روايات

رواية غيرتني صعيدية الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية البارت الحادي والثلاثون

رواية غيرتني صعيدية الجزء الحادي والثلاثون

غيرتني صعيدية
غيرتني صعيدية

رواية غيرتني صعيدية الحلقة الحادية والثلاثون

أستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو عدد خلقة ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
واخذ حازم سيارته وذهب الي المنزل وهو في قمة عصبيته ودخل الي المنزل واتفجأ بحسام جالس مع قاسم
وقال :
انت ايه الا جيبك هنا
رد قاسم بعصبية وقال :
انت اتجنيت ياحازم كيف تجول اجدة
رد حازم وقال بعصبية :
انا اسف ياجدى بس الشخص دة ميقعدش هنا ابدا اطلع برة
رد كارم بعصبية وقال له :
انت مجنون ياحازم عيب الا بتعمله دة
رد حازم وقال له :
جي تطلب ايد رهف صح طلبك مرفوض وياله اتفضل
رد قاسم بغضب وقال :
وانت ملكش صالح يتجوز رهف ولا لا خليك في حالك
رد حازم وقال بعصبية :
رهففففففففف
انصدم الكل من صوته وهو ينادى علي رهف ونزلت رهف وقال حازم :
انتي موافقة علي الحيوان دة
رد قاسم وهو يشد رهف من ايديها وقال :
ملكش صالح بيها ياود كارم
رد حسام بخبث وقال :
انا اسف بجد هطر امشي انا بعد اذنك ياجدى وعلي موعد تاني بس ممكن نتقابل برة
رد قاسم وقال له :
تمام ياولدى احنا اسفين علي الا حوصل
وذهب حسام ونظر حازم لهم وقال :
انتو ليه علطول ضدي انا خايف عليها ومش برتاح للكائن دة
رد قاسم وقال له بغضب :
احنا عمرنا ما كنا ضدك انت الا بعدت نفسك وجي تخاف عليها دلوجت بعد ايه ما انت روحت للشبة حسام ما هي ولد خالها ليش مش موافج بي عاد انت تركت يدها وسبتها علشان واحدة مستهترة وشينة جي دلوجت تجول اجده
رد حازم بوجع وقال :
انت عندك حق انا وجعتها بس دة بسبب انكم بتفرضة عليه اوامر وبابا وماما عارفين ان مش بحب كدة ليه عملتو كدة معايا وكان ممكن تكلموني براحة محدش اداني فرصة اه انا معترف اني غلط بس دة مش ذنبي لوحدى انت حبستني وفرضت عليه رهف وانا اصلا معرفهاش
ردت رهف بغضب جلجل الفيلا كلها وقالت :
اسكتوو انتو ايه محدش بيحس خالص اني مش لعبة بيتشجتوني لبعض انا انسانة وليه حق الاختيار كلكم ظلمتوني كلكم علشان تنقذو حازم من هايدى ظلمتوني انا ليه محستوش بيه انا مش كبيرة لدرجة اني اتحمل كل دة حرام عليكم معايزاش حد يخاف علية هملوني لحالي وخليكم في حالكم تتجوزوني وانا عارفه ان حازم معيحبنيش وطلجتوني منه بردو لان هو عيحب هايدى كيف اجدة متفكروش فيه كيف تعملو فيه اجده موتو جلبي مبجتش احس بحاجه هنتوني بما في الكفاية بكفي عاد
قالت كلماتها بصوت باكي واول مرة رهف تبكي قدام الجميع فخارت قوتها واعلنت عن فض طاقتها ووجعها وصدرها يعلو ويهبط والجميع ينظر لها بحزن فهي صدقت هي من اتظلمت واتوجعت وبعد انتهاء كلماتها الموجعه والحقيقة الصادمة وقعت رهف واغمي عليها وانصدم الجميع وتجمدو وذهبت حورية وهي تصرخ وتقول :
بتي بتي موتولي بتي انتو السبب مش هسمحكم ظلمتو بتي انت السبب ياعمي ايوة ل اول مرة هتحدد انت جتلت بتي وجي حازم يتكلم ويقرب يشوف رهف صرخت حورية وقالت :
بعد عن بتي انت ليه دخلت حياتنا وجعت بتي وهنتها علشان واحدة شينة بعدو كلكم عنها
اقترب ادهم وهي يبكي وقال :
بعدى ياحورية اتصلو بالاسعاف بتي متتنفسش حرام عليك ياابوي بتي بتموت جولتلك ياابوي نفضها سيرة بتي الا دفعت التمن وكل دة بسبب انك عاوز تنقذ العيلة انت موتو بيتي كلكم وانا شاركتكم في الجريمة
بكا قاسم وجري علي رهف وهو يرتعش من الصدمة ويقول بصوت ضعيف :
اني السبب اتصلو بالأسعاف انقذو حبيبه جلبي وصمت قاسم واغمي عليه
الجميع في حالة صدمة وتصرخ حورية وجميلة وسعاد حتي صرخ حازم وقال :
الأسعاف جات وسعه
دخلو رجال الأسعاف وحملو قاسم ورهف ووصلو الي المستشفي وحملهم الي غرفة الكشف والجميع يجلس في الخارج في حالة صدمة وبكاء واقترب حازم من حورية وقال :
هتبقي كويسة هي وجدى متقلقيش انا
قطعت كلامة سعاد وقالت :
بلاش ياحازم الوضع مينفعش في كلام
قطعهم طلوع الدكتور وجري الجميع وقال حازم :
خير يادكتور طمني
رد الطبيب وقال :
الحج قاسم ضغطه واطي جدا وبنظبطة وان شاء الله خير
الجميع قال الحمدلله ثم اردف حازم وقال له :
ورهف يادكتور
رد الطبيب وقال :
لسه دكتور مازن عندها هدخل اطمن واطمنكم حتي خرج دكتور مازن ثم قال دكتور احمد :
اهو دكتور مازن طلع خير يادكتور
رد مازن وقال بحزن :
انهيار عصبي حاد ورافضة تفوق حاليا هي في غيبوبة وربنا يستر
ردت حورية ببكاء وقالت :
يعني ايه يادكتور بتي هتموت
رد الدكتور سريعا وقال :
ان شاء الله هتكون بخير بس هي الا رافضة تفوق هننتظر ٢٤ ساعه ونشوف النتيجة ايه بعد اذنكم
ظلت حورية تبكي وجميلة وسعاد حتي قال حازم :
انا عاوز ادخلها
ردت الممرضة وقالت :
ممنوع تدخل لما يعدى ٢٤ ساعه الدكتور منبه
وتركتهم الممرضة والجميع دخل يطمن علي قاسم وخرج أدهم وكارم سألهم عن رهف ردت حورية ببكاء وهي تتشبث باادهم وقالت :
بتك مش راضية تفوج ياادهم رافضة تعيش
انصدمة حتي قطعهم حازم وقال :
الدكتور قال عندها انهيار عصبي حاد وهي مش راضية تفوق بس منتظرين يعدى ٢٤ ساعه
ورد جالسة وهي حزينة ونظر لها شادى وقال :
الجميل مالو
ردت ورد بحزن وقالت :
جلبي مقبوض ياشادى حاسة ان في حاجه حوصلت
رد شادى وقال :
لا ياحبيبتي مفيش حاجه متقلقيش هرن علي حازم اشوفه
وغند امير قالت وعد :
حبيبي مالك
رد أمير وقال :
جلبي مقبوض جوي وحاسس ان في حاجه حوصلت
ردت وعد وهي تربط علي ظهرو وقالت :
ان شاء الله مفيش حاجه
رد أمير وقال :
يارب ياوعد عتصل عليهم محدش بيرود واصل
طرق شادى الباب علي أمير فتح أمير وقال :
تعالي ياخوي
دخلت ورد وهي وشها متغير انفزع امير وقال :
مالك ياخيتي
ردت ورد بدموع وقالت :
جلبي مقبوض ياامير حاسة ان في حاجه برن عليهم محدش بيرود واصل
نظرت وعد بصدمة وقالت :
انتو قلقتوني كدة
ردت ورد ب لهفة وقالت :
هو في حاجه مين احنا
ردت وعد وقالت :
أمير بردو من الصبح بيقول كدة وبيرن محدش بيرود
رد شادى وقال :
حازم مش بيرود بردو
ردت ورد ببكاء وقالت :
يامري اجدة في حاجه
رد أمير وقال :
اهدى ياخيتي نرن علي حسام يعرف في ايه
رد شادى وقال له :
صح استنا هرن رن شادى ورد حسام وهو يقول :
ازيك ياعريس عامل ايه
رد شادى وقال له :
الحمدلله حسام اسمع متعرفش حاجه عن رهف والبيت عندنا بنرن ومحدش بيرود
رد حسام وقال :
لا انا كنت هناك وقص علية ما حدث واردف انا مشيت واتفقت مع جدى اقبله برة
انصدم شادى وقال له :
طيب روح ياحسام شوفهم وطمنا
رد حسام وقال :
حاضر
قص شادى عليهم ما حدث حتي قال امير :
في حاجه اجدة اني متأكد وحاسس ان جلبي وجعني
رد شادى وقال له :
اهدى بس ياامير علشان البنات
ذهب حسام الي الفيلا حتي قال له البواب :
مفيش حد اهنية
رد حسام وقال :
راحو فين
رد البواب وقال :
الست رهف وقاسم بيه تعبه والاسعاف جات خدتهم والكل راحو معاهم
انصدم حسام وقال :
شكرا ياحج وذهب ورن علي شادى وقال :
ايوة ياشادى
رد شادى وقال له :
خير ياحسام
رد حسام وقص عليه ما قاله البواب حتي وقع الهاتف من يد شادى والجميع انصدمة وامسك امير الهاتف وقال :
ايوة ياحسام في ايه رد حسام علية وقص علية ما قاله لشادى انصدم أمير وقفل الهاتف وردت ورد وقالت :
في ايه ردو عليه
رد شادى وقص عليهم ما حدث صرخو البنات وهدوهم امير وشادى وقال شادى :
جهزو نفسكم هنمشي
بعد ان جهزو نفسهم وراجعين في طريقهم الي الفيلا
وذهب حسام الي المستشفي ودخل اقتربت سعاد وقالت :
حازم بلاش خناق احنا في موقف صعب
تماسك حازم واقترب حسام الي أدهم وقال :
ياعمي انا جي اطمن علي جدى ورهف عرفت من البواب وقص علية مكالمة شادى وطلبة منه الذهاب الي الفيلا نظر كارم وقال لحازم :
رن علي شادى طمنه دول كدة هيجو
نزل حازم واخذ هاتفة من السيارة واتصل بشادى الذي رد سريعا وقال :
حازم كنت فين حرام عليك ايه حصل طمني
رد حازم وقال :
انتو فين اوع تكونو جايين بابا بيقولكم اطمنه
ردت ورد وقالت له :
طمني ياود خالي مالها رهف وجدى
رد حازم وقال :
اطمنه جدى كويس ثم اردف بكدب وقال ورهف بخير
الجميع اطمئن وقال أمير :
احنا جربنا نوصل عنديكم
وقفله السكة وذهب حازم وقص عليهم ما حدث وزل ينظر الي حسام بغل واقترب منه وقال :
حسابك معايا بعدين بقا تخونا ياحسام
انصدم حسام وارتابك وقال :
انا ياحازم عملت ايه كل دة
رد حازم وقال له :
أسأل بنت خالك والا قالته مش هسيبك
رد حسام ب ارتباك وقال :
فهمني حصل ايه لكل دة
واقتربت سعاد وقالت :
مش وقته كلام اسكته بقا
دخلت ورد وشادى وامير ووعد يجرو والبنات تبكي بهسترية واحتضنه حورية التي تجلس في حالة صعبة وقالت ورد :
في ايه شكلكم بيجول الوضع شين
ردت حورية ببكاء وقالت :
خيتك عتموت ياورد ونظرت ل أمير ببكاء هستيري خيتك ياولدى هتروح منينا
انصدمة من كلامها وقال أمير :
في ايه ياابوي مالها خيتي
اقترب منه كارم وربط علي ضهرو وقال :
اهدا ياامير ان شاء الله خير
رد أمير وقال له :
لا مش خير وجدى فين
رد كارم واخذو هو وشادى وقص عليه ما حدث ونظر أمير الي حازم وقال

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غيرتني صعيدية)

اترك رد

error: Content is protected !!