روايات

رواية رد قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي البارت الثاني عشر

رواية رد قلبي الجزء الثاني عشر

رد قلبي
رد قلبي

رواية رد قلبي الحلقة الثانية عشر

بعد شوية ساندرا دخلت الورشة
لارا: كل ده يا ساندرا.. مالك يا بنتى وشك عمل كده ليه اتكلمي حصللل ايه
ساندرا حضنت لارا وقعدت تعيط بى انهيار: كان بيضحك عليا طول الفترة دى أن انا طالعت مرحلة في حيات شريف شريف سبني و رحلها كل ده بيضحك عليا و طالع بيحب سارة بعد ما علقني بيه و قال انو ها يتجوزني بقيت مرحلة في حياتو
لارا بقلق: ضحك ع عليكى ازاي انتي اتكلمي يا ساندرا هبب ايه الحيوان ده
ساندرا: شريف مش حيوان شريف واطي و زبالة بس العيب مش عليه العيب عليا انا انا الغبية اللى صدقتك انو بيحبها في الاخر راح لى سارة طب لو مش بيحبني خلني احبو ليه ازاي ها ازاي يخليني اوهم نفسي انا اذيتو في ايه عشان يدمرني بالشكل ده انا طالعت غبية اوى يا لارا غبية اوى
لارا حضنتها و ساندرا قعدت تبكي: بتعيطى ليه هو يعني كان مهند انا سبق و قولت ان دول مش بيتبكي عليهم غار حيوان يجي الاحسن ان شاء الله تتجوزي الاحسن منو
ساندرا: انا مش عايزة الاحسن انا بحب شريف مقدرش احب غيرو
لارا: يبقا تستاهلي اللى عملوا اجمدي يا ساندرا و اوعي تبايني ل اي كلب انكي ضعيف أو محتاجه حد انتي سندك ربنا ثم نفسك و شريف ده ها تنسيه بالذوق بالعافية ها تنسيه تمام و دلوقتي تعالى نخرجو نغير جو تعالي
لارا بعدت ساندرا عنها و خرجوا من الورشة أما عند شريف و سارة
سارة بفرح: ي ابن الاي عملتها ازاي دى بس برافو عليك مراد و لارا مش ها يقعو غير كده و خصوصا لارا عشان لو عرفت انى بشتغل لى حسابي ها تموتني هه و طبعا دى محدش يقدر عليها هى و الشيطانة التانية انت كده بقيت تبعنا في شغل جديد ها نستلمو النهاردة
شريف : و بعدين
سليم: زى ما قالت سارة ها نخد الشغل نبيعو لى حسابنا بس ها نغير فيه شوية حاجات كده و ها يكون بى اسم مراد و لارا و طبعا دى يعتبر سرقة و هما اللي ها يكونوا في وش المدفع لان الشغل مش قانوني
حاتم: اتاخرت عليكم يا رجالة
سارة بابتسامة: خالص تعال اقعد عشان نتفق ها تعمل ايه
شريف: هو كمان حاتم معانا
سليم: اومال ها نعمل كل ده لوحدنا يا عم شريف
سارة: صحيح قتلت مراد و لسه عايش و قرفنا في عيشتنا هو و الزفته التانية بس معلش اهو عشان يتادب شوية بس ساندرا بصراحة زهقت من انى اشوفها كل شوية اعمل ايه كل ما بشوفها بفتكر لارا
حاتم: ايه رايك نخلص عليها عادي عملت حادثة سير أو
سارة: قديمة جدااا تو ساندرا عشان نخلص منها عايزين معجزة ساندرا اعور من لارا بكتير دى ممكن تلدغك من غير ما انت تحس
سليم: انتي بتقولي مدربه كاراتيه و واخدة بطولات كتير فعلا عايزة معجزة مفيش اي حل غير ان تخد رصاصة زى مراد بس نخلص على طول لان ساندرا نقطة لارا
شريف في سره ( يا ولاد الكل..ب ده انتوا عصابة بس هانت الكل ها يتحسب اصبور علينا)
و في المساء في غرفة مراد
مراد بدهشة : لارا ايه اللي عمله في نفسك ده انتي
لارا حضنت مراد: وحشتني اوى يا حبيبي كل ده تأخير
مراد: حبيبي انتي كويسة
لارا بعدت عنه و قالت : عمري ما كنت كويسة اد دلوقتي صحيح بتعصبني ساعات بس لقيت نفسي حبيتك
مراد بتوتر و خوف : لارا انتي مش محضرة ليا مقلب عشان طريقتي معاكي صح لو عملة حاجة كده او كده عشان تنتقمي مني عرفني بس بلاش الشغل ده بصراحة مبسوط انكي اخيرا حبتني و اعترفتي بكده بس مش لدرجة الرومانسية دى
لارا كشرت وشها: تصدق انى غلطانة انى اتخليت عن كرامتي عشان واحد متخلف زيك و الاتفاق ها يتنفذ يا مراد انا رجعت في كلامي بس خلاص انا مش مدلوقة عليك ولا فارق معايا اصلا
لارا كانت ها تمشي و هى متعصبة لكن مراد جذابها ليه و حاوط خص.رها و قال بهمس جانب اذنها: مش بحبك يا لارا انا بموت فيكي بحبك اوى
مراد مسك وجهها بين ايديه: لارا انا والله العظيم بحبك اوى ولازم تكوني واثقة من حبي ليكي و انى مش زى حد زى ما انا متاكد انكي مش زى حد انتي تركيبة فريدة من نوعها و هو ده اللي شدني ليكى و خلني احبك اكتر انا مش عايز ابعد عنك ولا عايز الاتفاق الاهبل ده انا نفسي تكملي معايا العمر كله
لارا: طب و ايتن خطيبتك ها تسبها كده عادي
مراد: بحبك يا لارا والله العظيم انتي اول و اخر حب في حياتي انا مش بنسه حد بحد زى ما دماغك مصورة ليكى انا بحبك انتي و عايز اكمل معاكي لانكى كل حياتي
بقلمي نورا فريد
لارا: و انا .. انا كمان بحبك يا مراد بحبك اوى
مراد شال لارا و قعد يدوخ بيها بفرح و حب
فى نفس الوقت اللى لارا و مراد فرحانين و قرارو الاستقرار في نفس كان في قلوب مكسورة
فى منزل ساندرا في غرفتها
يا بنتي افتحي الباب متوجعيش قلبي عليكى طب انتي كويسة اتخنقتي مع لارا
ساندرا: انا كويسة يا امى بس عايزة انام
الام : لو مفتحتيش الباب دلوقتي ها كلم ابوكي و اخواتك ييجو يشوفو معاكي حل افتحي يا بت
ساندرا قامت فتحت الباب و رجعت تنام تانى
الام: عايزة افهم اخرك ايه يا بنتي اخرت اللى عمله في روحك ده انتي غاليه جدا انتي جوهرة ليه توجعي نفسك و تذليه كده و عشان مين
ساندرا: يا امى انا كويسة كل الحكايه اني مصدعة و تعبانة شوية مش اكتر مش فاهمه ايه دخل كلامك دلوقتي في تعبي ده شوية برد و يروح
الام: عبيطه انا عشان اصدقك هاا انا امك يا بنتى و اقدر احس و افهم وجعك من غير ما تقولي عادي سبك اهو خد الشر و غار مش يمكن شر ليكى مش يمكن يكون سبب حزنك مفيش اي حد يستاهل انكي تحزني عليه
ساندرا: ممكن تطفي النور لان عايزة انام ارجوكي
الام مسكتها من دراعها بعصبية: و انا مش ها سيبك كده حتي لو اضريت اقت..لك مش ها تاخر بنتي اللى كل بيتمنيها يجي حتة واد يعمل كده فيكي….. قدامك خمس دقائق تغسلي وشك و تكوني عادي خلاص عيطي و انهارتي قومي اقفي على رجلك لا هو ولا عشرة يستاهلو اللى انتي عمله في نفسك ده فاهمة….. فاهمه
ساندرا هزت راسها: فاهمه يا ماما فاهمه
الام خرجت و بعد شوية ساندرا خرجت تقعد معاها أما عند شريف طبعا قعد بسمع سخفت سارة و هو بيمثل انو مبسوط بعد مرور اسبوع فى المخزن أو المكان اللي بيلتقو فيه
مراد: و كده نقدر نقول فركش برافو عليك يا شريف قدرت توقعهم في المصيدة
سارة: مراد ان
شريف: وفري كلامك لى اهلك لانهم عرفوا بى جشعك و طمعك و غدرك
مراد: انت يا سليم انا ساكت و مستحمل قرفك بس عشان عمتي بس مش لدرجة ان توصل بيك الندلة انك تموتني بس ملحوقة أما انت بقا يا حاتم انا من يوم ما عرفتك انت و حكايتك قرفت منك على الاخر انتوا غلطو في حقي انا اكيد ها سامحكم بس في حاجة صغيرة الاول
الظابط: انتوا التلاتة مطلوب القبض عليكم بى تهمت قت..ل و انت..حلات شخصيات و قت..ل اقبضو عليهم
و تم القبض على سليم و سارة و حاتم
مراد حضن شريف: ده انت طالعت ممثل عبقري كنت واثق انك اد المهمة دى
شريف: كل يهون عشان اخويا بس انت ايدك جامدة حرام عليك
مراد بعد عنو: حقك عليا بس كان لازم يصدقو اننا فعلا بقينا اعدا و بعدين مانت قولت كلام غريب انت مسحت بكرامتي الشركة
شريف: خلاص بقا انا ها روح اقول لى ساندرا و اعتذر منها مش هقدر ابعد عنها اكتر من كده
مراد: ساندرا مش ها ينفع تشوفها لان اتقدم ليها عريس و هى موافقة و مش بعيد الخطوبة تكون النهاردة ساندرا ها تتجوز يا شريف
شريف
يا تري شريف ها يعمل ايه و ايه ها تكون رد فعل لارا لم تعرف بى سارة و اللى عملتوا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رد قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *