روايات

رواية عشق الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر البارت الثاني عشر

رواية عشق الصقر الجزء الثاني عشر

عشق الصقر
عشق الصقر

رواية عشق الصقر الحلقة الثانية عشر

اقترب منها بتمهل وهمس عند اذنها
وحشتيني
التفتت له كارما بارتبارك فهي علمت بحضوره من رائحته فهي حفظتها عن ظهر قلب. نظرت لملامحه فجاذبيته وهو قريب هكذا تخطف الانفاس
كارما بتوتر. احم شكرا
صقر بمشاغبه.. أيه شكرا دي مافيش وانت كمان او حمدلله ع السلامه اتاخرت ليه كده يعني
كارما بتوتر من اقترابه حاولت تغير الحديث.. شكلك مبسوط ليه كده
صقر بتركيز لعينيها.. اصل حبيبتي رأفت بقلبي ووافقت
كارما يتلعثم.. اه ايه اصل ،، ااا
ضحك صقر بصوت عالي من ارتباكها وتلعثمها وشردت هي في ضحكته مع ظهور غمازتيه كانت جميله بحق
قالت دون انتباه.. ضحكتك حلوه اوي ليه مش بتضحك علي طول
توقف عن الضحك وعيناه مسلطه عليها ظلا هكذا لدقائق لم يتحدث اي منهما وكأن الصمت يحوي معاني اخري ارقي واهم
قال بهمس.. علشان طلعت معاكي انتي
نظرت هي للجه الاخري تحاول الهروب من عينيه دار وجهها اليه ماتعديش عنيكي الحلوه دي عني
انتبهت هي لاقترابه وارادت الفرار
أنا هاروح اشوف زهره
تابعها بضحك اهربي اهربي
،،،،،،،،،،
يعني ايه وافقت يعني اييييه
هتف مجد بعصبيه لايناس
ايناس بعصبيه مماثله.. اتصرف اعمل اي حاجه انا مش هاسيبها تتهني بيه
محد.. بقولك ايه انتي هاتنفذي اللي هاقولك عليه من غير كلام
ايناس بانتباه.. هاتعمل ايه
مجد.. بكره تعملي اي حجه وتخرجي كارما برا البيت وسيبي الباقي عليا
ايناس.. هاتعمل ايه
محد بخبث.. هاهرب بيها واتجوزها بره البلد
ايناس.. هي مش هاتوافق
مجد بابتسامة خبيثه.. سيبي دي عليا المهم تنفذي اللي قولت عليه
ايناس.. حاضر حاضر
مجد بكره.. وديني لاحرق قلبه عليها مش كل حاجه تعوزها تاخدها يابن ال يابن الجارحي
،،،،،،،،،،،
قبل عقد القران بيومين كل من في البيت يدور كخليه النحل لتجهيز حفل يليق باحفاد الجارحي
كارما لزهره.. يابت اهدي تعبتيني
زهره.. الله مش بنشوف اللي ناقص
وتابعت.بسعاده ..اصلي فرحانه اوي
كارما بضحك. ايوه ماهو حبيب القلب
زهره.. ايه ده هو انتي مش فرحانه
كارما بابتسامه حالمه.. احساس غريب يازهره بس حلو
قاطع حديثهم الخادمة. ست كارما صقر بيه عايزك تحت
كارما باستغراب. تحت فين،
الخادمة. قدام البيت
طيب نازله وتابعت لزهره هاروح اشوفه عايز ايه
زهره بشقاوه.. ماشي ياعم ماشيه معاكي ايييه تيجي بالسلامه ياكيمو
هرولت كارما للخارج تبحث عن صقر لم تجد احد سمعت خطوات خلفها اتسعت عينيها.. مجد هرولت للداخل مره اخري الا انه باغتها وامسك يدها بقوه
مجد بابتسامة خبيثه. رايحه فين ياحلوه مش تشوفي جايبلك ايه و القي عليها رذاذ من بخاخ معه لم تشعر سوي بالظلام ،،حملها اتجاه سيارته وغفل عن عينين تتابعه ياصقر بيه الحق ست كارما
صقر بانتباه ..مالها في ايه
الغفير.. مجد يابيه خدها في عربيه وجري من النحيادي
هرول صقر لسيارته باتجاه طريق مجد ،شعر بالدماء جفت بعروقه وعيناه حمراء من شده الغضب يضغط علي المقود بغضب وقوه
هاطلع روحك في ايدي يابن ال ،،،
لحق بسياره مجد باغته بصدمه من جانب سيارته حاول مجد تفاديها ولم يستطع اسرع اكثر للهروب من صقر الا ان باغته صقر بضربه اخري من جانبه ،اخرج صقر مسدسه متحفز للقادم ،مر وقت ليس بالقليل علي مطاردتهم الي ان تغلب الغضب علي صقر واخرج مسدسه وضرب عدده طلقات في السياره من الخلف وباغته بحركه مفاجئه لم يتفاداها مجد واصدم في جدار منزل امامه بقوه فقد وعيه نتيجه اصدام راسه اما صقر لقوه دفعته انقلبت سيارته علي جانب منها عم السكوت لثواني تحامل صقر علي نفسه ف كتفه يؤلمه بشده وهاتف احد رجاله للمجئ فورآ ولحسن الحظ كانوا اتبعوه من البدايه اتجه لسيارة مجد وفتح الباب لكارما وهي مازالت فاقده للوعي
صقر.. كارما كارما فوقي لفت نظره دماء تسيل من مقدمه راسها نتيجه لاصتدامها اكثر من مره
الرجل.. صقر بيه انت كويس
صقر للرجل.. ايوه، وحاول حمل كارما بصعوبه شديده واتجه للسياره ضمها لصدره بقوه وتنفس الصعداء
صقر وهوينظر لها. الحمد لله الحمد لله اطلع ع المستشفى بسرعه
الرجل. حاضر يابيه
شدد من ضمه اليها بخوف هاتبقي كويسه مافيش حاجه انا معاكي
،،،،،،،،،،
بعد وقت في المستشفى
الدكتور.. الكدمه بسيطه وهي بتفوق من المخدر اللي اخدته بس انت لازم دراعك يطرد كده غلط
تنفس الصعداء للاطمئنان عليها.. عايز اشوفها
الدكتور.. هنشوف كتفك الاول واعمل اللي انت عايزه اومأ له صقر براسه وتفاجئ بوالده يهرول اليه
رحيم.. صقر يابني انت بخير كارما كويسه
صقر.. انا كويس يابوي مافيش حاجه وكارما معايا
رحيم.. الغفير قالي ع اللي حصل
صقر.. اوعي تكون قولت لجدي يابوي
رحيم ..متخافش محدش يعرف بس طمني انت كويس
صقر.. الحمدلله هاشوف كتفي وارچعلك
رحيم. وانا هاشوف كارما
انتهي صقر ووضع له حامل لسند كتفه وعدم حركته واتجه لكارما
صقر بلهفه.. كارما
كارما.. صقر، اقترب منها وقبل يديها انتي كويسه اومأت براسها وتابعت بس انت اللي مش كويس
صقر بابتسامه.. مين قال كفايه انتي كويسه
كارما.. كنت خايفه اوي بس كنت عارفه انك هاتلحقني
خفق قلبه بشده من حديثها… انا معاكي دايما انتي ماتعرفيش خوفي عليكي كان ازاي تمسكت هي بيديه بحركه فاجأته بها.. عارفه وتابعت بحب.. باين في عيونك
تشبث بيدها هو اكثر..
وقال الممرضه جايه تجهزك علشان نمشي محدش عندنا هايعرف اي حاجه لحد مااقولك
كارما بتوجس..ليه ناوي علي ايه
صقر بغضب خفي… هعرفه ازاي يفكر مجرد تفكير انه يمس حاجه تخص الصقر…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *