روايات

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الستون 60 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الستون 60 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها البارت الستون

رواية قلوب أرهقها نبضها الجزء الستون

قلوب أرهقها نبضها
قلوب أرهقها نبضها

رواية قلوب أرهقها نبضها الحلقة الستون

وفي يوم السفر تتجمع الكل في مطار متوجهين لاسوان
و اتفاجيء الكل بلبس الاولاد وكانت لفتة حلو منهم تعبير لهم عن مدي حبهم العيله
سافرو علي اسوان وكان الفندق مركب عايمة في النيل
البنات أخدوا اوضة لوحديهم و الشباب كمان لوحديهم وكل زوج مع مراته. أوضه
دخل فارس يرخم علي بيجاد ومسك
خبط فارس ودخل
فارس/ ااايه ياعم الحاج بتعمل ايه وغمز بعينة
بيجاد/ بذمتك يا رخم ده وقت تيجي فيه ايه يا بني انت معنكدش علي المركب دي كلها حاجة تعملها غيرنا أنا وامك ارحمونا بقا احنا لما صدقنا عاوزين نعوض غياب السنين دي كلها
فارس / الله يا بيجو باشا انا خايف انت تعوض تعب السنين و انا هوب الاقي نفسي بقا عندي اخ و هوب الالقي نفس بقيت في الجيش وانا اللي ادبس في التعويض ده
بيحاد/ أتصدق يا زفت انت خلال فيك الجيش علي الاقل يربيك علشان شكلي كده معرفتش اربيك وانت ناقص ربابه
فارس / غمزله بعينة طايب مانت عارف يا حاج أن انا ناقص ربابة
وجري نط في حضن مسك و غمزلها
فارس / بقولك ايه يا أم ما تربيتي علشان انا بجد ناقص رباية
بيجاد /من عنيا غالي و طلب رخيص شكلك مش هتمشي بلزوق وفجاءة قلع بيجاد الحزام وجري علي فارس
بيجاد/ اوم فز من مكانك انت لما صدقت اجري علي برا يا يالاا
فارس بضحك / يلا استاذ في جماعة و يلا. انا الحق عليا قلت اجي اطمن عليكم وقلت اجي اتفرج علي اوضتكم احلي ولا الأوضه بتاعتي احلي
مسك / خلاص بقا يا بيجو سيبوا بقا ده الاستاذ فارس بيجاد بردو حبيب قلبي من جوا
جري فارس تاني علي حضن مسك ايون بقا هو ده كلام صحيح هي مفعوصة فين ماجتش ترخم هيا كمان عليكم ليه لتكون عقلت
مسك بخبث / لا متقلقش معقلتش بس تلاقيها بتحاول تقنع في موكا بالعريس
اتعدل فارس في قاعدته
فارس/ بتقنعها باية مش فاهم
مسك / اده انت ما تعرفش أن موكا جالها عريس و لسة بتفكر حتوافق ولا لاء انا بقا سلط عليها البنات يحاولوا يقنعوها
فارس / اايه مين اللي جلها اية و ازي حاجة زي دي تحصل وانا معرفش بيها شكلي كده انا كيس ملح و سابهم وخرج وهو في قمة غضبه وهو خارج لمح موكا طالعة علي سطح المركب لوحدها
طلع وراها
و قفت موكا قدام النيل و سرحت لبعيييد
وافق فارس وراها يستنشق راحتها في داخله وقال لها بصوت كله اشتياق
فارس / علي فكرة انتي بتاعتي انا و مش حسمح حد ياخدك مني يا موكا بتاعتي انا اول مرة قلبي يدق لحد دقلك انتي يا موكا رغم عنادك و شقوتك قدرتي تحركي فيا اللي مافيش ولا واحده قدرت تعمله بجد انتي عملتي اللي محدش قدر عليه انا بحبك قوي بحبك فوق ما تتخيلي
التفت له موكا وهو كان قريب منها لدرجة أنه استنشق راءحتها كلها بداخله
موكا وبنفس الشوق/ وانا يا فارس انا كمان بحبك وانت كمان قدرت تعمل اللي محدش قدر عليه انا قلبي دقلك من اول مرة شوفتك فيها
فارس /موكا انتي اناعلشان كده حاسينا ببعض قوي بس قوليلي كده انتي قلتي بتحبيني صح ولا انا سمعت غلط
هزت موكا راسها اه ب ح ب ك و من اول يوم شوفتك في كلية من قبل حتي ماعرف اي حاجة عندك و أنك ابن خالتو مسك
شدها فارس لحضنة قوي
فارس / يااااه هو في كده تعرفي انك عندك حنان ودفا زي اللي في حضن ماما بلظبط
مسك / ماما مسك دي عندها حنان يكفي عالم كله
فارس/ في جمله سمعتها من ببجاد باشا وحابب اندهك بيها هو علطول بيقولها لماما و بجد مأثره فيا قوي
مسك / خير ايه كلمة دي
فارس/ علطول بقولها يا راحة قلبي بجد معني كلمة محصلش وانا كمان عاوزك راحة قلبي
مسك / الله عليك يا فارس فعلا كلمة حلوة قوي بس تفتكر احنا حتفضل متمسكين بحبنا كده زي أسطورة مسك و بيحاد
فارس / أسطورة مرة واحدة
مسك /اه يا فارس مسك وبيجاد أسطورة للحب القوي اللي مقدرش عليه الزمن الحب اللي تحدي الزمن والظروف و عدي بمحن تهدي جبال رغم كده صمد و كمل فضلوا ماسكين بايد بعض النهاية فصلتهم مسافات و امايل رغم كل البعد ده بس كانت أرواحهم بتتلاقي و تطفي شوق الحرمان
تعرف أن روحهم رغم البعد كان بتتلاقي
عارف اصل يبقى داخل الروح شيء لا يترجمه حبر ولا يستوعبه ورق بعض الشعور لا بوح يكفيه ولا حرف يحكي خلق ليسكن داخلنا دون أن نخبر به أحد بالقلب شعور لا يحكي ولا يوصف يظـــل بالقلـــب فقــط .
فارس / ياااااه يا بختك ياعم بيجو امن و سوسو اتصدقي انا كمان نفسي ابقي أسطورة حب زيهم كده
عارف يا راحة قلبي أن انا بحبك قوي بجد
مسك /وانا اعودك لو حبتني نص حب بيجاد لمسك افضل ماسكة بايدك العمر كله يا حبيبي
فارس/ ايه قلتي ايه قلتي حبيبي صح
مسك / اه حبيبي وروح قلبي كمان و مش حتكسف مسك علمتني أن البوح بالحب ما فيهوش خجل
مادام بتحب حتنكر ليه دا اللي بيحب بيبان في عنيه
وفجاءة سمعو صوت من وراهم
لوجين / ياسيدي ياسيدي علي الحب اللي وولع في دورا سمعني اجدع سلام لاكتر اتنين اتخانقوا من ساعة ما شافوا بعض
عليا/ وادحرج و اجري يا رمان وتعالي. علي حجري يا رمان
نورين / وهيصة يلا نعمل هيصة
فارس/ أتلموا بقا معانا أجانب علي مركب بس بقا
جاسر/ ايه ياعتي ما نفرحش طايب اصبر عليا أن ما خليت الجانب يقعدوا يصقفوا
جاسر / يلا شباب بأولاد بلادنا يوم الخميس حكتب كتابي وابقي عريس و الدعوة عامة و بقينا لامه
وفعلا اتجنعت المركب علي صوت غنا وضخك بتاعهم والكل شارك الفرحة
اتجمعت العيلة كلها في مطعم المركب علي عشا دخل عليهم فارس ماسك ايدك مسك كأنه حضنها
محمد لمح بنته ماسكه ايد فارس ودخله لسة حيقوم مسك شاورتله يعنيها يصبر
دخل فارس لا سلام علي طعام بس حبيت اقولكم علي حاحة علشان تكمل فرحتنا
فارس تقدم من محمد
فارس ب اذنك عمو محمد وبعد اذن بابا انا حابب ارتبط بمسك وانا جاي قدام الكل بطلب ايدك مسك منك
محمد / رسم الجدية انت قلت ايه تطلب ايده مسك بس انا مش موافق
انكهرب الجو و الكل ترك الأكل و عيون موكا دمعت و بدأ قلبها في الخفقان
فارس / ليه يا عمي مش موافق انا بحب مسك قوي
محمد / رسم تكشيرة علي وشه , اه طبعا مش موافق انت جيت قلت عاوز ايد مسك و انا عاوز واحد يخلصني منها كلها مش من أيدها بس لو انت موافق تشيل الشيله كلها خدها لكن أيدها بس معطلكش
عطر / اتنهدت اوووووف انت زي ما انت يا محمد مش حتتغير وقعت قلبي محدش عارفلك جد من هزار
بيجاد / لتاني مرة يا محمد. احط ايدي في ايدك واقولك يشرفني انا سبك
محمد / الشرف ليا أنا يا بيحاد فاكر اول ما جيت تتجوز مسك انا قلتلك ايه
بيحاد / طبعا فاكر وده كلام يتناسي واظن أن طلعت راجل وقد كلامي
محمد/ وده انا احترمته فيك وانا بعيد نفس كلام علي بنتي مسك
بيحاد/ وفارس ابني راجل وقد الامانه اللي انت شيلتهالوا
مسك الكبيرة/ يبقي خير البر عاجله احنا نحتفل بخطو بتهم هنا علي مركب
بيجاد / وانا حطلع اكلم قبطان مركب أن يسمحلنا نعمل حفله علي سطح المركب يناسبكم بكره
موكا / بكره علي طول كده بس انا مش جاهزة تفتكروا حلق
لوجين حانلحق وخصوصا لما نعمل الفكرة اللي في دماغي ختبقي خطوبه بتحكي بيها زي الف ليله وليله بس سبولي تجهيزات انا
وفعلا جهزت لوجين اجمل خطوبه فرعوني
مسك لبست لبس ملكات الفرعنة. زي حتشبسوت و نفس تاج و الميكب و فارس لبس فرعوني و كل الشباب نفس لبس الفراعنة و كل الي علي مركب مدعوين وفجاءة دخل الموكب عليهم بالزي الفرعوني ودي كانت اجمل مفجاءة الكل قام الكل يصفق و هو مبهور بجمالهم و كانت اجمل خطوبه حصلت واتجمع العشاق والكل قلبه ارتاح وبقت قلوب أسعدها نبضها
بحبكم ااااد كدهو

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلوب أرهقها نبضها)

اترك رد

error: Content is protected !!