روايات

رواية العنيدة والشرس الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس البارت السادس عشر

رواية العنيدة والشرس الجزء السادس عشر

العنيدة والشرس
العنيدة والشرس

رواية العنيدة والشرس الحلقة السادسة عشر

اريان دخل اوضه ادهم وابتسم بشر
بعد شويه خرج وكان الشر باين عل وشه
ريناد زقت ادهم بعيد عنها وطلعت تجري عل فوق بكسوف
ادهم ابتسم بشر وطلع عل اوضته
ادهم اول مدخل الاوضه شم ريحه مش طبعيه فيها
… بقرف… الريحه دي انا شمته قبل كدا بس فين
ادهم افتكر الريحه دي
ادهم خرج من اوضته عل اوضته اريان
لقه لسا واقف وبيبص من الشباك
ادهم بغضب… كنت بتعمل ايه في اوضتي
اريان ببتسمه… كنت عارف كويس اوي انك هتعرف اني انا ال كنت في اوضتك وكمل بغضب… وبدا يزق في ادهم… عملت كدا ليه ها ليه ليه
ادهم مسك ايدوا وكتفو… واتكلم بغضب… عملت ايه انا عشان الشر دا كلو
وانك تحطلي ممنو*عات عشان تخلص مني
اريان بشر… انت حطيت عينك عل ريناد حبيبتي وانا حطيت ليك ممنو*عات
ادهم ببرود… ابقي فكر في حاجه تاني تحطها ليا يابن سكسينا وزقه وسابه ومشي
ادهم راح اوضته وقلب الدنيا عل الممنو*عات دي ولقهم تحت سريره اخدهم وحطهم في الحمام وشغل المايه وراهم
ادهم برتياح… شكل ريناد غاليه عنده بس هيا كمان لسا متعرفش انها حبت المو*ت بتاعها
ادهم اخد دوش وراح نام
❤❤❤❤❤
ريناد طلعت عل واوضتها بكسوف
… ضربت جبنها… غبيه ايه ال انا عملتو دا
دلوقتي يفكر فيا ازاي او هواجهو ازاي بكرا
راحت نامت وكانت مكسوفه اوي من ال عملتو
❤❤❤❤❤
ريان كان رايح يشوف اريان شاف حاجه لفتت نظره
راح بتجاه المطبخ فكر في حر*امي جاب الفازه ومسكها وفتح النور مره واحده واتكلم بغضب… اقف مكانك انت مين
اتنفضتت من مكانها
ورفعت ايديها لفوق بخوف ولفت وهيا مغمضه عيونها… ولله معملت حاجه
ريان.. نزل الفازه… قدر بتعملي ايه في وقت زي دا هنا
قدر فتحت عين من عيونها… وبعدين فتحت التانيه… ريان خضتني حرام عليك
واتجه نحيت التلاجه تاني… كنت جعانه وعاوزه اكل
ريان ابتسم عليها… هههه انا فكرتك حر*امي
قدر وهيا بتاكل… حرا*مي ايه ياجدع سيد عيب احنا اهل
ريان راح قعد عل السفره معاها
.. انتي ازاي كدا
قدر بمرح… زي السكر في الشاي
ريان ببتسمه…. فعلا انتي سكر
قدر بمرح… يعني انا بتعاكس دلوقتي
ريان… بمرح… اعتبري كدا 😂
قدر… اوكي 😂
قدر… عل فكره في فرق كبير بينك وبين اريان مع انكم تؤام
ريان…. اه كل واحد فينا لي شخصيتو الخاصه بيه ومع ذلك فينا حاجات كتيره مشتركه
قدر… فعلا بس انت غير اريان خلاص
ريان برفع حاجب… اعتبره مدح ولا ايه
قدر… لا مش اقصد ان شخصيه اريان وح*شه بس بحسه اناني شويه مش تزعل
ريان بتسمه… لا مش زعلان بس اريان بيحب التملك شويه ولما بيحب حاجه مابيحبش حد يبص ليه عليها فهمتي حتي لو كان اخوه
وكمل بحزن… انا حاسس بيه وعارف قد ايه قلبه وج*عه بس مش بايدي حاجه اعملها ليه
قدر زعلت عشانه… ايه رايك في اميره
ريان بستغراب… اميره ال معانا
قدر… امم
ريان… كويسه ليه مالها
قدر بخبث… ايه رايك نوق*عهم في بعض ونخليهم يحبو بعض
ريان بنفس الخبث… وانا معاكي يامعلمه
قدر… شطور واهو نو*قع برضو عمار ولمياء وينوبنا ثواب فيهم
ريان بضحك… ونو*قع الكابتن وليل مع بعض
قدر بقرف… ليل ايه دي لا انا مابحبهاش
ماخد انا الكابتن هو مز وانا مزه ولا عندك اعتراض
ريان… لا مش عندي اعتراض
بس هنو*قعهم ازاي
قدر… بخبث… هقولك
❤❤❤❤❤❤
في الصعيد
عليا… كان دياب نايم في حضنها وهيا بلعب في شعره
… بقولك لو جات بنت هتسميها ايه ولا ولد نسميه ايه
دياب… يجوه بسلامه بس ونعمل ال انتي عاوزه
عليا… لاع عاوزه اعرف دلوقت
دياب قام وباس راسها بحب… لو بنت هنسميها تارا ايه رايك
عليا بضحك… ولو جه واد نسميه ديب ويبقي المسلسل كلو اهنه
دياب… مسلسل مسلسل ايه ده
عليا بضحك… حب خادع
هو مسلسل هندي بس جميل قوي
(انا بحبه وبحب شخصيه تارا ال بيحبوه يقولولي في الكومنتات بتحبة شخصيه مين اكتر 😂)
دياب… تمام نسميهم عل اسماء الابطال ادام انتي بتحبه
عليا… بتحددت جد
دياب ببتسمه… ااه واني من م*يتا بهزر
عليا بحب… بس بحبك انت اكتر من اي حاجه في الدنيا
دياب… واني بم…وت فيكي واخدها في حضنه
❤❤❤❤❤
فارس كان بيشرب كتير اوي
راغب كان بيبص عليه بشماته
بدر… مساء الخير
راغب… مساء النور كنت وين الاسبوع ده كلياتو
بدر بتوتر… كان عندي شغل واهو جيت
اني طالع ارتاح
راغب… تمام
بدر طلع واتصل عل حد
… وصلت ياقلبي
البنت…. حمدلله عل سلامتك ياقلبي
بدر… حبيبتي يومين وهرجع ليكي تاني بس خلي بالك من نفسك
البنت… مع السلامه ياقلبي
بدر…بصدمه… راغب
راغب… اه خلصت هيا كويسه
بدر بتوتر…. قصدك ايه
راغب بمكر… ال كنت بتحددت معاها
بدر… دع واحد صحبي
راغب بمكر… واحد صحبك ولا مراتك ياولد عمي
بدر بصدمع…. انت خابر
راغب… اه وخابر كمان انك عندك منيها بنت ليه مخبيها عنا
بدر بقهر… خايف عليهم من ابوي وفارس لما يغرفوا هيعملو ايه فيهم فارس مرحمش اختي ولا مراتو هيرحم بتي ومراتي عشان اكده مخبيهم عن الدنيا كلها
راغب… بس اني معاك وانت خابر اكده واني مهما حصل هفضل جانبك وهقف للكل واولهم فارس
روح هات مراتك وبتك يعيشو وسط اهلهم بدل الغربه دي ياخوي
بدر حضن راغب…. متشكر قوي ياخوي
راغب… لا شكر عل واجب انت اخوي ياض
روح هاتهم
بدر… الصبح ان شاءلله هروح اجيبهم واجاي
راغب… تمام
❤❤❤❤❤
الصبح
كانت ريناد بتهرب من عيون ادهم بس ال فجاءها انه مش مهتم وبيتعامل معاها بلا مباله
ريناد بستغراب في سره… مالو دا ال يشوفه انبارح ميشوف انهارده
ادهم… بجديه… احنا عاوزين نشد حلنا شويه عشان في مسابقة ولازم نفوز فيها
عمار بجديه… مسابقه زي ال شاركنا فيها قبل كدا
ليل بجديه… لا ال شاركتو فيها دي كانت مسابقه عاديه بس الجايه دي اقوي المسابقات
ادهم بجديه… وال مغرف عن فريقنا انه هو ال بيفوز دايما بلمسابقه دي وبياخد البطوله
واحنا مش عاوزين السنه دي اننا مانفوزش بيها فاهمين
الكل بجديه… فاهمين
لمياء… كابتن… بس احنا عاوزين اسم لفريقنا
ادهم بجديه… طبعا.. واسم فريقكم هو فريق القمر الاحمر
يلا الكل يدرب باقوي ما لديه
الكل بداو يتدربو بكل ما لديهم من قوي واصرار
كانت المنافسه بينهم عاليه اوي وكان الحماس هو سيد الموقف
❤❤❤❤❤
في الصعيد بدر
جاب بنتو ومراتو البيت
محمود… مين دول ياولدي
بدر بقوه..مراتي وبتي
محمود بصدمه… بتقول ايه
فارس بقوه وجمود…. ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العنيدة والشرس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *