روايات

رواية ترى يا قلب احببت من الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريحانة الجنة

رواية ترى يا قلب احببت من الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ريحانة الجنة

رواية ترى يا قلب احببت من البارت الخامس والعشرون

رواية ترى يا قلب احببت من الجزء الخامس والعشرون

ترى يا قلب احببت من
ترى يا قلب احببت من

رواية ترى يا قلب احببت من الحلقة الخامسة والعشرون

في بيت مهاب ونغم
سامح: حمد لله علي سلامتك يا نغم
نغم : الله يسلمك يا سامح انا متشكرة ليك انت كمان انك كنت مع مهاب ومسبتهوش. وجيت معاه علشاني
سامح: وانتي جوزك ده حد يعرف يفتح بوقه معاه ده عامل زي المجنون
مكنتش اقدر اسيبه ماهو يا نعيش عيشة فل يا نموت انا وهو مع بعض . بقي اصل علي قد تناحته وايده الطرشة بس بحبه بردوا.
نغم وندي ومهاب:هههههههههههههه
سامح: وبعدين انتي بتشكريني علي ايه انتي اختي مفيش الكلام ده المهم انك بخير.
ندي : حبيبتي يا ناني والله كنت خايفة عليكي اوي . الحمد لله انك بخير. كنتي وحشاني اوي
نغم : حبيبتي يا ندي . انتي كمان وحشتيني . وماما وامجد
مهاب: حاوطها بإيده. انا بغير علي فكرة. كدة كلهم وحشوكي طيب وانا
نغم: طبعا يا حبيبي وحشتني موت موت موت. بس انت كنت في قلبي وعقلي. مغبتش عني لحظة
مهاب: باسها من خدها. حبيبتي انتي كمان مغبتيش عن بالي كنت بفكر فيكي طول الوقت وهموت وارجعك لحضني
سامح: لا انا بقي بقول تدخلوا تكملو كلمكم جوا واحنا نتغدا براحتنا. ما تتلم يا خويا. والله انا كمان اخد مراتي علي اقرب أوضة ولا احنا علشان في بيتكم.
مهاب: ههههههههه. هو انت كاتم علي نفسه علي طول كدة. وانت مالك
ندي: هههههههه اعذروا يا مهاب اصل الجوع وحش وسامح جعان.
نغم : ههههههههه. طيب حاسبي ليكلك علي رأي مهاب
سامح: لا والله كدة ماشي. ووشوش ندي. بس انا جعانك انتي وعايز اكلك
ندي: هههههههه. طيب عيب اتلم لما نروح
سامح: عادي. اعملي انتي دايخة وانا اخدج جوا افوقك
ندي: ضحكت بصوت عالي. هههههههههه
مهاب: العب. طيب انا بقول تدخلوا جوا احسن ولا ايه يا سمسم
سامح: ههههههه انا بقول كدة بردوا
سهام: يالا يا ولاد الغدا جاهز اتفضلوا
مهاب: تسلم ايدك يا ست الكل تعبناكي
سهام: تسلملي انت يا حبيبي. وربنا يخليك لينا ولنغم من غيرك كانت بنتي ضاعت.
مهاب: باس ايديها. متقوليش كدة انا ادفع عمري ولا استحمل ان نغم تضيع
سامح: ما تتلم هو انت واخد البت وامها سيبهالي ما هي حماتي بردوا. وباس ايد سهام. علي فكرة انا كنت معاه وانتي عمالة تحبي فيه وسيباني
سهام: هههههههه وانا اقدر انت كمان حبيبي وربنا ما يحرمني منكم يارب
مهاب: مش ممكن غلس . اقعد يا خويا كل بدل ما تكلنا.
وقعدوا كلهم علي السفرة
سامح: اهم حاجة يا سوسو عملتيلي ورق العنب
سهام: ههههههه طبعا يا حبيبي اهو
سامح: ايوة بقي ناوليني هو ده بس ابوس ايدك قولي لندي بيتلف ازاي احسن عملتهولي مرتين مش قادر اقولك. مكنش صوابع ورق عنيب كان صوابع دينامت
كلهم: هههههههههههههه
ندي: هههههه. كدة بتفضحني طيب ايه رأيك بقي مش هعملهولك تاني
سامح: ياريت يا حبيبتي متعملهوش تاني زي اللي عملتيه. ابوس ايدك. انا كنت حاسس اني هنفجر وانا بكله
مهاب: ههههههههههه.مش ممكن يخربيت طفستك بطنك دي هتوديك في داهية
سامح: اللي يسمعك . يقول انك مش طفس. ولا نسيت الباشميل والبوفتيك
مهاب: هههههههههه انت لسة فاكر. ماخلاص عدينا المرحلة دي من زمان
سهام: انا مش فاهمة حاجة
مهاب: بص لنغم وضحكوا. لا ابدا اصل نغم شاطرة اوي في عمايل الباشميل.
سامح: انت هتقولي. بأمارة ما قعدت اليوم كله تعمل فيها
مهاب: اتلم يا حيوان.
سامح: هههههههه طيب هسكت.
مهاب: حبيبتي. علي فكرة احنا مسافرين بكرة الصبح
نغم: مسافرين فين يا حبيبي
مهاب: برتوا السخنة مكان ما قضينا شهر العسل يا حياتي
نغم: بفرحة. بجد يا هوبا
مهاب: بجد يا روح قلب هوبا من جوا
نغم: تسلميلي يا روحي قولي بقي اخت اجازة كام يوم
مهاب: اممم هما مش كتير 4ايام بس معلش قريب ان شاء الله اخد اجازة اطول ونسافر برا مصر كمان اتفقنا
نغم : اتفقنا يا حبيبي انا معاك في اي حاجة
ندي: بتبص لسامح
سامح: ابتسم . متبصوليش والله حاجز معاه وهنسافر معاهم بس كنت عامهالك مفاجاة.
ندي: صحيح يا سمسم
سامح: هههههه صحيح يا عيون سمسم
ندي: قامت حضنته وباسته
مهاب: قدامنا عادي كدة
سامح: حاوطها بإيده وحضنها. وانت مالك احنا مبنكسفش يا حبيبي
مراتي
سهام : هههههههه والله ما جمع الا لما وفق انتوا الاتنين مجانين. ولا بيفرق معاكم حاجة
سامح: وهو فيه احلي من الجنان يا حماتي هي الدنيا ناقصة هم
مهاب: لا انا كدة عايز بوسة زي اللي الواد ده خدها دلوقتي
سامح: هههههههه مفتكرش نغم بتتكسف.
ندي: قصدك ايه ان انا مش بتكسف
سامح: لا طبعا يا روحي بس انتي بتحبيني وبتموتي فيا.ومبيهمكيش غيري وبس.
مهاب: عجبك كدة. ماشي اهم خدوا بنط علي قفانا
نغم: كدة ماشي. وقامت باست مهاب
مهاب: حضنها. روح قلبي ايوة كدة جمدي قلبك زي البت دي
كلهم : ههههههههههههههههههههههه
(في ڤيلا الدكتور حسين )
أدم قاعد في مكتبه ودخلت دولت
دولت : مالك يا أدم بتفكر في ايه
أدم: اتنهد. لا ابدا مفيش
دولت: وبعدين معاك يا أدم انت هتفضل لحد أمتي كدة هتنسي امتي يا ابني
أدم: مش بإيدي يا ماما صدقيني مش بإيدي. انا حتي مقدرتش اسافر وابعد عنها. و رديت بأني بس اشوفها معايا في المستشفي. حتي لو هي بتعتبرني اخ وصديق وزميل. لكن كفاية انها بالنسبة ليا حبيبتي
دولت: بس انت عارف ان انت كدة بتخون مهاب اخوك وصاحبك. وانت بتفكر في مراته بالشكل ده
أدم: ليه بتقولي كدة انا عمري ما تجاوزت حدودي معاها لا بالكلام ولا بالفعل. انا بس مش قادر اتحكم في مشاعري. وحبي ليها مش بإيدي صدقيني غصب عني
دولت: انا عارفة بس مجرد التفكير غلط حاول تشوف غيرهايمكن تقدر تنساها بقولك ايه مش انت قلتلي قبل كدة ان الدكتورة سهي صاحبة نغم. حاسس انها بتقرب منك ماتحاول انت كمان تقرب منها يمكن تحبها
أدم: لا يا ماما سهي غيري خالص وبصراحة انا عمري ما ارتحتلها. انا بس وافقت انها تشتغل معانا علشان خاطر نغم مش اكتر
دولت: هقولك ايه ربنا يريح قلبك ويشيل نغم منه وتشوف حياتك بقي.
(في بورتو السخنة)
مهاب قاعد وحاضن نغم علي البحر وبيسمعوا أغنيه تحفة لعمرو دياب اسمها (علي حبك)( علي حبك. عندي 100 اثبات شوقي مثلا بان في عيني ساعات وبخاف وبغير خد من ده كتير وان سيرة جات بنطق بالخير. وطبعك خت منه حاجات
واخبارك مع التفاصيل احب اسمعها بالتفصيل. مدام اتفتحت السيرة. اخد وادي لنص الليل. في حبك كل يوم في جديد. ولو توحشني وانت بعيد. بالاحساس بنتلاقي مفيش حاجة اسمها مواعيد. علي حبك عندي 100 اثبات. لو اقولك الكلام هيطول حس انت شوف بعينك دول. في كلام عادي يتقال للناس وكلام أجمل يتقال احساس. بيوصل للقلوب علي طول. واخبارك مع التفاصيل احب اسمعها بالتفصيل. مدام اتفتحت السيرة اخد وادي لنص الليل. علي حبك عندي 100اثبات)
نغم: حبيبي ايه الاغنية الحلوة دي بس
مهاب: عجبتك يا روحي
نغم: جدا جميلة اوي. بس انت مش محتاج تثبتلي انك بتحبني. انت منغير ما تتكلم حبك باين في عنيك
مهاب: ابتسم. في عنيه بس. دي عنيا وايدي ورجلي وكلي مفضوح اصلا
نغم: هههههههه. لا بتكلم جد
مهاب: وانا كمان والله انا كل حته فيا بتحبك. اه يا نغم انتي متعرفيش الايام اللي فاتت دي عدت عليا ازاي. وانا بفكر ان ممكن يكون في راجل غيري لمسك. انتهد بحرقة. كنت بموت
يا نغم والله كنت حاسس ان كل لحظة بتعدي عليا روحي بتروح مني. بس الحمد لله رجعتيلي زي ما انتي من غير خساير
نغم: وانت كمان كنت واحشني اوي وكمان كنت خايفة عليك. تعرف هقولك حاجة جات في بالي وقت لما عزمي ده قالي انه عايز يقتلك علشان قتلت ابوه. كنت وقتها عايزة اقوله. اني مستعدة اخليه يعمل فيا اي حاجة بس مش يقتلك. انا نستحملش كدة ابدا
مهاب: اوعي تقولي كدة تاني والله انا كان عندي يقتلوني بدل المرة الف مرة ولا ان راجل غيري يلمسك.فاهمة مسمعش منك كدة تاني
نغم: ابتسمت. حاضر بس متتحمقش اوي كدة.
مهاب: حضنها اكتر. لا اتحمق. انتي بتاعتي وليا انا وبس مليكة خاصة لمهاب عز الدين فاهمة
نغم: ابتسمت. فاهمة ووشوشته بهمس
بحححححبك
مهاب: وشوشها. بممممممموت فيكي
سامح: خبط علي كتف مهاب. قدامي علي البوكس يا حبيب.
مهاب: ههههههههههه والله لولا عارف صوتك كنت زمانك واخد بوكس مروقك علي الاخر
سامح: ههههههه وانا عبيط بردوا اسيبك تضربني قدام المزة بتاعتي ده
حتي يبقي عيب
ندي: الله ايه الاغنية الحلوة اللي بتسمعوها دي
نغم: هههههههه. مهاب كان بيسمعهالي بس انا بعدها تاني علشان عجباني
ندي: زغدت سامح. شايف ادي مهاب اللي بتقول عليه مدب وايده طرشة . بيسمعها أغاني وانت مبتسمعنيش كوبليه واحد حتي
سامح: ههههههه. يا حبيبتي مش كفاية انا بغني عليكي كمان اسمعك اغاني
ندي: لا يا حبيبي انا عايزة اسمع زي نغم
سامح:الله يخربيتك. يا مهاب قومت عليا البت. اللي يشوفك يا خويا وانت بتسمعها كدة يقول عليك رومانسي
مهاب: ههههههههه. احسن تستاهل. علشان تبقي تيجي تكتم علي نفسنا وتقرفنا. وبعدين اه يا خويا رومانسي واسال ناني حبيبتي. مش انا رومانسي يا قلبي
نغم: حبيبي انت ملك الرومانسية اصلا
مهاب: حبيية قلبي.
ندي: طيب والله لو ما سمعتني انت حر
سامح: من عنيا تعالي معايا الشالية وانا اسمعك احلي كلام
ندي: هاهاها. لا يا خفيف انا عايزة اغنية رومانسية
سامح: طيب ماهي هتبقي رومانسية وربنا بس تعالي . عن اذنك يا معلم
مهاب: ههههههه يسهله يا باشا. بس خلي بالك من الواد اللي جوا ده
سامح: ههههههه لا متخفش ابني هيطلع وحش زي ابوه. بقولك صحيح. احنا هنسافر بكرة. رامي كلمني ومخنوق علي اخره
مهاب: ههههههه اه ماهو كلمني. اصل احنا اتفقنا معاه انهم 4 ايام واحنا قعدنا اسبوع. وهو حازم اتنفخه لوحدهم.
سامح: خلاص اشوفك الصبح بقي
مهاب: ليه هو انت مش نازل تاني لحد الصبح
سامح: وانت مالك خليك في حالك.
انا ببقي مبسوط في الشالية يا تنح
مهاب: ماشي سلام يا خويا
نغم: هههههه انتوا فظاع بجد
مهاب: جدا . بقولك ايه ماتيجي نطلع الشالية زيهم
نغم: اممم لا
مهاب: والله . اللي يسمعك كدة يفتكرني باخد رأيك
نغم: يا سلام اومال ايه بالعافية يعني
مهاب: اه يا نغم بالعافية. تحبي اوريكي
نغم: طيب . ابقي وريني كده
مهاب: قام وشالها قدام الناس ومشي بيها
نغم: يا مجنون الناس تقول ايه
مهاب: ملكيش دعوة بحد وانا معاكي
المهم اني لما نطلع هوريكي العافية شكلها ايه.
وبعد مرور حاوالي 5 شهور
(في شقة مهاب ونغم)
نغم : اه يا ماما تعبانة اوي مش قادرة
سهام : مالك بس حصلك ايه. انتي كنتي كويسة
نغم: مش عارفة بطني بتوجعني اوي وحاسة انها بتتقطع
سهام: طيب. تعالي نروح المستشفي عندك والدكتورة تطمنا
نغم : لا ملوش لزوم انا هاخد اي مسكن دلوقتي
سهام: يا بنتي اسمعي الكلام انتي شكلك تعبان
نغم : لا مقدرش انزل من غير مهاب ما انتي عارفة
سهام: حتي معايا. يا بنتي
نغم: اه يا ماما مهاب مصمم من بعد اللي حصل قبل كدة اني مخرجش من غيره تحت اي ظرف
سهام: نغم . بس انا شاكة في حاجة
نغم: شاكة في ايه
سهام: استني اكلم الصيدلية واجيب اللي يخليني اتاكد……………………..
وبعد شوية
نغم :😱😱😱😱😱😭😭😭😭
يا نهار اسسسسود. مش ممكن…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ترى يا قلب احببت من)

اترك رد

error: Content is protected !!