقالت..متخافش يا منزر الوقت قدامنا لسه طويل..معني ان الباشا لسه واقف معانا يبقى لسه قدامنا وقت..الناس الي بتأذي وتقتل من غير ما يهتمو..دول اكتر ناس قلبهم ضعيف وبيخافو على حياتهم
رفعت قعد وحط رجل على رجل وقال بابتسامه اعجاب…انتي اكتر واحده بتفهمي هنا وتستاهلي اقولك الي عايزه تعرفيه…اسمعي بقى ياستي…بقى جوزك شاهر باشا..اتجوز اختك عرفي..لان ابوكي رفض يجوزهالو علشان سمعتو الزباله
قام شاهر باشا اشترى البيت الجميل ده كعش زوجيه سعيد لعصفورته ..الي هيه غزل هانم اختك
كان يتصل بيها وتجيله بعد ما تطلع من البيت باي حجه..ويتقابلو هنا واوقات بياتو كمان …لحد ما ابني المسكين اتورط معاهم
شاهر بصلو بغضب وقال..اخرس…..كفايه
رفعت كمل وقال بسخريه..كان ابني يجي يقابل اختك المحترمه من وراه..هنا في نفس البيت بتاعو..وعلى سريره والمغفل مكانش عندو علم
غزال بصت لاختها بزهول وغزل كانت منزله راسها في الارض
غزال رجعت بصت لشاهر الي كانت الدموع متعلقه في عنيه والغضب هيقتلو وبيبص لرفعت بغل رهيب
رفعت كمل وقال…والمشكله بدأت لما في يوم اتفقو انهم يتقابلو وشاهر اجل المعاد..وقتها اختك محبتش ترحع على البيت من غير ما تستفيد اتصلت بابني يجلها ..وهنا بقى شاهر باشا زعل انو اجل معادو مع حببتو وخاف على زعلها فغير رأيو وجيه على البيت
شاهر ضم اديه بعصبيه وبص لرفعت بغضب بحرق الكون وقال…قولت… كفايه
رفعت ابتسم وكمل باستفزاز وقال..الباشا اول ما دخل الاوضه وشافهم سوا..كرامتو كانت هتقتلو..ازاي واحده زي دي تخوني انا شاهر الضبع وفي بيتي كمان…حس انو هفأ قوي..اما مرتو مقدرتش تستناه يوم واحد واستبدلتو بواحد غيره فورا
هنا شاهر اتنرفو وكان هيموت وهجم علي رفعت بس منزر مسكو بقوه وبقي يمنعو بس شاهر كان هيتجنن وبقى يقول..يا حيوان..قولتلك اخرس..اخرس خالص هقتلك هبيتك جمبو انهارده
رفعت كان بيبصلو بغضب وكمل ولا هامو وقال…وقتها الحيو،ان جوزك اتجرأ وقتل ابني الوحيد ويومها..مضى على وثيقه موتو..بايده..يومها بدأ العد التنازلي لايامه الاخيره
غزال كانت بتبص لاختها بزهول وصدمه وبتبص لشاهر والدموع الي في عنيه والوجع الي مش قادر يخبيه وبقت تمر قدامها كل الحجج الي اختها كانت تقولها علشان تخرج من البيت وكل المكالمات الي كانت تقفلها بخوف لو حد دخل عليها.. وكل كلام شاهر وكل غضبو منها اتيقنت ان كل كلمه قالها رفعت حقيقه قربت من عزل بدموع وصدمه وقالت..غزل…انتي..انتي صحيح .صحيح عملتي كل ده…انا مستحيل اصدقهم يا غزل..انا اختي متعملش كده…. قولي انتي اتكلمي قولي انهم كدابين.. وانك مش كدن..تما هصدقك ارجوكي اتكلمي
غزل نزلت دموعها وودت وشها الناحيه التانيه وهنا غزال حطت اديها على بقها بصدمه وقالت..انتي اختي..انا مش مصدقه..انتي اتجوزتي من ورانا وخنتي جوزك كمان..ليه يا غزل… ليه
رفعت قال قاصد يستفز شاهر..اناقولتلك ليه..كل الحكايه ان جوزها مكانش مكفيها بس هو مش قادر يعترف بكده ده حتى لما حرقها والكل عرف فضل يقول انو اغتصبها وحرقها علشان متتكلمش كان بنسبالو الكدبه دي اهون من انو يتقال عليه..مراتو خانتو وقرطستو وطبعا لما الدكتوره قالت ان اختك مش بنت ده ساعدو في كدبتو بس هو معاه حق الصراحه ازاي واحد مراتو تستهيفو كده …تجيب واحد في بيتو وعلى سريره
شاهر بقى يزق منزر وعايز يضربو وقال بغصب..انت راجل قد ابويا بس وديني ما هسكتلك اكتر من كده يا واطي
غزل قالت بسرعه ودموع..لا..لا انا مش كده..انا مخنتوش بمزاجي…انا..انا اتورطت ..حمزه كان معايا في الجامعه..ووصل لاديه تلفوني..وكانت عليه صور ليا وحجات مع شاهر وكشفني وقال انو هيقول لبابا…وهينشر صوري على النت كمان..كانت حجات مينفعش حد يشوفها..وطلب مني اني ادبر مكان ونتقابل فيه مره واحده وساعتها هيمسح الصور
ولما شاهر قالي يومها ارجع على البيت لانو مش هيلحق يجي اتصلت عليه علشان نتفاهم ولما جيه طلبت منو ياخد فلوس ويسبني في حالي ..بس هو اصر ..اننا..اننا غزل بقت تبكي جامد ومقدرتش تكمل وقالت..والله العظيم..والله العظيم ما قصدت اخونك يا شاهر..انا عارفه اني غلطت..انا عارفه اني زبا،له قوي..انا اصلا اتجوزتك علشان فلوسك واسم عيلتك بس انا مكنتش عايزه اخونك هو الي اجبرني
شاهر بصلها بغضب ودموع وقال باستحقار..لو كنتي حقيقي مجبره كنتي حكيتيلي..عمري ما كنت هخلي مراتي تتفضح بس انتي استسهلتي انك تقرطسيني استسهلتي انك تدوسي عليا بالجزمه ..مش مهم… مهو مش هيعرف…مهو اهبل سايبني على راحتي
غزل قالت بسرعه ودموع..لا لا مش كده ان خوفت انا كنت هبله وخفت منك..خفت تكون بتتسلي ومتعترفش بجوازنا وتسيبو يفضحني خفت على نفسي وعلى اهلي و
غزال بصت لها بزهول وقالت بدموع. اهلك…خفتي علينا بجد..ازاي يا غزل..ازاي بعد كل ده ..هو انتي اصلا كنتي عارفه ان عندك اهل
رفعت بص في ساعتو وقال…انا مش فاضي للعتاب بتاعكم..اصلا الهانم مفدتنيش في حاجه لما عرفت ان ابني مات وانها لسه عايشه…انقذتها حطيت جثه بدالها وخرجتها وكانت متشوهه وعملتلها عمليات على حسابي علشان شكلها يتغير ومهدتلها الطريق علشان تدخل تخلص عليه بس هيه فاشله في كل حاجه .وبوظتلي خططي كلها علشان كده هيه كمان…هتدفع التمن معاكم
غزل قالت بصدمه..انت بتقول ايه..انت ..انت قولتيي اني انا واختي هنخرج من هنا
رفعت ضحك بسخريه وقال.. وقتكم معايا كلكم انتهى وبص لرجالتو وقال عارفين هتعملو ايه اول حاجه خدو منهم كل التليفونات
وفعلا ابتدى التفتيش بالسلاح واخدو منهم كل تليفوناتهم
بقلم…زهرة الربيع
رفعت ..بص لواحد من رجالتو وقال..انت هتعمل الي اتفقنا عليه هنا ..للاسف مش هقدر اخلي شاهر باشا يجرب نار الدنيا قبل ما يتسوي في نار جهنم لان زي ما انتو شايفين البيت مفهوش حاجه تتحرق او النار تمسك فيها بس المهم تخلو مراتو الجميله معاه علشان تفكرو بالذكريات الجميله
غزال وشاهر بصو لبعض بقلق وشاهر قال بسرعه..اسمع غزال ملهاش دعوه ..قولتلك ملهاش دعوه
بس رفعت ابتسم بسخريه وبص للراجل التاني وقال..وانت..هتاخد منزر بيه ومراتو وتحطهم في القبو الي بعيد عن هنا مترين انت عارفو وتسبهم هناك يتونسو سوا لحد ما تنفجر القمبله ويموتو في احضان بعض اصلا هما مش بيقدرو يعيشو من غير بعض
منزر بص لسهام بخوف عليها وهيه بقت تبكي جامد ومنزر شدها لحضنه وقال..بس اهدي ربنا كبير
رفعت ضحك وقال..مش قولتلكم..بيموتو في بعض وبص لغزل وقال اما نور القمر..اسف قصدي غزل هانم هتيجي معايا انا… انا مجهز لها موته محترمه هتليق بيها …ومسك غزل من شعرها وخلاها تبص من الشباك وقال..شايفه المبني الجميل الي هناك ده
غزل كانت بتتألم من مسكتو وبصت للمكان الي بيشاور عليه وكان برج عالي جدا جدا
رفعت ابتسم وقال…انتي بقى هتيجي معايا وتعلميني ازاي الواحد ممك ينط من فوق البرج ده ويفضل عايش يلاا …وشدها بالعافيه وطلع بيها
شاهر لسه هيمنعو ويوقفو..بس اتلخبط وخاف لما اتنين من رجاله رفعت اخدو منزر ومراتو بتهديد السلاح ومنزر بقى يزعق ويقول ..خلي بالك من نفسك يا شاهر..ربنا معاك
شاهر نزلت دموعه لانه عارف انو السبب في كل ده.. ولانو مش قادر يعمل لهم حاجه وقال بدموع..محمد رسول الله يا ابن عمي
شاهر بص لرجاله رفعت الي ماسكينلهم السلاح و قال بغضب ودموع…اسمع انت وهو سيبو مراتي تخرج..هيه ملهاش ذمب و
شاهر قطع كلامو لما واحد من رجاله رفعت بقى يقفل الشبابيك من بره البيت بقفال بحيث شاهر ميقدرش يفتحهم واتنين ماسكين السلاح على شاهر وغزال علشان ميتحركوش
غزال مسكت في شاهر بخوف ..و رجاله رفعت داسو على جهاز في اديهم وبدأت كل فتحات التهويه تخرج غاز بشع يخنق والريحه ملت المكان وخرجو وقفلو عليهم الباب ووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غزاله بفك الضبع)

اترك رد

error: Content is protected !!