روايات

رواية لتملك قلبي الفصل السادس 6 بقلم شهد

رواية لتملك قلبي الفصل السادس 6 بقلم شهد

رواية لتملك قلبي البارت السادس

رواية لتملك قلبي الجزء السادس

لتملك قلبي
لتملك قلبي

رواية لتملك قلبي الحلقة السادسة

فريدة فضلت تتكلم وقالت:يلا نروح
أدم مردش وفريدة قالت بخو*ف:أدم
أدم مردش وهي بعدته عنها وبقت تعيط وبقت تصر**خ لحد ما فتح عينه وبقي يضحك
فريدة قلبها دق بخو*ف وهو قال بضحك وهو بيمسح دموعها:بهزر فيه ايه خو*فتي كده ليه
فريدة حضنته بقوة وهي بتعيط وهو قال بند*م:خلاص بطلي عياط انا اسف مكنش قصدي اخو*فك كده
فكره انك تخ*سر شخص عزيز عليك لوحدها بتو*جع فما بالك لو خس*رته فعلا
أدم طبطب عليها وقال:انا اسف يا فريدة
فريدة بعيا*ط:متهزرش كده تاني
أدم وهو بيقومها:حاضر
فريد قامت ومشيت معاه
في بيت إسلام
مريم كانت قاعده علي السرير لحد ما دخل وقال:منمتيش لحد دلوقتي
مريم:كنت مستنياك
إسلام إبتسم وقال:كان عندي شغل
مريم:فهمني
إسلام قرب منها وقال:عشان احميكي
مريم بز*عيق:كذ*اب
إسلام:مريم صوتك
مريم قربت منه وقالت:هدير هي اللي حامل
إسلام سكت فقالت:وانت ابو الولد
إسلام وهو بيقرب منها:انتي مش فاهمة حاجة
مريم بز*عيق:فعلا انا مكنتش فاهمة وجت تخرج إسلام شدها علي الباب وهي بقت بين ايديه وقال:اقسم بالله مش زي ما انتي فاهمة
مريم:امال
إسلام بتو*تر:جايز بعد اللي هقوله تكر*هيني بس صدقيني كنت عايزك باي طريقة يا مريم
مريم سكتت فقال:لما طلبتك اول مره ورفضتي كلمت هدير فكرتها اختك وبتحبك وهتقنعك
فلاش باك
هدير بهدوء:مش فاهمة وانت عايز تتجوزها ليه
إسلام:هو لما واحد يبقي عايز واحده وعايز يتجوزها بيبقي ليه
هدير بهدوء:انا عارفه انك معاك فلوس كتير وانك مش عايز حد يعرف عنك حاجة بس عندي اتفاق معاك
إسلام:ايه هو
هدير:عايزة انزل الولد اللي في بطني وارجع زي ما كنت
إسلام:ايه اللي بتقوليه ده وبعدين انا مالي بكل ده
هدير وهي بتقوم:ده شرطي وخلي بالك مريم مش هتوافق
باك
إسلام:ولما موافقتيش كلمتها وقولتلها هوديكي المستشفي ولما روحنا انا مضيت علي اني جوزها عشان عمليه الإجها*ض
مريم:والعملية التانية
إسلام:قولتلها مش هساعدك الا لما اضمن انك معايا
فلاش باك
إسلام:واهي ر*فضت
هدير:نجيب من الاخر
إسلام:قصدك ايه
هدير بصوت واطي:اغتصا****بها
إسلام قام وقف وخبط علي التربيزة وقال:انتي مجنو***نه ولا فيه في عقلك حاجة وبعدين انتي اخت انتي
هدير:اقعد واسمع
إسلام:اسمع ايه وز**فت ايه
هدير:ما كده كده هتتجوزها يا إسلام بصي انا هخلي الدكتور اللي كنت عنده يخلي تحاليل الحمل بتاعتي باسم مريم وهوريها ل أمي وساعتها بس امي اول واحده هتوافق علي اللي هيحصل وعلي جوازك من مريم
باك
مريم دموعها كانت نازله وإسلام قال:بس مقدرتش اعملها مقدرتش اكس*رك يا مريم اه كنت هتجوزك بردوا بس مكنتش هعمل كده فيكي مكنتش ها*ذيكي كده،انا خدتك من وسط ناس مبيتمنوش ليكي غير الاذ**ي إسلام مسكها وقال:انا عارف انه مش مبرر بس انا بحبك
مريم ز*قته بكل قوتها وقالت بز**عيق:بتحب ايه
انت ازاي تعمل فيا كده وهما ازاي يعملوا كده ازاااي
إسلام قرب منها فز*قته وخرجت
مريم نزلت وهي بتعيط وهو وراها
مريم جت تخرج فشدها وقال:رايحه فين
مريم بز*عيق وهي بتز**قه:رايحه ل ابويا
إسلام مسكها بغ*ضب وقال:مريم فوقي
دول مكنش عندهم مشكله وسبوني اعمل فيكي اي حاجة متخيلة انهم ميعملوهاش تاني
مريم دموعها كانت نازله وهو قال:هدير بتكر**هك يا مريم وهتحاول تاذ*يكي باي طريقة
مريم عيطت وبعدت عنه وطلعت لفوق وقفلت الباب عليها
في بيت أدم
أدم بص لفريدة اللي واقفة وقال:فاهم انك خا*يفة بس هتتعودي عليا وهتحبيني زي ما بحبك
فريدة بصتله وابتسمت وهو نام علي السرير وقال:تعالي
فريدة قربت ونامت وادته ضهرها وهو ضمها بقوة
فريدة:أدم
أدم وهو حاطط رأسه في رقبتها:نامي يا فريدة
في صبح يوم جديد
فريدة فتحت عيونها وكانت نايمه في حضنه
أما هو فكان لسه نايم
فريدة قامت وخدت شاور وغيرت ونزلت ل تحت ولقيت جدها
عبدالله ابتسم وقال:الساعة. ١١ كل ده نوم
فريدة بتعب:نمت ومحستش
عبدالله:وأدم
فريدة وهي بتعدل شعرها:لسه نايم
عبدالله سكت وفريدة راحت تحضر الفطار
فوق
أدم كان نايم وتليفونه رن
أدم صحي علي صوت تليفونه ولقيه أنس
أدم رد وقال بت*عب:ماشي يا أنس جاي
أدم قام وكان حاسس بو*جع في رأسه خد شاور وغير ونزل ولقي فريدة بتحط الاكل وقالت:صباح الخير
أدم قرب وبا*س ايدها وقال:صباح الفل
فريدة:كنت هطلع اصحيك
أدم:وصحيت لوحدي حظي و*حش
فريدة ابتسمت وهو قعد ياكل بس كان حاسس بو*جع جامد في رأسه وهي لاحظت ده
فريدة:أدم انت كويس
أدم بهدوء:اه يا حبيبتي شوية صداع يلا اوديكي الجامعة تلحقي اي محاضرة
فريدة بضيق:مش عايزة اروح
أدم ابتسم وقال:يلا بلاش كس*ل
فريدة قامت معاه وخرجوا
عند مريم
كانت نايمة علي السرير وعيونها حمرا من البكا
الباب خبط وإسلام قال:مريم افتحي عشان تاخدي الاكل وتفطري
مريم مردتش فقال:مريم ردي عليا
مريم بز*عيق:مش عايزة حاجة منك
إسلام سكت وساب صينيه الاكل علي الارض وقال:عارف انك مش عايزة تشوفيني انا سبتلك الاكل وهمشي
إسلام مشي وهو مد*ايق عارف انه غلطا*ن بس لازم يصلح كل حاجة هو بيحبها
قدام الجامعة
أدم ل فريدة:خلي بالك من نفسك
فريدة:انت اللي خلي بالك من نفسك وكل يا أدم متقعدش من غير أكل
فريدة فتحت شنطتها وطلعت ادويته وقالت:خد وتاخد دواك يا أدم اوعي تنسي
أدم ابتسم وقال:خا**يفة عليا وبعدين مش هاخد اي دوا انتي دوايا يا فريدة
فريدة ابتسمت وقالت:عشان خاطري تاخد دواك
أدم بأس ايدها وقال:حاضر
فريدة نزلت وودعت أدم وهو مشي بس حس بأنه مكنش عايز يسيبها
في الجامعة
بعد وقت
فريدة وهي بتكلم أدم:خلاص انا خلصت كل محاضراتي داخله بس التويلت وهخرج المهم اخدت دواك
أدم:اخدته متخافيش
فريدة:طيب هقفل بقي
فريدة مشيت ودخلت الحمام وكانت داخله التويلت بس هو دخل وقفل الباب وراه
فريدة بصتله وقالت:ياسين بتعمل ايه ده حمام البنات اطلع بره
ياسين قرب منها ومسك دراعها وقال بغ*ضب:اتجوزتيه
فريدة وصوتها هيعلي:ياسين انت اتجن*نت سيبني
ياسين ز*قها ناحيه الحيط وكتم نفسها وقال:ليه عملتي فيا كده ما طالما كنتي هتتجوزيه قولتيلي ليه
فريدة بقت تز*قه ب ايديها وعض*ته في ايده وجت تخرج لحقها وراح ز*قها بقوة راسها اتخب*طت في الحيط جا*مد
فريدة حطت ايدها علي رأسها ولقيت د*م ووقعت في الارض. ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لتملك قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!