روايات

رواية مرايتي الفصل الثالث 3 بقلم مجهول

رواية مرايتي الفصل الثالث 3 بقلم مجهول

رواية مرايتي البارت الثالث

رواية مرايتي الجزء الثالث

مرايتي
مرايتي

رواية مرايتي الحلقة الثالثة

كريم: هتسمعيني للنهايه
ملك: اكيد
كريم:من سنه و٣ شهور بالظبط ماما واختي الله يرحمهم عملوا حادثه واتوفقوا كانت صدمه كبيره لأنهم كانوا كل حاجه فيا في الدنيا كنت تقريبا عايش عشانهم… بعدها دخلت في فتره اكتئاب ٣ شهور مش بخرج من البيت عايش في وسط الصور والذكريات كل اللي حواليا كانوا شايفين اني ضعيف محدش كان فاهم الوجع اللي كان جوايا حسيت بالفشل والخذلان وكل احساس وحش ممكن اي انسان يحسه في الدنيا لحد ما قولت خلاص مبقاش قدامي غير اني اكمل وانجح لأنهم اكيد مش مبسوطين مني وانا كدا وطبعا كنت اترفدت من شغلي ف قررت افتح مشروع من فلوس امي كانت سيبهالي فتحت اول مطعم وجبت ناس متخصصين ولقيت ان المطعم بيتشهر بطريقه مش طبيعيه … كل الناس كانت بتستغرب ازاي بس….. بس محدش كان فاهم ان دا دعاء امي ليا وطبعا في وسط كل دا كنت محتاج لوجود طبيب نفسي في حياتي علي الاقل عشان اقدر اكمل …. بس يا ستي وفي خلال سنه واحده بقي عندي كل المطاعم دي وبقيت عايش في مستوي اجتماعي احسن بكتير
ملك: ياااااه كل دا …. بس انت قوي جدًا
كريم: يمكن حبيت أثبت للناس اني مش ضعيف زي ما كانوا بيشوفوا
ملك: اكيد مامتك واختك فخورين بيك دلوقتي
كريم: عارفه ليه اسم المطعم K. A
ملك: ليه
كريم: K كارما اسم اختي و A اميره اسم ماما
ملك: ربنا يرحمهم هما اكيد دلوقتي في مكان احسن
كريم:اكيد
ملك: مش هتسأل
كريم: لا مش هسأل
ملك: انت عارف انا اقصد ايه
كريم: اه تقصدي مش هسأل ليه انتِ بتروحي لدكتور يوسف
ملك: ومش هتسأل ليه
كريم: عشان دي حياتك وانتِ ممكن تكوني مش حابه تحكي وانا اكيد مش هتدخل في حياتك
ملك بتبتسم
ملك: انا لازم امشي عشان اتأخرت
كريم: طب اوصلك
ملك: لا انا هوصل لوحدي شكرا
كريم: هقابلك تاني
ملك: ان شاء الله
———————————————————-
* بعد مرور اسبوعين *
كريم: احم احم عامله ايه
ملك: انت ايه اللي جابك هنا
كريم: هي الجامعه ملكيه خاصه ولا ايه
ملك: لا ماقصدش …. عن اذنك
كريم: انتِ رايحه فين دا انا جاي مخصوص عشانك
ملك: عشاني انا
كريم: اه
ملك: و عايز ايه
كريم: عايز اتقدملك
يتبع…. : ايييه
كريم: انا مش بهزر انا عايز رقم باباكي عشان اتقدملك
ملك: اشمعني انا وليه انا اصلا
كريم: عشان معجب بيكي
ملك: معجب بيا انا علي ايه
كريم: علي فكره انتِ زي القمر
ملك: بقولك ايه اتكل علي الله عشان مش ناقصه هزار
كريم: ملك انا مش بهزر انا معجب بيكي …. مش هقولك بحبك لاني مالحقتش احبك بس علي الاقل اديني فرصه
ملك: فرصة ايه … ليه واحد زيك ممكن يعجب بواحده زيي ما عندك الف بنت احلي مني مليون مره
كريم: أولا انتِ في عيني احلي منهم كلهم وبعدين انا ارتحتلك انتِ عارفه اول ما شوفتك شوفت فيكي امي و اختي شوفتهم جواكي شوفت حنيتهم و طيبتهم وكل حاجه فيهم… ممكن تديني فرصه وانا هثبتلك اني استاهل الفرصه دي؟
———————————————-
* بعد مرور ٣ شهور*
مريم بغيظ: بقى معقول… معقول اللي اسمها ملك دي تتخطب للقمر دا لا وكمان عنده فيلا و عربيه آخر موديل
نرمين: حظوظ يا بنتي
مريم: نفسي اعرف بصلها علي ايه … وعجبها فيها ايه دي
نرمين: شكله بيموت فيها انتِ مش شايفه الفندق اللي احنا قاعدين فيه خالتك بتقولي انه رفض انهم يدفعوا مليم في الخطوبه وهو اللي عامل كل دا
مريم: لا وكمان وحيد يعني هي هتبقي كل حاجه في حياته
مها(اخت مريم الكبيره) : بقولكوا اهدوا شويه وقولوا ربنا يسعدهم ملك طيبه وتستاهل كل خير
مريم: بقولك ايه اخرسي خالص عشان مش طايقه نفسي
مها: خليكي قاعده كدا انا هقوم وباركلها
مريم: غورى
————————————————-
* بعد مرور سنه*
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما فى خير
* زغاريط في كل مكان *
كريم: انا مش مصدق اخيرًا بقيتي مراتي
ملك: مبروك علينا يا حبيبي
كريم: لا بس اثبتلك اني استاهل الفرصه وعملتها اهو واتجوزتك
ملك: اثبتلي انك عوض ربنا ليا
— دُمتِ لقلبي كل الحياه
– دمت لي مصدر حياه……

#تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مرايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *