رواية اختفاء مجهول الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول البارت الثالث عشر
رواية اختفاء مجهول الجزء الثالث عشر

رواية اختفاء مجهول الحلقة الثالثة عشر
كانت ماريان مرمي*ه ع الأرض من أثر الحق*نه بس لما مفعول*ها راح هي ابتدت تحس وفاقت سمعت أصوات كتير برة وخرجت ومش كان فيه حراس ف قدرت تطلع بسهوله استخبت ورا الحيطه وشافت بنتها مرمي*ه ع الأرض وقدامها الكل واقف وسمعت كلامهم وجايكوب لما اخدهم هي ظهرت.
ماريان: استني
الكل اتص*دم من شوفتها حتي اماليدا اللي مش كانت ازاي هي عايشه بالرغم انها ضربت*ها بالرص*اص وبصت ل دانيال بتوت*ر وهو قرب منها
دانيال: مش قولتي انك قتلتي*ها ازاي هي هنا
اماليدا: معرفش بس هنعرف دلوقتي .
جايكوب: يااه لسه زي ما انتي مش اتغيرتي عن اول مرة شوفتك فيها كل اللي متغير الخصل البيضا ف شعرك وبعدين ايه اللي خلاكي تظهري دلوقتي مخفتي*ش حد يشوفك ويعرفوا انك عايشه
ماريان: بتع*ب جيت انهي الحسابات المفتوحه واخد حفيدتي بس اماليدا خط*فت ريما بعد ما حاولت تقتل*ني وانا كنت مام*نه نفسي حسابك معايا يا جايكوب عايز حقك خده مني بس مش تدخل بنتي ف مواضيع ملهاش دخل فيها ارجوك أنا زمان رفض*ت اتجوزك لاني مش كنت بحب شغل ابويا وكنت ض*ده تماما لدرجه سئلت نفسي ليه اتولدت ف عيله شغلها كله محرم ودم وبس حبيت اه*رب منهم ف اتجوزت زين معملتش حاجه غلط بس الماضي مش اتقفل رجعلي بماتيو لما جه طلب يتجوز بنتي ولو مش وافقت كان هيقت*ل جوزي اضطري*ت اوافق ودلوقتي مراته سلمتلك بنتي ع طبق من دهب علشان تنتق”م مني مش هيحصل سيب بنتي بعد عنها
زق*ها ووقع*ت ع الأرض بقس*وة وتأثي*ر الدوا لسه مارحش ف مش قدرت تقوم
جايكوب : بوجع وغضب لا مش هعمل كده انتي زمان لو كنتي وافقتي تقعدي معايا وتشرحي وجهه نظرك وانك مش بتحبي الشغل ده كنت اتنازلت عن اسم العيله والشغل وكنت هعمل بزنس جديد ساعتها كنت هوافق بس انتي عملتي ايه هربتي و اتجوزتي حد تاني واخوكي ده قدر يخليني مغ*فل و اوهم*ني بموت*ك خلي اصغر فرد ف ماف*يا الكام*ورا اللي محدش يقدر يعصاهم ابدا مغف*ل ومخ”دوع علي قد حبي ليكي ع قد ما أنا دلوقتي نفسي احرق*ك بس زمان مش قدرت اخليكي مراتي
وبص ع ريما اللي كانت واقفه مرع*وبه وابتسم وكمل
بس هخليكي تحضري فرحي أنا وبنتك وهبقي زوج بنتك استعدي من دلوقتي.
اخد ريما تحت صراخ*ها وخوف*ها وص*راخ ماريان اللي مش عرفت تمشي وكانت واقعه ع الأرض من شدة التعب .
ماريان: بصراخ سيبها ارجوك لاااااا
ريما كانت بتض*رب فيه وبتحاول تبعد عنه بالعاف*يه بس لان بنيته قويه مكانش حاسس بضربها .
ريما: بص*راخ سيبني بعد عني انت واخدني لفين سيب ايدي.
جايك: اخرسي وتعالي معايا من سكات.
ريما: لا مش هخرس ومش رايحه ف حته سيبوني انتوا عايزين مني ايه مشكلتك معاهم وانت اللي اتخدعت أنا ذنبي ايه بعد عني .
جايك: عايزه تفهميني انك متعرفيش أن عيله والدتك من اعضاء الماف*يا وذنب*ك انك بنتها
ريما: لا معرفش كل مرة بسئلها عنهم تقولي ميتين.
ومكنتش اعرف أن ياسر واحد ك*داب ومن عيله شغلها مشب*وه ومن الماف*يا فجاه هو اتقدم واتجوزنا بسرعه
وف يوم شكيت أن جوزي بقي غريب وتصرفاته اغرب ولما بدأت ادور وراه دبرل*ي حاد*ثه وكنت هم*وت صحيت لقيته اختفي من حياتي هو و بنتي اللي هما اخدوها مني يعني أنا اتخدع*ت زي زيك ف سبني وخد حقك منهم وسيبني ارجع بنتي.
جايك: بابتسامه لا لاني قلت لوالدتك انك هتبقي مراتي وانا مش بخلف بوعودي انتي هتبقي مراتي فاهمه.
ريما: لا أنا مستحيل اكون مراتك ام*وت اهون من اكون زوجه مج*رم بعد عني
محستش بنفسها غير وهي مغ*مي عليها لانه ضربه*ا ف مكان محدد ف رقبتها خلاها تفقد الوعي شالها وحطها ف العربيه وطلع بيها ع قصره.
عند رافييل
رافييل: انتي ايه اللي طلعك من المخزن تعالي معايا
حطها ع الكرسي وربطها وهي مغ*مي عليها ومش مراعي تعب*ها ولا أنها أخته الوحيدة.
أما ماتيو كان مرم*ي ع الأرض وبيت*الم من الرص*اصه اللي ف رجله.
ماتيو: بال*م هتدفعي تمن اللي عملتيه ده غالي يا اماليدا أنا هوريكي ازاي تتجرئ*ي وتضرب*يني بالن*ار وطلق*يني من مراتي من غير ما احس.
اماليدا : لانك مغ*فل امم ده بس مجرد بدايه من اللي هتشوفه والقصر ده انا هكون صاحبته أنا
وقربت من دانيال
ودانيال ف اقرب وقت وانتوا هتطر*دوا بره صبرت كتير عليك ع معاملتك الجاف*ه وجوازك عليا وقت*لك لا خويا بس لا كله ده هيتغير.
ماتيو: انتي ايه علاقتك ب دانيال
دانيال: بحبها وهنتجوز بعد ما تطلق*ها
رافييل سمع اخر جمله واتكلم بغض*ب
رافييل: انت بتخ*رف هتتجوز مرات ابني اسمعوا أنا هحاسبك انت الاول من ساعه ما دخلت ع حياتي وهي خرب*انه ف انا هعرف أتخلص منك بمعرفتي
أما انتي مسكها من شعرها ب*غل واتكلم
اللي عملتيه دلوقتي حسابه عسير مين انتي علشان تضرب*ي رص*اصه ع ابني انتوا حش*رات انتي و عيلتك زي ما زرعت الش*ك بين اخواتك زمان ع العمليه إياها وزي ما خليت ابني يص*في اخوكي أنا هصفيك*ي بأبش*ع طريقه
دانيال: سيبها محدش يلمسها سلبت*وها كل حاجه هتسلب*وها حريتها تعرف حاجه يا عمي اختك اسلم حاجه عملتها أنها سابتكم ريحت دماغها وانا متاكد انك كنت هتقت*لها علشان كده زين أو ممكن اقول
اوسكار سارفين خليته يسيب الشغل ده من زمان وفتح شركه استيراد عربيات وغير اسمه زين النهري.
رافييل : ايه اوسكار سارفين بس ده م*ات من زمان قوي ازاي بتقول أن زين النهري وبعدين أنا شوفت زوج ماريان وهو مكانش شبه اوسكار.
دانيال: عادي عمليه غيرت ملامح بسيطه منه لأنه كان مط*ارد من الانترب*ول ف قولتله يغير شكله ومجاله وانا سبب تعارفهم ونسي حياته القديمه مسحها باستيكه
وانا انت دمرتل*ي حياتي طردت*ني من البيت ده حتي بعد وف*اه والدتي ومخلتنيش احضر جنازت*ها وكنت متاكد انك عملت حاجه فيها
رافييل: اه عملت تعرف عملت ايه انها كانت بتميزك عن الكل حتي قالتها صريحه لما يجي ماتيو مش هعرف ا ديه الحب اللي هو عايزة لانه الحب كله هيفضل ل دانيال مش هعرف ادي طاقه حب لماتيو
تعرف عملت ايه قتلت*ها بعد ما ولدت كت*مت نفسها كان لازم تم*وت وحرمت*ك من والدتك وهي عايشه وهي مي*ته ها هتعمل ايه.
اماليدا مش قدرت تتحمل الكلام اللي موجهه لدانيال صوب*ت المس*دس ناحيه رافييل ف مكان معين وضربته وق*ع ع الأرض وهو مش قادر يتحرك .
عند جايكوب وصل قصره وشال ريما ودخل بيها شافته أخته واستغربت من البنت اللي معاه دخلها اوضته وكارين دخلت وراه هي والدادة
جايكوب: دادة اميليا خليكي جنب ضيفتنا دي مميزة فاهمه.
اميليا: حاضر
جايكوب راح غرفته التانيه وكارين راحت وراه تفهم
كارين: ممكن تفهمني مين دي
جايكوب: بالم شفتها يا كارين شفتها كانت حلوة زي ما هي وزادها جمال الخصل البيضا اللي ف شعرها كان نفسي اخدها ف حضني بس غضب*ي اتملك مني
كارين: قصدك مين شفت ماريان معقول ومين اللي جبتها دي
جايكوب: دي بنتها نسخه منها وشكلك هتفرحي بيا قريب
كارين: قصدك ايه
جايكوب : هتجوزها والكل هيحضر الفرح .
كارين: احكي حصل ايه بالتفصيل يا جايك وليه القرار ده دلوقتي
جايكوب حكالها اللي حصل ومواجهته لماريان وانتهت بأنه يجيب بنتها هنا.
كارين: يعني هتحميها من عائلتها إذا كان ماريان مش عرفت انت هتعرف
جايك: قصدك ايه انتي نسيتي أنا مين وسلطتي واصله لفين
كارين: مش نسيت بس تفتكر اللي اكبر منك هيوافقوا ع ده هتقولهم ايه
جايك : اي حاجه وبعدين مش كان نفسك تشوفيني مبسوط .
كارين: بابتسامه اكيد ايا كان قرارك هدعمك يا كامورا
جايك: ممكن طلب
كارين: اتفضل عايز ايه
جايك: خليكي جنبها لما تفوق هي كانت خايفه وهي معايا وطمنيها أن الأمور هتكون تمام .
كارين: بابتسامه حاضر علشان خاطرك انت وبس .
بعد فترة فاقت ريما وقامت مخضوض*ه من ع السرير وكانت خاي*فه اخر حاجه فكراها كلامها مع الشخص اللي معاها واغمائ*ها حاولت تفتح الباب معرفتش لانه مقفول من بره ولعت النور لفت نظرها الصور اللي متعلقه ع الحيطه
دققت فيهم لقتهم صور امها بكل مراحلها لغايه اخر مرة شافها جايكوب فيها مش كانت عارفه أن أمها كانت حلوة وهي صغيرة لانها مش شافت اي صور ليها وهو مجمع كل صورها ف مكان واحد ابتسامه متزينه شقت طريقها علي وش ريما واتنفض*ت من مكانها ع صوته ووقعت ف حض*نه وسرحت ف عيونه للحظه
لان جايكوب عيونه رمادي فاتح
جايكوب: بابتسامه عارف اني عيوني حلوة بس مش لدرجه السرحان كده عجبوكي الصور.
ريما: ها
جايكوب: ها ايه عجبوكي صور مامتك بس كانك اول مرة تشوفيهم.
ريما: دي حقيقه فعلا عمرها ماورتني صور ليها ولا أنا طلبت منها .
جايكوب ابتسم ليها اقعدي واقفه ليه دخلت كارين والدادة عليهم وهي لسه واقفه
كارين: ايه دة ضفيتنا صحيت أنا جبت الاكل علشان تأكلي شكلك جعانه وكمان ع مايبدو انك مش أكلتي حاجه من فترة .
ريما: أنا مش عايزة اكل أنا عايزة أخرج انت بتقول انك كنت بتحب والدتي بدليل عتاب*ك اللي قلته هناك وصورها اللي متعلقه ممكن طلب.
جايكوب: اتفضلي عايزة ايه
ريما: مش عايزة حاجه غير بنتي اللي محبو*سه ف البيت عند ياسر مراته بتديها س*م وهتم*وت لو ملحقت*هاش وببك*اء أنا عايزاها وعايزة أنقذها باي طريقه ارجوك مسكت أيده برج*اء واترجته
كارين بصتلها وبصت لاخوها اللي سابوها وطلعوا وهي صرخ*ت من الق*هر اللي هي فيه وأنه مقبلش يساعدها خرجوا وسابو الدادة معاها اللي وقفتها وحطتها ع السرير وشافت شعرها مش متسرح كويس وابتدت تسرح شعرها
اميليا : بابتسامه متخافيش هيساعدك وهيجيبلك بنتك .
ريما: انتي بتتكلمي مصري
اميليا: ليه اصول مصريه وبعرف اتكلم شويه مصري وشغاله هنا من زمان .
ريما: بس بتقولي هيساعدني ازاي وهما من الماف*يا دول مش بيساعدوا حد وقلوبهم مش فيها رح*مه ابدا وأعمالهم كلهم محر*مه.
اميليا: بابتسامه اه معاكي حق بس سيد جايكوب احن شخص ممكن تشوفيه لأن أبوه مش رباه ع الدم واخد الحق بالقتل والدته كانت ست طيبه رغم شغلهم إلا أنها زرعت الحنيه فيه ودي مش بتظهر غير مع أخته وانا والأشخاص المميزين أما السيد الكبير ورث من جب*روته وصفات تانيه كتير ودي تركيبه سيد جايكوب
حلوة التسريحه دي صح
ريما بصت ف المرايا لقتها عملتها تسريحه لطيفه وابتسمت.
اميليا: يبقي عجبتك التسريحه لطيفه وانتي كمان مش تخافي بنتك هتجيلك.
ف مصر اوس اتعافي كليا وسافر ل اريان
اوس: اريان ف اخبار جديدة
اريان: ف خبر مش هيعجبك ابدا
اوس: بقل*ق ريما حصلها حاجه انطق
اريان: هي بخير بس زوجه ماتيو سلمت ريما ل جايكوب جيرمان ابن اكبر زعم*اء ماف”يا الكام*ورا .
اوس: ايه يبقي اكيد ريما ف خط*ر وليه عملت كده أنا لازم انقذ ريما من الناس دي.
اريان: مش هتقدر ريما ف قبضه الكام*ورا يعني مش ف ايدك حاجه .
اوس: الموضوع انتهي أناهروح
وهتفاوض معاه لو تقدر توصل لحد يوصلني ليه.
اريان: اعقل يا اوس ارجوك
اوس: أنا اخدت قراري .
السؤال المرة دي يا تري ريما هتبقي من نصيب مين
اوس اللي بيحبها من زمان ولا جايكوب وينفذ وعده اللي قاله أن هيسيب شغله
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)