Uncategorized
رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا
رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا
![]() |
رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا |
رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا
( تبصله نورا ، يفضل باصصلها ، يفوق ع صوت كلاكس عربية ، يحود بسرعة تخبط فيه ، يرجع يبص للطريق وترجع هي مكانها ، ترجع تبصله ، تلاقيه باصص ل طريقه ، تفضل بصاله ، يبصلها ، تتوتر )
نورا ب توتر : ااا هو انت بقا هتشغلني ايه معاك ؟؟
منصور : انتي عاوزة تشتغلي ايه ؟
نورا : مش عارفة ????
منصور : انتي كنتي بتدرسي ايه ؟
نورا : كلية آداب
منصور : وليه مكملتيش ؟!!!
( تسكت نورا )
نورا ب حزن : نصيب ????
منصور : طب مش عاوزة تكملي ؟
نورا : اكيد عاوزة طبعاً ????
منصور : خلاص فكك من حوار الشغل دلوقتي وهخليكي تكملي دراستك بس منزلي
نورا ب فرحة : بجد ياريت ????
منصور : اعتبريه حصل
نورا : ميرسي ي منصور ????
( يبصلها )
منصور : العفو ????
( ييجي الليل ، هايدي نازلة م الشركة ، تفرمل عربية قدامها تخضها ، تلاقي فيها اسر ، يفتحلها الباب )
اسر : يلا
هايدي : ي باشمهندس انا مش ……….
اسر : اركبي طيب ونتكلم ف السكة عشان احنا ف الشارع كدة منظرنا مش لطيف قدام الشركة ????????♂
( هايدي تبص حواليها وبعدين تركب ، يمشي اسر )
اسر : هقعد اتحايل عليكي كتير عشان توافقي ????????♂
هايدي : والله انا م ينفع اروح معاك انا اسفة بجد
اسر : خلصنا بقا متحبكيهاش ????
هايدي ب توتر : معلش نزلني بس ✋
اسر : لا مش هنزلك
( تتخض هايدي )
هايدي : يعني ايه مش هتنزلني ؟!!!!
اسر : يعني اهدي بقا وجو انك تتقلي عشان ادلق واتقدملك دة انا عاجنه وخابزه كويس مع غيرك كتير ف فكك يعني دي عشوة ف مطعم مش واخدك شقة مفروشة في ايه ????
هايدي : انا مش بمثل ع فكرة ولو سمحت نزلي مش عاوزة انا حرة ي اخي ????
( يفرمل اسر مرة واحدة يخضها )
اسر : مصممة تعيشي الدور دة يعني ؟
( تفتح هايدي باب العربية ، ميفتحش ، تتوتر )
هايدي : افتحلي الباب طيب ????
اسر : تؤ ????
هايدي ب انفعال : بطل رخامة وافتحوا ????
اسر : رخامة !!!!!!
هايدي ب ندم : انا اسفة معلش ????????♀ افتحلي لو سمحت ????
اسر : رخامة ب رخامة بقا ????????♂
( يمسك دماغها ويبوسها غصب عنها ، الساعة ١٢ ونص بالليل ، نورا ف أوضتها وأية وانچي مشغلين اغاني وعمالين يرقصوا ويتنططوا ، تكح انچي )
انجي : ااه .. احيه يخربيتكم .. مش قادرة روحي هتطلع ????✋
( يقعدوا ع السرير )
نورا : هههههه انتي خرعة كدة ليه ????
انجي : لا انتي الي متعودة ع الهبل دة شكلك ????
نورا : اهاا كنت بتجنن كدة انا ومايا .. بس من زمان الكلام دة .. بقالي كتير معملتش كدة ????????
انجي : امممم
أية : كويس أن مافيش حد ف البيت يسمع اغاني الكفار دي ????
نورا : هههههه ايوة ???? صحيح هو عمي وطنط هالة كانوا رايحين فين ؟؟
انجي : البلد بيزورا جدي والباقي سهرانين ف الشغل شكلهم بايتين برة انهاردة ????
نورا : اهاااا .. اوكي دوكي .. يلا قوموا ????
انجي : لا قبل م نقوم روحي هاتيلي كباية ماية قبل م اتوفى دلوقتي ☝
نورا : هههههه حاضر ????
( تنزل نورا جري ع تحت حافية ، تدخل المطبخ ، تملى كباية ماية ع آخرها وتطلع بيها م المطبخ ، تدلق الماية وتتزحلق فيها وفجأة تلاقي الي مسكها من وسطها قبل م تقع )
منصور : حاسبي ????
( تفضل بصالة مخضوضة دة جه منين )
نورا ب توتر : اااا .. انت جيت امتى ????
منصور : حالاً
( يعدلها ويسيبها )
نورا : اه ????
( عند اسر )
هايدي ب صريخ : اوعاااا ????
( تضرب فيه وتصرخ )
اسر : بس بس اسكتي خلاص اهدي ✋
هايدي ب صريخ : افتح الباااااااب
( يفتحلها الباب ، تنزل م العربية تجري وتعيط ، تمسك الفون وتتصل ب منصور ، عند منصور ، يرن فونه ، يكنسل عليها )
منصور : كنتي بتجري ليه ؟!!!
نورا : كنت بجيب ماية ل انچي بس ????
منصور : طب انا مش قلت قبل كدة متخرجيش من اوضتك باللبس دة ؟
( تنتبه نورا ل لبسها ، لابسة بيجامة نوم هوت شورت وبادي لونهم ازرق ، تتوتر )
نورا : مهي .. انچي قالت انكم ممكن تباتوا برة عشان مشغولين ????
منصور : قالت ممكن .. مقالتش اكيد
نورا : اسفة طيب ????
( يدخل ساجد )
اسر : سلامو عليكم ✋
( تتوتر نورا اكتر من لبسها ، يشدها منصور من دراعها بسرعة يوقفها قصاده م الناحية التانية عشان ساجد ميشفهاش )
منصور : ساجد اطلع برة
ساجد ب استغراب : برة فين ؟؟
منصور : برة البيت دلوقتي
ساجد : في حاجة ولا ايه ؟!!!!!
( ساجد مش شايف نورا لان منصور واقف قصادها مداريها )
منصور : أنجززز ????
ساجد : طااايب ????
( يطلع ساجد برة الڤيلا )
منصور : جري ع فوق ????????
نورا : حاضر ????
( تجري نورا ع فوق ، تدخل للبنات )
انجي : كل دة بتجيبي كباية ماية ؟!!!!
نورا : منصور وساجد جم
أية : احييه وشافوكي كدة ????
نورا : لا منصور دراني ????
انجي : واتهزقتي طبعاً ????
نورا : كنت متوقعة كدة بس الحمدلله عدت ع خير ????
أية : ايدااااا متهزقتيش ????
نورا : لأ ???? طرد ساجد وقالي اجري ع فوق ????
البنات : هههههههه ????
أية : هادي منصور اليومين دول معاكي ????
نورا : أوري ي ارارة اوري ????????♀????
الكل : هههههههه ????
أية : هروح انام عشان ورايا تمارين كتير بكرة
انجي : وانا كمان ورايا شغل تصبحي ع خير
نورا : وانتي بخير
( يروحوا البنات يناموا ، تنام نورا ع سريرها بتفتكر موقفها مع منصور لما سندها قبل م تقع وانه متعصبش عليها ، تنام وهي مبتسمة ، منصور طالع اوضته ، يرن الفون )
منصور : ايوة ي هايدي في ايه ؟؟
هايدي ب عياط : عاوزة اتكلم مع حضرتك ضروري ????
منصور ب استغراب : انتي بتعيطي ؟!!!!
هايدي : انا مش جاية الشغل تاني .. بكرة استقالتي هتبقا عندك ✋????
منصور : اهدي وقوليلي في ايه طيب حد ضايقك ف الشركة ؟؟؟
( تحكيله )
منصور ب صدمة : اسر عمل كدة !!!!!!
هايدي : والله م بكدب عليك صدقني ????
منصور : طب اهدي طيب مصدقك بس شغلك تجيه زي م انتي وانا هنقلك مكان تاني
هايدي : بس …………
منصور : متخافيش وعد مني اسر مش هيتعرضلك تاني وانا هتصرف معاه
هايدي : اوك ????????
منصور : انا اسف ي هايدي حقك عليا انا ????
هايدي : حضرتك ملكش زنب مافيش حاجة ????
منصور : والله م هسيبوا هجيبلك حقك حتى لو اخويا عشان انا عندي زيك ومش هسمح لحد يمسهم ب حاجة وحشة ولا انتي كمان
هايدي ب عياط : عارفة والله .. عشان كدة حضرتك اول واحد كلمته ????
منصور : عاوزك تهدي بس وتبطلي عياط عشان تعرفي تروحي انتى روحتى ولا لسة ؟
هايدي : ف الشارع مروحة اهو
منصور : طيب اخلي السواق يجيلك يروحك ولا اجيلك انا ؟؟
هايدي : لا انا هديت والله وبقيت كويسة هعرف اروح متشكرة ل حضرتك اوي
منصور : ماشي ي هايدي .. سلام ????
( يقفل منصور ويتصل ب اسر )
اسر : الو
منصور ب عصبية : انت فين يلا ؟؟؟
( يتخض اسر )
اسر : ااا انا قدام البيت اهو !!!
منصور : طب ادخلي ي باشا
( يقفل منصور ف وشه )
اسر : ي بنت الجزمة قولتيله ????
( يركن اسر وينزل م العربية ، يدخل البيت ، منصور ف اوضته واقف ف البلكونة ع اخره ، يخبط الباب ويدخل اسر )
اسر : كنت عاوز حاجة ؟؟
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حمزة للكاتبة ميمي عوالي