روايات

رواية عشق الفهد 2 الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد 2 الفصل الثاني 2 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد 2 البارت الثاني

رواية عشق الفهد 2 الجزء الثاني

عشق الفهد 2
عشق الفهد 2

رواية عشق الفهد 2 الحلقة الثانية

خديجة باستغراب:هي عملت اي عشان نشك فيها
عشق بارتباك:معملتش حاجه ياماما انا بس كنت بقولها انها تاخد بالها علي نفسها
وعد بتداري وشها عشان تمسح دموعها…
خديجة:انا جبتلك العصير
عشق بحب: معلش ياماما خليها وقت تاني انا لزم امشي عشان اتصلو بيا من البيت وأيسل صحيت
خديجة: ماشي….
مراد عمل حركة الطرقعه بصوابعه قدام فهد….
=بكلمك مالك سرحان في اي
فهد فاق من شرده واتعدل مكانة: مستغرب انه جاي ليا مع ان كل شغله مع محمود معقول قلب عليه
مراد: سيبك منه وطنش انا رايح علي مكتبي اخلص الشغل الي ورايا عن اذنك…..
دقايق وشهد رنت علي مراد…
شهد بغيظ: بقالي ساعه برن عليك مش بترد لي
مراد: افهمي انا لو فاضي هرد وبعدين متصله عايزه اي
شهد:مالك يامراد انت الفترة الاخيرة بدات تبعد عني لي ومش طايق ليا كلمة
مراد ببرود: شهد انا مشغول نتكلم بعدين سلام…..
شهد: ايوا بس…. الووو…. ماشي يامراد…. ورمت التلفون علي السرير وراحت نحيت اوضة الملابس تغير هدومها واختارت فستان بالون الاحمر مفتوح من الضهرية وقصير وجابت كعب بنفس درجة لون الفستان
في قصر المرصفاوي 💖💫
حازم ببرائه:تعال يازين يلا امسكني انا هنا
نور:براحه عليه ياحازم متخلهوش يجري علشان ميقعش
حازم: ماما متخافيش…. تعال يازين اي رايك نلعب بي العربية دي
زين:ماثي…. سابه وجري علي عشق اول ما شافها مامييي
عشق شالتة:اي القمر ده كله مين الي لبسك الترنج ده
زين: شوفتي انا وحازم لبسنا نفس اللبس علشان هنلعب
عشق بحب: ماشي ياحبيبي يلا العابو…. وامال فين أيسل
نور:متخفيش عليها كانت بتعيط وانا فضلت معاها لحد ما نامت
عشق: طيب هطلع اغير هدومي وهاجي
نور: اوكي
بليل 💖💫(بقلم/شيماء ناصر)
مراد وصل علي البيت….
السلام عليكم
سارة بحب: وعليكم السلام ياحبيبي
مراد: اومال فين عمر
سارة: لسة في الشغل شويه وهيجي مسالتش علي شهد لي
مراد بيمسح علي شعره بضيق: ما انا عارف انها في البيت هتروح فين يعني
سارة: يابني مراتك حاول تهتم بيها وتسأل عنها مش كدا
مراد:هي اشتكت عليا بق
سارة:لا بس باين من تصرفاتك الفترة الاخيرة… شوية والعشاء هيكون جاهز وابوك واخوك زامنهم جاين اطلع غير هدومك وهات شهد معاك
طلع مراد واول ما دخل جناحة اتفجاء من منظر الانوار الخافت والورد وشاف شهد جاية علية وهي لبسة فستان احمر قصير وحاطة مكياج وسايبه شعرها وراء ضهرها مفرود
مراد: اي الي انتي لبساه ده؟
شهد قربت من مراد وحطت اديها حولين رقبته واكملت بصوت رقيق: ده الفستان الي انت بتحبه عليا اي رايك في المفجاء دي
مراد شال اديها: روحي ياشهد غيري هدومك وامسحي المكياج ده علشان هننزل نتعشاء
شهد بزعل: انا نفسى افهم في اي مراد انت مبقتش بتحبني صح…… سكتت شويه وقالت وعيونها اتملت دموع…..
هي في بنت في حياتك غيري
مراد مردش وراح علي اوضة الملابس وبدا يفك زراير القميص وقلعه شهد دخلت وراه…
شهد:مش بترد لي ولا عشان كلامي صح خوفك عليا وحنانك واهتمامك اختفو لي بعد ما اتجوزنا
مراد ببرود: عادي بتحصل ما بين اي اتنين متجوزين
شهد قربت منه واكملت:طلقني
مراد: انتي اتجننتي ولا اي علي المساء
شهد: انا كنت ساكتة بقالي فترة وحاولت اقرب منك وانت بتبعد عني بس خلي الانسة جوري تنفعك…
مراد باستغراب: جوري مين؟
شهد: الي بتكلمها من ورايا انا شوفتك واقف معاها وماسك اديها وحاطت ايدك علي كتفها ده تسمية اي
مراد حب يعصبها اكتر:ااااه جوري بنت اللذين لا بس الصراحه مليش في الصنف ده دي مجرد صديقة ياشهد مش اكتر كانت محتاجه مساعدتي وانا مقدرتش اقولها لا
شهد بمياعة: اه وانت قلبك طيب وبتحب تساعد الكل
مراد بغمزه: اومال…. واقفلي علي السيره دي ووسعي كدا اجيب التيشرت
شهد وقفت قدامه بفضول: طب هو انت لاقيت اهلي صح عرفت عن عالتي حاجه مثلا عشان كدا متغير معايا ومبقتش بتحبني ولا حتي بتكلمني
مراد شد شهد لحضنة واكمل: مفيش حاجه من الكلام ده انا بس عندي ضغط شغل بقالي فتره وانتي مش مبطله رن عليا كل شويه علشان كدا زهقت انا لو فاضي والله هكلمك….. ومين قال اني مش بحبك
شهد رفعت وشها ليه: تصرفاتك بتقول كدا والدليل انك مش عايزني احمل
مراد بحب: عشان انا مش مستعجل علي الخلفة
شهد خرجت من حضنة: طيب انا خارجة اتفضل غير هدومك عشان ادخل واغير
مراد مسك اديها وبخبث: ما تغيري قدامي ولا هتتكسفي
شهد:انت قليل الادب
مراد: وبعدين يعني انتي فاكره لما تلبسي الفستان ده هتحركي مشاعري يعني
شهد:كنت بس خلاص انا مش هلبسه تاني… وسبته وهتمشي
مراد شدها وشالها: انتي عاوزه اي بتغريني وتحركي مشاعري وبعدين تسبيني وتمشي
شهد: مراد نزلني انا متضايقك منك
مراد: خليكي متضايقك كدا وانا هصالحك دلوقتي و… قرب والتهم شفايفها في قب/لة طويلة وووووو
عشق قاعدة في اوضتها وفي اديها ورقه بالرقم واسم الولد….
=هتصرف ازاي انا دلوقتي خايفة اقول لي فهد….. قررت تبحث عن صفحة الشخص ده علي النت لحد ما لقتها
عشق باستغراب وبقت بتتاكد من اسم الصفحه تاني وتبص في الورقة الي معاها: اي صور القران دي كلها وعاملي فيها محترم قدام الناس ودخلت علي الاصدقاء عنده وفضلت تقلب لحد ما وصلت لي صفحه اخوه……
اخوه ظابط!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الفهد 2)

اترك رد

error: Content is protected !!