روايات

رواية قلبي الذي احبها الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيمو

رواية قلبي الذي احبها الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيمو

رواية قلبي الذي احبها البارت السادس والعشرون

رواية قلبي الذي احبها الجزء السادس والعشرون

رواية قلبي الذي احبها الحلقة السادسة والعشرون

بيجي واحد وبيسلم ع شمس وبياخدها بالحضن ومصطفي عينه بتبقي هطلع شرار ومتعصب
شمس :هشام عامل اي
هشام:انا كويس بس معقوله اعرف من بره انك نزلتي مصر اي موحشتكيش وعايزه تشوفيني
شمس :لسه نازله مصر والله وبعدين توحشني اي انا هربانه منك اصلا
هشام :طيب ياختي اجهزي انهارده بليل هعدي عليكي اخدك ماشي .
شمس :ياعم خلصانه انت بس متاخرش
هشام :ماشي يلا سلام
شمس :سلام وبتبص لمصطفي وبتستغرب شكله مالك يامصطفي
مصطفي :اي مالي منا كويس اهو في اي
شمس:شكلك في حاجه
مصطفي :لا مافيش هو مين الكتكوت اللي جيه فجاة وكلمك ومشي ده
شمس: ده ابن عمي
مصطفي :اممم لذيذ هشام ده اممم
شمس:بضحك يابني مالك بسر
مصطقي بيفكر هو مالو فعلا ولي اتعصب كدا لما سلمت عليه وخدها بالحضن ممكن اكونننن لا لا يامصطفي اكيد لا
شمس :بكلمك بقالي ساعه في اي
مصطفي :لا ماليش معاكي انا تعبان حبه بس
شمس:تحب ندخل نكشف
مصطفي :لا لا مش مستهله انتي هتروحي اوصلك ولا هتفضلي مع والدك
شمس :لا هروح
مصطفي :طيب يلا تعالي اوصلك
شمس :لا لا مش عايزه اتعبك
مصطفي ولا تعب ولا حاجه
وبياخدها يوصلها لحد البيت وبيستناها تطلع وبيروح القصر
في القصر
فهد :رايح فين ياض
مازن :رايح اقابل مريم وحشتني اووي
فهد :يارومنسيتك ياعم روح روح
مازن :احتمال احدد معاها معاد الفرح
فهد:اي مستعجل ع الجواز 😉
مازن:ياعم اوعا بقا خليني الحقها
بيخرج مازن وفهد بيكمل طلوع ع السلم وبيخبط في عز
فهد : في اي انت التاني
عز:اوعا بس رايح اقابل ريناد
فهد:ولعانه معاكم يااحفاد احكيم اي الفرح امتي
عز:منا هتكلم معاها في الحوار ده انهارده بص كدا لبس شيك صح
فهد:طرش انا حسبتك رايح تتجوز
عز:كان نفسي بس هي راكبه دماغها
فهد:لا بعد الشياكه دي هتوافق
عز: طيب اوعا خليني اروح قبل مالجنونه تركبها
فهد بضحك:العيال اتهبلت والله
حكيم :فهد
فهد:ايه ياجده
حكيم:هات رعد وتعالي عايزكم
فهد:ماشي ياجده
عند اميره في الجامعه
بتكون ماشيه طول الوقت وحاسه ان حد بيراقبها بس متعرفش مين ولا في اي حتي
سميره:بتبصي وراكي كتير لي يااميره
اميره :هاا لا ابدا حسيت بحد مراقبنا بس
سميره:مافيش حد اكيد بيتهيالك
اميره: ايوه ممكن بس بتكون شاكه ان في حد بس بتكبر دماغها وخلاص
في القصر عند للعيله
رعد :ايه ياحكيم خير في اي
حكيم: كل خير اقعده
فهد: واضح الحوار كبير
حكيم:شهد جلها عريس
رعد وفهد:نعمممممممممم
حكيم :اي ملكم
رعد :شهد ازاي يعني
فهد:دي لسه صغيره ياحكيم عيله بشخه
حكيم:مش تعرفه مين الاول
رعد:مين الكتوكوت اللي امه داعيه عليه
حكيم :دكتور عمر صاحبك يافهد ودكتورها في الكليه
فهد:يعني اي هو داخل يشقتها طيب انا رايحله
حكيم :اقعد ياض انا معرقش انتم متعصبين لي كدا
رعد:دي عيله لسه واصغر واحده هنا يعني مش هتعرف تفتح بيت
فهد:ولا بتعرف تفتح ازازه مايه حتي دي لسه عيله
حكيم بس انا موافق وكمان هعملهم خطوبه بعد شهرين وجايبك اعرفكم بس
رعد :تمام هو اللي جابه لنفسه بقا
فهد:ميرجعش يشتكي
رعد:وبعدين اكيد بيكلمها امال هيتقدم من دماغه
فهد :ايه وبيطلع يجري ع اوضتها ورعد وراه
عند اميره وبتلاقي بنت جت اديتها ورقه ومشيت وهي واقفه لوحده
اميره :ايه ده ياانسه ياانسه ياانسه اي الهبل ده
(كلميني ع الرقم ده وهتعرفي مين بيراقبك )يتراي مين وبتخرج تركب العربيه وتروح
فوق عند البنات
حور :ياتري في اي تحت وجدو كان عايزهم لي
ورد:اخر مره الكلام ده حصل كان بيخطبني لمحمد
ليلي:بس مافيش حد هنا يتخطب غير اميره وشهد
كلهم بيبصه لشهد
كارما :مايمكن كدا فعلا انتي قايله لعمر يتقدم .
شهد لا طبعا لسه متكلمناش في حاجه زي كدا
ساره :تبقا اميره بقا
حور :لا مش اميره دي شهد بس احنا لازم نعرف في اي
ساره:طيب محد ينزل يشوف كدا في اي والجو مشدود ولا لا
ليلي:انا استحاله انزل لو في حاجه وياسر عرف انزل ادخلت هيقطعني
كارما:وانا مش هينفع ده فهد نفسه تحت
حور :اممم وانا طبعا رعد يديني كلمتين
ورد:اي بتبصولي كدا لي محمد زمانه راجع من المزارع
ساره:وانا سليم لسه مكلمني وقايلي مخرجش من الاوضه
حور:طب وبعدين احنا لازم…. وبيدخل فهد ورعد
رعد :حور خدي البنات وانزله عايزين شهد في كلمتين .
ساره :هو في حاجه ولا اي
فهد:زي ما رعد قال يلا انزله
كارما :فهد في اي دي بنت ع فكره واي كانت الموضوع اكيد مش كبير كدا
فهد:ده انت عارفين بقا
ليلي:عارفين ب اي ياابيه
رعد:ان الست هانم متقدملها عمر
حور بحد لولولولولولولي
ورد:الف مبروك ياحبيبيتي
كارما :والله فرحتلك اوووي
رعد :بس منك ليها انا عايز اعرف بيتقدم لي كلمتي متفقه معاه اي بينك وبينه غير انه دكتورك
شهد:م م مافيش حاجه ياابيه غير انه دكتور بيديني وبس
فهد:اه وفجاه بقا حبيب وعايز يتقدم طيب ازاي
شهد:والدموع في عنها معملتش حاجه واللهو
ساره :في اي عادي واحد ومتقدم دي مش مصيبه عادي مهي بنت ومنحقها
سليم من وراها:صوتك ميعلاش تاني فاهمه
ساره:سليم انا بس
سليم :هششش في اي يا رعد انت وفهد
ليلي:الحكايه ان عمر دكتور شهد متقدملها بس
سليم: بس انتي صغيره ياشهد او احنا اتعودنا انك الصغيره
رعد :بظبط يبقا اي خلاه يتقدم الا لو خد الفرصه من ست هانم
ورد :ولو عادي دكتور بتاعها اكيد بيشرحلها حاجه ولا كدا واعجب بيها وشخصيتها منتم اهو حبيته وخطبته واتجوزتم مالكم بقا
محمد:رغم اعتراضي ع سحبك من لسانك وكلامك بس كلامك صح
فهد:صح اي بس
محمد :من حقها تحب وتتحب وتتخطب ومظنش ان شهد عملت حاجه من ورانه ولا هو سخص وحش يعني ده نعرفه من زمان مش ده صاحبك يافهد اللي كنت بتثق في طول عمرك وبتحترمه
فهد:بس
محمد :انا فاهم خفكم عليا بعتبار انها اصغر واحده واننا كلنا مربينها وانها دلوعه العيله وفاكر لما كانت صغيره وكانت بتتحامه فينا وتجري علينا واحنا جاين من بره
يلا اخرجه كلكم عايز اتكلم معاها في الموضوع ده واخد رايها
رعد:ماشي هحاول استحمل انها هتبقا لحد وحد ياخدها مننا
محمد :بضحك مش بمزاجك لا ده غصب
وبيقعد محمد مع شهد لوحدهم
محمد :بتحبي
شهد:اه لا اقصد يعني
محمد:اي قوليها عادي اتكلمي عايز اعرف كل حاجه بالتفصيل
شهد:انا معجبه بي بس متكلمناش ف انه يجي يتقدم وكلمنا قليل وفي حدود والله وهي مره بس اللي قبلته بره الكليه
محمد :قبلتي فين
شهد:ف فرنسا لما كنا هناك وهو جيه
محمد :يعني انتي المزه اللي قال عليها بقا
شهد:مكنتش اعرف انه جاي انا اتفجاه والله
محمد:انا عارف بس بعد كدا تحكيلي اي حاجه تحصل ماشي
شهد:حاضر بس متقلهمش بقا
محمد: لا مش هحكلهم بس انتي موافقه عليه
شهد:ايوه
محمد :طيب يلا وانا هتكلم مع جده
عند مازن
مازن :اي رايك في المكان بقا
مريم : تحفه والاكل حلو اوووي هنا
مازن : طيب بالمناسبه دي حابب اطلب ايدك ونتجوز بقا
مريم:ايه
مازن:اي عايز اتجوزك ايه عايزك ليا
مريم:بس وطي صوتك هتفرج الناس علينا
مازن:طيب هتوافقي ولا اعلي صوتي
مريم:لا موافقه موافقه
مازن :طيب متجيبي بوسه
مريم :مازن بس احترم نفسك .
مازن:اي هو انا قولت حاجه غلط
عند عز في العربيه
ريناد :اي ياعز كل ده مغمضه عنيا
عز:فتحي خلاص
وبيكون جايبلها خاتم وبيتقدملها للجواز
وبيتفاجاء بردها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي الذي احبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *