روايات

رواية جرحتني قسوته الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته البارت الثامن

رواية جرحتني قسوته الجزء الثامن

جرحتني قسوته
جرحتني قسوته

رواية جرحتني قسوته الحلقة الثامنة

دخلت حماتي وزقت صباح بعصبيه ابعدي كدا انتي تعاليلي يا**** بقا ابني انا كبير الحاره يابنت ال***** تخليه يشتغل عنك انتي وبناتك خدام ليكوا هو يابنت ال**** دا انتي نهار ابوكي مش فايت وفجأه مسكتني من شعري وضربتني بالقلم ماحستش بنفسي غير وانا بردلها نفس القلم
الي خوفني أنها بصتلي بكل الشر الي في الدنيا وسابنتي ومشيت
صباح بصدمه ….انتي هتمشي كدا خلاص
شدتها أزهار بغل ومشيوا
كنت قاعده مرعوبه قلبي بيوجعني من الخوف مش حاسه بأمان خالص ….انا ايه الي عملته في نفسي دا ياربي استغفر الله العظيم و اتوب اليه
..
صباح كانت قاعده على الكرسي بتهز رجليها بعصبيه وغل…..بنت الـ***** متفرعنه علينا اوي وربنا لوريها من هي صباح وياأنا ياهي
-صبااااااااااااااااح
هبت فيه بعصبيه …اي اي ياخويا اي خرمتلي ودني ياعايز اي
أحمد بضجر…بقالي ساعه بنادي عليكي وانتي ولا هنا
صباح بعصبيه….أحمد حل عني السعادي وانزل من على ودني
أحمد بحب …طب عرفيني مالك بس
بصتله ببرود….ماليش
بقا كدا طب قومي من وشي حضريلي الشيشه وانهى كلامه وهو بيرمي علبه السجاير في وشها
غمضت عينها واخدت نفس وثواني واتحولت وكلمته بدلال … حقك عليا ياسيد الرجاله كلها انت عارف اني مش قصدي اعليك صوتي عليك بس مش هتصدق الي حصل النهارده
الي ماتتسمى مرات اخوك ضربت امك بالقلم وامك شدتني ونزلنا وسبناها عادي تصدق الي حصل بذمتك امك وسكوتها دا راعبني
بصله بشر وهو بيقول بعصبيه….بنت الـ **** وربنا لعرفها تمد أيدها ازاي على امي
صباح بغل…. ياكشي تولعوا في بعض كلكوا قادر ياكريم
استنى استنى رايح فين اقعد بس اقعد الكلام دا اخوك مش هيسكت عليه احنا مفروض نتكتك للموضوع دا البت دي مش سهله
– والمفروض نعمل اي بقا
– بصتله بخبث …..هقولك
..
كان طالع على شقته على طول مالوش خلق لـ كلام أمه على مراته أو بمعنى اصحى مش قادر يسمع عنها حاجه وحشه ولو جه رد هيطلع وحش وهتكرها اكتر
بس صوت بُكاها خضه
كانت قاعده بتبكي بزيف … والله يابني زي ما بقولك كدا يادوب بقولها يابني مشيتي جوزك الصبح بدري ليه دا انتو لسا عرسان لقتيها بتزعق فيا وتشخط مستحملتش ومش هكذب عليك البت دي مش سهله من اول يوم وانا عارفه انها متنفعش لخوك لقيتها بتقولي ملكيش دعوه بيا ومتطلعيش هنا تاني قومت زقاها وربنا يعلم اني حاولت اخفف أيدي بس كان لازم تخوفها لقيتها بتضربني بالالم انا انا يا احمد أضرب بالألم اه ينار قلبي بقا ابوك عمره ما مد أيده عليا ولا حدر يجرأ يعملها ومرات ابني الي مفروض تعتبرني امها تضربني بعد العمر دا كله يا احمد انضرب ااااه يا احمد اه مش قادره ربنا ياخدني بقا وحشتني ياحج تعالى شوف ابنك جايبنلنا المصيبه دي من انهي داهيه هو انا ناقصه
صباح بخبث وهي شايفه خيال نوح….بعيد الشر عنك ياخالتي متقوليش كدا ربنا يطول بعمرك يارب
احمد بعصبيه….. وربنا أما نوح يجي لقوله واخليه يشوف صرفه معاها دي من اول يوم وبتعمل كدا
قاطعته بمكر…..ايه لالااا اوعا اوعا يا احمد عشان خاطري بلاش مشاكل هي في حالها وانا في حالي وحقي عند ربنا مايضعش
مجرد بعض كلماتها أشعلوا النار في جسمه بغل …. بقا بتمدي ايديك على امي وربنا لكسرهالك
ماما هو بابا خلاص مابقاش بابا .. وعمو نوح هو الي بقا بابا
بصتلها بتوهان .. لالا ياحبيبتي باباكي لسا باباكي و
جودي بدموع…. ليييي انا مش عايزه بابا القديم انا عايزه عمو نوح ياماما بالله عليكي
بصتلي بحزن وانا برتب على ضهرها بحنو …. طيب طيب ماتعيطيش
رودي بهدوء….وكمان ياماما عمو نوح قالنا نقوله يابابا وبلاش ياعمو دي
رديت پصدمه….اي دا ب بجد
جودي بفرحه ….. ايوا ياماما وكمان شوفي جابلي اي جابلي كل الي كان نفسي فيه شوكلت وشيبس ووعدني هيوديني الملاهي الجمعه الجايه انا بحبه اوي اوي ياماما
رودي بتأييد…. وقالي كمان أنه هينقلني مدرسه لغات وهاخد دروس زي صحابي كمان بجد انا فرحانه اوي اوي
صمتهم بحب ليا وانا فرحانه من قلبي لفرحتهم وجوايا بقول هو ازاي طيب كدا بس لو امي دي ماكنتش أمه ..
يالا ياحبايبني خلصوا الاكل كله وكل واحده على اوضتها تعمل الهوم وورك كله
وبعدين تصلي وتنام وهصحيكوا شويه بليل عشان نقضيه مع بعض وهحضرلكوا فيلم يجنن
صرخوا بفرحه …تحيا ماما تحيا بنحبك يامااماااا
ضحكت من قلبي على اسلوبهم الطفولي ….. وانا كمان بمۏت فيكو ياروح قلب ماما
..
كنت محضره اكل كتير ليه ك شكر عن الي بيعمله مع ولادي وغسلت المواعين وقولت اخد شاور وبعدين اجهز الاكل على الوقت الي بيجي فيه لسا بدري شويه يادوب اخد الشاور
خرجت من الحمام وانا لافه جمسي بفوطه مطمنه أنه مش موجود ولسا بفتح نور الاوضه صړخت پخوف….عا
جري عليه كتم بوءي ….هش في اي هو انا حرامي
بصتله بخجل وانا ببعده عني وبحاول اجيب اي حاجه تسترني عن عيونه الجريئه …. انت انت بتعمل اي هنا انت انت مش المفروض هنا انت معرفني انك هتيجي ٧والساعه لسا ٦ ووو
بصلها بتوهان من شكلها واخد المفرش من أيدها بعصبيه الي بتحاول تغطي بيه نفسها …ابعدي الزفت دا عنك وبعدين انا جوزك مش حرام يعني
انت انت وفجأه انفرجت في البكا من كسوفي وصوته العالي.
لقيتني ببكي بحرقه اكتر أما لقيته بيكلمني بحنيه وانا نفسي افضفضله بكل القسۏه الي شوفتها واقوله ميتغيرش معايا وعلطول يكلمني بحنيه وفجأه حضنته جامد وهو بادلني الحضن اقوى ورفع أيده ل دقني يرفعه عشان ابصله في عينيه وهبط .
انا تلقائيه غمضت عيني استمتع بالمشاعر الي مطمناني دي وفجأه لقيت الباب اتفتح بالجامد….الله الله يا قلب امك الله الله يعني برغم الي سمعته وأن الي تنشل في ايديها مدت أيدها على امك وانتي يانحنوح ياكبير البيت والحاره
جريت وقفت وراه بكسوف وڠضب من الي بيحصل ازاي تتدخل كدا وازاي دخلت اصلا
….حضرتك ازاي تدخلي كدا على اوضه نومنا
أزهار بستفزاز…. من دا
ياختي من المفتاح ابني مديهولي وسامحلي ادخل في اي وقت وحسب مزاجي
بصتله بعتاب وفجأه لقتيه صړخ فيها……أماااااااااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جرحتني قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *