روايات

رواية نوح ورؤى الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ريتاج محمد

رواية نوح ورؤى الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ريتاج محمد

رواية نوح ورؤى البارت الرابع والثلاثون

رواية نوح ورؤى الجزء الرابع والثلاثون

نوح ورؤى
نوح ورؤى

رواية نوح ورؤى الحلقة الرابعة والثلاثون

جيجي ببسمة انتصار وهي راسمة فخيالها احلام
انه ممكن يقولها بحبك(شكلها بتحلم باين😂)
قالت وهي بتتصنع التقل:انا مش فاضية ينوح والله دلوقت خالص
نوح:لا معلش أفضيلي عايزك فموضوع مهم اوي
جيجي ابتسامتها زادت
لدرجة انها كانت عاملة زي البقرة لما بتاكل😂😂
وقالت وهي بتحاول تبين فصوتها الجدية:احمم ..طيب.. هشوف كدة و..ايدةةدا قفل فوشي …اكيد لا ..دي اكيد شبكة اما اقوم البس …
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
بصلها وانصدم لما لقاها بتفتحلة وهي لابسة
كروب توب وشورت جينز …تنح شوية وبعدها راح قايلها بهدوء ماقبل العاصفة :هو اي الي انتي لبساة دا ؟!
غزل ببسمة وهي بتفرك عينها:صباح الخير ياحبيبي
تعالى
ريان دخل ووقف وقال:ايه الي انتي لبساة دا ؟!
غزل بصت على لبسها وقالت باستغراب:اي؟
ريان:اي!!!! الله اكبر ..هو انتي متعودة تقعدي كدة بالمنظر دة
غزل باستغراب:اة فيها أي
ريان بعصبية:فيها أي!!!! فيها محشي
غزل:ايدا مالك في أي؟!
ريان:في اييي ايه ..هو حضرتك مش شايفة في أيه …ازاي يهانم تسمحي لنفسك انك تفتحي بالمنظر دة
غزل:منظر اية وبعدين فيها أي
انت جوزي مش حد غريب
ريان بعصبية:وايش عرفك أن الي عالباب دا كان انا ما يمكن حد تاني
غزل:اولا مستحيل لاني معرفش حد هنا غيرك
ثانيا حتى لو حد تاني ف اتس اوكية عادي يعني
انا كدة كدة مش محجبة
ريان:مش محجبة اممم
طب بصي ياروح النونة
انا مش محجبة وهعديها لكن عادي دي في المعادي مش عندي
سامعة
البس الي انتي لبساة دا والي خَلق الخلق لو لمحتك بية تاني
متزعليش من الي هيحصل
غزل لما قال كدة حطت ايدها على راسها وهي بتضغط عليها جامد وبتغمض عنيها بوجع
ريان باستغراب:في أي مالك ؟!
غزل بتعب:راسي وجعتني فجاءة …وسكتت شوية وبعدين قالت: انا….انا حاسة اني اعرفك من قبل كدة
ريان:من قبل كدة ازاي يعني ؟!
غزل:لما قولت والي خلق الخلق متزعليش من الي هيحصل…انا ،انا حسيت انك قولت نفس الكلمة بفرق المكان
حاسة اني كنت عارفاك قبل كدة ريان سكت وافتكر لما اول مرة شافها ساعتها قال نفس الجملة للراجل الي كان عايز ياخدها
فقال لها:امم يمكن !!
غزل ضغطت على راسها باسدها اكتر
وبأن على ملامحها الوجع
ريان :في أي
غزل:الوجع بييزيييييد جاممد
ريان:طب اهدي اهدي
اقعدي وحاولي متفكريش كتير
وفعلا قعدت بس مفيش فايدة لسة الألم موجود
فجاب لها مسكن وعمل نتيجة الحمد لله
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆كانت واقفة قدام المراية وهي بتحط اخر لمسات الميكب بتاعها
وبتقول :يخربيت جمالي
دنا لو كنت ملكة جمال مش هبقى بالحلاوة دي
هيييييح يارب أعجب بس ويكون حن
……قالت كدة وهي بتلف وبتاخد الشنطة الكروس
بتاعتها
من على الكرسي وصوت الكعب بتاعها بيعمل صوت عالارض
……..بعد مدة كانت وصلت الشركة بالعربية
دخلت جوة والكل انتبة لصوت الكعب بتاعها فبصت بتكبر وهي بتمشي بغرور
وعاملة نفسها غلي هو “يا أرض اهدي ما عليكي قدي”
وصلت عند الاسانسير الخاص بنوح
وهي بتدوس ع الزورار عشان يفتح
لقت بنت جاية عليها لابسة هدوم رسمية ‘جيبة وقميص’ وهي بتقول بجدية :مش من هنا يفندم وكملت وهي بتشاور على الاسانسير التاني بايدها:
دا لعامة الناس
موظفين،مش موظفين،اي حد
اما دة فمفيش غير اتنين بس الي مسموح لهم يدخلوة لانة خاص بمستر نوح
جيجي بصتلها من فوق لتحت وقال وهي رافعة مناخيرها وبتشاور عليها بصباعها: انتي بتكلمي انا كدة!!!؟
البنت بأدب وجدية:مين حضرتك يعني ؟؟
جيجي:هو نوح مقالكيش ؟!!
البنت بجدية:لا والله مستر نوح مقاليش
لو عندك وقت كافي فممكن حضرتك تقوليلي
جيجي بتكبر وتعالي:ونا للاسف معنديش وقت كافي
واوعي بقى من طريقي وبطلي لزاجة
عشان مستعجلة
البنت وقفت قصادها قبل ما تتحرك وقفلت عليها الطريق وهي بتقول:آسفة !! انا معنديش امر اني اخليكي تستعملي الاسانسير دة
جيجي:انتي عبيطة!!؟
لا بجد انتي عبيطة
مبتفهميش بقولك مستعجلة وعادي يعني اني ادخل من الاسانسير دة
الموظفه وهي بتنفس بعمق وديق خلق :لا مش عادي يافندم
انا معنديش امرررر اني ادخل سيادتك
جيجي بعصبية وهي بتزقها:طب اوعي كدة انا هتصلك على نوح
وراحت على موظفة الاستقبال
واتصلت على نوح من هناك
نوح بعملية:ايوة يامنير في حاجة
جيجي:انا مش منار انا جيجي
نوح انتبة للمكاملة وقال ببرود:خير في حاجة
جيجي:في بنت قليلة ادب
وحيوان مش راضية تخليني استعمل الاسانسير بتاعك
نوح ببرود:طب وفيها اي …وبعدين فين قلة الأدب فكدة
انا قايل محدش يدخل الاسانسير بتاعي غير انا وحد معين
هتكسري كلمتي يعني ولا اي
جيجي باحراج:نوح انت بتقول اي
الصوت عالي
…وبعدين يعني انت مش هتخليني ادخل الاسانسير بتاعك
نوح ببرود:لا …أصل بعيد عنك بتخنق من ريحة البرفن بتاعك
وقفل السكة فوشها
جيجي بصتلهم باحراج لان الصوت كان عالي
ومشيت وهي ساكتة
على الاسانسير العام
الي كان مليان ناس
……
البنت اليكانت واقفة معاها والي اسمها شمس
قالت لمنار بعصبية:انا مش عارفة شايفة نفسها على اي المقشفة دي
لا ورفعالي مناخيرها فالسما الي عاملة زي مناخير الخنا*زير دي
منار:ما دا طبيعي يابنتي انتي بس عشان جديدة وكدة لسة مخدتيش على الوضع
كل ما تيجي تعملها الشركتين دول وف الآخر بتتكسف
والهوية بقى لو انتي كنتي موجودة صدفة ف الدور بتاع مستر نوح
حرفيا صوتة بيملي الدور
مريهان كانت بتقولي كدة
لمت كانت بتطلعلة ورق
شمس :يلا ربنا يهديها بقى …انا ماشية عشان ورايا ورق عايزة اطبعة
عايزة حاجة
منار:لا يروحي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عبدة:في أيه!!في بقر نايمة جنبها
سليم قام يشوف ماسة
وكانت نايمة
سليم :ماسة ..ماستي
توتي
ماسة بانزعاج :في اي ياسليم
سلبم:مالك
ماسة باستغراب وهي نايمة:مالي؟؟
سليم كنتي بتعيطي لية
ماسة :انا!!!
عبد الرحمن نغزة فجنبة وقال بهمس :انت اهبل يلا مش انا قولتلك انها كانت بتعيط عشان ايدها
سليم:عارف عارف …ملكش دعوة انت
ها يتوتة
في أي
ماسة بصتلهم هم الاثنين وقالت:في أي ف اي ،ولااا انا مش متطمنلاكم
انتم الاتنين
في أي
سليم:مفيش يروحي
وباس خدها وقام
وقال:انا هلبس بقى عشان عليا شغل
عبد الرحمن:ونا كمان
ماسة :ايدة وهتسبوني لوحدي
عبد الرحمن: والله ياقلبي لو عليا عايز اقعد معاكي بس اعمل اي بقى هتطرد
قريب بسببك
ماسة ضحكت بسساجة
عبد الرحمن بغيظ:اضحكي يختي اضحكي منا كلامي نكتة اصلة
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عند نوح كان قاعد عالكرسي
ومغمض عينية وبيصفر وعو مرجع راسة لورا
وبيلف الكرسي
فجاءة لقى الباب بيتفتح من غير ما حد ما يخبط
ما اتفاجئش
لانة كان عارف وكان مكمل
ف الصفير وهو مغمض عينة
جيجي بغيظ:نوححح
نوح فتح عينة ومثل انة اتدهش : ايدا جيجي انتي لحقتي
جيجي بغيظ:والله ..ا…كانت هتتكلم بعصبية وتزعق بس افتكرت انها ما صدقت انة اتعدل معاها
فاتكلمت برقة مصتنعة وقالت :احمم كنت عايزني ف ايه يانوح .
نوح شاورلها بايدة وهو قاعد عالكرسي متحركش:تعالي!
جيجي :اجي فين ؟
نوح:تعالى اقفي هنا وشاور لها لجنب الكرسي بتاعة
راحت فعلا
ولسة هتكلمة وهي بتبتسم
فجاءة لقتة قام وفثانية كان لاوي ايدها ورا ضهرها
جامد ودراعة لافة على رقبتها وقال ببرود: لية.. ؟؟!…..يتبع
#ريتاج_محمد
معلش يجماعة اني لما نزلت البوست اني هكتب بارت بس مكتبتش ….انا تعبت بعديها
ومعرفتش اكتب
+ان مكنش عندي اي شغف للكتابة صراحة
بس دا مش من التفاعل ولا اي حاجة
وياريت متكونوش زعلتوا
لانة كان غصب عني
ونا اصلا دلوقت بردك ش قادرة اكتب ومعنديش شغف اكتب بس بحاول عشان مكونش طولت اوي عليكوا
عشان متزعلوش
…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نوح ورؤى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *