رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم محمد طه
رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم محمد طه
رواية ليلة بكى فيها الحاضرون البارت الحادي والعشرون
رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الجزء الحادي والعشرون
رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الحلقة الحادية والعشرون
_سليم خلاص ما بقاش فيه أي فرصة..
يضيع بيها وقت راح لسهام وقرب منها..
وقام ضار،بها بالقلم وفضل يضرب فيها ضربات متتالية..
بس مش بالقوة اللي تأذيها
لحد ما أخيراً سمعوا صوت برا
_واحد من الاتنين اللي واقفين ع الباب…
فيه ناس برا يا باشا ومعاهم سلا،ح
_سليم بسرعة راح لبس قميصه..
وراح لنعمان ومراته
_سليم…يلا يا باشا خد المدام واهربو..
من الباب اللي ورا
_هدي وهيا بتنز،ف…فك البت دي وهاتها معانا
_سليم…يا هانم البت دي متدربه كويس..
ولو فكتها وراحت معاكم..هتعملكم مشاكل..
وإحتمال تأذ،يكم..أنا هساوم بيها الناس اللي برا..
لحد ما تبعدو من هنا..وأوعد حضرتك يا هانم..
إني هجبهالك تحت رجليكي..تعملي فيها اللي إنتي عيزاه
_(ويبص لنعمان ونعمان إلي حد ما أقتنع بكلامه)_
_سليم يكمل..يلا يا باشا مفيش وقت
_سليم يخرجهم ويخرج أتنين من الرجاله..
يمشو مع الباشا..ويتبقي أربع رجاله..
ومركزين على الناس اللي برا
_بعد كده سليم يفك سهام ويديلها سلا،ح..
وبعدين يوجهه سلا،حه على الرجاله اللي معاهم..
ولسه هيضر،ب عليهم..
سهام ترفع إيده لفوق وتمنعه
_سهام بصوت واطي…مش عايزين د،م
_سليم بصوت واطي…بس دول رجاله الباشا..
وأنا ما ليش سلطه عليهم
_سهام بثقه…أنا هتعامل معاهم..وأنته أهرب ورا الباشا..
وأقنعه إن حصل ضر،ب نا،ر..
والرجاله اللي كانوا معاك ما،تو..وأنته هربت بصعوبه..
ومتنساش تبقي تخليني أعلمك لغه حركه الشفايف..
يلا أهرب قبل ما حد من الرجاله ياخد باله
_سليم يخرج ورا الباشا وهوا بيكلم نفسه…
لغه حركه الشفايف..دي اللي هيا إزاي دي..
وهتعلمهاني إزاي هتعلمهاني إزاي
_بعد كده سهام تروح للرجاله..
وهما مش واخدين بالهم منها..
تروح حاضنه واحد من ضهرو..بحيث إنها تتحامي فيه..
وتحط المسد،س ف راسه..
_سهام بغضب…وقفوا ضر،ب نا،ر ونزلوا السلا،ح..
كل واحد يرمي سلا،حه ع الأرض
_الرجاله يرمو السلا،ح ع الأرض..وواقفين مصدومين..
دي إتفكت إزاي..ونعمان باشا والمدام..
وسليم راحوا فين
_سهام بصوت عالي…إرجعو ورا وضمو على بعض..
_واللي كانو برا دخلوا سامر وعادل وضحي
_سامر بلهفه…إنتي كويسه
_سهام…ما تقلقش تلميذتك
_سامر…هما راحوا فين
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_سهام…هربوا بس هيروحو مني فين
_وتوجهه كلامها لعادل…أي عربيات برا..
فضي هوا عجله واحده من كل عربيه
_وتوجهه كلامها لضحي…ضحي فتشيهم..
أي تلفون أو سلا،ح خديه..
وخدي كل السلا،ح اللي ع الأرض ده
_سامر لرجاله نعمان…إحنا مش هنأ،ذي حد فيكم..
بس لو إتحركتو ورانا هنأ،ذيكم
_ويبدأو يتحركوا
سامر وسهام يركبوا العربيه
وعادل يركب ورا ضحي الموتوسيكل ويحضنها بشهوه
_ضحي…ما بتصدق أنته تلاقي..
أي فرصه عشان تتحرش بيا
_عادل وهوا حاضنها وبيمشي إيده على جسمها…
أتحرش بيكي إيه..هوا إنتي فيكي حاجه..
دا أنا باخد ذنوب عالفاضي
_ضحي تلبس الخوذة وتضر،به ف وشه بالخوذة بغل…
طب كفر عن ذنوبك بقي..
واتلم عشان إحنا على طريق عام
_عادل يتألم من الضر،به…يا بنت المجنونه
_(في العربية سامر وسهام)_
_سامر يبص على وشها يلاقي آثار ضر،ب…إيه اللي..
ف وشك ده..في حد مد إيده عليكي
_سهام…سليم
_سامر بغضب…وسليم يمد إيده عليكي ليه..ويضر،بك ليه
_سهام تستفزه…دا كان هيغتصبني
_سامر يدوس فرامل ويوقف العربية…إنتي بتقولي إيه
_سهام…الباشا والهانم أمروه يغتصبني..
فقال يضر،بني ويضيع ف وقت..
لحد ما أنتو تيجوا..
بس سليم دا ناقصه حاجات كتير ف التدريب..
أنا قولتله هعلمك لغه حركه الشفايف..
دا لو كان فاهمها كنت قولتله يعمل إيه..
وكنا خلصنا الليله دي أنا وهوا ومكناش تعبناكم
_سامر بغضب وغيره…تعلميه لغه حركه الشفايف..
ويبقي عنيه وتركيزه على شفايفك
_سهام تقرب منه…إيه بتغير عليا..وبعدين إنته نسيت..
إن أنا اللي علمتك اللغه دي
_سامر يفرمل ويوقف العربية وبكل غضب…
وما نسيتش اللي كان بيحصل وقت تعليمها
_(ويطلع مسد،سه ويشد الأجزاء ويحطه ف راسها)_
حاجه واحده عايز أعرفها قبل ما أقت،لك..
إزاي نعمان قدر يخط،فك……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليلة بكى فيها الحاضرون)