روايات

رواية عشقت عالمها الصغير الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحيق الورود

رواية عشقت عالمها الصغير الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحيق الورود

رواية عشقت عالمها الصغير البارت التاسع عشر

رواية عشقت عالمها الصغير الجزء التاسع عشر

رواية عشقت عالمها الصغير الحلقة التاسعة عشر

حمزه بتردد.. انا سمعت ان فرح إيهاب وداليدا بعد اسبوع
حدق بصدمه وهو غير مستوعب وهز راسه بعدم تصديق
مراد ..ايه اللي انت بتقوله انت بتهزر
حمزه ..احم انا اللي سمعته ..طيب انا مروح هتيجي معايا
مراد بهدوء ..لا انا هقعد هنا شويه روح انت ..بعد ما خرج وقف وفضل يتمشي في المكتب زي المجنون مش عارف يصدق والا لا اكيد لا هي مش هتعمل كده
مراد وهو يحدث نفسه ..ليه لا اكيد بتعمل كده عشان تنتقم مني بس هي بتنتقم من نفسها الغبيه لا لا مش هسمحلها تعمل كده علي جثتي اخذ مفاتيحه من علي المكتب وطلع وقف علي باب الاسانسير وضغط علي الزرار اول ما فتح تفاجاء بها كأنه ردت روحه عندما رآها كم اشتقها وأشتاق لروئيتها
*******************************
عندما رأته قلبها توتر ولاكن هي ظلت ثابته وبكل هدوء ضغطت مره اخري علي الزرار يعود هبوطه….
مراد بهدوء ..مبروك هو انتي مش هتدعيني والا ايه

 

داليدا بنفس البرود ..لا ازاي دا انت اول المدعوين..بس لسه فاضل اسبوع علي اني ادعي حد
مراد ضغط علي الازرار وقف الاسانسير بسرعه وقرب ووضع يديه أمامها وبهمس
مراد بهمس ..لو انتي فاكره اني ممكن اسمحلك تبقي غبيه ..نزلت ايده بهدوء ونظرت في عينه وبتحدي وبتتسامة بارده .. امم ودا بصفتك ايه ولي أمري ان شاءالله
مراد بنفس البرود وبهمس ..حاجه زي كده
داليدا اتوترت بعض الشئ ..احم طب عن اذنك وضغطت علي الازرار ليعود يعمل مره اخري
******************************
بعد يومين وكل يوم يقترب فقد تخاف اكثر وتتردد ماذا تفعل هل ستكون لغيره فهو كان أجمل أحلامها منذ أن رائته هل ستتخلي عنه بهذه الطريقه من أجل الانتقام هل ستقدر علي ذلك يالله هونها علي قلبي يارب ..
كانو في قاعة مجتمعات يتنافسون علي اخذ هذه الصفقه من شركة اجنبيه وكانت مديرة هذه الشركه العالميه سيدة أعمال ذات جمال صارخ و أناقة..وتعمد مراد مغازلتها لكي يشعل غيرتها لعلي ان تنطق بشئ
..داليدا كانت تنظر لهم ونار غيرتها تكاد ان تحرقهم جميعا وقلبها يتألم ولاكن تظاهرت بالبرود المعتاد
مراد بتودد مقصود..ناريمان هانم بجد انا مبسوط جدا اني قابلت شخصيه زي حضرتك

 

ناريمان بمحن..بجد دا الشرف ليا وتسمحلي نشيل الالقاب وممكن اقلك ياسليم بس
مراد ..يا خبر هو انا أطول.. اكيد اسمحلك
داليدا هنا ضغطت علي يدها من كتر غيظها وجابت آخرها وقعت كوبايه الميه عن قصد
داليدا بتوتر.. انا اسفه
إيهاب..مافيش مشكله عادي يلا قدمي اوراق العروض
داليدا بغيظ مكتوم ..حااضر..
خلص الاجتماع والحمد لله خلص لأنها لو طال اكتر من كده كانت ولعت فيهم هما الاتنين ومراد كان بيتعمد يعمل كده ..نزل لمستواها في اذنها وهمس
مراد بهمس ..مش هتقوليلي مبروك
داليدا باستغراب..علي ايه
مراد ببتسامه ..علي الصفقه
داليدا ..وايه الثقه دي
مراد ببتسامه وغمز .. ياروحي هي ليله واحده مع القمر دي ومش الصفقه بس تكون في جيبي ههههههههه
داليدا سابته ومشيت وهي هتموت من الغيظ

 

في اوضتها عماله تروح وتيجي وهي نار غيرتها هتقتلها وبتكلم نفسها زي المجانين
داليدا لنفسها .. هو ممكن يعمل كده فعلا لا لا مش ممكن وليه لا ما هو زباله وهي كمان ازبل منه اعاااااا اوووف وانا مالي لا لا دا كان بيغظني بس اهدي يا داليدا اهدي ..تلفونها رن
داليدا ..ألوو ايوه ..ااااها رفضت امم واكيد قبلت عرض البيه مش كده امم طيب في ستين داهيه ..قفلت السكه.. اعااااااااا ماشي يامراااااد الكلب وحياة امك لاوريك تماام حلو اووي مش انت بتتحداني انا هوريك مااشي اووووف… خليك قدها اكيد طبعا هستني منه ايه الزباله وهي المسهوكه اللي ما شافتش بربع جنيه تربيه اعااااا
**********************
حمزه بفرحه ..اخوياااااا البرنس برنس برنس يعني ازاي يابن اللعيبه اخدتها منهم
مراد وهو بيرجع الكرسي للخلف وبفخر..عيب عليك اخوك خبره شويه نحنحه علي ملغيه وسلكت ههههه
حمزه ..ههههه كان لازم ماخفش بس نسيت ان مديرة الشركه واحده ست لو اعرف كده ماكنتش قلقت من الاول هههه..وداليدا عملت ايه
مراد ببتسامه .. همووت واشوفها دلوقتي بعد ما عرفت
حمزه ..طب هتعمل ايه هتسبها تتجوزه
مراد بجديه ..دا علي جثتي
حمزه ..اومال ناوي علي ايه
مراد ..هتعرف كل حاجه ..بس عايزك بكره تفضيلي نفسك خااالص
***********************

 

داليدا جهزت ونزلت علي طول كان إيهاب وعيلته بتفطر بس هي كالعاده مش بترضي تقعد معاهم بتتجنب اي كلام مع ام إيهاب لانه بضايقها دايما ..نزلت لقيت عربيتها العجله نايمه
داليدا..ياربي علي العطله ..تاكسي …
بعد فتره
داليدا … لو سمحت مش ده الطريق اللي قولتلك عليه
السواق ما انا عارف
داليدا ..نعم ولما حضرتك عارف موديني علي فين
السواق ..بس بقي صدعتيني ورش عليها منوم نامت…
*************************
فتحت عنيها مش شايفه حاجه الروئيه مشوشه جدا بعد فترة ابتديت توضح
داليدا ..انا فين كانت بتمسك دماغها وهي مش قادره الصداع اللي في دمغها صعب جدا
مراد ببتسامه ..انتي هنا في بيتك
داليدا بدوخه ..انا فين وانت ااه كانت هتقع لحقها
مراد ..اهدي انتي دايخه خدي البرشامه دي خديها وكوبايه ميه اهي
داليدا بغضب وعدم اتزان ..مش عايزه زفت
مراد ..خدي دا هيخفف الصداع ..لأنها كانت بتحس بألم فظيع فعلا اخدتها وشربت الميه

 

….بس فجاءه حست بأنها مش طبيعيه بقت عامله زي المجنونه بتعمل حركات غير طبيعيه بتركب علي السرير وتغني وترقص وتكسر كانت في حاله غير طبيعيه مسكها مراد وحضنها عشان يقدر يسيطر علي حركتها بس هي كانت في دنيا تانيه عماله تغني وتضرب
مراد وهو مازال حضنها ..الله يخربيتك ياحمزه انت ايه اللي جبته ده مسك التلفون ورن
مراد .. إنت فين يازفت اخلص تعالي وهاتهم يلا وبعدين انا قلتلك برشام تفقد وعيها نصفي بس مش بالكامل مش تجننها كده
داليدا بتغني ..والعصفور صوصو جات القطه قالها بسبس و …العصفور…نو.نو
مراد باستغراب ..نونو ..انت بتضحك اخلص ياعم دي بهدلت الشقه اللي يحرقك انا غلطان اني اعتمدت علي حمار زيك
حمزه ..ههههه خلاص ياعم عشر دقايق واكون عندك
…مراد بحنان ..اهدي شويه تعبتيني
داليدا بعدم وعي وهي بتهلوث ..والعصفور صوصو
مراد.. هههههه….صوصو ههه يالهوي الله يخربيتك ياحمزه هو انتي لما تفوقي هتعملي فيا ايه ياترااا يمكن تسلخني لا هتاكلني لأول وبعدين تسلخني …. جرس الباب رن
حمزه وصل ومعاه مأذون وواحد شاهد وهو وكمان خالها …بعد ما مراد عمل المستحيل عشان يقنعه وهو كان عارف انه إيهاب كان طمعان في فلوسها مش بيحبها وكمان هيسمحلها ترجع عن قرارها وعارف انها بتحبه
كتب الكتاب ومضو داليدا وهي مش في وعيها وعماله تغني وترقص وفي دنيا تانيا

 

المأذون..احم هي العروسه مالها مجنونه والا حاجه
مراد ..مش شغلك يا شيخنا خلصنا وحياتك
بعد وقت ..علي الجملة الشهيره …
المأذون..بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
خال داليدا ..اسمع انا سلمتهالك لاني عارف ابني كويس وعارف كمان انك هتقدر تحميها منه انا معرفش ايه اللي حصل عشان هي ترجع في رايها بس المتأكد منه انه إيهاب ليه يد في كده انا يمكن فشلت احمي امها زمان ومش عارف كمان احميها هي خلي بالك منها
مراد بحب ..انا مش عارف اقلك ايه انت حققتلي حلمي وما تقلقش انا هحطها في عيوني وعمري ما هاذيها وهعيش بس عشان احميها اوعدك…
خالها ..انا متأكد من ده والا ما كنتش سبتهالك يلا انا همشي شوف بقي هتتعامل ازاي لو قتلتك انا ماليش فيه ههههه
مراد بضحك ..يعني لو سمعت خبري بكره في الجرايد ابقي اقرالي الفاتحه هههه
حمزه ..اي خدمه يا برووو
مراد ..مع اني عايز اقتلك علي اللي عملته بس انت احلي اخ في الدنيا
حمزه بضحك وحضنه ..تعال في حضن اخوووك افوااز الف مبروك ياسليم
مراد بحب..الله يبارك فيك

 

حمزه ..بالنسبه لماما وبابا
مراد اتنهد ..اكيد هيعرفو هقلهم بعدين بس اتصرف مع المصيبه دي لما تفوق ….سمعو صوت تكسير جاي من المطبخ جريو هما الاتنين علي الصوت ..وقفو مصدومين
كانت مكسره نص كوبيات و زجاج العصير وعلي وشها وشعرها عصير فروله
داليدا بعدم وعي …تشربو عصير
حمزه ..هههههههههه ااه هههههه هموووت
مراد بغيظ ..انت بتضحك الله يخربتك غور من وشي وشالها من علي الارض لأنها كانت مليانه زجاج صغير ووضعها علي الفراش واخذ المناديل وفضل ينضف لها وشها وشعرها من العصير وهي بتمتم بكلام غير مفهوم لحد ما راحت في نووم عميق…
*******************
في الصباح ..
داليدا وهي ممسكه براسها ..اااه ..اي ده انا فين ثم رأت ذلك الذي يتمدد بجوارها علي الاريكه شهقت بصوت عالي عندما أدركت انه قام باختطافها بغضب جوهري..انااا فين ومين اللي جابني هنااا انت يا استاااذ
مراد قام مفزوع من النوم ونظر لها بخوف وهمس واغمض عينيه بخوف …إنا لله وإنا إليه راااااجعون …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت عالمها الصغير)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *