روايات

رواية حب من اول رسمه الفصل الخامس عشر 15 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه الفصل الخامس عشر 15 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه البارت الخامس عشر

رواية حب من اول رسمه الجزء الخامس عشر

حب من اول رسمه
حب من اول رسمه

رواية حب من اول رسمه الحلقة الخامسة عشر

دخل صقر المطبخ وكان ناوي يخضها بس استحرم
خرج تاني وبدأ ينادي عليها من الاوضه
روح اي دا جه نعم
صقر نعم الله عليكي ياختي
روح اي كللل داااا
صقر عشان متلبسيش من هدومي تاني وعشان
روح عشان اي
صقر عشان الجامعه بكرا هروح أنا وانتي اطلعلك بطاقه ونجهز ورق الجامعه
روح ب دموووع وفرحه بجددد اااه مش مصدقه بجد بجد ي صقر وفجاه حضنته شكراااا اووووي بجد
صقر ب طبطبه ع ضهرها هتحققي كل إلي نفسك فيه
روح باحراج وبعدت فجاه ووشها احمر من الخجل
روح شكراً
صقر بضيق الليل تجهزي هنخرج الليل
روح هنروح فين
صقر اجهزي وخلاص مش عايزة تخرجي هسيبك وأخرج
روح خلاص خلاص
نهااااار اسود الاكل سبته ع النار
قعر الحله شيط
بس الله ع الريحه يلا الاكل
صقر وهو بيبص عليها وهي بتاكل
وبتشفط المكرونه الاسبجتي
روح وهي بتاكل بتلزز كووول كووول بتبص ع اي
ابتسم صقر ل عفويتها
صقر لو امينه شلبايه شافت اتكيتك هترمي نفسها من الخامس قال كلي انوثه قال 😂
روح أتحرجت ولكن قالت سيبني اكل دي اكلتي المفضله سيبني استمتع اول مره استمتع كدا كنت بطبخ ليهم المكرونه وعلي ما احط والي يطلب شاي الاقيها اتاكلت ي بردت
صقر ف عقله ل هعوضك عن كل حاجه ي روح
روح انت مش هتاكل وفجاه مسحت بوقها ب منديل وعدلت قعدتها وبدأت تاكل كويس
صقر لا لا مش عشان كدا ابدا دا انا هاكل زيك حتي
ابتسم صقر وبدا يلف المكرونه ع الشوكه
بسم الله صقر بتلزز وكانه عمره مداق الطعم دا قبل كدا
روح اي وحشه
صقر كويسه
روح من غير نفس لي
صقر انتي عايزة تناكشي صح م بقولك حلوه
روح ب ابتسامه صفرا شكرااااا
صقر بدأ ياكل بشراه لانه قبل كدا كان اكله يكاد معدوم وبياكل لوحده ف المطعم بسبب انشغاله وضيق الوقت
صقر في زايد تاني
روح لزق ف قعر الحله
صقر طب كولي واعمليلي كبايه شاي
روح مين إلي كان بيقول أنه بيعرف يعمل كل حاجه
صقر مش هغلب فيها بس انا بقي مزاجي تعملي انتي الشاي
روح أنا شبعت هقوم اعملها
بدأت تشيل السفره
روح مفيش نعنااااع
صقر لا بقالي كتير مشربتش اصلا الليل نبقي نجيب في طريقنا
روح ادي كبايه الشاي
صقر شكرا
بدأ يدوق صقر الشاي
صقر اي داااا يبت حطه السكريه أنا الشاي بتاعي بشربه ب معلقه سكر واحده ومعلقه ونص وشاي
روح وانا بشم ع ضهر ايدي
صقر بطلي لماضه
روح أنا عايزة اشتغل
صقر نعممممم
روح عايزة اشتغل
صقر بغضب اي يعني قصرت في حاجه
أنا مراتي تشتغل
روح بتزعق فيااا لي
أنا مش عايزة اقعد لوحدي ف البيت انت هتروح الشغل وهتسبني لوحدي وانا مش عايزة اقعد لوحدي ف البيت زهق وملللل
صقر والجامعه حضرتك خلاص دا ف عز التقديم شهر ونص ع الجامعه بالكتير
روح خلاص تاخدني معاك
صقر اخدك معااااايااااااااا فيييين هتجننيي اخدك كدا بدون تمهيد واقول ل الكل دي مراااتي وبعدين فين الشهاده إلي اشغلك بيها ولا هقعدك قدامي ديكور أنا بيجيلي ميت واحد محترف برفض الكل وبتختار اتنين ب الكتير يعني كله محترف ودراسه عليا قوليلي بقي اشغلك اي
شدي حيلك وانفعي واسسي نفسك الاول وبعدين نتناقش
روح لا والله أنا هوريك أن معلتش عليك ي صقر بيه مبقاش أنا ولما انت مش مستعد تقولهم اني مراتك ومستعر كدا كنت اتجوزتني لي
صقر بصوت عالي خلاها ترتجف انتي بترجمي الكلام علي هواكي ولا اي بالظبط اتعدلي معايا عشان مخليش ايامك كلها سواد فاهمه
سابته روح ودخلت الأوضه وانهارت من العياط وبدأت تطلع اسكتشات الرسم والأدوات وهي بتقول والله ل هوريكي ل هثبت نفسي واوصل وهيكون ليا كيان شايف نفسه ومغرور
وبدأت ترسمه بشكل بشع
صقر بيكلم نفسه البت دي هتجنني حقيقي
اي إلي خلاك تفكر في الموضوع دا تاني
‏لولا اني مقدر أنها سنها صغير كنت قتلتها ودفنتها مكانها اصبر عليها لما نشوف اخرتها
‏عند وسام وكان لسا نايم من اول ما رجع من السفر
‏وسام استغفر الله مين البجح إلي بيرن دلوقتي
‏الووووو مين
‏ام وسام يعني مين امك مت يبني ولا جرالك اي
‏وسام كنت نايم ي ماما نايم
‏ام وسام م كنت خليك معايا لازم يعني الدماغ الناشفه انت عارف ابوك بيحبك وانت تصرفاتك متعجبش حد سهر ديما وفلوسك صارفها ديما ف خبص ولبص
‏فوق يبني ولحد دلوقتي متجوزتش
‏وساام اي ي حجه أنا حفظت الاسطوانه الحمضانه دي
‏ ام وسام عايزة افرح بيك يبني حسه اني هموت
‏وسام بضحك الاعمار بيد الله يامي
‏ام وسام النهاردة هنتعشي برا وهتكون معايا صحبتي وبنتها
‏وسااام قولي كداااااا أنا مش هتجوز
‏ام وسام لو مجتش هكون غضبانه عليك دنيا واخره
‏فااااهم معاك ساعه تكون جاهز فيها ب الظبط وتكون عندي وياريت تلبس حلو
‏وسام بس ي ما…….
فصلت بنتتتتت الايه
أما اجهز ونشوف المصيبه هنعمل فيها اي
‏وسام قدام المرايا
والله مز أما البس الساعه
وسام ‏نهار اسود اتاخرت الفون بتاعي فين
الحجه رنت عشر مرات ربنا يستر ويعدي اليوم ع خير
‏وبعد نص ساعه طريقه
‏ام وسام كل دا تأخير بقالي قد اي مستنيه
‏وسام هنقعد فين
‏ام وسام مطعم ع النيل
‏وسام يلا طيب يدوب نلحق اصلي جيعان اوي
‏ندي ل امها كل دا تأخير ي ماما اي الناس قليله الزوق دي جيباني مغصوبه وفوق كل دا تأخير البيه مش عاجبه ولا حاجه
‏ام وسام اهلا ي حبيبتي اهلا معلش اسفين ع التأخير اصل وسام كان نايم
وسام اول ما شاف ندي
‏فلاش باك
‏اي ي باشا
‏وسام هو أنا بكلم واحد صاحبي خلي عندك شويه انوثه
‏سلمى أجبهم منين
‏وسام ع اول الشارع ي يروح امك
‏سلمى اتلم ل عورك
‏باك
‏وسام شاط من الغضب لما شاف ندي والي فيها شبه
‏كبير من سلمى
ندي حضرتك الوقت مش ببلاش لما الواحد يتأخر وميعتذرش اسمها قلة زوق
‏وسام بابتسامه صفرا م الزوق مش بينفع مع كل الناس
ندى يلا ي مامه
‏ام ندي اصبري ي بنتي مش كدا اتفضلوا اقعدو ي جماعه
‏ندى ف سرها بارد ودمه تقيل ياباي عليه صبرني يارب
‏ام وسام اخبارك يبنتي عامله اي
‏ندى بخير ي خالتي
‏وسام خاااالتي انتي متخرجه من اي يعيله انتي
‏ام ندى ، ندي عندها ٢٣ خريجه اثار
‏وسااام أنا لو كنت اتجوزت بدري كنت جبت ادها
‏ندى واضح عليك من غير ما تقول انك عجوز
‏وسام جا يتكلم ولكن قاطعه الجرسون
‏الاكل ي فندم
‏وسام شكرا
‏حاجه تانيه
‏ندى لو سمحت عايزة رغيفين عيش
‏ام ندى حسبنا لما نوصل
‏وسام بدأ ياكل بالشوكه والسكينه
‏الجرسون اتفضلي يفندم
‏ندى تسلم
‏وبدات تاكل بالعيش
‏وسام فسره همجيه الشكل ملاك بس بيئه اوي
‏ندى ف سرها عامل نفسه ابن ناس اوي اوي والي يدور ع الأصل ياعالم يمكن زبالين
‏ام وسام كولي ي ام ندا مش بتاكلي لي
‏ام ندى بابتسامه هاكل يحببيتي هاكل
‏دخل صقر ياخد شاور ولما طلع
‏روح اخدت المخده وجيه تخرج وهي بتتلاشا أنا تبصله
صقر روحي نامي لوحدك ف الأوضاع التانيه احسن خليها تطلعلك
‏روح ملكش دعوه والله أنا حره
‏صقر وبدأ يقرب منها
‏روح ابعد عني
‏صقر بدأ يقرب اكتر
‏وبدا يهمس ف ودنها
‏اما أنا مليش دعوه مين إلي ليه دعوه
‏انتي كلك ع بعضك ملكي فاهمه حتي انفاسك دي ملكي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)

اترك رد