روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثالث 3 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثالث 3 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه البارت الثالث

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الثالث

عشقت طفله مجنونه
عشقت طفله مجنونه

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الثالثة

ماسه كانت لسه هتصرخ راح فريد كتم على نفسها بسرعه قبل ما حد يسمع صوتها في الوقت ده دخلت عليهم بهيه
بهيه بصدمه 😳/ايه اللي انا شايفاه ده النجم فريد الجبالي لا انا مش مصدقه نفسي هو انا بحلم
فريد ساب ماسه وقال بغرور /انتم كلكم كده اغبيه والغباء عندكم وراثه
ماسه بغضب وهي بتحاول تاخد نفسها/
مين دول الاغبيه هو انا عشان سكت لك المره الاولى هتشوط فينا لا يا حبيبي اعرف انت بتتكلم مين انا كل المدرسه تعمل لي 100 حساب انا مش حد عادي اقف عدل واتكلم عدل لما تبقى واقف قدامي
فريد برفعت حاجب 🤨🤨/ليه واقفه قدامي رئيس الدوله وانا ما اعرفش يا بنت انت لو ما تعادلتيش معايا والله لعدلك بنفسي انت باين عليك بنت قليل الادب وما شفتيش ربع جنيه ربايه
ما سه بغضب/انا قليله ربايه انا بقى هوريك قله الرمايه دي هتعمل فيك ايه وراحت من غير اي مقدمات هجمت على فريد و وعضاه الصرصور ودنه
فريد بصراخ والم 😫😩/سيبي ودني يا بنت العضاضه يا ميرا يا مروان ابعدوا البنت المجنونه دي عني
وبهيه بتحاول تبعد ماسه عنه خلاص يا ماسه هو ما يقصدش يا بنت المجنونه خلاص المدير لو جه هيدينا رفض ومش بعيد يبلغ اهالينا
ماسه سابت ودن فريد وراحت مسكت في دراعه
بتعضه زي الكلب اللي ما صدق لقه فريسته
فريد بصوت عالي /سيبي ذراعي يا مجنونه انت ما صدقتي انا كان فعلا عندي حق لما قلت عليكم بهايم ماسه اول ما سمعت الكلمه دي زادت في الضغط باسنانها في ذراعه
فريد بصوت عالي /يا ميرا يا مروان انتم فين
ميرا ومروان سمعوا صوت صريخ فريد جاي من الحمام
ميرا بقلق وحب/انت سامع الصوت ده يا مروان ده اكيد صوت فريد تعالى نشوف هو حصل له ايه جوه
مروان بتوتر وخوف/معاكي حق انا سامع صوته بس هو يا ترى ليه بيزعق تعالى ندخل ونشوف في ايه
المدير بتوتر/خذوني معاكم اطمن على النجم
راح مروان وميرا والمدير واتصدموا اول ما شافه
ماسه بتعض في في ذراع فريده وهو بيحاول يبعد بهيه وهي بتحاول تبعدها برده
المدير بغضب ماسه ايه اللي بتعمليه ده انت ما تعرفيش ده هيبقى مين
ماسه بعدت عنه واتكلمت بصوت متقطع/انا انا
المدير بعصبيه انت ايه احنا اسفين يا نجم
فريد كان واقف اول ما شاف الدراعه جريت عليه اميره بيوجعك يا حبيبي
فريد بقلم/ايوه بيوجعني قوي يا ميرا
فريد بعصبيه /البنت دي لازم تترفد النهارده انتم ايه جايبين هنا علشان تهزقوني لو انت مصر ان هي تبقى يبقى انا اللي همشي وهرفع عليكم قضيه تهجم انا من اول ما دخلت المدرسه بتاعتك وانتم بتهجموا عليا
المدير بيخوف وقلق/لا ما تقلقش احنا هنتصرف يا ماسه تعالي على مكتبي وانت يا نجمه اتفضل بره في الاستراحه وانا ان شاء الله هجيب لك حقك
مشيت ماسه مع المدير وبصت لفريد بصه اخيره كلها حقد وكره وكذلك الامر فريد بدلها النظره بالغضب والكره
بهيه باعتذار/احنا اسفين والله دي ماسه طيبه وبتحبك ارجوك ما تعملش حاجه وسامحها علشان النهارده كانت رايحه تتكرم
ميرا بغضب/انتوا بعد اللي عملتوه في نجم زي فريد عايزين نسامحكم انتم ناس بهايم بتتعاملوا مع البهايم لحد ما بقيتوا زيهم وللي غلط لازم ايه يتحمل نتيجه غلطه علشان ما يغلطش تاني
فريد مؤيد لكلام ميرا/ ميرا معاها حق اللي غلط لازم يتحمل الغلطه ودي مش اول غلطه ليها البنت دي لازم تتربى عشان ما تغلطش ثاني
مروان بلطف/بس يا فريده دي طفله لسه في تانيه ثانوي وما تعرفش حاجه احنا المفروض نعتبرها زي اختنا وننصحها وانت قلبك ابيض
فريد وهو بيتذكر كل اللي عملته ماسه/لا والف لا وانا مش هغير قراري يلا بينا يا ميرا
بهيه كانت حزينه رح مروان قرب عليها واطاطب عليها
مروان بلطف اهدي يا انسه ان شاء الله ما فيش حاجه انت باين عليك بتحبيها قوي هي اختك ولا صاحبتك
بهيه بدموع حزن 😭😭/دي اكتر من اختي انا بحبها هي اللي بتهون عليا الدنيا وبتوقف جنبي وانا لما اتحطت في في موقف صعب ما قدرتش اقف جنبها يبقى انا كيف صاحبه
مروان حس بالحزن عليها قرب عليها وقال ان شاء الله انا هخلي فريد ما ياذهاش بس هي برده اللي عملته غلط ولا انت ايه رايك
بهيه بحزن انا عارفه ان هي مجنونه بس هو عصبها هي ما بتحبش حد ينرفزها او يقول كلام يضايقها عشان كده هي عملت كده هي طيبه وقلبها ابيض وعيلتها ناس صعبين وانا مش عارفه هيعملوا ايه لما يعرفوا
مروان معلش اسمك ايه انت اسمك ايه صح
بهيه بحزن اسم ما هي وبيدلعوني يقولوا لي بهيه ومشهوره بالاسم ده
مروان استغرب بقى يسيبه اسم ماهي حلو وينادوكي بهيه حاجه غريبه والله بس كل بلد ولها عوايدها يلا بينا نخرج ونشوف المدير هيعمل ايه
🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔😘😘
في مكتب المدير
كانت قاعده ماسه وهي باصه في الارض
المدير بعصبيه ليه كده يا ماسه انا كنت بقول عليك متفوقه وهتبقي دكتوره يقول علينا ايه ان احنا ما عرفناش نربي بنات بلدنا
ما سه بحزن/بس هو اللي بدا انا ما غلطتش مين اللي عملته هو قاعد يشتم فيا ويغلط فيا كانها حاجه عاديه ما حسيتش بنفسي غير وانا مهجم عليه
المدير باسف/انا مضطر اني افصلك لمده اسبوعين
وطبعا مش هقول لك جيبي ولي امرك عشان ما اعمل لكيش مشاكل مع عائلتك وانا عارفهم كويس فعشان كده انا هكتفي بالفصل اتفضلي يلا لم حاجتك وروحي
ما سه دموع/حاضر وشكرا لانك ما قلتش لعيلتي
اوعدك التصرف الهمجي ده مش هيتكرر
راحت ماسه وهي ماسكه دموعها بالعافيه شافت مرام وشهد جايين عليها
مرام بحقد وغل/رايحه فين يا ماسه مش معقول هتسيبي الحفله وتمشي من غير ما تتكرمي
شهد بخبث/ايه ده انت ما تعرفيش مش ماسه اخذت رفض من المدرسه لمده اسبوعين ومش هنحضر الحفله عشان اللي عملته في النجم فريد
مرام بمسكنه/معلش بقى يا حبيبتي تتعوض المره الجايه يلا بينا يا شهد علشان نلحق نتكرم
ماسه جريت بسرعه وخرجت من المدرسه
وهي منها ره من عياط وخد التاكسي ومشيت
في نفس الوقت في في المدرسه
قعد فريد وهو على اخره كل ما يتذكر عملته ماسه جت ميرا وقعدت جنبه
ميرا بدلع /خلاص بقى يا بيبي ما تحطش دماغك الحاجات دي هو اسبوعين وهنرجع على حياتنا
فريد بغضب/معاك حق يا ميرا ربنا يعدي الاسبوع وانزل على خير وابتدوا ينادوا على الطالبات عشان يكرموهم وطبعا فريد هو اللي كان بيديهم شهاده تقدير
مروان بص على الورقه اللي فيها الاسماء وليها اسم ماسه في البنات وكانت الطلعه الاولى زعل من نفسه انه ما اقدرش يساعدها ويساعد اللي اسمها بهيه دي بعد شويه خلص تكريم
والمدير شكر فريد على حضوره واعطوا له جايزه مصنوعه من الحديد امتنانا على حضور الحفله
بعد شويه البنات قامت واخذت الصور كثير مع فريد ومنهم شهد ومرام اللي اخذوا صور كثير عشان يغيظو ماسه بيها
خلصت الحفله التكريم وفريد شكر المدير على حسن استضافته وخد ميرا ومشيوا
في بيت ماسه
ماسه اول ما جيت طلعت على اوضتها وهي بتبكي
الام استغربت عليها لانها مش من عوايدها ان هي تطلع على اوضتها على طول اكيد في حاجه هي مش فاهما لسه اركب عشان تشوفوا بنتها في اوضتها
سمعت جدي بينادم عليها عشان تجهز القاع للرجال
الام /حاضر يا يابا الحاج شويه والقاعه تكون نظيفه
وراحت بسرعه تجهز القاعه للرجاله
في نفس الوقت غرفه ماسه
ماسه كانت قاعده على السرير بتبكي لانها كانت مستنيه اليوم اللي تشوف نجمها المفضل فيه لكن اليوم ده اتحول لاسوء يوم في حياتها ماسه طلعت صوره فريد من تحت المخده وبصيت له بحزن
ما سه حزن/ليه تعمل فيا كده ليه تهني خليتني اكرهك حرمتني من اليوم اللي هتكرم فيه بس انا مش هسكت لك انا هنتقم منك على اللي عملته انا مش ضعيفه عشان ابكي انا قويه انا قويه
فضلت ماسه تقوي نفسها وهي بتقول انا قويه انا قويه
شويه وتليفون ماسه رن بصت على التليفون لقيت صاحبتها بهيه ردد بسرعه
ماسه بحزن/شفت يا بهيه اللي حصل اكيد كل فرحان فيا وخصوصا شهد ومرام مش كده
بهيه بحزن على صاحبتها/ما تزعليش نفسك ما فيش حاجه تستاهل وغير كده انا جبت لك شهاده التقدير بتاعتك وانت برده غلطت يا ماسه فريدمش اي حد عشان تعملي بيه كده
ما سه بغضب /لا هو يستاهل اللي يغلط في البنات اللي من الريف يستاهل هو مفكرنا ايه بكره اللي بيتريق عليا ده هيشوفني وانا دكتوره قد الدنيا
بهيه/ خلاص ما تزعليش انت هتفضلي في البيت ولا ايه ولا هتبطلي جنان وهتاخدي هدنه وهتعلني الاستسلام
ماسه الضحك 😂😂/لا يا اختي انا هاخد هدنه بس فتره بسيطه عشان انا مسافره وبعد كده هرجع ومش هبطل جنان لو بطلت جنان تقدري تعيشي انت
بهيه بمرح/لا هو انا اقدر برده ده انت حياتي
ماسه بضحك/تسلمي لي يا اختي يا نور عيني انت اقفل معاكي دلوقتي
ما سه قفلت التليفون وراحت نامت عشان مسافره بكره الصبح
تحت في القاعه
كان الرجاله متجمعين
الجد بحده/ بلغتوه انه لازم يجي ولا لا
احمد/ما تقلقش يا ابويا انا قلت له وهو والمساعد بتاعه جايين بعد شويه
ما كمليش كلامهم ولقوا فريد دخل عليهم
فريد بيسلم عليهم باحترام
الجد باحترام وتقدير/اتفضلي يا ولدي بنت يا نعمات الشاي يا بنت
مروان بحب /احنا اسفين يا حاج ان احنا جينا من غير ما ناخذ اذن من كبير البلد بس احنا كان عندنا تكريم في مدرسه الثانويه بنات وكنا جايين لحضرتك احنا نعرف الاصول برده واحنا بلغنا عم احمد يبقى صاحب والدي الله يرحمه
عم احمد/معلش يا ابويا انا نسيت اقول لك بس فريد ومروان هيقعدوا عندي في البيت الاسبوعين دول
الجد /تنورونا يا شباب واحنا خليهم يعملوا اكل عشان يبقى عيش وملح
فريد بضيق/معلش يا حاجه خليها في يوم ثاني عشان انا عندي مشاغل كثير النهارده
جد باستغراب /ليه بس يا ولدي احنا من عوايدنا ان احنا لازم نكرم الضيف ولا انت عايز يقول علينا ما يعرفوش يهتموا بضيوفهم ولا يكرم الضيف
مروان ولا يهمك يا حاج احنا موافقين يلا بينا ما تزعلش حاج منك يا فريد
فريد بص بصه لمروان اذا كانت النظرات تقتل فكان هو اتقتل من زمان
مروان بلع رييقه وبتوتر/يلا يا فريد ما تزعلش الحاج منك
فريد قام وهو متضايق من مروان اخوه وراحوا على الاكل فريد ما كانش عاجبه اي نوع من انواع الاكل كان غروره مسيطر عليه فريد اكل اكلات بسيطه جدا
فريد/الاكل تسلم ايديكم وقام عشان يغسل ايده
جد صفوان /خبريه يا ولدي انت اكلت حاجه الاكل ما عجبكش ولا ايه
فريد ابتسام/لا يا جدي انا فعلا شبعت انا اكلي كده وفعلا الاكل بتاعكم جميل جدا
مروان خلاص يا جدي سيبه هو على طول ما بيحبش ياكل عشان كده تلاقيه زي عود الخله
فريد كان على اخره من اخوه دخل غسل ايديه
وقعد على في القاعه مستني اخوه
مروان خلص اكله وراح عند اخوه والجد دخل معه واحده من الخدم جبليهم
الشاي
الجد/تفضلي يا اولاد الشاي اتمنى الضيافه تكون عجبتكم
مروان بحب/ تسلم يا جدي والله انت راجل كريم قوي
جد صفوان/تسلم يا ولدي يلا اتفضلوا الشاي
بعد شويه كان خلصو الشاي
فريد ومروان قامو وشكر جدا على حسن استضافتهم
///////////🌵🌵🌵🌵😹😹😹😹😹😹😹😹😻❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️😻😻😻😻😻😻😻😻❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
بعد ما خرجوا من البيت
فريد بعصبيه مفرطه/ممكن اعرف ايه اللي نيلته جوه ده بقى انا عامل زي عود الخله انت شكلك اتعديت من البلد دي وبقيت بتتكلم زيهم امشي قدامي عشان ما تعصبش عليك اكثر من كده
مروان سكت خاف من عصابه فريد عشان هو عارفه ما بيفرقش معاه المكان ولا الزمان لما يكون متعصب روح من وشه راحوا على البيت اللي جنب بيت الجد
يبقى بيت عم ماسه الفاضي العم طلب منهم ان هم يرتاحوا فيه
دخلوا عشان يرتاحوا
🤨💚💚🤧🤧🤧🤧🤧😨🤧🤧🤧🤧🤧
في بيت ماسه كانت ماسه نايمه الام طلعت بعد ما مشيوا كلهم من القاعه علشان تشوف بنتها لقيتها نايمه ومجهزه شنطتها علشان تسافر لخالتها
الام شكلي انا زودتها ما فيهاش حاجه اهي قلقت على الفاضي يلا اهي بكره هتقعد اسبوع كده وتيجي من عند خالتها
في اليوم التالي
قامت ماسه واستحمت وغيرت هدومها وجهزي شنطتها ونزلت لقيت مامتها محضره الاكل
واسيل اختها جات من بيت عمها علشان تودعها قبل ما تسافر
ماسه بحب صباح الخير عليكم والله هتوحشوني الاسبوع ده بس يا خالتي برده وحشاني ولازم اسافر اشوفها
اسيل قربت منها وحضنتها هتوحشني جنانك يا مجنونه ما تطوليش علينا يا قلبي
ما سه بحب /حاضر
ماسه خرجت هي وابن عمها صالح على القطر لغايه ما سافرت عند خالتها في بورسعيد
💚💚😳❣️😻😻😻😻😹😹😹♥️♥️
عدى اسبوع على سفر ماسه لبيت خالتها
في الاسبوع ده فريد وفريق العمل كانوا شغالين كل يوم في التصوير لحد ما اجي اليوم الموعود اللي هيغير حياه كل
ماسه خلاص قررت ان هي ترجع خالتها اقنعتها ان هي تقعد معها لغايه لغايه بعد الظهر عشان بتحب خالتها
فقرات ان هي تقعد لحد بعد الظهر بس علشان منه ما توصل من السفر توصل في الليل
😘😘😘😘😘😘😘😘😘💔💔💔💔💔
في نفس الوقت في قنا
فريد كان بيشتغل وهو مبسوط اني الفيلم قرب يخلص لحد ما يجي واحد وطلب ان هو يشوفه
فريد رفعت حاجه 🤨🤨 حضرتك عايز تشوفني في حاجه
الراجل ضحكه بكره/ انا مروان صاحب ابوك الحرامي صح انت بالفلوس اللي هو سرقها بيت مشهور بيها انا عارف اللي امثالكم بيعملوه عشان يبقوا مشهورين بس العيب مش عليك العيب على الناس اللي صدقتك
فريد في اللحظه دي عينه بقت حمراء من كتر الغضب وراح ماسك فيه وقال بصوت جهوري انت بتتكلم مع مين يا كلب يا ابن الكلب ابويا اشرف منك واشرف من اللي خلفوك طبعا الصوت علي والكل اللي في اللوكيشن اتجمعه على صوت فريد و حاولوا يبعدوا عنه لغايه ما فعلا نجحوا
الراجل اول ما سابه فريد جيري على طول على بره خوفا من فريد
مروان اهدى يا فريد مش كده انت يا نجم وليك اسمك ما ينفعش اللي بتعمله ده لازم تتعلم ازاي تتحكم في غضبك
فريد انت ما تعرفش هو قال ايه
مروان قال لك ايه عشان تتعصب كده قول
فريد بعصبيه/و قال وسكت فجاه مش ضروري تعرف وسابهم وخرج
مروان وميرا بصوا لبعض بياس على تصرفات فريد
الغرور وهياخروا والعصبيه هتدمروا
ميرا بخوف/ اروح وراه ولا ايه انت ايه رايك يا مروان ولا اسيبه واحده
مروا/لا خليه لوحده هو اكيد حصل حاجه خليته في الحاله دي لازم يقعد واحده عشان يفضي غضبه
في بيت ماسه
الام ماسكه التليفون ورنت على بنتها وقالت الو يا ماسه عامله ايه يا حبيبتي ناويه تيجي ميته يا مجنونه والله البنت مظلم من غير حسك
ماسه بحب واشتياق/انا عارفه ان انتوا ما بيقدروش على بعدي وانا اشتقت لك كثير يا ماما بس اختك ماسكه فيا ان شاء الله هاجي بالليل
الام طيب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك ما تتاخريش قوي بالليل يعني تطلعي من عند خالتك دلوقت علشان توصلي على الساعه 12:00 او واحده
ماسه بحب/حاضر يا ماما مش هتاخر
ماسه قفلت مع مامتها وراحت جهاز الشنطتها عشان تمشي وتوصل على البلد قبل الليل
في نفس الوقت عند فريد
كان فريد قعد يشرب بطريقه شرسه وكل ما يتذكر
اللي قالهول الراجل عن ابوه يبقى نفسه يروح يقتله
ميرا ومروان كانوا قاعدين مع المنتج بيه خلصوا شويه ورق بخصوص الفيلم
فريد خرج في الجنينه اللي قدام بيت ماسه
لحد ساعه بقت 12:00 ونص وماسه وصلت
على البيت ولسه هدخل لمحه فريد واقف في الجنينه وما قدرش يقف على رجليه من كتر الشرب
وكان لسه هيقع ماسه بسرعه جريت عليه
قبل ما يقع وبقى بين احضانها
ماسه بحب/انت كويس يا فريد ايه اللي حصل لك انا اول مره اعرف ان النجم كله بيحبه بيشرب كده
فريد من تاثير المشروب/انت لسه ما تعرفيش حاجات كثيره يعني فريد الجبالي اللي قدامك غير فريد النجم وبالمناسبه انت حلوه قوي وابتدى يقرب منها بطريقه غريبه
ماسه بخوف /في ايه يا فريد انت كويس
فريد مره واحده قام بعيد عنها وبصلها بصه كلها رغبه وشدها لحضنه بقوه وبقى يضغط عليها جامد
ماسه بتحاول تفك نفسها منه لكن مش قادره
ما سه بدموع/فريد سيبني انت مش في وعيك سيبني
فريد كان المشروب وال غضب ماثر عليه جامد بدون اي مقدمات راح فريد هجم على شفايفها بقبله عنيفه
بيعبر فيها عن مدى كرهه وغضبه منها
ماسه كانت منهاره من العياط وبتترجاه يبعد عنها
لكن لا حياه لمن تنادي فريد كان بيتعمق في القبله اكثر ماسه ندمت ان هي راحت تشوفه ماله بس هي برده طفله وده نجمها المفضل فريد ساب شفايف ماسه وهي تنزف
وبص لها بصه كلها غضب ورغبه ماسه اول ما سابها فريد راحت تجري بس وقعت من كتر الخوف وفريد راح عندها كانه مش هو فريد كل الناس بتحبه راح شالها وراح دخل بيها الحظيره بتاعه المواشي ورماها على التبني بتاع الحيوانات
ما سه بخوفه وانهيار/ارجوك انا عارفه اني غلطت في حقك بس سيبني ما تاذينيش اعتبرني اختك الحقوني ماسه قعدت تنادي على حد علشان ينقذها
فريد بص لها بشر وراح قلع الجاكيت بتاعه ورماه على الارض وهجم عليها زي الاسد اللي بيهجم على فارسته وكتم صوت صراخه بشفايفه وكان بيقطع لها الفستان ماسه من كترالخوف اغمى عليها فريد لما حس بهدوءها بعد عنها وهو كمان اغمى عليه من اثر المشروب
في الصبح فريد صحي لقى نفسه نايم على ماسه وقبل ما يستوعب حاجه خالص لقى الجد جاي عليه
الجد بصدمه/ايه اللي انا شايفه كده😱😱

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *