روايات

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها البارت الثالث والخمسون

رواية قلوب أرهقها نبضها الجزء الثالث والخمسون

قلوب أرهقها نبضها
قلوب أرهقها نبضها

رواية قلوب أرهقها نبضها الحلقة الثالثة والخمسون

فاطمة/بناتي انا عاوزاهم يابا ياريت تحاول تجبهملي هنا
والدها/ وغلاوتك لا اجبلك حقك مش يقعدوا هما يتهنوا وانتي محبوسة بأربع حيطان بتتعاملي زي المجانين وانا مش عارفلك طريق
غير كده احلي خبر انا سمعت أن بيجاد باشا رجع مصر و هو وعياله وشكله كده ناوي يستقر هنا خلاص
فاطنة /ناوي علي يابا خلاص بقا معدتش ينفع خلاص العمر كله راح و اجمل سنينه انسرقت مننا و ده عملي اللي قاعدلي مش بيقولوا العقاب من جنس العمل و ده عقاب ربنا ليا لكن علي الاذية خلاص ما عتدتش عاوز.ه حاجة
والدها /با بتسامة مكر ناوي علي كل خير يابنتي بس التعوير في الوش ما فيهوش معلش بس انتي ما تزعليش وكل حاجة هتتصلخ
فاطمة/ يا بابا انا خلاص ما عتدتش عاوزه حاجة انا بس عاوزه بناتي حوليا و اقضي اللي فاضل من عمري معاهم وبس غير كده خلاص ميلزمنيش اي حد خالص
والدها/بغضب هو ايه اللي خلاص حقك انتي حره فيه تتنازلي تسامحي لكن حق سجني و فلوسي اللي راحت وشغلي اللي خسرته ده كله حقه عند مين ممكن افهم
انا مش حسيب حقي و عمري و فلوسي اللي راحت
وعند.مسك في شفتها الدنيا ما كنتش سيعها من الفرح
دخلت مسك عليهم و فارس يبتحدي مسك صغيرة في لعبة الشطرنج
فارس / تمام يا آنسة اتفضلي اقعدي ويلا نبداء بس مترجعيش تزعلي لما تخسري
مسك صغيرة/ هههههههههههه حد يقوله حاجة يا شباب شكله ما يعرفنيش ولا ايه انا يا بني موكا الجامد اوي
مسك الكبيرة / ايه يا ولاد صوتكم عالي ليه
فارس / لا ابدا بس انا بتحدي الآنسة في لعبة الشطرنج وحتشوف مين اللي حايكسب فينا شكلها و اخده قلم جامد في نفسها بس حتشوف الشاطر اللي يضحك في الاخر
قربت مسك من فارس و كان نفسها تشده لحضنها قوي
وهمست في أذنه
مسك / هو انت قد العفريته دي ولا هتكسفنا دي بتلعب شطرنج من وهي في اللفه عفريته و بتلعب بطريقه احترافية
قرب منها فارس وكأنه هو أيضا يريد أن يعانقها
فارس/ عيب عليكي انا ابو الفوارس بردو تعليم بيجاد الجينتل هو اللي علمني الشطرنج
راحت مسك عندهم و همسه هي الأخري
مسك/ وانا تعليم سوسو والآجر علي الله و علي فكرة سوسو احسن حد فيكي يا سكندريه بيلعب شطرنج
فارس / انا بقا كده قدام لعبتين ما هرتين بقا
جلس فارس و مسك الصغيرة يلعبوا والكل مترقب الفوز
دخلت مسك تعد لهم الكاكاو الساخن مع قطع كيك الشيكولاته فاهي تعلم مدي عشق عطر وفارس الشيكولاته
دخلت عليها عطر و هي تنظر لها بحب شديد
عطر/ هو انا اقدر اساعدك في حاجة يا طنط
مسك/ ماما قوليلي ماما زيهم كلهم لو تحبي طبعا
عطر/ يا سلام طبعا احب وشرف ليا كمان انتي بجد جميلة قوي
شدتها مسك لحضنها وكان عطر هي كمان مستنية الحركة دي
وضعت مسك يدها علي شعر عطر كان نفس شعر مسك
مسك ايه رايك اسرحلك شعرك تسريحة بحبها
طلعت عطر من حضنها بجد نفسي قوي حد يسرحلي شعري طول عمر ناني ( يعني المربية ). كانت بترفعوا لوفوق وبس لدرجة اني فكرت أقصة
مسك / اوعي تقصية انتي كده أميرة تعالي نحطلهم الكيك و اسرحهولك يلا يا حببتي
عطر/ يلا بينا اسعدك في ايه يا ماما
الكلمة نزلت علي مسك مثل السهم اللي اخترق قلبها اهتز الطبق منها ووقع علي الارض احدث ضجة
تجمع كل ما في المنزل علي صوت جرت عليها مسك صغيرة
مسك صغيرة/ سوسو حصلك حاجة ايه الصوت ده
مسك وهي جلسة قرفصاء تجمع أشلاء الطبق و الدموع متجمعة في عينها
مسك/ لا معلش ازعجتكم الطبق وقع مني غصب عني بعتذر
اقترب فارس منها ووطي و ماسك يدها
فارس / طايب قومي حضرتك و البنات موجودين ينضفوا مكان تعالي اقعدي معانا برا و سحبها براحة من أيدها طلعت معاها وهي حاضنة ايده و تستنشق عطره جلست بجوارو و أيدها مازلت في يد ه و كأنه هو أيضا لا يريد تركها
لاحظ حمزة قرب فارس من مسك وكأنه يود احتضانها انتهوا البنات من اعداد الكاكاو و الكيك
وخرجوا من المطبخ وهم يضحكون و يتسامرون
عطر/ ياااه دي مسك دي طلعت عسل خالص انا مبطلتش ضحك
اتصدقي يا ماما مسك بتقول انها طلعالك في كل حاجة
كلمة ماما رجتها للمرة التانية و لكن فارس احس بانتفاضتها تحت ايده
فارس وهو يحاول أن يثبت لنفسة شيء قال وهو ينظر لعيون مسك
فارس/ صحيح يا ماما هو انتي بجد بتعرفي تلعبي شطرنج
ارتعشت يد مسك بدأخل يد فارس بشدة بطريقة ملحوظة
فارس / ماما انتي سقاعنة اصلك بتترعشي جامد
مسك / شكلي حتعب انا حخش انام احسن
فارس وانا حوصلك لحد.سريرك
مسك صغيرة/ من بعيد اه ياعم يا بختك يا سوسو اوعدنا يارب بس يكون في علمك حخلص علي باش مهندس واجي انام في حضنك
عطر/ تؤتؤ يا ست مسك انا اللي حروح ابات في حضنها و قامت جرت انا رايحة احجز مكان من دلوقتي
وصل فارس مسك لقوضتها
فارس/ استغطي كويس ونامي وكان فارس كان قاصد ينفرد بيها بيعيد عنهم
فارس/ هو انا ممكن اطلب منك طلب صغير
مسك وهي تنظر في عينتة بشوف خير يا حبيي
فارس/ هو ممكن تحضني اصلك حضتنيهم كلهم لما كانوا تحت عندنا و انا لا ممكن يعني اجرب حضنك زيهم
مسك وماقدرتش تقاوم دموعها بس كده غالي و طلب رخيص و جذبته لحضنها و هو ما صدق اترمي جواه
فارس/ اااااااه حضنك غريب قوي أنا عمري ما حسيت بلدفا والأمان ده قبل كده انتي ايه كمية الحنان اللي جواكي دي بجد حاجة غريبة قوي بجد انا مشدود ليكي قوي بطريقه عربية
دخلت عطر عليهم و هي نتظر لحنان لاخوها
عطر/ بصوت دافئ حاسيت يا فارس بنفس الاحساس بجد حضنها غريب قوي كأنه مغناطيس بيجذبك له
خرج فارس من حضنها و بأس راسها
فارس/ بهدوء يلا ارتاحي واروح انا اخلص علي البت اللمضه اللي برا دي اللي فاكرة نفسها وحيده عصرها في الشطرنج
خرج فارس وهو ينظر لها و يدقق الشبه بنها و بين عطر
ولاحظ تشتابه لون العيون و الشعر
عطر/ هو انا ممكن انام جمبك اصل قلت أسابق مسك
مسك / تعالي يا حببني في حضني و أحضرت فرشاة الشعر و بدأت في تمشيط شعر عطر. و عطر مستمتعة بلمسات يدها علي شعرها الي أن راحت في النوم
وفي الخارج الكل مترقب من سيفوز جلست لوجين بجوار فارس تشجعة هي وعليا و جلس جاسر بجانب مسك ووضع يده علي كتفها مما أثار غضب فارس وجعله يتعصب علي مسك بدون سبب
فارس بصوت عالي/ ما تخلصي و تلعبي مش مستهلة التفكير ده كله
انتفضت مسك من مكانها
مسك / في ايه يا هندسة براحة شوبة رجيت البيت بصوتك ده انا بحب افكر قبل ما اللعب ايه عندك اعتراض
لوجين / ما براح يا فارس في ايه فزعتني انا كمان ولا مسك شكلها حتكش ملك عليك يا كبير خل اعصابك تتشد
فارس / ده ابعد ما تتخيل مين اللي يكش ملك علي فارس يا بنتي لسة ماتخلقش
مسك / هههههههههههه لا اتخلق أهون حالا كش ملك يا بش مهندس الملك مات
قامت مسك من مكانها و بصوت عالي وهي ترقص يا موكاااااااا يا جااااامد
جاسر وحمزة اطلاقو صفير عالي
موكا موكا موكا ياهوووووو
كل ده وفارس ساند كتفة علي الحائط ووضع يده في جيوبة و ينظر لهم بإعجاب معجب قوي باالدفا الأسري
طلعت مسك علي صوتهم العالي وحالة الهرج
مسك / خير يا شباب في أيه وطو صوتكم عطر نامت
فارس / ايده معقول عطر نامت بسرعة دي تتحسد اول مرة تعملها
مسك / في ايه يابني دي نايمة في حضن ماما اكيد حتنام علطول اصلك انت مجربتش حضن ماما ده في سحر
و جرت مسك وحضنت خالتها اتمني أنه يكون مكانها
لمحت مسك في عنية رغبته في أنها تحضنة
مسك / ما تيجي في حضني يا فارس
ولم يقاوم فارس كلام وجري علي حضنها و كأنها طوق نجاه
فارس/ انا حنزل أنام و بص للشباب تعالو انزلوا باتوا معايا بدل ما تروحوا
مسك صغيرة/ هاي رايح فين علي كده لازم تعترف بلهزيمة وانك خسرت وإن ليا غدواية عندك
فارس / ماشي ويلا خشي نامي علشان عندك اول محاضرة بدري و المعيد الجديد مش بيرحم
مسك / اوف يا بني ده عليه رخامة شبه رخامة التنين و لاء شايف نفسة قوي كان يا ارض انهدي ما عليكي قدي بجد ماتعجرف كده و ومحدش عاجبة
وفجاءة صرخت ايه يا لوجي هريتى ايدي قرص في اي….. وفجاءة انتبهت لنفيسها ان الواقف قدمها هو فارس نفسة
مسك / اوووووف أنا داخلة انام سلامة عليكم
دخلت مسك و هي يتبسم ولا تعرف سر الابتسامة و لكن نظره عينه كانت بتجننها
دخلت عليها لوجين و عليا
لوجين/ يخرببت عقلك ايه اللي هببتي ده
مسك/ ها يا لوجي بتقولي حاجة
لوجين/ اهلا هو انتي وصلتي ولا ايه ايه اللي حصل احكي يا لمضة
مسك وجهها احمر بشده قالت
وكتاب الله شكله حصل و دق
عليا/ احلفي أنه دق
ودق يا حلو دق دق ملكش حق. و صقفولواو
لوجين اصبري بس يا لولو نفهم منها
لوجين/ مسك اوعي يكون دق لفارس
مسك/ بهيام شديد هو في غيرة يا لهوي علي شخصية كدا
وعند مسك رن تليفونها
مسك / أيوة حبيبي
بيجاد/ ايوا يا راحت قلبي عاملة ايه دلوقتي
مسك / انا اسعد واحده في دنيا مش مصدقة نفسي انا نايمة في سرير واحد مع بنوتي
بيجاد / ربنا يريح قلبك يا راحت قلبي و أعطها قبله علي هوا
حببتي انا حففل علشان سامع صوت فارس والشباب شكلهم و صلوا اغلق بيجاد التليفون ووضعت علي منضده
دخل الشباب سلموا عليه
جاسر أنا خلاص قفلت عاوز انمام مش قادر راح معاه حمزة و حاتم
فضل بيجاد و فارس
بيحاد./ خير يا فارس عاوز تقول حاجة
فارس/ هي مين سوسو دي حد غريب قوي
بيجاد/ غريب اوي ازاي يعني مش فاهم
فارس / معرفش كده تحس انك تعرفها من سنين شكلها مؤلوف عليا حنانها غريب اول مرة احسة تحس انك مش عاوز تطلع من حضنها فيها دفا غريب شخصيتها محبرة قوي نظرتها حزينة عنيها ببتكلم عاوز. تقول حاجات كتير ومش عارفه
بيجاد./ ايه دا كله يا فارس انت مهندس ولا دكتور نفسي لحقت تحلل شخصيتها لا يا عم هي لا محيره ولا حاجة هي كده خليط مشاعر متحول طول عمرها كده عندها حنان يغطي العالم كله بتحب ناس كلها جميلة في كل حاجة بجد جميله. قوي وحنينه قوي
فارس / ايه يا عم بابا انت اتغزلت فيها بما فيو كفايا اللا بالحق قولي هو انت تعرفها منين بقاااااااااااااا وغمز. بعينة
بيجاد/ فاق لنفسة هاه اه اه انا داخل الحمام
و اول ما دخلت جت رساله علي موبايل بيجاد
فارس/ بابا جتلك رسالة افتحها لتكنو من برا تحولوا لورق بتاعي اصل انا حاطيت رقم الحساب بتاعك علشان حسابي كان صفر كالعاده.
بيجاد/ من بعيد افتحها يا فارس لما تشوف اخرت حسابك اللي علطول مفلس مش عارف انا بتاكل الفلوس اكل
فتح فارس الرسله وفضل متنح و عنية مبرقه جامد
مكتوب تحتها اقنع ماجد بسبب البنات آلامهم و يا دار ماخلك شر. أقنعة احسن ما افتح في القديم و من بكره كله حيتعاد تاني وتلافي فديو البرنسيسه مشرف علي كل مواقع التواصل تاني بس المره دي مختلف وانت فاهم و انا فاهم براحة كده ادونا البنات و احنا حناخدهم و نسافر من هنا خالص
ثم أرسل ولد فاطمة إلرساله وهو يعبر الطريق تأتي عربية مسرعة تخبطة و بتوفي في الحال

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلوب أرهقها نبضها)

اترك رد

error: Content is protected !!