روايات

رواية من أنا الفصل الحادي عشر 11 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا الفصل الحادي عشر 11 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا البارت الحادي عشر

رواية من أنا الجزء الحادي عشر

من أنا
من أنا

رواية من أنا الحلقة الحادية عشر

ضحى :انا ما عرفتش اكلم مين انا خااايفه على الاء جددا الحقها يا قيس
قيس بنفاااذ صبر :ما تتكلمي في ايه الاء فيها حااااجه
ضحى :الاء راحت لمكان مخيف جددا وفي ناااس خطرره بعتها المدير تعمل سبق صحفي مع ناااس بتهرب اسلحة والمنطقه الي راحتها خطرره انا خاايفة عليها
قيس اتجنن لدرجة عروق رقبته كاانوا هيخرجوا من لحمه :ابعتيلي العنوووان بسررعه
ضحى بخوف :انا ما اعرفش فين بالزبط لكن سمعتهم بيقولوا جنب المينا الي هنا
قيس قفل بسرررعه وخد مفااتيح العرربية ومشي بسررررعة كبيرة
………………………………..
عند مالك
نزل من العربية بغضب :هو في ايه وانت مين وعااايز
الراجل كااان شكله مريب جدا زق ماالك على العربية وحط سكينة على رقبته
مالك بخوف :انت مين وعااايز ايه
الراجل اشر لوواحد من الي معااه :فتش العرربية
ماالك :يفتش ايه وليه ما تفهمني
الراجل :تخرس ولا تموووت
الراجل التاااني جاااب الشنطة الي عند مااالك
ماالك بغضب :سيب الشنطة
الراجل الي حاطط السكينة على رقبته :بص بقى يا ناخد الشنطة لوحدها يا هناااخد روحك مع الشنطة قوولت ايه بقى
مالك كااان بيتنفس جاااامد ومش،عااارف يعمل ايه هيضيع مستقبله لو الشنطة رااحت
مالك :هديك الي انت عايززه لكن سيب الشنطة
الراجل :اركب عرربيتك
والي ماااسك الشنطة شغل العرربية ووقف جنب مااالك :تعيش وتاااكل غيرها وركبوووا لاتنين وطااااروا
ماالك بعد ما مشيوا ضررب دولاب العربية برجله جاااامد :ايه الحظ الوسخ ده
الرااجل بعد مده ضررب على عماااد وقااله ان كل حااااجه تماااام
عماااد بضحك :هههههه قولتلي قلب كتكووت مبلول
الراجل :هههه واكتر من كده يا بيه
عماااد :طيب شكررا ليك هتلاقي نصيبك في البنك دلووقت والفلووس تجيبهالي هنا
الراجل :تمام يا بيه تشكر
عماااد قفل معاااه :صدق الي قاال الطمع ضر ما نفع
وضررب على مسك
مسك بلهفه:طمني حصل ايه
عماااد :هههه متخااافيش كل حاااجه تمااام اوووي اووي
مسك بجد :يعني الفيلا لسه بتاعتنا
عماااد :ايوووه ما تخافيش وانتي الوحيدة دلووقت الي تقدر تتصررف في الفيلا
مسك بود :شكرا يا عماد انا مش عاارف من غيرك كنت عملت ايه انت بتحسيني ان قيس لسه مووجود انا لو قعدت اشكرك العمر كله مش هوفيك نص الي بتعمله معاايا
عمااد:مسك انتي اختي بعهد ربنا وقيس لو كان هنا كان هيقلي ده واجبك يله مهي اختك ههههههه
مسك :هههه ايووه بجد هو دايما كان بيقولك كده ربنا يرجعهولنا بالسلامة
عماد :انتي ليه حاسه دايما انه عايش
مسك :مش عااارفه لكن حاسه انه باي وقت هيظهر وما عنديش امل ولا واحد في المية انه ميت وهتشوف
عماااد بابتسااامه :يا رب يرجعهولنا بالسلامة
مسك :الا قوولي يا عماد لما سافرت لايطاليا ما شفتش الاء
عماد افتكر الي حصل وغمض عينيه بألم :شفتها انا كنت ناايم عندهم
مسك بفرحه :ايووه يا سيدي ده الحب كان مزليط المكان
عمااد ما كانش حابب يتكلم :بقوولك ايه يا مسك انا جاني تلفوون مهم هقفل واكلمك تاااني
مسك :طيب لكن ترجع تقوولي كل شيء بالتفصيل
عماد :انتي رغااايه اووي سلام
عماااد قفل واتنهد وشرررد الم كبير في قلبه وما حدش حاسس فيه
……ً………………………………………..
عند الاء
كاانت مستخبية في مكااان مخفي غنهم وبتاخد ليهم صووور من بعيد لبعيد
رئيس العصاابة :كل حاااجه تماام نزلوا البضاعه دلووقت ولما نتأكد هديك الفلووس
التاجر :تمااام
وفعلا بدأوا ينزلزا الاسلحة ويعطوها بالمركب
لكن فجاءة واحد فيهم انتبه انه في فلاش وضو وكأنه في حد بيصور
واحد منهم :بقوولك ايه يا ريس انا حاسس انه في حد بيراقبنا وبيصوور
الريس بص للمكااان وكان مفيش حد :روح اتأكد مع انه محدش يجرؤ يقرب هنا
فعلا راح للمكاان
الاء :يا لهووي هعمل ايه دلووقت ده جي لهنا
حااولت تهررب لكن المكان المستخبية فيه محصور ولو خرجت هتبااان
الاء خاافت جدا لكن حاولت تهدي نفسها وخدت نفس عميق :ايه يا الاء هتخافي اهدي كده وخدي نفس شهيييق زفيير اوووف بتعملي ايه يا هبلة ده وقته وبصت ناحية الراجل كان بيقرب منها
الاء خااافت جدا وحطت ايدها على قلبها وهي بتقرأ قران
الراجل قرب وحاول يشوف حد ما شافش كان هيرجع لكن الاء من خوفها اتحركت وبان صووت للحاجات الي جمبها
ولمحها الراجل واول ما شاافها جرريت قدااامه
الرااجل :اووقفي والكل اتجمع وهي خااايفه جددا لحد ما اتحشرت في مكان لا قادرة تجري ولا قادرة تقرب
الريس :انتي مين وبتعملي ايه هنا
الاء بخوف :انا انا
الراجل :انتي هتنونوي بقولك انتي مين
الاء :انا كنت معديه من هنا بالصدفه
الريس :اديني الكاميرا الي في ايدك
الاء :ليه
الريس :وانتي كنتي بتصورينا ليه
الاء :انا جايه هنا سياحة وبستكشف المكاان
الريس :مهو يا الكاميرا يا روحك
الاء :هااه لا يا عمو ما تاخدهاش وبهزار ده انت زي ابويا برضه ههه
الريس :دي بتهزر انتي هبلة ولا بتستعبطي
الاء بصت ورااهم :ايه الي وراكم ده
الكل بص وراهم وهي جرريت بسرررعه
الريس بغضب :الحقووها بسررعه وخدوا الكاميرا منها وخلصوا عليها
الاء جرريت بسررعه لحد ما خبطت بصدر عريض
بصت لعينيه وهي خاايفه كااان قيس والشرار بيطلع منه
الاء بفرحه :قيس
قيس وهو بيجز على سنانه :ان ما ربيت امك على الحركة دي ما ابقاش قيس البحيري
الاء بخوف:انت خلصني منهم دلوقت واعمل فيا الي عايزه
هنا وصلولهم وقيس داراها ورا ظهره
الراجل جه يااخدها بغضب
قيس زقه :قفص جوافه واقف ولا ايه
الراجل :بلاش تدخل نفسك بدوامه انت مش قدها
الريس فضل مصنم مش عاارف يعمل ايه مستحيل الي قدامه يكون حقيقه
قيس :ابعد من هنا يله
الراجل :احنا عايزين الكاميرا الي معااها
قيس بصلها :هاتي الزفت
الاء :قيس ارجوك ده سبق ما حصلش
قيس بغضب :لا ده هبل واستعباط بقى وبصراخ هااتي الزفت الي في ايدك
الاء بأصرار :لا الا دي
قيس شدها منها بغضب :ما اسمعش،صوتك على ما نخرج من هنا على خير فاااهمه
قيس رماالهم الكاميرا على الارض :الزفت اهي
الراجل :ما تكفيش،دي احنا عايزين البنت دي
قيس مسكه من قميصه بغضب لكن اسلحه كتير اتصوبت عليه والاء خاافت جددا
قيس :لو لمست شعره واحده منها هتعتبر روحك ميت
الريس بتوتر :سيبووهم
الراجل :بس دي شافت كل حاجه
الريس :سيبوهم
قيس زقه الارض وكان هيمشي قبل ما يوقفه صوت الريس
قيس :عايز ايه
الريس بعدم فهم :انت مين
قيس شك انه يعرفه من نظراته :انت عارف انا مين ولا ما مكنتش سألت
الريس بغموض:وبما اني عارفك انت بقى مش عارفني ليه
قيس بذكاء :لا انا عارف انت مين جدا لكن انا مش عايز اعرفك ولا يشرفني اعرفك فااهم وانسى انك شفتني هنا احسن ليك لانك لو اتكلمت انا هتكلم وهقول انت بتاجر في ايه فالاحسن لينا لاتنين ننسى المقابلة دي وساابه ومشي وشد الاء من ايده وراه بخطواته السريعة لحد ما وصلوا العربية
وفتح العربية وبغضب :اطلعي يااالله
الاء طلعت وهي خاايفه جدا قيس شغل العربية ومشيي
الاء :ارجوك هدي السرعة شووية يا قيس انا خااايفة
قيس كان متعصب جامد ومش عايز يتغابى عليها
الاء :قيس ارجوك
قيس ضرب بريك جااامد
الاء خافت جدا
قيس مسك دراعها بغضب :اخرسي على ما نوصل انا مش طايق نفسي
الاء بدموع :انا ما عملتش حااجه
قيس بصراخ :انتي مجنونة بتعرضينا للخطر وبتقولي ما عملتش حاجة
الاء،بغضب :ده شغلي وانا بعمله
قيس مسك وشه بأيد وحده بغضب :اخرسي وشغلك ده انا مش عاايزه
الاء نزعت نفسها منه بغضب :ايه الهمجية دي وانت مين اصلا على شان تمنعني
قيس بغضب :انا مين فعلا انا مين على شان امنعك انا الغبي الي مشيت ورا وحده مجنونة زيك انا الغبي الي كل ما تحصل مصيبة بيخرجك منها واخرتها انا مين اقولك انا ولا حاجة وانتي ولا حاجه بالنسبة ليا ومن النهاردة مش عايز اشوف وشك ده
الاء بدموع حطت ايدها على وشه :انا بحبك
قيس بغضب :جنانك ده بيقتل الحب ما تفهمي انتي مش راجل على شان تساوي نفسك فيهم لو انا ما جيتش النهاردة ولحقتك كنتي هتكوني في خبر كان ولو انا ما استعبطتش على ريسهم كنت هكون معاكي
الاء مسحت دمووعها وبهزار :وانت طلعت هيرو وانقذتني خلاص بقى يا سيسو
قيس فتح عينيه بصدمه :مش بقولك مجنونة
الاء بابتساامة: خلاااص ايه ما احنا خرجنا وما حصلش حااجه وانت كبرت بنظري وبقت الروايات الي بقرأها بتتطبق قدامي
قيس شدها عليه وقبلها بنهم طلع غضبه كله بقبلته دي وما بعدش عنها غير لما حس بالدم الي بينزل من شفايفها
قيس بعد عنها وهو بينهج جامد من فرط المشاعر الي اجتاحته والغضب الي هي سببه
الاء بدموع وطفولة :بص عملتلي ايه شفايفي هتورم
قيس بغيظ :اقفلي دلووقت شفاايفك دوول لا اقسم بالله هخلي جسمك كله يورم
الاء فتحت عينيها من جرئته
قييس زفر كل النفس الي جواته وشغل العربية ومشي
………………………………………..
عند مالك
روح الفيلا وهو مش عارف يعمل ايه
رانيا استقبلته بفرحة :اهلا يا حبيبي هااه حصل ايه كله تمااام
مالك قعد وحط ايديه على وشه بتعب
رانيا باستغراب :في ايه
مالك :الفلوس راحت يا رانيا
رانيا :فلوس ايه الي راحت حصل ايه ما تتكلم
مالك :بعد ما سجلت الفيلا حاوطوني قطاع طرق وخدوا الفلوس مني
رانيا :قول انك بتهزر
مالك :ده الي حصل واسكتي خالص لاني مش ناقص
رانيا بغضب ‘اسكت ايه هاااه اسكت ايه انت عبيط ولا ايه وانت اهبل كدده وما بتعرفش تدافع عن حاجنك لدرجة انهم ياخدوا فلوسك منك وانت واقف بتتفرج
ماالك وقف وضربها بالالم
رانيا بصدمة :بتضربني يا مالك
مالك بغضب :اوعي تتكلمي معايا بالاسلوب ده تاني
طبعا كانت مسك سامعة كل حااجة ونزلت على السلم بكل كبرياء
رانيا بغضب :جاية تشمتي اكييد
مسك بسخرية :قوولتيلي اشمت هاااه طيب لو سمحتوا اطلعووا برره بيتي حالا
ووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية من أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *