Uncategorized

رواية أحببتها في مهمتي البارت الثامن عشر 18 بقلم أسماء محمد

 رواية أحببتها في مهمتي البارت الثامن عشر 18 بقلم أسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي البارت الثامن عشر 18 بقلم أسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي البارت الثامن عشر 18 بقلم أسماء محمد

فارس نزل واتجهز هو وفريقه وذهبوا الي المكان بتاع تسليم السلاح 
ريماس راحه جايه بخوف وقلق وتبص علي بنتها شويه وبتردد يارب 
فارس بيجري ومعاه السلاح والفريق ماشي وراه واتخبوا في زاويه بعيده بحيث يقدروا يشوفوا المستلمين فارس شاور لاحمد أنه هو الي هيدخل بس يغطي عليه 
احمد هز ليه رأسه بنعم وفارس بيتسحب علشان يدخل مكان التسليم واحمد بيامنه فارس ماشي وحد أيده علي السماعه الي في ودنه وقال 
فارس :: ادهم احمد اعطي أمر بالهجوم فورا 
ادهم باستغراب :: في اي يا فارس انت شوفت اي 
فارس بغضب وصوته عالي غصب عنه ودا خلي العصابه تاخد.بالها :: اخلص يا غبي 
شخص ما من الي واقفين قام وقال :: انت مين فارس وهو بيضرب نار وبغضب :: انا الصقر يا روح امك 
ادهم واحمد اول اما سمعوا ضرب النار أعطوا أمر بالهجوم فوري وادهم واحمد بيهاجموا وخايفين علي 
ادهم :: احمد غطي عليا اشوف فارس 
احمد :: تمام وابتدي يغطي عليه وادهم دخل جوه عند فارس ولقي فارس بيضرب بايده لأن السلاح الي معاه خلص 
ادهم بيساعده وبيضرب معاه بايده بردوا فارس وهو بيضرب باحتراف 
فارس :: ادهم اطلع بره فاضل دقائق والقنبله تتفجر 
ادهم وهو بيضرب :: لا هنخرج سوا 
فارس بغضب :: يا ابني اديهم أمر يبعدوا القنبله هتفجر علي بعد 50ميل أنجز 
ادهم بقلق :: لا مش هسيبك 
فارس بغضب :: أنجز يلا لو مخرجتش الناس كلها هتموت بدل واحد 
ادهم :: هتخرج يا فارس 
فارس :: ربنا يسهل بس أنجز 
ادهم خرج والأشخاص كتروا علي فارس ومش عارف يخرج وفي منهم استقوي علي فارس وابتدي يضرب في وفارس بيقاومه ومش عارف يخرج 
ادهم واقف بره هو واحمد وبعده عن المكان ومستنين فارس يخرج 
احمد بخوف :: فاضل خمس دقائق علي الانفجار وهو لسه مش خرج 
ادهم :: فارس هيخرج اكيد انا متاكد وفجاءه 
بوووووووووووووووووووم 
ادهم بصدمه من الانفجار :: فاااااااااااارس 
احمد لسه هيدخل علشان ينقذ فارس بس الانفجار ذاد ومعرفش يدخل 
احمد بصدمه :: يعني اي مش فاهم وبص الادهم بغضب :: انت مش قلت إنه خارج هو فين فارس فين 
ملازم اول عمر وهو بيدمع :: انا هدخل والي يحصل يحصل وجاي يدخل النار ذادت اوي وكانت هتمسك في وادهم لحقوا 
ريماس قامت من النوم مفزعه وقالت بخضه وصريخ :: فاااااااااااارس وبتعيط لي اعيش في الكابوس ده انا تعبت يارب بنتها عيطت من صريخها 
ريماس بعياط :: اسفه يا حبيبه ماما اسفه 
ادهم بصريخ :: يلا لو فضلنا النار هتزيد 
القوات كلها في صوت واحد :: مستنين فارس بيه 
ادهم دموعه نزلت :: فارس بيه ضحي بحياته علشانكوا بعد دا كله عايزين تموتوا ولا كانه عمل حاجه وقال بدموع وثبات :: فارس بيه استشهد هنا القوات كلها دمعت حتي احمد 
ادهم :: يلا 
احد العساكر بحزن وثبات :: طيب ناخد جثته 
ادهم :: ذامنها اتحرقت وبغضب يلاااااا 
الكل بحزن وبطاعه وأمر :: تمام يا فندم الكل ماشي وفي نفس الوقت بيبصوا وراهم لآخر نظره لفارس 
ريماس راحه جايه بقلق وخوف وبتعيط :: اتاخرت لي يا فارس اتاخرت لي وفجاءه سمعت صوت صريخ من فيلا حمزه لان فارس ساكن جنب أبوه ريماس بخوف :: في اي وخدت لارا ونزلت 
ايه :: لالالالالالالا مستحيل مستحيل فارس يسبني مستحيل 
حمزه بغضب لادهم ::انت اتجننت يعني اي مات 
ادهم بدموع :: اسف حاولت بس فشلت 
ايه بصريخ :: عايزه فاااااااااااارس يا فاااااااااااارس ريماس دخلت ومعاها لارا 
ريماس بخوف :: في اي 
ادهم منزل رأسه بحزن سلمي جت من وراها وبتعيط 
سلمي :: ازاي فارس مات مش فاهمه وبتعيط 
ريماس بخوف ونزلت لارا علي الأرض 
ريماس :: ف ف ف فارس مين ولسه هتعيط 
احمد :: القنبله انفجرت ومش لحقنا فارس ولا هو لحق خرج ودمع 
ريماس بضحك ممزوج بعياط :: هههههههههههه هههههههههه هههههههههه هههههههههه فارس ضحك عليكوا كمان هههههههههههه هو عايش اصلا 
ادهم بيعيط علي حاله ريماس 
ادهم بيحاول يفوقها ضربها قلم :: اهدي بقا فارس خلاص بح اتقبلي ده 
ريماس بعياط :: توء توء توء فارس واعدني أنه راجع تاني هو قالي كده مستحيل يسيبني هو جاي وراك صح 
ايه بتعيط ريماس انهارت :: فارس تعالا يلا انا مستنياك بس سمعت التلفزيون هو بيقول 
المذيع :: حدوث انفجار في مكان خاص لتسليم شحنه اسلحه وتم استشهاد المقدم فارس حمزه المنشاوي في هذا الحادث 
ريماس بصريخ :: كدب كدب فارس جاي انا متاكده وقعدت علي الأرض وبتصرخ :: فاااارس فارس سلمي بتعيط ولارا بتعيط علي عياط امها 
ريماس بضعف وهي بتغمي عليها :: فارس فارس تعالا واغمي عليها 
ادهم وهو بيدمع شال ريماس وراح بيها علي المستشفى هو واحمد وسلمي 
ايه بتعيط وجت رنا وبتعيط هي كمان 
حمزه بجنون لان كده الاتنين راحوا منه :: مات ازاي دا الصقر 
نادر حضنه :: اهدي بس اهدي 
حمزه بدموع :: فارس فارس راح كده 
نادر بدموع :: البقاء لله يا صاحبي 
/بقلم اسماء محمد
بعد مرور خمس سنوات
في مكان ما في أمريكا 
حامد :: هههههههههههه بصحه مرور خمس سنوات على موت اكبر أعدائي 
أصدقاءه :: Correctly the death of Faris Hahahaha
(بصحه موت فارس هههههههههههه)
شخص ما يرتدي قبعه ولديه ليحه خفيفه وعيون بني وطويل ومفتول العضلات واسمه بيتر 
بيتر :: Sir, there is a person I saw who looks a lot like a knight, and he is one of our men 
(سيدي لقد رأيت شخص يشبه فارس كثيرا وهو من أحد رجالنا هنا )
حامد ::No, no, you think so, but okay, let me see this guy
(لالالا انك تعتقد ذلك ولكن دعني اري هذا الرجل )
بيتر :: okey ,sir 
(حسنا سيدي )
بعد مرور القليل من الوقت 
بيتر :: Sir this is the man
(سيدي هذا هو الرجل )
حامد نظر له طويلا وكانت ملامح هذا الفتي الذي يدعي جون عيون سوداء وشعره اسود ولديه جرح علي وجه مثل المسجلين الخطر
حامد :: What is your name
(اسمك اي)
جون :: John sir
(جون سيدي)
حامد :: Well, John, I thought you were someone I knew, but he’s not with those eyes creating forty likeness
(حسنا جون اعتقدت انك شخص ما اعرفه ولكن هو ليس بتلك العيون يخلق من الشبه اربعين)
جون :: Well sir, let me go
(حسنا سيدي اتسمح لي بالذهاب )
حامد شاور له بمعني اذهب 
جون خرج من عند حامد وبيتر شاكك فيه 
جون دخل غرفته وقام بخلع نظارته والينسيز ودقنه المزيفه التي تشبه الحقيقه كثيرا وظهر فاااااااااااارس 
فارس باصص في المرايا وعيون شر :: فاضل 3ايام علي موتك يا حامد الكلب انت ومازن 
مازن دخل غرفه حامد 
مازن :: في اي 
حامد يحك دقنه :: عايزك تعرف ليا كل حاجه عن جون الي شغال هنا ودخل بين رجالتي ازاي 
مازن :: انت خلتني اسيب المزز وجاي تقولي اعرف مين جون انت اتجننت يا حامد 
حامد:: يا غبي افهم انا لازم اشك في كله وانت عارف ليه 
مازن بقرف :: طيب طيب 
فارس كان واقف علي الباب وسمعهم ..
يتبع..
لقراءة البارت التاسع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايات عروسة للكاتبة آية موسى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *