روايات

رواية ملاك الاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر البارت الخامس عشر

رواية ملاك الاسر الجزء الخامس عشر

ملاك الاسر
ملاك الاسر

رواية ملاك الاسر الحلقة الخامسة عشر

ادهم بهمس محدش سامعه غير مريم :مريم هاتي الاب توب من اوضتي
مريم :ما ورد طلعت
ادهم :اسمعي الكلام يلا
مريم :طيب حاضر وطلعت
وبعد دقايق نزلت مريم و ورد وكل واحدة ماسكة الاب توب وادهم واسر فتحو الفيديوهات بتاعت الكاميرات
اسر : المقطع دا ممسوح من عندي
ورد اتنهدت براحة ومكملتش واتصدمت تاني
ادهم: بس انا معايا نسخة تانية وفتح الاب توب وقربه من اسر وجده وعمه :اهو بصو
المقطع عبارة عن املاك دخلت من الجنينة وطلعت اوضتها وياسين دخل وكان معاه ورد
ورد : خليك هنا اول ما تنزل اعمل اللي اتفقنا عل وانا هجيب اسر وكدا اسر اكيد هيطلقها وتبقا ملاك ليك واسر ليا
ياسين :طيب بس
ورد :مش وقت بس زمانها نازلة يلا انا هخرج وخرجت وسابت ياسين واقف وبعد ربع ساعة خرجت ملاك وهي بي فستان غير ولسه هتخرج ياسين شدها وشافه باقي كل اللي لحصل لحد ما اياد خد ملاك ومشي اسر بغضب قرب من ورد وضربها بي القلم ولسه هيضربها تاني الجد بعده بسرعة عنها الجد :اسرررر خلاص هتموت بنت عمتك انت اتجننت ولا اي
اسر بصوت عالي وزعيق : وهي لما خربت حياتي كان عادي يعني لما ضربت مراتي وهي قالت عليها كلام كدب وانا بغبائي كملت عليها
مريم : انتي ازاي بقيتي مؤذية كدا وحقودة كدا ازاي هي عملتلك اي
ورد بنهيار : خدت من حب حياتي ايوآ بحب اسر وانتو السبب ديمآ ورد لي اسر واسر لي ورد وبعدين اسر يرجع تاني بس المرة دي معاه ملاك هانم مراته وقتها الكل ملاك ملاك ملاااك مفيش غير ملاك في حياتكم واغما عليها
الجد والجدة واحمد وسحر جريو عليها احمد شالها وطلعها اوضتها وطلبو الدكتور
اسر قاعد تايه مش فاهم ولا عارف حاجة
ادهم: اسر اهدى وكل حاجة هتبقا تمام متقلقش
اسر: ملاك مش ممكن ترجعلي تاني ولا اياد هيسمح بي كدا اصلآ
مريم : اسر تعالى نروح نرجعها دلوقتي
كريمة :لا مش دلوقتي لأنها اكيد هترفض يا مريم هو حاليآ يطلع يرن عليها فون ويشوف هتقولو اي وبكرا بأذن الله نروح انا وانتي واسر نشوف اياد ونحاول نفهمه الموقف بس بصراحة هي لو بنتي مكنتش وافقت ترجع
ادهم: ماما هو دا وقته
كريمة :لا انا بفهم اسر ان هروح معاه بس مهما كان السبب انا مش راضية عن اللي حصل حتى لو هو متعصب وغيران ملوش الحق اني يضريبها قدام الكل وبعدين ازاي تصدق ورد اي تعالى ملاك واقعة دي يعني هي مش هتقدر تقومها وتطلعها اوضتها وبعدين تناديلك يا اسر
اسر :والله مفكرت من خوفي عليها وعارف اني غلطان بس صدقيني ان مقدرتش اتحكم في غضبي وغيرتي لأني بحبها بجد يا مرات عمي
كريمة: عذر اقبح من ذنبه يا اسر وسابتهم وطلعت عل فوق وبعد شوية جه الدكتور وادهم طلع معاه مريم فضلت مع اسر
_______________________________♡
اياد بيكلم في الفون : دخلت نامت عل طول خايف عليها اوووي يا زهرة
زهرة : متخفش هتبقا كويسة
اياد: يارب يا زهرة
زهرة : طيب هتنام
اياد: مش عارف انام
زهرة : معلش حاول تنام وانا بكرا هاجي اشوف ملاك متقلقش ايوآ صح نسيت شركة اي اللي شغالين فيها سوا دي
اياد: ملاك متعرفش حاجة عن شغلي يا زهرة زهرة : ماشي يا حبيبي تصبح عل خير
اياد : وانتي من اهلي وقفلت وهو حاول ينام
_____________________________♡
الدكتورة : انهيار عصبي
الجدة: يعني اي يا دكتور هي كويسة ولا لا
الدكتور : حاليآ هي كويسة ومش هتصحا غير بكرا انا ادتلها مهدأ بس ياريت بلاش اي ضغط عليها تاني او سمحت
الجد: اكيد يا دكتور اتفضل خرج الدكتور
سحر :طب يلا ننزل احنا دلوقتي هي مش هتفوق غير بكرا بأذن الله
الجدة :طيب ونزلو سوا وكان اسر قاعد وجنبه مريم رجع ادهم وقعد جنبهم
الجدة :اسر لو ورد كان جرالها حاجة صدقني مكنتش هسامحك في حياتي ابدآ يا اسر
اسر مردش عليها اصلآ
الجد: وايوآ صح سحر كريمة صفا هترجع بكرا عايزكم تجهزو لفرح مريم وادهم واسر و ورد
اسر لحد هنا ومش قادر يتحكم في غضبه : انتو بتقولو اي انا متجوز وبحب ملاك ومش عايز غيرها يا جدي
الجد بغضب :يعني انت بترد كلامي يا اسر
اسر : انتو ليه مش حاسين بيا بقولكم انا بحب مراااتي تقولي اتجوز بنت عمتك لا وكمان بسبب بنت عمتي دي مراتي مشيت من البيت
ومستحيل ترجع تاني وكلام نهائي انا مش هتجوز غير ملاك وسابهم وطلع اوضته
الجد :شايف ابنك يا احمد
احمد :متزعلش مني يا حج بس اسر معاه حق
لو اللي حصل لملاك كان حصل مع مريم و ورد مكنتش هتسكت ولا اي
الجدة: بس ورد معاها حق برضو لأن اسر كان ليها وفجأة ابنك رجع بي واحدة وبيقول مراتي وبعدين اخوها واللي كانت معاه دي مسكتوش لي ورد والبنت ضربتها بي القلم
سحر :خلاص يا جماعة استهدو بالله
الكل طلع اوضته
عند اسر طلع اوضته كسر كل حاجة فيها وبعدين حاول يهدي نفسه ومسك الفون رن عل ملاك وهر مش بترد فضل يرن ومردتش عليه
_____________________________♡
عند ملاك كانت نايمة صحيت عل صوت الفون
قامت بتعب ومسكت فونها وكان اسر مردتش وافتكرت كل اللي حصل وعيطت وفونها فضل يرن وهي خدت الفون وراحت عند اياد خبطت عليه ودخلت اياد بخوف :مالك يا قلبي بتعيطي لي اهدي كدا مالك
ملاك بعياط :اسر بيرن
اياد :بيرن ليه زفت دا وانتي بتعيطي ليه يا ملاكي اهدي يا حبيبي
ملاك : طب ارد عليه
اياد : انتي عايزة تردي
ملاك هزت رأسها بمعني ايوآ
اياد : طيب ردي وافتحي الاسبيكر
ملاك ردت : نعم عايز اي
اسر بلهفة : ملاك انا اسف حقك عليا
ملاك بعياط : بس انت ضربتني وزعقتلي قدام الكل يا اسر وصدقت ورد وانا لا
اسر: حقك عليا والله مش هتتكرر
ملاك :بجد يا اسر
اياد اتصدم من ردها وخد منها الفون : هو اي اللي بجد يا اسر انتي هبلة يا بت و هتسمحي ولا اي
اسر :ايااد
اياد: ايوآ اياد اللي امنك عل اخته رجع لقاك بتضربها وبتهزقها قدام اهلك
اسر :والله يا اياد غصب عني
اياد: اسر ابعد عن ملاك نهائي لأني مستحيل اوافق انها ترجعلك تاني لأن لو هي هبلة ونسيت في اقل من دقيقة عشان بتحبك فا انا لا يا اسر مهما كانت غلاوتك عندي لا يا اسر
اسر: اياااد خلاص والله قولت غصب عني
اياد :وانا قولت لا يا اسر انسا
اسر :بس هي مراتي يعني ممكن اجي اخدها غصب عنك
اياد : بكل سهولة هخليك تطلقها وتتجوز الاحسن منك حد بيفهم مش زيك لاغي تفكيره
اسر بعصبية وغيرة: ملاك ليا انا وبس ومش هتكون لغيري فااااهم مش هتكون لغيري
اياد ببرود : بكرا تشوف يلا سلام عشان عايزين ننام ومتتصلش تاني وقفل في وشه
اياد : انتي بجد كنتي هتسمحي اسر بسهولة دي انتي بتهزري
ملاك مردتش
اياد :ملاك انتي بتحبي اسر
ملاك بتوتر وخجل :ايوآ
اياد : معرفش انتي لحقتي تحبي امتا دا بس المهم واثقة فيا
ملاك :اكيد طبعآ يا اياد
اياد: يبقا تسمعي كلامي ومترديش تاني عل اسر لحد ما انا اقولك ردي لأن اسر عايز يتربا عشان ميعدش الغلطة دي تاني ويفكر الف مرة قبل ما يزعلك بعد كدا انا عارف انه بيحبك بس لازم يتحكم في عصبيتو وغيرته
ملاك حضنت اياد : ربنا يديمك ليا يارب
اياد باس رأسها :ويديميك ليا يا نو عيني انتي
ملاك : ممكن طلب
اياد: اؤمري يا ملاكي
ملاك : ممكن انام جنبك النهاردة
اياد :تعالي يا ملاكي نامي و راحت ملاك في نوم عميق بسرعة لأنها مطمنة بوجود اياد جنبها وان كل حاجة هتكون بخير
______________________________♡
عند اسر بعد ما اياد قفل في وشه
اسر: ماشي يا اياااد ماشي انا هوريك انها مش هتكون لغيري بس استني عليا
حاول ينام معرفش وبعد وقت نام من كتر التفكير في اللي حصل
تاني يوم اسر صحي و لأول مرة يصحا ويكون مدايق ان ملاك مش موجودة معاه زي ما اتعود
قام خد هدوم ودخل الحمام وبعد وقت خرج كان جاهز ونزل والكل كان قاعد منهم ورد
اسر بضيق :صباح الخير
الكل :صباح النور اسر لسه هيخرج
سحر :رايح فين مش هتفطر الاول
اسر :لا مش ليا نفس وخرج
مريم قامت وراه :اسر هتروح عند ملاك
اسر :ايوآ كلمتها امبارح وكانت هتسامحني بس اياد مخلهاش تكمل كلامها
مريم : طب اجي معاك
اسر :لا خليكي انتي مش شايفة جدك عامل اي ابقي روحي مرة تانية يا روما يلا انا همشي دلوقتي يلا سلام
مريم :سلام ومشي اسر ومريم دخلت
______________________________♡
عند ملاك صحيت وكانت في الاوضة لوحدها قامت وراحت اوضتها خدت هدوم وخلت الحمام وبعد وقت خرجت كانت لابسة ترنج ورافعة شعرها ديل حصان خرجت برا وكان اياد في المطبخ ملاك :صباح الخير
اياد :صباح النور يا ملاكي
ملاك :اساعدك
اياد :لا انا قربت اخلص اهوو وبعد وقت الفطار جهز وقعد ياكلو سوا وانتهو من الاكل
اياد :ملاك انا رايح السوبر ماركت اجيب حاجات مش هتأخر عايزة حاجة
ملاك : هاتلي معاك شوكلاته وايس كريم
اياد: حاضر يا طفلة اياد مشي وملاك شالت الاطباق جرس الباب رن راحت تفتح ونسيت انها بشعرها
ملاك :اسر اي اللي جابك
اسر: انتي ازاي تفتحي وانتي بشعرك كدا انتي اتهبلتي ولا اي
ملاك بتوتر :ما انا افتكرتك اياد
اسر :اول واخر مرة تفتحي لحد كدا ودخل وقفل الباب وقعد ملاك :اياد مش هنا
اسر :و انا مش جاي لي اياد اصلآ تعالي اقعدي
ملاك : مش عايزة اقعد ممكن تمشي من هنا
اسر :لا
ملاك :هو اي اللي لا اياد ممكن يزعل لو رجع لقاك هنا امشي بقا
اسر بغيظ: ملاااك اقعدي
ملاك قعدت :نعم
اسر : هترجعي معايا
ملاك :لا مش هرجع يا اسر
اسر : ليه
ملاك : لا والله بعد كل اللي حصل امبارح وتقولي ليه انت بتهزر
اسر :عارف اني غلطت وبقولك اهوو انا اسف
ملاك :لا برضو مش هرجع
اسر : انتي امبارح كنت هتسامحيني
ملاك :لا كنت هسامحك بس مكنتش هرجع
اياد فتح الباب ودخل :اي دا اي اللي جابك هنا
اسر بسخرية : انت واختك مش عندكم غير الكلمة دي جاي اخد ملاك يا اياد
اياد :ومين هيوافق عل الهبل دا اختي مش هترجعلك تاني يا اسر
اسر: اياد اسمعني لأني بجد تعبت والله ومش عارف القيها منين ولا منين
اياد صعب عليه اسر: اسر انت صاحبي وانا بحبك بس صدقني ملاك اغلى عندي من روحي
اسر: وانا اعتذرت يا اياد
اياد : طب تخيل كدا اللي حصل امبارح مع ملاك يحصل مع مريم هتعمل اي هترجعها لي تاني يا اسر
اسر مردش عل اياد
اياد: شوفت اديك مردتش لأنك مكنتش هتسكت يا اسر يبقا طلق ملاك وخلاص خلصنا
ملاك دموعها نزلت و مكنتش عارفة تعمل اي
اسر قام : اياد طلاق مش هطلق لأني بحبها وهي مش هتكون لغيري وعارف اني غلطت ومستعد اعمل اي حاجة عشان ترجعلي تاني انا ماشي سلام ومشي
ملاك فرحت ان اسر قال كدا ومش طلقها
اياد : ملاك هتعملي اي واي قرار هتاخدي انا معاكي المهم راحتك وسعادتك انتي
ملاك : طب اعمل اي
اياد : رأيي استني اسبوع كمان نشوف هيعمل اي وبعدين قراري
ملاك :حاضر يا اياد
اياد :بكرا اول يوم كلية ليكي صح
ملاك :ايوآ
اياد :تمام هتعوزي حاجة تشتريها
ملاك :لا
اياد :طيب بليل هنروح نحدد ميعاد الفرح مع اهل زهرة واكيد هتيجي معايا ولا اي
ملاك :اكيد طبعآ يا اياد
_____________________________♡
عند اسر ركب العربية ومشي عل الشركة وكان متعصب ومدايق جدآ دخل مكتبه وبدأ يشتغل بيحاول ينسا كل حاجة حصلت ومش عارف وبعد سعااات الشركة كانت فاضية والكل مشي
فون اسر رن :اسر الو
..:********
اسر بتنهيدة : حاضر سلام وقفل وقام هرج من الشركة وركب عربيته ومشي عل القصر
سحر : اسر احضرلك الغدا
اسر :لا مش عايز وطلع لبس وبعد وقت نزل
ورد : هو رايح فين
مريم :تصدقي يا بت لو مسكتيش هقوم اجيبك من شعرك يا بومة الكلب انتي كتك الاقرف
الجدة : مريم عيب كدا بنت عمتك
مريم : يعني يا تيتا انتي مش شايف البجاحة هي مالها هي هو رايح فين مش كفاية المشاكل اللي حصلت بسببها ومعرفش هي ازاي مش مكسوفة تقعد معانا انا لو منها احبس نفسي في اوضتي او ارجع بيتي بس يلا الحمدلله عندي دم وكرامة مش زي ناس
سحر :مررررريم اطلعي اوضتك
مريم : من غير ما تقولي يا ماما طالعة وطلعت اوضتها ورنت عل ادهم
________________________________♡
اياد : ملاك جهزتي
ملاك وهي خارجة من اوضتها :ايوآ خلصت اهو
اياد :يلا وخرجو سوا وكان في حد قاعد عل العربية وماسك الفون ملاك بصدمة :انت وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *