روايات

رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل الثاني عشر 12 بقلم يارا علاء

رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل الثاني عشر 12 بقلم يارا علاء

رواية احببتك بعد كرهي لك البارت الثاني عشر

رواية احببتك بعد كرهي لك الجزء الثاني عشر

رواية احببتك بعد كرهي لك الحلقة الثانية عشر

جميله قربت بقلق وقالت: طمني يا دكتور هو عامل اي .
الدكتور بحزن:البقاء لله للاسف مقدرناش ننقذ المريض
جميله بصدمه:اي
الدكتور:البقيه في حياتك هما هيغسلوه وهيدفن .
جميله هزت راسها والدكتور مشي.بعد وقت كانوا خلصوا تغسيل ياسين واخدوه ودفنوه أما جميله مكنتش حزينه لان ال عمله فيها مكنش سهل ف قررت تسافر وتبدء حياتها من جديد.
_____
(في المستشفي)
كان تميم فاق والممرضه راحت تقول لمليكه وهي راحت تشوفه واول ما دخلت لاقته بيبص عليها.
تميم بتعب: مليكه.
مليكه قربت منه وقالت:حمدالله علي سلامتك.
تميم:الله يسلمك .
وبعدين سكتوا ف مليكه قالت:خف بق بسراعه عشان نرجع بيتنا انا وانت ولما تخف ننزل نجيب هدوم للبيبي.
تميم وهو بيستوعب:بيبي( وبص لبطنها)وقال مليكه ان انتي حامل بجد يعني انا هكون اب.
مليكه هزت راسها بابتسامه ومسكت ايده وحطتها علي بطنها وقالت:اه هتبقي احلي اب وكمان فاضل تلات شهور واجيب ولد شبهك.
تميم وعنيه مدمعه:يعني انتي هتسامحيني وهنبدء صفحه جديده .
مليكه :اه انا سامحتك بس اوعي تخليني اندم اني سماحتك لاني ساعتها مش هسامحك ابدا وهبعد واخد ابني ومش هتشوف وشنا انا وابنك.
تميم بلهفه وخوف:لا والله انا ندمت ومعنتش هعمل اي حاجه تزعلك مني والله بس مش تسبيني.
مليكه:عمري ما هسيبك.
تميم: أنا بحبك يا مليكه بموت فيكي.
مليكه بصتله وسكتت وبعدين قالت: ارتاحلك شويه تمام .
تميم: تمام يا حببتي .
مليكه سألته ينام وخرجت قعدة برا
______
عند وعامر كان عامر قاعد وفاتح موبايل وجه منشور وهو قراءه واتصدم وراح مسك الموبايل واتصل ب ميرا.
جارا الرد…..
عامر:الو يا ميرا عامله اي.
ميرا: الحمدلله انا كويسه انت عامل اي.
عامر: الحمدلله كويس احم ميرا انا عاوز اقولك حاجه.
ميرا:اتفضل
عامر:بصي انا هقول بس اهدي تمام.
ميرا:حاضر بس قول.
عامر:ياسين مات.
ميرا ببرود:طب اعمل اي يعني.
عامر بصدمه:تعملي اي في اي انا بقولك جوزك مات.
ميرا:بص يا عامر ال بتقول عليه جوزي ده انا شوفت معاه ايام ما يعلم بيها الا ربنا وهو مكنش بيحبني وانا اكتشفت اني مش بحبه ف الله يرحمه وخلاص.
عامر:امم تمام انا هقفل.
ميرا:تمام سلام.
بعد ما قفل عامر مع ميرا قال لنفسه:طب هي مش بتحبه اعمل اي اعترفلها بحبي واتقدم ولا لا يستحسن استني شويه
____
عند عميرا صحي واخد فيروز وراح المستشفي لجنه واول ما وصل لاقها قاعده ف اتصدم وقال:جنه انا بحلم صح انا اكيد بحلم.
جنه:مش بتحلم يا عمير.
عمير بلهفه ودموعجري وضمها لحضنك وبعدين قال:ياه اخيرا فوقتي تعرفي كنت محتاجك اوي يا جني حتي شوفي فيروز بنتنا شبك ازاي انا وفيروز كنا محتاجينك جدا الحمدلله انك فوقتي الحمدلله.
في الوقت ده دخل الممرضه وقالت:استاذ عمير كويس انك جيت كنت هتصل بحضرتك عشان ابلغك أن المدام جنه فاقت.
عمير:تمام هي هتخرج امتي.
الممرضه :الدكتور قال أن هي تقدر تخرج بليل بس .
عمير:تمام شكرا
الممرضه خرجت وعمير
بص لا
في جنه بتبص لي فيروز ف ابتسم وحطها في حضنها واول ما حطها البت عيطت.
ف قالت بخوف:دي بتعيط سكتها.
عمير بضحك:متخافيش ضميها انتي بس.
جنه فعلا ضمتها وحست بإحساس حلو وعنيها دمعت وقالت:هي اسمها فيروز زي ما انا كنت عاوز اسميها صح .
عمير:اه سميتها زي ما كنتي عاوزه.
جنه :تمام ابعد
عمير:قصدك اي يا جني.
جنه:اوعي تفكرني نسيت ال عملته لا انا مش ناسيه ابعد عني بقي.
عمير:جنه انا عارف اني غلطت وجدا كمان بس سامحيني عشان خاطر فيروز .
جنه بعصييه:اطلع برا يا عمير.
عمير:ماشي يا جنه بس هخليكي تسامحني وهتشوفي.
جنه بغضب:برااا.
عمير طلع ف جنه قالت:انا هسامحك بس لازم اءدبك شويه.(وبعدين سكتت وهي بتبص لفيروز بحب)
(في المساء)
الدكتور كتب علي خروج لجنه ف عمير خدها
وروح ولنا وصلوا جنه لاقت حنان.
حنان بفرحه: حمدلله علي سلامتك يا بنتي.
جنه بابتسامه:الله يسلمك يا ماما.
حنان:نورتي البيت ادخلي يا حببتي ارتاحي وانا هحطلك اكل.
جنه:تسلمي يا ماما.
(جنه دخل غيرت وبعدين خرجت واكلت هي وحنان وعمير وبعدين حنان قعدة شويه ومشيت وبهطعدين جنه بصت لعمير)
جنه:سيبني بق لوحدي.
عمير :لا انا قاعد مع قلبك.
جنه:انا مش بهزر والله لو ما مشيت لهسيب البيت وامشي.
عمير بضيق:خلاص انا هروح اقعد ما اخويا .(قال كده ومشي)
____
في بيت عامر .
كان قاعد ف سمع خبط علي الباب راح فتح لاقي عمير ف قال:مش مراتك طلعت النهارده سايبها وجاي لي.
عمير:هي دي اذيك.
عامر بغضب:ولا اتظبط كده وقولي جاي لي.
عمير :بص انا مراتي طردتني من الاخر.
عامر:تستاهل وبعدين انا عاوز اقولك حاجه.
عمير:اي .
عامر:بص ياسين مات ويعني عرفت أن ميرا مش بتحبه اي رايك اتقدم ليها.
عمير:معرفش ياريت مش دلوقت استني أو اقولك بلاش انا داخل انام.
عامر:امشي عن ابو شكلك يا شيخ انا اقوم انام
____
المهم عدا يومين وخرج تميم وروحوا بيتهم ومليكه سلمت علي أهلها ومليكه وتميم بدءاو حياتهم من جديد
____
اما عمير كانت جنه مشياه علي عجين😂 وعمير حرم أنه يزعلها وبداوء صفحه جديده.
___
أما عامر راح اعترف لي ميرا وقرروا يتجوزوا بعد شهور العده ومر تلات شهور .
____
(في القاعه)
كان ميرا وعامر قاعدين في الكوشه وفرحانين
ف اتكلم عامر:مش مصدق انك بقيتي ملكي بحبك يا اجمل وحده في دنيا.
ميرا بحب:وانا بعشقك كنت هكون غبيه للمره التانيه لو رفضتك
عامر:مش مهم انسي اي حاجه وخلينا نبدء صفحه جديده
ميرا ابتسمت وهزت راسها أما عند مليكه وتميم كانوا قاعدين في الفرح معاهم ف مليكه قالت بعصبيه:تميم تعالي شيل ابنك ال كل شويه يعيط ده.
تميم:هتيه يا حببتي واهدي عشان اعصابك.
مليكه:انتي شايفني بشد في شعري.
تميم:لا يا حببتي اسف مش هكلم تاني.
عمير ضحك وقال:في برستيجك يا تميم باشا(تميم و عمير اتصالحوا وحلوا الخلافات ال بنهم)
تميم بهمس:طار في الهوا .
عمير:ههه تستاهل انا بقي محدش يقدر عليا .
جنه:بتقول حاجه عمير.
عمير :لا يا حببتي.
جني:طب خد شيل فيروز انا تبعت .
عمير:هاتيها حبيبت بابا.
مليكه قالت:جنه تعالي نروح نبارك وبعدين نخرج برا شويه.
تميم:نعم طب والولد ده.
مليكه:خليه ليك مش كنت انت عاوز ولد.
تميم بغيظ:خلاص امشي .
جنه بصت لي عمير ال باصص ليها بضيق:في حاجه يا عمير.
عمير:لا يا حبيبتي روحي انا مني لله اني اتجوزت .
تميم بضحك:هههه أن كيدهن عظيم
عمير:علي رايك ههههه
تمت❤️

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببتك بعد كرهي لك)

اترك رد