روايات

رواية عمياء وسط الذئاب 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب 2 البارت الثاني عشر

رواية عمياء وسط الذئاب 2 الجزء الثاني عشر

عمياء وسط الذئاب 2
عمياء وسط الذئاب 2

رواية عمياء وسط الذئاب 2 الحلقة الثانية عشر

_وبدأت نور ف التقدم للأمام..
والباشا بيراقبها بحرص وتركيز شديد..
لحد ما نور وصلت لحافه السطوح..
وخلاص آخر خطوه وهتقع
_الباشا باستعجال_
أقفي يا نور..إرجعي ورا بسرعه
_نور_
فيه إيه قدامي
_الباشا_
قدامك المو،ت يا نور
_نور بدموع_
وأنا مش خايفه من المو،ت..لأن أنا أصلاً مي،ته
_(ولسه نور هتخطي خطوه المو،ت..
الباشا بسرعه يلف إيده على وسطها ويرجعها ل ورا)_
_الباشا_
أنا كده أتأكدت إنك عميا..إجهزي لأول مهمه ليكي معانا
_______________________________
__(سجن النساء)__
_المساجين كلهم خرجوا للحوش..
وجا وقت الدخول للعنابر..
لكن هبه ما دخلتش مع المساجين العنبر..
واستخبت ف الحمامات لحد ما جا الليل..
وجات الشاويشه عطيات اللي هبه متفقه معاها..
_أخدت الشاويشه عطيات هبه..
ودخلتها زنزانه الانفرادي اللي محبوسه فيها كوثر..
لكن هبه أول ما دخلت الزنزانه..
والشاويشه عطيات قفلت عليها..
هبه إتفاجئت إن مفيش حد ف الزنزانه..
وإتصدمت لما شافت الشاويش نوره..
من شراع باب الزنزانه
_هبه بعدم فهم من اللي بيحصل_
هوا فيه إيه
_الشاويش نوره_
فيه إنك هتفضلي هنا ف الانفرادي لحد معاد خروجك..
دا إذا كنتي عايزه تخرجي من هنا
_(هبه لسه هتتكلم الشاويش نوره تقاطعها)_
_الشاويش نوره_
اللي بينك وبين كوثر..لما تخرجوا برا السجن..
إبقو إعملو ف بعض اللي إنتوا عايزينه
_هبه_
اللي بيني وبين كوثر بدأ هنا..ومش هينتهي إلا هنا
_الشاويش نوره_
وإحنا هنا مش ف الشارع..
_(وتعلي صوتها)_ هنا فيه إنضباط وقوانين..
فاهمه يا روح أمك
_هبه ف سرها_
القوانين دي عليكم إنتوا..مش عليا..
ماشي يا تيحا بتبيعيني يا…… _(لفظ خارج)_
_الشاويش نوره_
شاويش عطيات..هبه ما تخرجش من الانفرادي..
لحد معاد خروجها..والسيجاره ما تدخلهاش..
ما يدخلهاش غير الأكل والشرب..
وممنوع أي حد يقرب من الزنزانه
_(وتروح الشاويش نوره عند تيحا)_
_تيحا بخوف_
والنبي يا شاويش نوره ما تقولي للمعلمه هبه..
إن أنا اللي قولتلك دي تمو،تني
_الشاويش نوره_
إطمني يا تيحا..وبعدين إنتي كده بتساعديها..مش بتأذ،يها..
قوليلي يا تيحا إنتي بتحبي هبه
_تيحا بحب_
المعلمه هبه دي أنا بعتبرها أختي الكبيره..
وعلى قد ما أنا فرحانه إنها هتخرج..
على قد ما أنا زعلانه إني هبقي لوحدي
_(الشاويش نوره حست انها هتتكلم كتير..
عن حبها لهبه فقاطعتها)_
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_الشاويش نوره_
تيحا..لو بتحبيها فعلاً بجد..قوليلي..
هيا إتكلمت معاكي هيا ناويه على إيه بعد ما تخرج من هنا..
عشان نقدر نحميها من شيطانها ومترجعش هنا تاني
_تيحا بتردد_
هيا..هيا..هيا قالتلي إنها مش هتسيب البت العميا..
اللي إتسببت ف دخولها السجن
_الشاويش نوره_
بنت عميا..بس اللي بلغت عليها دكتوره مش بنت عميا
_تيحا_
لأ أنا ما أعرفش تفاصيل..بس هيا قالتلي..
إن اللي إتسببت ف دخولها السجن بنت عميا
_الشاويش نوره_
طيب خلاص يا تيحا أنا هشوف الموضوع ده..
وإنتي لو إفتكرتي أي حاجه عرفيني بيها..
وتأكدي إنك بتساعديها
__(وسابتها ومشيت تكلم نفسها)__
_الشاويش نوره ف سرها_
قضيه هبه ما فيهاش بنت عميا خالص..
أنا مذاكره القضيه كويس..
اللي بلغت عن هبه الدكتوره سناء..
يبقي البنت العميا دي جات منين وإزاي ف القضيه..
أنا كده محتاجه أذاكر القضيه من أول وجديد
________________________________
__(في المستشفى)__
_كلهم متجمعين ف غرفه سمير..
وفجأه تدخل عليهم أم محمد..ومعاها لعب أطفال
_الدكتوره_
إيه يا أم محمد اللي إنتي جايباه ده
_أم محمد_
دول شويه لعب جبتهم لسمير
_(سمير أول ما شاف الألعاب ف إيد أم محمد..
جري عليها وأخدهم منها..
وقعد على الأرض يلعب بيهم)_
_سمر بحزن_
هوا إحنا خلاص كده هنستسلم..
وهنتعامل مع سمير على إنو طفل
_الدكتوره_
حاله سمير مش ساهله..وهتاخد وقت..
وأنا مش هيأس..وهعمل المستحيل..
عشان أرجعه زي الأول وأحسن
_نهله بدموع_
وبالنسبه لنور مش ناويه ترجعيها هيا كمان
_(الدكتوره والدموع بدأت تتجمع ف عنيها)_
_الدكتوره_
والله يا نهله أنا حاسه إن نور بخير وكويسه..
وربنا اللي يعلم إني بتقطع من جوايا على غيابها..
إحنا عاملين زي اللي بيدورو على إبره ف كوم قش..
الحل الوحيد والمضمون قدامي هوا علاج سمير..
لأنوا جايز يكون عندو معلومات عن اللي خطفو،ها..
أو يقدر يتعرف على البنت اللي إستقبلتهم ف المطار
_سمر بلهفه_
حضرتك قولتي بنت اللي إستقبلتهم ف المطار
_الدكتوره_
أيوه..إيه يا سمر إنتي تعرفي حاجه
_(سمر تطلع تلفونها عشان توريها البنتين..
اللي كانوا عايزين يقتلوها)_
_سمر_
شوفي كده البنتين دول
_الدكتوره ما قدرتش تتعرف عليهم..
لأن ميري لما قابلت نور وسمير ف المطار..
كانت عاطيه ضهرها للكاميرات..
_إضافه إلي إن ميري وسهيله ف كل عمليه..
بيعملوا تغيير ف شكلهم..
بيغيرو باروكه شعر ومكياج وملابس
_الدكتوره_
لأ ما أعرفش حد فيهم..مين دول
_سمر_
البنتين دول حاولوا يقت،لوني
_الدكتوره باهتمام_
شاكر..إبتدي من عند البنتين دول وبسرعه
___________________________
__(عند ميري وسهيله)__
_ميري_
سهيله..إنسي بقي أي حاجه وركزي معايا..
هبه خلاص قربت تخرج من السجن
_سهيله_
قوليلي يا ميري هوا الباشا ليه ما راجعش معانا الخطه
_(ميري ما تردش عليها)_
_سهيله_
أنا أقولك..مشغول بالوجه الجديد..مش فاضي
_ميري_
طيب ممكن بقي نركن الكلام ده كله على جنب..
ونركز شويه ف مهمتنا..عشان من مصلحتنا..
المهمه دي تخلص من غير غلطه
_سهيله_
هتخلص..وغلاوتك يا ميري هتخلص وبامتياز
_(ياجي رساله لميري على التلفون من الباشا)_
__(ميري تقرأ الرساله بصدمه)__
_سهيله_
فيه إيه يا ميري
__(ميري من الصدمه ما تردش عليها)__
_سهيله بقلق_
ميري فيه إيه
_ميري_
الباشا أمر بتصفيتك……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *