روايات

رواية جرحتني قسوته الفصل السادس عشر 16 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته الفصل السادس عشر 16 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته البارت السادس عشر

رواية جرحتني قسوته الجزء السادس عشر

جرحتني قسوته
جرحتني قسوته

رواية جرحتني قسوته الحلقة السادسة عشر

بصتله برعب وانا بهز راسي برعب…. لالاا والنبي ابوس ايدك لا متعملش فيا كدا ثواني وراح فتح ليه الباب ودخل اخويا ومعاه المؤذون…. نفس المأذون الي جوزنا هو الي هيطلقنا
صرخت بدموع…. عشان خاطري متعملش فينا كدا
نوح ببرود زائف…. عندك خيارين لاطلقك لتجوز عليكي وحالا
برقت بصدمه… تت تجوز عليا اهون عليك
ابتسم بسخريه… اهون عليكي تهوني عليا ها
اخدت نفس وبصتله بعتاب…. ط ط طلقني
ابتسم بخبث ومسك فونه …. تعالي
عشر دقايق كنت حرفيا بموت بالبطئ بس الي استغربته ان اخويا مرفعش عيني عليا حتى كنت متوقعه هشمت.. هيشتم.. هيزعق بس كان قاعد ساكت كانه جاي غصب عنه والمؤذون قاعد ساكت هو كمان شويه ودخلت بنت هي اه مش جميله بس فايقه لنفسها اوي ولبسها ملفت بصتلها باستغراب
قربت من نوح بدلال… كنت عارفه انك هترن عليا
بصيت لنوح الي بصلي يشوف ردت فعلي وثواني وابتسم بتساع وراح عند الشيخ وقال…. اكتب ياشيخنا
جريت عليه بخوف…. انت هتعمل اي عشاني لا والنبي كله الا كدا مش هستحمل… مش هقدر اشوفك كدا
قرب مني فجأه وهمس في ودني بصوت موجوع…. وانا كمان مكونتش قادر اشوفك معاه هدوقك من نفس الكاس الي دوقتيني منه
مسكت ايده ودمعه من عيني نزلت على ايده… عشان خاطري عاقبني اي عقاب تاني غير دا
عيونه اتهزت للحظه حسيته هيتراجع ابتسمت بفرحه بس وكانه فاق واتجاهلني وكمل… يالا ياشيخنا
..
صباح بغل…. يانهار اسود دا اتجنن هو انا كنت ناقصه بلوه عشان يبتلينا بالتانيه… هماااا احسن مني في اي والله العظيم ماهخليه يتهنى
قاطعها صوت موبايلها… بنت ياااارانيا انتي يازفته
جت اختها جري…. اي تاني
ردي على المتخلف دا قوليله نايمه من الدوا هيسألك دوا اي قوليله جت متبهدله ومعيطه واغمى عليها وطلعت حامل
رانيا شهقت…. اي انتي حامل
صباح لكزتها في جنبها….. لاياختي يالا اخلصي قبل ما يقفل خلصت روحك يابعيده اخلصي يابه
اوف حاااضر حاضر
الو.. ءلالا دي نايمه دي مغمى عليها قصدي كان مغمى عليها يوه هي الوقتي كويسه قصدي خدت الدوا وبقت كويسه لالاا هي مش كويسه بس نامت من التعب والحمل اه ولد ان شاء الله والله ماعارفه حاجه بس انا بخبط بس ان شاء الله ولد ااه اه بتضربيني لي خد خذ اهي فاقت
صباح بصتلها بترعد وبصوت واطي… اصبري بس اخلص المكامله وربنا مامخليه فيكي حته سليمه ياكرته ياام سلك مواعين انتي
وغيرت صوتها لناعم…. الو.. عايز اي مش هونت عليك
احمد بلهفه…. وربنا لسا عارف دلوقتي الي حصل وهجيلك اهو ياام الواد وهرجعك شقتك والدكر يتكلم
ابتسمت بخبث…. لا اخوك انت مش قده
احمد بعصبيه…. انتي بتهلفطي وتقولي اي مين دا الي مش قده دا انا قده هو وعشره زيه البسي وجهزي شنطتك وانا الي قولت هاجي من السرحه الاقي المحمر والمشمر وليله حمرا طلعت ليله زرقا على دماغي انا نص ساعه واكون عندك
صباح بخبث…. حاضر ياسيد الرجاله حاضر…. وقفلت وبتسمت بشر…. رجعالك يا نوح والمرادي انا فيها يا قاتل يامقتول
..
كنت واقفه مصدومه وانا شايفاه بيتجوزها قدام عيني مافوقتش غير عليه وهو بيبوس راسها… مبروك ياحبيبتي
مسكت ايده وباستها…. الله يبارك فيك ياسيد الرجاله
قرب مني ببرود…. ها هتسيبيلها الشقه وتاخدي الي فوق ولا اخدلك شقه برا
اخدت نفس ورديت بهدوء…. انا مش سايبه شقتي
نوح ببرود…. يبقى تاخد هي الشقه الي فوق يالا ياحبيبتي واخدها ومشا
اول ما الباب اتفقل عليل فضلت الطم على وشي…… انا السبب انا السبب
ماما
سكت وانا ببص على عيالي … قربت جوري بدموع…. هو بابا نوح اتجوز عليكي بردوا زي بابا القديم
ابتسمت بوجع… باين كدا
رودي بحزن….. هيسيبنا يعني
قومت من على الارض بضياع…. مش عارفه مش عارفه
. .
فوق في شقه نوح التانيه
قربت منه بدلع…. متعرفش انا فرحانه قد اي ولسا هتطبع بوسه على خده بعد بسرعه… ءء ادخلي اوضتك ونامي
قربت منه تاني…. سيبني وانا نسيهالك ماتبعدنيش عنك
زعق فيها…. سيرتها ماتجيبهاش على لسانك واعرفي اني ماضحكتش عليكي ولا حاجه كله بايرادتك ومعرفك انك هنا لفتره وبس وكله بتمنه ياداليا
داليا بحزن…. انت عارف اني ميفرقش معايا فلوس انا كل الي يهمني انت وبس
نوح ببرود…. وانتي عارفه اني بحبها
داليا بدموع…. وانا بحبك والله العظيم بحبك
نوح بصلها بنظره خاليه….. مش هعرف انا بحبها ومش هقدر اخونها
داليا بعصبيه…. تخونها ايي انا مراتك
ادخلي اوضتك ونامي
بصتله بعتاب وجريت على اوضتها وزرعت الباب
على الجهه الاخرى عند محمود اخو فريده
محمود مسكها من ايدها بغل…. طب طلاق تلاته لو رجلك عتبت باب الشقه لكسحك ايدين ورجلين ومروحك فعلا لاهلك بس وورقه طلاقك معاكي غوري مني وشييي
بصتله رانيا بقهر….
بقا دي اخره صبري يامحمود
محمود مقدرش يستحمل نظرات العتاب واللوم منها وسبلها الشقه بس قبل مايمشي قربت رانيا من الباب ومعاها شنطتها … ابقى ابعتلي ورقتي في بيت اهلي
محمود لحقها قبل ما تمشي ومسك ايدها بعصبيه…. لا دا انتي اتجننتي بجد
زعقت فيه بانهيار…. انا اتجننت اتجننت عشان فضلت صابره عليك وكل شويه اقول هيتغير يابت وهيغير معاملته بس مافيش حد بيتغير غيري صحتي وراحت ومشاعري وبقت باهته عمري ما كنت اتخيل اني اتغير كدا وابقا قاسيه كدا وكله بسببك سيبني يامحمود سيبني وكفايه لحد كدا اوي
محمود بترقب… يعني اي
مش قدرت وقولتلها لو خرجت هطلقني تمم انا هخرج وطلقني بقا
محمود بلهفه…. لالا مقدرش
ضحكت بسخريه… ياجدع قول كلام غير كدا انت متقدرش دا انت جبروت سيبني امشي
محمود بصلها بندم…. حقك عليا
ابتسمت بسخريه… على اي ولا اي على هجرك ليا بالليله والاتنين ولا على معاملتك البارده ولا على كرامتي الي اتبعرت في الرجلين ولا على عصبيتك على الراحه والجايه عليه اي ولا اي بس
محمود والله العظيم لو ماطلقتني لرفع عليك قضيه خلع خلينا نتفارق باحترام
محمود بعصبيه….اه يابنت ال**** عايزه تخلعيني
بصتله بصدمه… انت بتشتمني
اه وغوري من وشييييي ادخلي اوضتك
بقا كدا طيب وربنا ماساكته
تاني يوم
صحيت وصحيت البنات ولبستهم ولسا نازله اوديهم المدرسه لقيت نوح في وشي
نوح بصلي ببرود ونزل للبنات على ركبته…. صباح الخير على حبايب بابا فين بوستي … احلا بوسه دي ولا اي يالا و ادي المصروف بتاعكو يالا بينا بقا على المدرسه
ابتسمت اما لقتيه متغيرتش معاهم زي…. ااا انا هوديهم انا متتعبش نفسك
اتجاهلني ومسك ايد البنات ونزل فضلت واقفه على السلم في زهول دموعي نزلت بس ثواني ولقيت صوته عالي….. البت دي اييييي الي رجعها ياما
احمد نزل جري اما سمع صوته…. في راجل تتكلم معاه يادكر
نوح ضحك بسخريه… دكر؟؟؟ امم طب مراتك مالهاش مكان في البيت
احمد بعصبيه…. مراتي مش خارجه من شقتها خليك في مرتاتك وشيل صباح من دماغك
نوح ضحك جامد…. صباح واحطها في دماغي لي شايفني**** عشان ابص على مرات اخويا..
احمد بغل… اه انت***** وبتبص على مرات اخوك
نوح مسك فيه وضربه بالبوكس…. انا ياحيوان دي هي ال***** وبتلف عليا
احمد جرى مسك السكينه بتهور….. مراتي اشرف منك يابن ال*****
صباح جريت على نوح بخوف وزقت احمد بعنف الي ايده اتعورت من السكينه الي ماسكها وسألت نوح بخوف… انت كويس وفجأه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جرحتني قسوته)

اترك رد

error: Content is protected !!