روايات

رواية حورية مالك الفصل الثاني 2 بقلم صفاء أحمد

رواية حورية مالك الفصل الثاني 2 بقلم صفاء أحمد

رواية حورية مالك البارت الثاني

رواية حورية مالك الجزء الثاني

حورية مالك
حورية مالك

رواية حورية مالك الحلقة الثانية

عند حور:-
تخرج حور تقابل هدي قدام شركه الاسيوطي في الميعاد اللى اتفقوا عليه.
حور اول ما شافت هدي جايه طلعت تجرى عليها .
هدي:-اهدي يا مجنونه في حد عاقل يجري في الشارع كدا.
حور:-هوا انتي عشان منتقبه هتشتغليني وحشتيني يا كلبه اوي.
هدي:-وانتي اكتر والله يا ام لسان ونص.
حور:-ماشي تقابلنا الاهانه عادي.
هدي:-طيب يلا عشان نطلع المقابله الاول وبعدين نتكلم ونرغي كتير ولا اني اصلا حاسه اني مش هتقبل.
حور:-لى بتقولى كدا بس اتفألى.
هدي:-ما انتي عارفه عشان النقاب.
حور:-يسلام طب خليهم يرفضوكي كدا عشانه وانا أفرج عليهم أمه لا اله الا الله.
هدي:-ياساتر في دكتوره محترمه تقول كدا.
حور:-مش انا قولت.
هدي:-اه.
حور:-يبقا فيه.
هدي:-طب يلا يا لمضه.
حور:-يلا.
وطلعو المقابله…
في الشركه:-
عند محمد:-بص في الساعه لقاها واحده .
محمد :-ياااه انا اتأخرت على المقابلات واكيد مالك مأخدش باله من الساعه .
خرج محمد راح مكتب مالك.
محمد:-مالك جوا يا اسيل.
اسيل:- ايوا يا محمد بيه
راح محمد خبط على الباب..
مالك :-ادخل
محمد:-يلا يا مالك على اوضه الاجتماعات الوقت عدا ومحستش.
مالك بص في الساعه:-يااه فعلا طب يلا.
خرجو الاتينن وعدو على الاستراحه طبعا كانت مليانه والاغلابيه كانو بنات دخلو اوضه الاجتماعات.
محمد:-يااه كتير اوي هياخدو وقت.
مالك:-فعلا هياخدو اليوم كله يلا نبدا اسيل دخلى اول واحده يلا.
اسيل :-تمام يا فندم.
عند حور وهدي:-
هدي:-معلش يا حور خليتك تستني كتير وتعبتك معايا.
حور:-متقوليش كدا يابت انتي اختي.
وبعدها بشويه تنده اسيل على اسم هدي.
هدي:-طيب انا هدخل انا بقا ادعيلي.
حور:-استني بس انا هاجي معاكي.
هدي :-تيجي معايا فين هوا انا داخله الملاهي.
حور:-وايه ياعني
هدي:-مش شايفه كل واحده داخله لواحده اقولهم ايه جايبه بنت اختي معايا.
حور:-لاء قوليلهم مصدر إلهامي مش بمشي من غيرها.
هدي:-اه يا مجنونه سيبيني.
حور:-ابدا هدخل ياعني هدخل.
هدي:-السكرتيره مش هترضا.
بصت حور على السكرتيره ملقتهاش.
حور:-هيا مش موجوده اصلا يلا قبل ما تيجي.
هدي :-طب يلا اتأخرت.
في اوضه الاجتماعات:-
مالك:-هوا في ايه اتأخرت لى كدا.
محمد:- مش عارف
الباب خبط.
مالك:-ادخل
دخلت هدي طبعا مع استغرابهم أن في بنت منتقبه في الشركه وبعدها دخلت حور وهيا بتبحلق في الاوضه باستغراب وهدوء بس هيا مدخلتش الاوضه هيا دخلت قلب مالك بنظراتها وسذاجتها♥️
محمد بصوت عالى :- اي دا في ايه بيحصل هنا.
هدي اتخضت:-احم انا هدي خالد خريجه اداره اعمال وجايه عشان الوظيفه.
محمد بنفس الصوت اللى خض هدي وهلا عينيها تدمع.
محمد:-وانتي مين.
حور:-انا حور الاسيوطي مصدر إلهام هدي.
وهنا مالك مكنش قادر يكتم الضحك بالعافيه ومحمد متعصب من التهريج اللى بيحصل.
محمد :-ننعممم.
هدي اتخضت لأنها مش بتحب حد يعلى صوته عليه وكمان بتتحرج.
محمد:-انتم جايين تهزرو ولا اي.
حور بصوت عالى:- جرا ايه ياعم مالك ما توطى صوتك شويه احنا قدامك مش بعيد.
مالك باستغراب:-عم!! اه انتم بتتكلمو لنفس لغت التكاتك دي يبقا مش هتتفاهمو.
محمد:-وانتي بتكلمي مين كدا ومين اللى عم انتي شكلك عاوزه تطردي.
مالك بصوت عالى:-محمد اهدا مش كدا سيبني انا اتكلم.
حور بصت لهدي لقيتها بتعيط زعلت لما حست انها السبب.
حور:-هدي انتي بتعيطي.
بص محمد لقا عينيها بتلمع من الدموع من تحت نقابها اللى حاسس أنه مخبي جمال كبير وحاجات كتير وراه♥️
_____________________________________
حوريت مالك♥️
محمد بعد ما شاف دموعها استغرب أن في بنت ممكن تكون كدا دلواقتي بتخاف من اقل حاجه وخصوصا انها عكس حور تماما مزعقتش ولا علت صوتها وطول الوقت عينيها ف الأرض وبتعيط بس.
حور بعصبيه:-ينفع كدا يا استاذ بتاع انتا.
محمد بعصبيه:-مالك خلى البتاعه دي تسكوت عشان هطلعهم عليها.
مالك بسرعه عشان عارف محمد اللى مر بيه بيخليه عصبي على طول وخاف ليجرح حور بالكلام.
مالك:-ممكن يا انسه حور تيجي معايا نتكلم ثواني ونسيبهم يتفاهمو.
حور لسا هتعترض راح مالك زقها خارجها برا وخرج معاها.
تحت استغراب محمد الشديد أن مالك مطول باله على حد وبيتعمال مع حد كدا لانه صعب وشديد وبالذات مع البنات.
برا عند مالك وحور:-
مالك:-ممكن بس تهدي يا انسه حور وتقوليلى مضايقه ليه بس.
حور:-اللى مضايقني قاعد جوا في الاوضه بتاعت شركه التيران دي.
مالك:-تيران!؟افهم من كدا دي شتيمه وانا بتهان انا والطور اللى جوا.
حور:-ايوا.
مالك:-امم انا اخدت بالى من اسمك انتي بنت قاسم بيه المصرى صح.
حور:-ايوا لى.
مالك:-اصل مستغرب انك بنت رجل اعمال كبير كدا يبقا لسانها كدا.
حور:-نعم!
مالك:-لا ما تخديش في بالك.
مالك:-ممكن نقعد نشرب حاجه في المكتب على ما يخلصو كلام.
حور:-تمام بس لو الطور اللى جوا دا ضايق هدي بنص كلمه هبلعه.
مالك باستغراب:-ه‍ ايه!؟
حور:-هبلعه.
مالك:-تمام تمام اتفضلي.
وكل دا قدام اسيل اللى مستغربه مديرها جراله ايه.
عند محمد وهدي في الاوضه..
هدي:-انا اسفه لو سببنالك ازعاج انا همشي وهتعبر نفسي متقبلتش واسفه مرا تانيه.
محمد:-استني بس مينفعش تمشي كدا قصدي انتي ملكيش ذنب فإلى العرسه اللى كانت هنا دي عملته.
هدي:-نعم!عرسه.
محمد:-متخديش في بالك.
هدي :-انتو فعلا زي بعض.
محمد :-ازاى.
هدي:-طريقه الكلام ياعني هيا دكتوره وبنت رجل اعمال كبيره ودارسه برا وانتا ماشاء الله عليك رجل اعمال شكلك ابن ناس وبتتكلموا بالغه التكاتك دي زي بعض عشان كدا مش نافعين مع بعض فعلا.
محمد:-يمكن فعلا.
شاف هدي وهيا بتحاول تمسح دموعها من تحت النقاب قرب منها شويه رجعت هيا لورا أداها منديل.
محمد:-متخفيش خدي المنديل ده امسحي دموعك وانا هلف أما تخلصي .
هدي مستغربه الشخص اللى قدامها مش هوا اللى كان السبب في دموعها من شويه رفعت نقابها ومسحت وشها ونزلته تاني.
هدي:-خصلت.
محمد:-تمام.
هدي:-اقدر امشي.
محمد:-لى بالعكس لازم تاخدي على المكان هنا.
هدي:-ليه.

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حورية مالك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *