روايات

رواية نبض سليم الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت الخامس عشر

رواية نبض سليم الجزء الخامس عشر

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة الخامسة عشر

في القسم
جاسر:هااا هننطق بذوق ولا ننطق بلعا*فيه
مني ببكاء:ا ا انا م معملتش حاجه
جاسر:اااااه لا لا انتي ممكن تعملي الشويتين دول علي احمد علي يوسف لاكن انا لا انا غبي وايدي سابقه كل حاجه فيا فانطقي بزوق بدل الله في سماه لكون مندمك علي اليوم الي امك ولدتك في
مني بخوف:مقتلتوش
جاسر وهوه بيسيطر علي نفسه: ماشي هسألك السؤال بطريقه تانيه اي علاقتك بامجد
مني:مفيش
جاسر قام ومسكها من ايدها جامد وبصلها بشر:هوه اي الي مفيش يا بت هوه انا بقلك اوصفيلي قصه حبكم هي صرخت من ايدها
احمد ويوسف دخلو بسرعه ليهم
احمد:اي يجاسر بس بس سبها
يوسف:يعني لو كنتي اتكلمتي بذوق
مني:معملتش حاجه
احمد:والمصحف اسيبه عليكي تاني متنطقي يبت هنتحايل علي امك
جاسر:سبني ياحمد
مني بسرعه:لا لا هتكلم حاجه حاضر
يوسف:ايوا كدا شاطره افتح يبني المحضر اقعدي كدا بقا يحلوه واحكلنا كل حاجه من الاول وقسما بربي لو مقولتيش كل حاجه لحد مقتلتي امجد مش هيكون هوه بس الي بيضربك انا مخنوق وعايز اطلع خنقتي دي في حد فأتقي شري بقا
مني بخوف:حاضر حاضر
احمد: يلا احكي
مني ببكاء:اول يوم نكون انا وامجد مع بعض كان
Flashback………
فاكرين اليوم الي امجد قال لادم في انو بيحب نبض وادم زعقلوا وقالو هتخسرها وساعتها نبص كلمتوا وكانو بيقولوا كلام حلو وامجد كان واقف سامع ودخل المكتب وكسر الحاجه وقعد وقال
*والله يا ادم لو حسيت انك بتحبها لا هتبقي اخويا ولا هعرفك*
هوه اليوم دا بقا
مني دخلت المكتب بتاع امجد وشافته متكسر وامجد قاعد علي الارض
مني:مستر امجد حضرتك كويس
امجد قام:اه كويس هاتي حد ينضف الحاجه وشوفي الي اتكسر وهاتي غيره ولسه هيخرج
مني:نفس مشكلتي بنحب حد مش حاسس بينا بس احنا ممكن نبعدهم
امجد:يعني اي مش فاهم
مني:انا عايزا ادم وانت عايز نبض مصلحتنا واحده
امجد بسخريه:وانتي بقا الي هتخلي نبض تحبني
مني:علي الأقل ابعدها عن ادم لما تبقي مع اخوه
امجد:يعني
مني:انا وانت حاسين انو ادم بيحبها بس مش اخته زي مبيقول يبقا نبعدهم احسن
امجد:انتي عايزا اي
مني:زي مقولتلك عايزا ادم
امجد:والمطلوب مني
مني:تقربني من ادم تكلمه عني تحاول تقنعه انو يحبني ويتجوزني
امجد:بس ادم بيحب واحده تانيه
مني:ميهمنيش انا عايزاه ليا وبس
امجد وهوه بيبصلها:تمم علشان نتفق هديكي عنوان شقه تجيلي علي هناك علشان محدش يعرف
مني بفهم:تمم هاجي
وفعلا امجد اداها عنوان الشقه بتاعتوا وراحت ليه وبقت علي علاقه معاه وكان كل شويه امجد يوعدها انها هتتجوز ادم وهيضحكوا عليه بحيله تقنعه انو يتجوزها ودي كانت وعود مُزيفه طبعا
Back…….
احمد:يعني انتي علي علاقه بأخو الي بتحبيه اي *******دي
يوسف:اصبر بس يحمد طب والميداليه الي كان مكتوب عليها سليم ونبض اي جبها هناك
مني ببكاء:
Flashback…….
اليوم الي سليم راح في لادم علشان يتكلم علي نبض ومني قعدته علي مكتبها ودخل الادم وخرج وبعد ممشي شافت الميداليه دي كانت علي الكرسي خدتها واحتفظت بيها ولما ادم قال لامجد امجد غضب طبعا وطلب منها تروح ليه الشقه
امجد:هتتجوز غيري
مني:هتسبها كدا
امجد:اعمل اي يعني
مني:بس كدا
وادته الميداليه
امجد:دي اي دي خدتيها من نبض
مني:تؤ تؤ دا لما سليم جي الشركه وقعت منو وانا اخدتها
امجد:طب ودي اعمل بيها اي
مني بخبث:دي بقا ممكن تعمل بلاوي مثلا فوتوشوب مُحترم لسليم مع واحده والصور والميداليه في نفس الظرف او ممكن نبعت واحده وهما مع بعض وتديله الميداليه دي وتدلع عليه واكنه نسيها معاها كدا يعني كذا حاجه مش هنقف عليها
امجد:دماااغ شيااااطين تعجبيني
مني:وانت مش هتخلصلي موضوع ادم ولا اي انا عملتلك كل حاجه طلبتها مني ولسه مشوفتش منك حاجه
امجد بكذب:انا مش سااكت يقلبي بكلم ادم ليل نهار عنك وعن ادبك وكل الحاجات الي تخليه يقع في حبك .. وزي م قلتلك هنضحك عليه يوم ونتي راجعه من الشغل متاخر ادم عمل عملته ونقعد بقا نقله اهلك صعايده والتار ولا العار وندخل ف شويه دراما حلوه
مني:اما نشوف
امجد:هنعلب احلي لعب ماشي ينبض يانا يسليم وانا مبخسرش ابدآ
Back……..
يوسف بغيره:مممم طب مهو خطفها لي معملش كدا قبل ميخفها
مني ببكاء:هوه قالي يصبر شويه علشان يتخطبوا ونبض تقطع علاقتها بي ومترجعلوش تاني وكمان هوه كان هينفذ تالت يوم الخطوبه ب بس مكالمه منال لي شقلبت حاله
احمد:منال مين
مني:منال الي اتفقت معاه انهم يخطفوا نبض لان منال بتحب سليم
يوسف:يعني منال دي ليها علاقه بخطف نبض!!
مني:اه هوه قالي كدا
احمد:ممم كملي بعد مخطفها اي حصل
مني:كلمني وقالي انو في الشقه الجديده واداني العنوان وراحت ليه هناك كانت نبض راحت لسليم وطلب مني اني اخده ابعده عن البيت ويكون عندي بما اني اخر واحده ممكن تفكروا فيها في خطف نبض
احمد:طب اذاي ونبض قالت انو ادم جابه وهزقه ومشااه
مني:اه مهو قالي هيروح في حته قبل ميجي علي البيت وانا اديته العنوان وساعتها جي متخرشم ومضروب وكان عمال يقول انو هينتقم من ادم وهياخد نبض غصب عن اي حد
احمد:طب واي علاقه المسدج والمكان بنبض وادم وكمان قتلتي امجد لي
مني ببكاء:هوه قالي
يوسف:حصل اي
مني:اا………
Flashback…….
مني:وبعدين يا امجد انا حاسه ان ادم بقا اقرب لنبض من اي وقت وممكن اوي يكونوا بيحبوا بعض خصوصا ان ادم بقا الوحيد الي جمبها وادم كلامه حلو وهيا ممكن تتعلق بيه اكتر من الاخوات وانت بتوعدني ومفيش حاجه بتحصل
امجد:انا بفكر اني اخطفها تاني بس المرا دي اتجوزها بجد
مني:اذاي
امجد:هقولك وبدأ يشرح ليها الخطه بتاعت المسدج
مني:واشمعنا من فون ادم
امجد:علشان هيا بتثق في فلما هتلاقي انو المسدج من فون ادم هتيجي علي طول
مني:طب هعمل اي بعد كدا
امجد:ولا حاجه بعد ماخد نبض وادم يعرف اني اتجوزتها وابعتله شويه صور محترمين وفيديو وهيا في حضني هيصدق وهينهار وانتي اللعب هيكون قدامك مفتوح
مني:تمم
وفعلا مني تاني يوم عملت الخطه
Back…….
يوسف بغضب:يولاد**********يا**********دانا *********
احمد:بس يوسف اهدي بس خلينا نعرف الباقي منها
جاسر:وبعدين بعتوا المسدج انتي روحتي لي
مني:…….
Flashback……
امجد:ها انتي فين
مني:انا قربت علي اني اوصلك خلاص بس انت عايزني لي
امجد:اومالي مين هيصورنا يقطه
مني:مممم ماشي خمسه واكون عندك
وفعلا راحت المكان وشافت امجد
مني:اي دا انت جايب الادوات دي لي وكانت سكاكين وحجات زي دي
امجد:اومال هخليها توافق ازاي يحلوه لازم شويه تخويف
مني:ممم انت بردك معملتش الي انا عايزاه
امجد:الي هوه
مني بغضب:انت هتستعبط يا امجد انت نسيت الاتفاق انا بساعدك بس لاكن مشفتكش بتساعدني
امجد بغضب:بقولك اي يز*باله انتي انتي فاكرا ان ادم هيبصلك انتي ولا فاكره اني هخليكي تشيلي اسم العيله انتي واحده*****بعتي نفسك ليا وبعدين انا ممكن انسفك ومتنسيش ان اهلك صعايده يعني صوره واحده من الي مصورهملك معايا مش هتكوني موجوده
مني:اه يح*يوان يوا*طي انت بتعمل معايا انا كدا بتمسك عليا صور يا امجد والله لوريك يز*باله
امجد وهوه بيضربها :انتي نسيتي نفسك يبت ولا اي لا فوووق كدا مش امجد ابراهيم الي يتهدد من واحده زيك
مني بشر:وانا مش هخليك لا تفضحني ولا تاخد الي انت عايزه
امجد اداها ظهره وكان ماسك فونه
مني استغلت اللحظه دي ومسكت الس*كينه وقربت منو
مني بشر:امجد
امجد بصلها وفجأه غرزت الس*كينه في بطنوا
مني يشر:انا مبتهددش يا امجد ومش انا الي اتفضح فااااهم
امجد وقع وهيا خافت
مني:امجد امجد اا
ركزي يمني هتروحي في داهيه هروح في داهيه اي الي انا عملته دا اي الي حصل دا لازم اتصرف لازم وجابت المنديل ومسحت الس*كينه وحطتها في ايد امجد علشان تكون بصماته عليها
مني:اعمل اي كدا ممكن البسها لا لا مش هلبسها وفتكرت الميداله وخرجتها من جيبه علشان هيا عارفه انها بتبقي معاه علي طول وحطتها جمبوا وبعدها خرجت برا واستخبت وشافت نبض دخلت وبعدها بنص ساعه جات البوليس وهيا هربت
Back……
احمد:اه يبنت الابلسه دا تفكير شياطين يعني علشان حبه صور وفضيحه تقتليه
مني بككاء:انا اهلي كانو هيموتوني يعني كان لازم اختار يم*وتي يا موته هوه وانا اخترت مو*ت عنه ده علشان انا ميدغدرش بيا انا بحب ادم ومستعده اعمل كل حاجه علشان يكون معايا
يوسف:بس للاسف دي جريمه قتل مع سبق الاصرار يعني اعدام يعني ميته كدا كدا مني بصريخ:لا لا لاااااااااااااااا وفضلت تسرخ لحد ما العساكر اخدوها الحبس
احمد:اي الدماغ دي بجد
يوسف:انا انبهرت ان في ست تعمل كدا تقتل لا كمان تداري بصمتها وتحط الميداليه لعبتها صح
جاسر:انا هروح افرج عن سليم
احمد:تمم
يوسف:بكرا هتترحل بقا
احمد:اه واخيرآ خلصنا
يوسف:اه
احمد:مالك بقا
يوسف:مليش
احمد:اسكت مش انا بقالي يومين والنهاردا التالت مع واحده بس
يوسف:يشيخه اتقي الله بقا
احمد:والله يبني حاسس بحاجه غريبه فيها كدا مخلياني عايزها معايا علي طول
يوسف:حبيت
احمد:مش عايز اظلمها مش عارف انا فعلا عايزها ولا علشان هيا مختلفه عن بقيت البنات مش عارف
يوسف:ودي مين دي بقا
احمد:احم منه صحبه نبض
يوسف:نعم يخويا سبت كل البنات وملقتش غير دول
احمد:الي حصل بقا
يوسف:ممم تعالي جمب اخوك
احمد:انا عارف انك حبتها بس منه مش زي نبض نبض محتاجه شغل كتير لاكن منه انا اول واحد في حياتها
يوسف:بس دا ميدكش الُحريه انك تكسرها
احمد:ومين قالك اني هكسرها مش ممكن احبها واتجوزها
يوسف:اي دا انت بتفكر في الجواز مش معقول
احمد:صدقني البت دي خلتني افكر في حجات كتير مكنتش بفكر فيها
يوسف:بركاتك يشيخه منه
احمد بص في الساعه:طب استأذنك انا بقا
يوسف:الله يسهله وبعد مامشي جرب يتصل بنبض مردتش عليه
جاسر دخل عليه:فين الواد احمد
يوسف:مشي
جاسر:وانا خرجت سليم
يوسف:متجبليش سرته
جاسر:لسه قافشه
يوسف:اه
جاسر :طب متجبلها ورد وتروح تصالحها ومتعملش اي حاجه هبله
يوسف:فكرك
جاسر:اه بس اصبر انا جبت عنوان الزفته منال دي وخليت رجالتي تراقبها
يوسف:يريت علشان تاخد جزأها مع الحلوين التانين
جاسر:هجبها
فونه رن
يوسف:ايوا فارس
فارس:اخبارك انا بعت المنطقه الي كانت فيها لجاسر جابها ولا
يوسف:حبيبي تسلم لا جبها وهتترحل بكرا
فارس:تمم يگين اي اوامر تاني
يوسف:حبيبي يفارس باشا خلينا نشوفك
فارس:قريب ان شاء الله يحبيبي مع السلامه
يوسف:سلام
وفتح الواتس اب ولقي نبض منزله استوري وكاتبه
*البعض لا يعرف مدي الوجع الذي بداخلي ولا يعرفون ايضآ انني احُااارب بكُل الجهد كي اتعايش معهم البعض لا يعرف كم الالام التي اعيشها ليلا بمفردي البعض لا يعرف ان عيوني جفت من كثره البكاء البعض لا يعرف ان القوه التي ارسمها علي ملامحي ورأها ضعف لا يظهر غير امام البعض منهم …..البعض لا يعرف من اكون……فياليتك تفهم من انا…..*
عملها ريبلاي وكتب
*كم كنت اتمني ان اكون مسكنك ومخبأك من هذا العالم كم كنت اتمني ان امحي هذا الوجع من داخلك……..لاكنك ترفضي وجودي دائمآ وانا لن ارحل عنك سأكون بجانبك دائما*
يوسف:ااااه ينبض يواجعه قلبي
وقرر انو ياخد ورد ويروح ليها
اما احمد فهو مشغل اغنيه *لي يوم ماقبلتك* ومبتسم وبيفكر في منه وازاي خطفته كدا بس هوه مش قادر يحدد هوه عايزها جمبه لي او بأي علاقه واتصل بيها
احمد:موزتي فين
منه:موزتك بيئه اوووي
احمد:يبنتي بتفصليني علي فكرا موزتي فين
منه:ممم انا في الكافيه قاعده مع البناات الكافيه الي جمب الجامعه
احمد:مم ابعتيلي لوكيشن هجيلك تخرجي نروح نتغدي مع بعض
منه:اي دا لا هتغدي معاهم
احمد:مش باخد رأيك علي فكره
منه:ممم يعم الواثق
احمد:يلا يمنون بقا انا قربت من الجامعه اصلا
منه:مم حاضر. اه تمم هبعتلك
احمد:مممم طب اقفلي السبيكر مش لازم تسمعيهم ابقي احكلهم
منه:اا ااا اي دا اسبيكر اي الي انا فتحها مش فاتحه حاجه
احمد:مساااء العثل علي العيون الموزز صحاب موزتي
بسنت:ههههه قفشك
احمد:دي بسنت المخطوبه
منه:اه
احمد:بسنت
بسنت:نعم
احمد:طظ
نبض ومنه:هههههههههههههههههههه
بسنت بغيظ:علي فكرا والله انت قليل الذوق كسفتني
احمد:عارفه كان نفسي اطيب بخاطرك بس للاسف مخطوبه بس لو عندك نيه للفركشه هتلاقي محسوبك ميدو لجبر خواطر الموزز
نبض بسخريه:والله الظباط اليومين دول بقوا لوزاز
احمد بخبث:وانتي عرفتي مين انهم بقم لذاذ
نبض بتوتر:ااا ا منا شيفاك قدامي اهو
منه:احمد باي بقا هبعتلك لوكيشن
احمد:باي يختي
أما اكلم الواد يوسف اعرفه نبض فين
احمد:ييوسف انت فين
يوسف:خدت ورد ورايح لنبض
احمد:طب بقولك هيا مش في البيت هبعتلك لوكيشن تيجي عليه
يوسف:اشطا بس عرفت منين
احمد:يبني نسيت منا شاقط صحبتها وهيا معاها
يوسف:يبني نقي الفاظك بقا
احمد:يعم فكك يلا سلام
قال انقي الفاظي قااال دانا شاااقط غزااااااال صاااااروخ اااه يغزال لو اعرف عايزك لي وفضل يغني وكان مبسوط
*عند البنات*
نبض:مممم اي حكايه احمد
منه:خطفني
بسنت:سم ناقع انتي وهوه
منه:بيهزر يرمضااان مبتهزريش
بسنت:لا
نبض:بس عثول
منه:جدا جدا بيضحكني
نبض:الله يسهله
بسنت فونها رن وكان خطبها وراحت ترد عليه
منه احمد وصل ومشيت ونبض فضلت قاعده لوحدها
سليم وهوه واقف قدامها بعد مخرج وكلم بسنت وعرف منها هما فين:وحشتيني
نبض اتصدمت:س سليم انت اي جابك هنا
سليم قعد قدامها ومسك ايدها:وحشتيني ينبض انا تعبان اوي من غيرك
نبض:سليم انا قولتلك اني خلاص نسيتك انت لي مش قادر تفهم اني حكايتنا خلاص صفحتك اتقفلت بلنسبه ليا فااهم انت خدعتني وانا كنت بحبك بس خلاص
سليم:لا مش فاهم مش معقول قصه الحب الي بنا دي تنتهي بغلطه واحد تاني
نبض لسه هتتكلم لقت يوسف ماسك بوكيه الورد
نبض:ي يوسف اذيك
يوسف:كان لازم افهم من الاول ينبض بس انتي لي وهمتيني انو صفحه واتقفلت بلنسبالك
نبض:علشان هوه كدا فعلا
سليم:يعني اي منتي بتحبيني ينبض ومين دا علشان تتلغبطي كدا لما تشوفيه نبض انا سليم حبيبك
يوسف سمع الكلمه دي ومشي
نبض اخدت شنطتها وجريت وراه وسليم جري وراها وشافها وهيا بتركب جمب يوسف
*في العربيه*
نبض:يوسف والله مفي حاجه من الي في دماغك دا صح
يوسف بنرفزه:نبض كله بان خلاص
نبض:هوه اي الي بان يا يوسف انت عايز تزعل وخلاص وبعدين انا الي زعلانه
يوسف:اه هاتيها فيكي دلوقتي
نبض:يوسف لاخر مرا بقولك صفحه سليم اتقفلت بلنسبه ليا خلاص انا مبقتش احبه خلاص بكره يا يوسف بكره
يوسف:للاسف هطر اصدقك لاني عايز اصدقك
نبض:ممم طب يلا وديني اكل جعانه
يوسف:بتصالحيني يعني كدا
نبض:ممم لا انت صالحني يلا
يوسف شغل اغنيه *يالي زعلان مني*
نبض اول مرا تحس بلاحساس دا تجاه يوسف كان قدامها سليم بس مشيت وسابته عادي كان هاممها زعل يوسف معقول تكون حبته لا لا محبتوش لا لا اعقلي ينبض انتي مبتحبيش حد
وفعلا يوسف اخدها غداها وفضلوا يرغوا كتير..
*في نفس الوقت دا كان في ثنائي طايرين بلعربيه ومشغلين اغاني وهايصين طبعا انتوا عرفتوهم خلاص*🌚

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك رد

error: Content is protected !!