روايات

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ساجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ساجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني البارت الثالث

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الحلقة الثالثة

وقفنا البارت البي فات لما الكل مشي
ف صباح يوم جديد يستيقظ سليم ويداعب سيدرا ف وشها
سيدرا بتفأفأ: اووف هش (مفاكرها دبانه)
عشان سليم جايب رشية وبيمشيها ع وشها
سيدرا بصراااخ زهق: ااااه
سليم بضحك: قومي يلا ي بت
سيدرا بنوم: ماتقوليش يبت عشان بضايق اما حد يقولي ي بت ناديني بأسمي
سليم: لا وحيات امك احنا هنهزر
سيدرا: تؤتؤ وسبني انام بقا مانتمش بسببك
سليم بخبث: مانمتيش لي هو نا جيت جمبك

 

 

سيدرا بتوهان: عشان ن وسكتت
سليم بخبث: ها عشان اي
سيدرا بغضب: بطل قلة ادب وقوم ي قليل الادب نتا
سليم بخبث اما اخد الرهينة الاول
سيدرا باستغرب: رهينة اي
سليم: هتشوفي وخطف بوسه وطالت لدقائق (امشو بقا نتو واقفين هنا لي عيب احنا صايمين😂)
ف غرفة مالك كانت توجد فريدة
(عشان تحكيلو ع اللي حصل)
مالك: عايزك تحكي بهدوء من غير عصبية وعياط اتفقنا
فريدة: تممم بص ي سيدي
فلاش باك
كنت فمرة قاعدة عادي ف المكتب بتاعي وفجاءة الباب اتفتح بقوه نا قومت مفزوعة ولقيت
فريدة بعصبية: نتا اتجننت يعمر ف حد بيفتح الباب بطريقة الزبالة دي
عمر بشر جواه: اسمعي كلمتين هقولهمك
عمر: نا هاجي اتقدملك عن قريب لو بس سمعت ان ف حد تاني ف حياتك يبقا اتشهدي ع اهلك ونتي بقا هتكوني ف جحيم
وبعدين اللي هو قريبك دا مافشوفهوش قريب منك نتي سااامعة
فريدة اتفزعت بس بينت العكس: نجوم السما اقربلك نا مش هتجوزك ونا كنت مخدوعة فيك لما عملتك اخ ليا واعتبرتك صديق بس مش اكتر واتفضل اخرج برا بدل مااندي الامن يطلعوك بمعرفتك

 

 

عمر بغضب من فكرة انها تبقا لغيرة: نتي ساامعة هتكوني ليا برضاكي او غصب عنك وهه اي ي قطة هتنادي الامن دي انا هنا زي زيكو ف متفكريش بس تقولي الكلام دا بعد كدا اشطا يروحي سلام ديدو قلبي ومشي
اند فلااش باااك
فريدة: دا كل اللي حصل
مالك بهدوء عشان ماينفعلش عليها: طب ومقولتيش ليا لي
فريدة بنبرة بكاء: عشان خوفت ليعمل لكو حاجه
مالك: تممم ماتقوليش حاجه لبابا وماما نا هبقا اقولهم بمعرفتي تمم ونا هشوف حسابي مع الكلب دا
فريدة: ماشي نا همشي هتيجي ولا مريح النهارده
مالك: هريح النهارده شوية بس لو جالك ي ديدو اتصلي عليا ومتخافيش ماشي يروحي
فريدة: حاضر باي
ونزلت تحت ع السفرة
سليم: اي ي أستاذ شايفك مش لابس يعني
مالك غمز بعينه عشان عايزهم وهما عرفو: لا هريح النهارده شوية لاني تعبان شوية
سيدرا قامت بفزع: اي مالك يروحي فيك اي حاسس بي قولي
مالك بضحك مكتومه عشان سليم: لا يحبيبي نا كويس متقلقيش شوية ارهاق بس
سيدرا: طب يلا كل واعملك لبن بعد ماتخلص
سليم نفخ بعصبية
وسيدرا اخدت بالها وقعدت من سكات
تسريع الاحداث فريدة مشيت ومالك بيقولهم
مالك: بسكدا دا اللي حصل

 

 

سليم بغضب عارم: وهي ماقالتش لي ولا كب واحد بيمشي من دمااغو وخلاص
سيدرا: سليم اهدي مينفعش كدا هي خافت ليحصل لينا حاجه
سليم بشر: هتلي الواد دا ف اقرب وقت ولا اقولك هات اسمو بس
مالك: بس يبابا
سليم بغضب: مابسش ها الاسم
مالك: عمر الجغفري
سليم: تمم حلو قوي سلام
ف المستشفى
فريدة قاعدة ف المكتب بتلم حاجتها عشان تمشي
خارج المشفي
شخص2:ايوا ي فندم هي طالعه لوحدها اهي انفذ
شخص 1:ماحدش معاه خالص
شخص 2:لا ي فندم
شخص واحد بجنون: نفذ بس لو قربتلها هموتك وقفل

 

 

شخص واحد: هانت استنينا دا كلو جت ع نص الساعه دي
فريدة ف الجراچ عند عربيتها ولسة هتفتحاها لقت حد حط مخدر وفقدت الوعيي. وشالها وحطاها ف عربيتو(يغبي مش هو قالك ماتجيش جمبها كنت سندها.وخلاص اتشاهد بقا ع روحك نيهاهاها اصى نا شريرة😂😈)

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *