رواية أحببت قاصرا الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم شيماء الديب
رواية أحببت قاصرا الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم شيماء الديب
رواية أحببت قاصرا البارت الثالث والأربعون
رواية أحببت قاصرا الجزء الثالث والأربعون
رواية أحببت قاصرا الحلقة الثالثة والأربعون
العيله كلها متجمعه في غموض ومحدش عارف ليه جدهم جمعهم من الصبح كده
امال //خير يابابا مش معقول هتجمعنا عشان نفطر سوا بدري كده
اسعد // مالك ياحاج طمني انت تعبان
احمد // شكلك منمتش ياحاج من امبارح خير فيك ايه بس اتكلم
خالد // انا جمعتكم كلكم انهارده عشان اقولكم سر محدش يعرفه من سنين غيري انا
اسعد باستغراب // سرر. !! سر ايه ده ياحاج.
سيف // سر ايه ياجدي وليه تخبيه عننا من الاول ??
خالد // كان لازم اتأكد من كل اللي انا شاكك فيه
يوسف حس باحراج عشان الموضوع عائلي // طب هستأذن انا ياجدي
خالد// اقعد يايوسف متمشيش
يوسف // يعني ياجدي الاجتماع عائلي وكده وملوش لزوم افضل موجود
خالد // الموضوع يايوسف يابني يخصك
يوسف بصدمه واستغراب // يخصني. !!!! طب ازاي مش فاهم
احمد // ماتتكلم يابابا
خالد // يوسف يبقي بنتي ايمان الله يرحمها ويبقي حفيدي
اسعد بزهول // ابن ايمان ازاي يعني يابابا
احمد // ايمان اختي ماتت من سنين يابابا
امال // بابا حضرتك مستوعب اللي انت بتقوله ايمان اختي ماتت وهي حامل
هاله // ممكن تفهمنا ياعمي اكتر عشان انا دماغي لفت
خالد بدموع // من 25 سنه ايمان اتعرفت علي شاب وحبيته واصرت تتجوزه وانا رفضت
وبعدها لعب بعقلها وخلاها تهرب معاه واتجوزو في السر وحملت منه
وفضلت معاه شهور وفي الاخر ضحك عليها واخد كل اللي حيلتها وهرب مع واحده رقاصه وايمان لما عرفت انهارت وتعبت وراحت المستشفي وولدت في الشهر السابع
انا طول المده دي كنت ممشي ناس وراها خطوه بخطوه
وبس قدرت تقف علي رجليها وخرجت من المستشفي اخدت ابنها وسابته قدام دار ايتام وانا بعتت واحد من رجالتي اتكفل بيه وكنت ببعتله مصاريف لحد ماكبر وبعدها بيومين جالي خبر ان بنتي انتحرت وسابتلي ورقه واخد من رجالتي بعتهالي ومن يومها وانا محتفظ بيها
وطلع الورقه من جيبه // خد يايوسف يابني شوف امك كتبت ايه قبل ماتموت
سيف باستغراب // يعني يوسف يبقي ابن عمتي ايمان
خالد // اه ياسيف ابن عمتك
يوسف ودموعه نازله وهو باصص في الورقه // يعني ابويا اتخلي عني انا وامي بالسهوله دي طب ليه ياامي انتي كمان تتخلي عني وتسبيني ليه كان نفسي اتربي في حضنك كان نفسي احس بحنانك
خالد // انا يابني عملت بوصية امك وراعيتك لحد مادخلت الجامعه وانا اللي كنت متعمد اخد سيف واروح دار الايتام عشان يصاحبك لانكم كنتم في نفس العمر
اسعد // ياااااه ياحاج كل ده شايله في قلبك وراح عليه وباس جبينه
مني // والله يايوسف من يوم ماعرفتك ودايما كنت بحس انك من العيله ومش غريب عننا
احمد راح علي يوسف وهو بيعيطو واخده في حضنه // تعالي في حضن خالك يابن الغاليه
يوسف ببكاء شديد // يااااه اخيرا بقي ليا اهل وعيله ياخالي اخيرا حسيت اني اشرف اي حد يعرفني مش ابن الملاجئ اللي الكل بيستعر منه
اسعد // لا يايوسف متقولش كده يابن اختي انت بقيت واحد من عيلتنا وجزء منها انت ابن الغاليه ايمان الله يرحمها
امال ببكاء شديد وهي بتحضنه// اااااااه ياايمان سبتلنا حته منك تفكرنا بيكي اااااه ياختي يلي اتحرمت منك بدري اااه وتبوس في يوسف وتمسحله دموعه
متعيطش يايوسف انا مكان ايمان انا جمبك ياقلب امك والله ماهخليك تحس باليتم ابدا امسح دوعك ياحبيبي
سيف شده في حضنه وفضلو يعيطو الاتنين // طول عمري وانا بقولك انك اخويا مش صاحبي
سمر وملك وعلي لفو علي يوسف وسيف وحضنوهم
خالد // انا دلوقتي ارتحت ياولاد وحاسس اني جعان ياامال
امال بابتسامه وبتمسح دموعها // حاضر يابابا حالا الفطار هيكون جاهز
دخلت المطبخ ودخلت وراها مني وهاله وحضرو الفطار والعيله كلها قعدت علي السفره وبداو الاكل
فجاه تليفون خالد رن ورد // الو ازيك يادكتور
محمود // اهلا ياحاج خالد انا كنت حابب ارد عليك في موضوع امبارح واحنا موافقين علي حفيدك
خالد بابتسامه // جهزو نفسكم الخميس الجاي وقفل معاه
خالد بصوت عالي // ياولاد اعملو حسابكم الخميس الجاي خطوبه علي وسمر وسيف وملك وبوسف واميره
يوسف وسيف انصدموا
يوسف // جدي هما وافقو
خالد هز راسو بضحك // قولتلك انت حفيد السيوفي ومتقلقش
قام يوسف وسيف حضنو بعض وراحو علي جدهم حضنو وباسو راسو
خالد// يلا بقي بلاش تضيعو وقت اقعدو افطرو ويلا عشان عندنا تجهيزات كتيره
خالد // احمد واسعد يروحو انهارده مع يوسف عند نسايبه ويتفقو معاهم علي كل حاجه
سيف وعلي يروحو يحجزو القاعه ويوزعو الدعوات
وعندي مفاجأه اخيره ياولاد
الكل في نفس واحد /// تااااااني مفاجأت
خالد بضحكه // اصل الليله مش هتبقي ليلة خطوبه بس زي ماانتو فاهمين
سيف // اومال ايه ياجدي ناوي علي ايه
خالد // دي هتبقي قراية فاتحه وخطوبه وكتب كتاب ودخله 😎😎
الكل اتصدم
اسعد // بتقول ايه حاج دا ازاي بقي
خالد // زي مابقولكم كده انا متفق مع المئذون وهيبقي موجود
سيف بفرحه // والله انت اعظم جد في العالم
يوسف // ربنا يخليك لينا ياجدي
علي // انت حبيبي ياجدو وربنا
ملك // انا مش موافقه بقي ياجدو
سيف // وانتي مالك بقي ان شاءالله
ملك // اوعي كده من قدامي وزقته من صدره وراحت علي جدها
وبزعل طفولي // انا مش عاوزه اتجوز ياجدو
خالد // ليه بس ياقمر العيله
ملك // ونبي ياجدو انا عاوزه اعيش مع ماما وبابا
سيف راح شدها من قفاها لورا // هو انتي مين طلب رايك هاا
ملك بزعل طفولي // شايف بقي ياجدو 🥹
خالد وبيضربه بالعكاز بتاعه // ابعد عنها ياابن الكلب واياك تمد ايدك عليها طول مانا عايش
ملك بتبصله وبطلعله لسانها
احمد // طب ازاي بس ياحاج والبنات لسه قاصر وسنه القانوني ميسمحش
خالد// انا مظبط كل حاجه يااحمد يابني والمئذون هيخلص كل حاجه ولما يعدو السن القانوني هتطلع القسايم عادي وهو الجواز ايه يابني غير اشهار
اسعد // طب احنا مستعجلين علي ايه ياحاج بس
خالد // عاوز افرح باحفادي يابني قبل مااموت
امال // بعد الشر عنك يابابا بلاش الكلام ده ونبي
خالد // طب ريحو قلبي واعملو اللي انا طلبته
اسعد // اللي حضرتك شايفه يابابا
كل واحد منهم راح ينفذ اللي طلبه الحد خالد
هاله // طب ياعمي البنات دي هتحتاح شوية طلبات كده وفهمك كفايا
خالد // انا فاهم ياهاله وعامل حسابي كمان نص ساعه هتجلكم عربيه وفيها اتنين من رجالتي هتروحي معاهم انتي ومني وخدو هاله معاكم هاتو كل اللي هما محتاجينه
هاله // ربنا مايحرمنا منك يابابا ياااارب
علي وسيف راحو يحجزو القاعه
ملك // ماما انا خايفه اوي
مني // متخافيش ياروحي انا جمبك وسيف بيحبك وانتي كمان بتحبيه
ملك // لا ياماما مش عاوزه اتجوز عاااااا 😭😭😭
مني // يادي النييله عليا اهدي ياملك مش كل شويه تفتحي الجاعوره بتاعتك وتوتريني
امال // طب يايابابا محدش راح حجز فساتين الفرح لبناتنا
خالد // متقلقيش يابنتي انا بقالي فتره كبيره بجهز لليوم ده
امال // ربنا يطوللنا في عمرك ياحبيبي
عادل // انا اسف علي التاخير ياعمي بس كنت بخلص شوية اجراءات اللي حضرتك طلبتها مني
امال // كنت فين ياعادل كل ده
خالد // كنت باعته في شغل ياامال اهدي ويلا روحي مع الحريم عشان تلحقو الوقت
عادل // انا اتفقت مع الجزار والطباخ ياحاج ويوم الاربع من بدري هيكونو هنا
خالد // انا عاوز الاكل يكون كتير ياعادل يابني وتاكلو كل المنكقه علي حسابي
عادل // متقلقش ياحاج كله تحت السيطره
سيف بيتصل علي ملك // اززيك ياعروستي
ملك // متقولش عروستك ماشي
سيف // عروستي غصب عنك
ملك //والله ياابيه سيف لو مابعدت عني لاروح اشتكيك لجدو
سيف // هههههه ابعد عنك ايه دا انا ماصدقت وكلها يومين وهتبقي مراتي وهضربك كل علقه وعلقه
ملك بخوف // تضربني 😳 طب وربنا مانا حاضره الفرح بقي وقفلت في وشه الخط وطلعت تجري علي جدها وهي بتعيط
ملك // ياجدووو عااااااا ياجدووووو الحقني
خالد // مالك ياملك فيكي ايه يابنتي
ملك // مش عاوزه اتجوزووووو عااااا ونبي ياجدووو عاااا
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)