روايات

رواية هو عوضي الجميل الفصل الأول 1 بقلم بسملة ابراهيم

رواية هو عوضي الجميل الفصل الأول 1 بقلم بسملة ابراهيم

رواية هو عوضي الجميل البارت الأول

رواية هو عوضي الجميل الجزء الأول

هو عوضي الجميل
هو عوضي الجميل

رواية هو عوضي الجميل الحلقة الأولى

ادخلي غيري الفستان ده اكيد تعبتي من الفرح
دخلت دون الرد بكلمه الي الحمام اللي في الغرفه وهو راح الحمام اللي في اوضه تانيه
نوح تعالي يا ندي
ندي بكسوف راحت قعدت جانب نوح
نوح بصي انا عارف ان جوازنا كان بسبب اهلي واهلك مش عشان حب و كمان احنا منعرفش بعض كويس بس بصي يا بنت الحلال انا عمري ما اعرف بنت قبلك ولا حتي كنت بفكر في فكرت الجواز دي اصلا بس انا بقولك دلوقتي انا قلبي فاضي بيدك تخلي ليكي وبيدك تخلي لا لكي ولا لغيرك انا عايز اعرف دلوقتي وبكل صراحه ومتخافيش مني انتي كنتي تعرفي حد قبلي او بتحبي حد
ندي اقسم بالله لا عمري ما عرفت حد ولا حتي كنت بحب انا كنت مهتمه بي دراستي قبل ما بابا يقعدني من الجامعه
نوح طيب اهدي احنا مش في محكمه خليكي علي راحتك
ندي ساكته
نوح مستعده تكوني مراتي
ندي بخوف هزت رأسها لا لا انا مش مستعده لأي حاجة
نوح طيب اهدي اهدي في ايه بصي يا ندي انا عمري ما اجبرك علي حاجه فمتخفيش مني
ندي برتياح طيب انا عايزه انام هروح انام في الاوضه التانيه
نوح خليكي نامي هنا لو عايزه ومتخافيش مني
ندي لا هروح في الاوضه التانيه
نوح براحتك تصبحي علي خير
بعد ساعه ندي في السرير مش عارفه تنام
ندي اوففففف يعني كان لازم اعمل فيها شجاعه واقول لا هروح انام في الاوضه التانيه و انا اصلا لحد امبارح كنت بنام في حضن ماما عشان بخاف انام لوحدي يا رب اعمل ايه دلوقتي أكيد زمانه نام اروح انام جانبه واصحي الصبح قبله وراحت عند اوضه نوح تتسحب لقته مغمض عينه راحت نامت جانبه نوح كان صاحي بس محبش يكسفها وعمل نفسه نايم مكنش عارف ينام بعد نص ساعه لقي ندي حطت رأسها علي صدره وايدها علي وسطه نايمه ضحك عليها لأنها عامله زي الطفله وحضنها ونام نوم عميق
تاني يوم صحي نوح قبل ندي اللي لسه نايمه في حضن نوح أبتسم عليها وباس رأسها مفيش دقيقه كانت ندي بتصحي عمل نفسه نايم عشان يشوف هتعمل ايه
ندي يا لهوي انا لسه نايمه هنا وكانت هتقوم بس ركزت في ملامح نوح بشره بيضاء ورموش كثيفه و ملامح حاده
ندي طيب والنبي قمر بس يا خوفي تكون زي وسكتت وقامت
نوح استغرب اوي زي مين و قام بعدها اخد دوش ولبس وكان خارج من الحمام بينشف شعره
ندي احم صباح الخير
نوح صباح النور
ندي اهلي وأهلك بره لسه جاين (كانت لابسه عبايه استقبال وطرحه )
نوح طيب ثواني وخارج ندي رايحه تخرج استني هخرج معاكي وسرح شعره وخرج معاها سلم علي اهلوا واهل ندي وهي كمان سلمت علي اهلوا وأهلها بس لاحظ انها سلمت علي ابوها بل ايد بس و مامتها فضلت في حضنها اكتر من دقيقه وقاعدت جمب مامتها اللي قالت معلش هاخد ندي علي انفراض
سهره ام ندي عامله ايه يا حبيبتي كويسه
ندي الحمد لله يا حبيبتي انا كويسه
سهره طيب جوزك كويس معاكي
ندي اه جدا والله ومحترم معايا اوي
سهره ربنا يسعدك يا نور عيوني
وطلعوا ابو ندي شعبان يلا يا ام ندي نسيب العرسان وكمان اهل نوح مشيوا
نوح فضل قاعد ماسك دراعه بواجع
ندي انت كويس
نوح الحمد لله بس دراعي وجعني شويه
ندي في سراها أكيد بسبب اني نمت علي ايدوا امبارح وراحت جابت كريم
نوح ايه ده
ندي ده كريم عشان الوجع
نوح بمشاكسه انا مش عارف وجعني ليه زي ما يكون في حد كان نايم علي ايدي
ندي بخوف معلش دلوقتي هتخف بإذن الله وبدأت بتدليك ايد نوح اللي كان مركز مع ملامحها بيضاء انف صغير وشفاه صغيره و منفوخه وحاسنه عند الفم كانت ملامح طفله وجسم أنثى مثيره
ندي ملاحظه نظراته انا خلصت ان شاء الله تكون بخير وقامت
نوح رايحه فين
ندي هعمل فطار أكيد جعان
نوح ماشي ودخل الاوضه
ندي خلصت ودخلت تنادي عليه لقيته منظف الاوضه ومغير الملايه انت اللي عملت كده
نوح اه فيها ايه
ندي ليه انا كنت هعملها بعد الفطار
نوح عادي انتي تعمل حاجه وانا اعمل حاجة ما انا كده كده قاعد فيها ايه لما اسعدك
ندي ابتسمت الفطار جاهز
نوح طيب يلا
علي الفطار
نوح تسلم ايدك الاكل حلو اوي
ندي ابتسمت الله يسلمك من كل شر الف هنا
وقامت عشان تشيل الأطباق و نوح ساعدها
ندي خليك انا هشلهم
نوح عادي بسعدك وراح ودا الأطباق في المطبخ
ندي غسلت الأطباق و طلعت
ندي تحب تشرب حاجه
نوح لا تعالي اقعدي عايزك
ندي اتفضل
نوح بصي انا سمعتك الصبح وانتي بتقولي يا رب ما تكون زي وسكتي ممكن اعرف زي مين
ندي هو انت كنت صاحي
نوح اه وتأكدي اني عمري ما اعمل حاجة تضرك
ندي باختصار كده زي بابا و مش عايز اقول تفاصيل ممكن
نوح بتفهم ممكن
ندي كنت صاحي في دي بس ولا في حاجه تاني
نوح بصراحه كنت صاحي لما جيتي ونمتي جانبي بليل وكمان الصبح صحيت قبلك
ندي بصدمه وكسوف يا لهوي
نوح ضحك عليها في ايه يا بنتي انا جوزك علي فكره عادي يعني
ندي بكسوف و دموع اتجمعت في عيونها بص انا نمت جانبك بس عشان انا بخاف انام لوحدي وكنت متعوده انام في حضن ماما عشان كده جيت
نوح يا بنتي عادي في ايه لكل ده عادي انا مش مضايق والله دي كانت اول مره انام مرتاح كده اهدي بقي
ندي طيب مسحت دمعها بظهر ايديها زي الأطفال
نوح أبتسم علي طفولتها بقولك ايه تيجي نخرج
ندي بفرحة بجد
نوح جد الجد يا ستي عايزه تروحي فين
ندي الملاهي
نوح ضحك ماشي يا قمر ادخلي البس وانا كمان هلبس
وجريت علي الاوضه عشان تلبس
في الملاهي ندي كانت بتركب اللعب وهي مبسوطه وتضحك و نوح كان بيصورها ومبسوط وهما مروحين
نوح اتبسطي
ندي اوي اوي شكرا بجد
نوح علي ايه انتي توامري
ندي شافت محل ايس كريم نوح وقف العربيه بسرعه
نوح في ايه
ندي معلش عايزه ايس كريم مانجا
نوح ماشي يا ستي عيوني ونزل جاب ايس كريم ورجع علي العربيه اتفضلي الايس كريم اهو
ندي شكرا اوي انت جايب طعم ايه
نوح فانيليا
ندي ممكن ادوق ولا بتقرف
نوح مد ايدو بل معلقه عند فم ندي
ندي طعم الفانيليا حلو بس المانجا احلا دوق كده
نوح واخد من اديها فعلا حلو اوي ورجعوا علي البيت وراحوا غيروا و نوح كان قاعد قدام التلفزيون وندي جات قعده جانبه
ندي كان يوم حلو بشكل اتبسط اوي يا نوح
نوح ربنا يقدرني وابسطك دايما يا ندي
ندي انا هروح احضر العشاء
نوح انا جاي معاكي
ندي لا أكيد مش هتعرف
نوح مش بعرف ايه يا بنتي انا كنت عايش لوحدي كنت بغسل واطبخ واعمل كل حاجة
ندي بجد
نوح اه والله تعالي نعمل العشاء واحكيلك بداء نوح يعمل العشاء مع ندي
بصي يا ستي انا كنت بدرس هندسه بس في محافظه تاني فكنت قاعد لوحدي وانا مش بحب اكل من برا كتير كنت كل اجازه اتعلم من امي كام وصفه اعملها هناك
ندي أكيد كنت بتبوظ المطبخ لطنط
نوح انا يا بنتي ده انا كنت ولا الشيف براك في زمانه كنت البس مريلت المطبخ وابدع اه في الاول كان في كام حريقه علي طقم حلل باظ بس دلوقتي بقيت استاذ
ندي ضحكت اوي يا لهوي طقم حلل بحالو لا انا مش مستعده اخسر طقم الحلل بتاعي وبقت تضحك
نوح كان مركز مع ضحتها وبعدين قال يا بنتي ده كان زمان دلوقتي انا استاذ يح اتلسعت
ندي لا استاذ استاذ مفيش كلام وضحكوا خلصوا تحضير العشاء وقعد ياكلوا قدام التلفزيون وندي كانت بتقلب في التلفزيون شافت كرتون ربانزل قالت الله وسابته وبعدين اسوعبت
ندي لو عايز تقلب اتفضل
نوح أبتسم لا عادي انا اصلا بحب اتفرج علي كرتون
ندي بجد طيب هختبرك
نوح بفخر وانا جاهز
ندي السمك صحاب
نوح مش طواجن
ندي اسم يوجين الحقيقية ايه
نوح فلن رايدر
ندي اقولك علي سر
نوح انا اللي قتلت موفاسا
ندي مع كل اول ضحكه
نوح لأي بيبي صغير في جنيه جديده بتتولد
ندي الي اللانهايه
نوح وما بعدها
ندي لا شاطر اوي
نوح اومال يا بنتي
وضحكوا هما الاتنين بعد العشاء راحوا يناموا
ندي واقفه احم احم
نوح مالك تعالي نامي
ندي اصل
نوح اصل ايه تعالي بس
و نامت ندي علي السرير
و نوح قرب منها واخدها في حضنه
ندي بكسوف ممكن تبعد
نوح لا انا مرتاح كده ودفن وشه في رقبت ندي اللي كانت مكسوفة اوي بس مرتاحه وفي ثواني نامت وعدي اسبوعين كان نوح وندي قربوا اوي من بعض ونزل نوح الشركه تاني عشان كان صعب ياخد اجازه اكتر من كده
ندي نوح بعد اذنك هروح مع صاحبتي اجيب شويه حاجات
نوح حاجات ايه
ندي هي هتجيب هدوم و حاجات كده وعايزاني معاها
نوح ماشي يا حبيبتي اوعي تتاخري ماشي وفي فلوس في الدرج خدي اللي انتي عايزها
ندي حاضر مع السلامه
نوح رجع البيت الساعه ٩ بليل ندي يا ندي دور عليها في البيت كله بس مش موجوده رن علي الفون بتاعها بس سمع صوته في الاوضه وكمان ناسية الفون وفضل قاعد في الاوضه متعصب رجعت ندي البيت بعد ساعه الاربع لقت نوح في الاوضه
نوح حاطت دماغه بين ايدوا وقاعد علي الكرسي كنتي فين لحد دلوقتي
ندي انا اسفه والله بس الوقت سرقنا وكنا بنقيس الهدوم ونسينا نفسنا
نوح بزعيق الزفت الفون بتاعك سيبه ليه
ندي بخوف والله نسيتوا ونزلت
نوح …………

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هو عوضي الجميل)

اترك رد

error: Content is protected !!