روايات

رواية ملاك العز الفصل العاشر 10 بقلم آية مجدي

رواية ملاك العز الفصل العاشر 10 بقلم آية مجدي

رواية ملاك العز البارت العاشر

رواية ملاك العز الجزء العاشر

رواية ملاك العز الحلقة العاشرة

قعده علي الارض جنب السرير ومسكه جامد في السرير مش قدره استحمل بجد انا ماكنتش مفكره ان انا مش هقدر استحمل كده
مسكت أيدي وفضلت احك فيه لدرجة انها طلعت د م وانا لسه مستمرة
دخلت نادين الاوضه وهي بتبصيلي ب خبث وقالت
=عامله ايه دلوقتي يملوكة ههههه
انا شايفه انك مش محتاجه جرعة زي مانتي قولتي
ملاك: انتي عاوزه ايه مني
— كل اللي انا عاوزه انك تسمعي كلامي وبس
ملاك: انا عملت ليكي اي عشان تعملي فيه كده حرام عليكي
نادين: انا قولتلك قبل كده اختي حاجة مش بتعتك
ملاك: وده سبب يخليكي تعملي فيه كده
اتكلمت ببساطه: ممم اه
ملاك:انا هنزل وهقول لي جدو عليكي وهو اكيد هيصدقني
نادين: ههههي… ممكن جدي يصدق بس هل عز هيصدق
لو كنتي مفكر عز هيصدق …فأنتي غب ية
عز عصبي اوي مش عندو حاجة اسمه تفاهم ودي مشكلته لئن للأسف هو شغلو لازم يكون في كده عشان
يعرف يتعمل مع المجر مين بس… لو رحتي وقولتيله انك مد منه ..صدقيني عز هيتعمل معاكي
علي ان انتي واحده من المجر مين الي عنده
ملاك: انتي بتقولي ليه كده عشان اخاف ومروحش اقول لي حد صح
نادين: لأ…صدقيني عز مش عندو حاجة اسمه تفاهم عز عصبي وعصبي اوي كمان … وكمان مش تنسى أن عز
يعتبر صعيدي ودمو حامي اوي
ملاك: وانتي عاوزه اي مني
نادين: انا قلت ليكي ان انا عاوزكي تسمعي كلامي وتنفزي كل الي انا اقول عليه
ملاك: وانا اي الي يجبرني اعمل كده
نادين: المخد رات هل انتي مفكره انك تقدري تكملي يوم من غير ماتخدي الجرعه بتعتك… فأقولك انك خلض
ملاك: لا انا هقدر استحمل
نادين: صدقيني مش هتقدري… وسعتها الكل هيعرف انك مد منه لئن الأعراض هتبان عليكي واكيد ده مش هيفوت علي عز وهيعرف علي طول
ف عشان كده انا احسن ليكي انك تسمعي كلامي ودخدي الجرعه
ملاك: انا مش عاوزه اسمع منك حاجة ويلا اطلعي برا يلاا
نادين: انتي حره..
وسبتني وطلعت..انا قعد علي السرير افكر في كلام نادين…هي فعلآ معاه حق عز لو عرف مش هيرحمني
ده هو اصلا لما شفني لبسه من هدوم نسرين كان
هيموتني…
فضلت قعده خمس ساعات في الاوضة…طبعا انا قولت ليهم اني تعبانه وعاوزه انام…
بصيت علي أيدي الر عشه الي في أيدي زادت
قومت من علي السرير ..أحول الهي نفسي ب اي حاجة
بس مش قدرة حسه ان اعصابي بتنهار ..قعت علي الارض وبقيت احك في أيدي بقوه واشد في شعري
كل دقيقه تعدي اقول دلوقتي تحصل حاجة وهدي
بس مش قدرة
عاوزه اشرب قهوة بس طبعا انا عارفه ان انا مش عاوزه القهوة العديه لا انا عاوزه الي محطوط في القهوة
دخلت عاليه نادي وهي بتبصيلي بستهزاء وقالت
–ها ..عامله اي دلوقتي انا شايفه انك قدره تقعدي عادي… ممم عل العموم انا كنت جايبه معاية بر شام
يلا باي
ملاك بتوتر: استني…. اا..نا عا.ةزه و..و ..حده
ابتسمت نادين بخ بث وقالت
— انا ممكن اديكي الشريط ده كامل…بس نعمل اتفق مع بعض
ملاك
في الوقت ده انا مكنتش بفكر في حاجة غير ان انا لازم اخلص من الوجع ده ..مكانش يهمني اي مخاطر الي انا هعملو
ملاك: انا موفقه
نادين: تمام كده …امسيكي وبعدين هقولك انا عاوزه اي
خلاصت كلامه وطلعت انا اخت الشريط واخد منه 2
ورحت الحمام و حطيتو مع علبه الاسعافات و
رحت علي السرير ونمت لكن عده شويه وانا حاسه ان انا لسه عاوزه كمان
حطيت ايدي في بقوئي وبعض عليه عشان اقدر اتحكم في نفسي ومش اخد واحده تانيه بس مقدرتش
ورحت طلعت حبايه كمان واخته ورجعت علي السرير والمرة دي حسيت براحه كبيرة .
طبعا عز مسفر عشان عندو شغل ومش هيجي غير بعد اسبوع.
نمت لحد تاني يوم صحيت الساعة 9 الصبح
رحت اخد شور ولبست فستان قصير فوق الركبه
لونه ابيض وعليه ورد اسود
سرحت شعري وعملتو ضفيرة
ونزلت تحت كان نسرين وطنط رانيا وكنزي وخالتو رحاب وماسة ومايا وداليا قعدين بره في الحديقه
رحت ليهم
ملاك: صباح الخير
كلهم: صباح النور
رانيا: عامله ايه دلوقتي يملوكة
ملاك: الحمد لله كويسه
رانيا: بعت البنات ليكي اكتر من مره امبارح بس انتي كنتي نايمه
ملاك: اصل انا كنت تعبانه شوية
رحاب :ملاك انا عاوزه اخدك ونروح لي الدكتور
انتي بين عليكي التعب..
ملاك: انا كويسه والله ملوش لازمه نروح
رانيا: اذاي ملوش لازمه..انتي مش شايفه وشك عامل ازاي وايدك بتترعش علي طول..وكمان بتنامي كتير
اوي ومعه كده مرهقا ومش عندك نفس لي الاكل
ملاك: وآلله انا كويسه هو بس ممكن عشان الجو اتغير عليه وكد وبنسبة لي الاكل انا مش بكل كتير من وأنا عند بابا وانا كده
رحاب: لو متحسنتيش انا هقول لي عز يخدك غصب
داليا: هو في اي أنتو مش حسين ان أنتو مزودينه اوي
ملكم مهتمين بيه كده لي
رحاب: اكيد نهتم فيه دي بنت اختي وحبيبتي
اكيد لازم اهتم بيها
داليا: وبنت اختك دي لسه عرفنها..يعني ربنا يستر منها
رحاب: قصدك اي ي داليا
داليا: مش قصدي حاجة …يلا اسبكم انا بق
خلاصت كلامه وسبتنا ودخلت جوه ووراه مايا
رحاب: سيبك منهم يحببتي وقومي افطري يلا
ملاك:والله انا مش جعانة
رحاب: مينفعش كده يملاك
ملاك: والله انا مش جعانه
رانيا: بس لازم تكلي حاجة
ملاك: والله لما اجوع هجي اكل خلاص
رانيا: خلاص ماشي
دخلت طنط رانيا و خالتو رحاب جوه وبقينا انا وماسة وكنزي قعدين نتكلم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *