روايات

رواية قلب الصخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء رمضان

رواية قلب الصخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء رمضان

رواية قلب الصخر الجزء الحادي عشر

رواية قلب الصخر البارت الحادي عشر

قلب الصخر
قلب الصخر

رواية قلب الصخر الحلقة الحادية عشر

يونس دخل جري لقي صخر جايب د. م من مناخيرو جري عليه ومسح الد. م وقال اي رجعلك الموضوع ده تاني كنت كل ماتزعل يحصلك كده حصل ايه
صخر بوجع قلب اتجوزت يايونس
يونس بصدمه اييييه اتجوزت امتي ده
صخر اتكتب كتابها وكمان يومين الفرح انا لازم اروح له واقوله انها بتاعتي انا وصخر بتصميم نزل رجله بلعافيه من السرير ووقف وكان هيقع
يونس جري علي اخوه وقاله حاسب هتقع انت وقفت ياصخر وقفت وبفرحه ودموع قال الحمدلله الحمدلله
صخر قعد علي السرير وقال بوجع اه وقفت بس بعد ايه ماهي ضاعت مني خلاص
يونس لا لسه مضاعتش سيب الموضوع عليا انا
صخر هتعمل ايه
يونس متشغلش انت بس ارتاح دلوقتي وهبعتلك دكتور يشوفك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قلب قاعده في غرفتها وحاطه اديها علي دماغها وبتفكر في صخر وقلبها وجعها عليه ودموعها نازله
وادم هوا كمان محتار من نظرة قلب لصخر وبيقول لنفسه هي بتحبه لسه ولا ايه ده واضح اووي من نظرتها بس وافقت عليا ليه
قطع تفكيره دخول يونس عليه
ادم مين حضرتك وعايز ايه
يونس قال انا اخو صخر
ادم ااه الي اتهجم علي قلب والسبب في كل ده
يونس بندم انا ندمت وعرفت غلطي وحكيت لصخر الحقيقه وربنا بيسامح
ادم جاي هنا ليه
يونس قلب ياادم مبتحبكش قلب بس بترد ليك جميل علي حساب حياتها
ادم وانت عرفت ده ازاي بقا
يونس قلب ياادم لسه بتحب صخر وصخر اتعلم الدرس وعرف غلطه وربنا غفور رحيم متحرمهمش من بعض
ادم بتوتر قلب عايزاني انا مش صخر
يونس لو خليتك تسمع بودنك انها بتحبه لسه
ادم هطلقها وارجعهاله
يونس اتفقنا يلا بينا
ادم علي فين
يونس هنروح لقلب يلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سالي بقا وشها شاحب وتحت عيونها اسود ووشها مشوه
احمد ياحرام بقيتي بشعه ياسالي خالص بصي جبتلك اي معايا
سالي اديني الحقنه بسرعه جسمي بتقط. ع
احمد براحه دااناي بقيتي مد. منه علي الاخر الحقنه اهي وراح كسرها قدام عيونها
سالي جريت عليها وبصريخ ليه كده ليه
احمد كده انتقامي خلص وجرها بره البيت ورماها في الشارع وسابها ومشي
سالي بوجع افتكرت لما وقعت بين صخر وقلب وعذاب صخر لقلب ورميها في الشارع ونرجس والي عملته فيها لما رمتها عند كلاب مسعوره خلتها تمو. ت من الكلاب صاحيه عشان كانت عايزه تعرف صخر الحقيقه واخيرا افتكرت صخر وانها خدت فلوسه كلها واهملته لحد مابقي مريض وسابته في عز مرضه ومصطفي وحبه ليها وتوسله لها انها متسبوش
سالي انا كنت الشيطان الي اذيت الكل ومش لازم افضل عايشه لازم اموت ومش ي الحظه دي سمعت صوت القطر قريب منها مشيت لحد ماوصلت عند قضيب القطر وشافت القطر جاي بسرعه ورمت نفسها قدامه انهت حياتها وراحت لربنا عشان يكمل حسابه معاها ــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يونس دخل علي قلب
قلب يونس جاي ليه مش خلاص سامحتك انت واخوك في حاجه تاني
يونس اه فيه حاجه انتي ليه عايزه تتجوزي ادم مش حرام عليكي تعيشيه حياته علي غش
قلب بتوتر غش ايه انا معرفش انا بتتكلم علي ايه
يونس انتي بتحبي صخر بتعشقيه كمان بلاش تغشي نفسك
قلب بنهيار اه بحبه بحبه ومحبتش غيره بس عليزني اسيب الشخص الوحيد اللي وقف جنبي واروح للي جرحني وعذبني
ادم كان سامع وقلبه وجعه ان توقعه وكلام يونس صح
يونس قال ربنا كريم وبيسامح وصخر عرف غلطه ندم وتعب واتزل عايزه اي تاني وادم هيلاقي الي يحبها وتحبه ادم يستاهل يتجوز واحده بتحبه مش واحده مبتحبهوش وبتفكر في غيره
قلب بجمود انا خلاص بقيت مراته ومفيش كلام تاني لو سمحت سبني دلوقتي
يونس بتنهيده هسيبك ياقلب بس فكري كويس في كلامي
يونس خرج لادم وقاله سمعت
ادم بوجع سمعت وسبني اتصرف
يونس متاكد انك هتعمل الصح سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صخر بقاله يومين بيقصي علي نفسه في العلاج والمشي والتمارين وبقا يمشي حلو عشان اصلا كان عنده شلل مؤقت من الزعل صخر في بيته قاعد مهموم عشان عارف النهارده فرح قلب وقلب بتجهز لفرحها
الباب بتاع الفيلا خبط والخدامه فتحت قال لو سمحتي صخر بيه هنا
الخدامه ايوه موجود مين حضرتك
قوليلو استاذ احمد عز الدين عايزك
طيب اتفضل
دخلت بلغت صخر وخرجت قالت له اتفضل هوا في مكتبه
احمد السلام عليكم
صخر عليكم السلام مين حضرتك
احمد……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب الصخر)

اترك رد

error: Content is protected !!