رواية أنتقام ذاتي الفصل السادس 6 بقلم منة الله أيمن
رواية أنتقام ذاتي الفصل السادس 6 بقلم منة الله أيمن
رواية أنتقام ذاتي البارت السادس
رواية أنتقام ذاتي الجزء السادس
رواية أنتقام ذاتي الحلقة السادسة
ف فيلة ابليس
قاعدة ع الكنبة هدومها مبلولة وشعرها كذالك وضامه رجليها ليها بخوف وهو واقف قدامها
بعصبية”كنت سـ ـكراااان يعني كل اللي قلته ملهوش معنى انتي فااهمه”
نزلت من ع الكنبة وقفت قدامه وقالت بغضب”انت ليه رافض تعترف دا حاجه عادية فيها ايه لما تحب وع فكرة احنا بنطلع الحقيقة ف لحظات الـ الا وعي”
مسكها من كتافها بقوة وقال”شكلك اتجننتي خالص. ساعتين بالظبط وهرجعك لابوكي انا مش فاضي اتحمل خطأ حد تاني ”
سبها وطلع فوق بينما هي وقفت تستوعب اللي قاله.
قالت بتوهان”خطأ انا بقيت خطأ…. معاه حق لما ارمي نفسي عليه هبقى خطأ. وانا مش هستنى لحد ما يجي ويرميني لابويا”
طلعت من الفيلة اللي كانت متحاوطة بسور عالي اوي
ركبت عربيته وكان سايب فيها المفتاح بما ان الفيلة يتعبر منعزلة عن باقي المساكن
فتحت البوابة بزرار اكتروني.
وطلعت بها
كانت الشوارع غرقانه مية وطين بسبب المطر
وكانت هي متعصبة وف اعلي درجات هوجانها
قالت بغضب”لا مجرم وكمان عنده كبرياء الراجل. مش كفاية انه عامل زي المـ ـرة الـ*@#@@ ع طول قالـ ـع بيتباها بعضلات بطنة السكـ ـس زفـ ـت عليه وع دماغه مفكرني غرقانه ف دباديبه ”
خدت نفس عميق وقالت بهدوء”معاه حق بصراحه اتا غرقانه ف دبيب جسمه القمر ولا شعره الويفي. وعنيه البني ولا ي خرابي ع شـ ـفايفة صغيرة كدا وحاده ومن نوعي المفضل (بغضب) بس دا ميدهوش الحق انه يهيني بالطريقة دي الحيـ ـوااان “
فرملت العربية فجاة لدرجه ان ملاك اتخبطت ف الدركسيون
داست بنزين لكن العربية متحركتش فضلت تدوس بقوة عليه وتحرك الفرامل اليدوية ومفيش فايده
مدت ايدها تشيل المفتاح لكنه علق ومش راضي يطلع فضلت تشد فيه بغضب
“عربية وسـ ـخه زي صاحبها”
صوت قال
“The driver has been activated ”
(تم تفعيل السائق الالي)
خلاها. تلزق ف الباب برعب حاولت تفتح الباب لكن الابواب كلها مقفوله تمامآ
الدريكسيون اتحرك لوحده ولف ورجعت العربية للفيلة تاني
دخلت واتقفلت وراها البوابة اتوماتيكي
كان واقف مستنيها برا وكالعادة صدره عـ ـريان بالبنطلون بس حاطت ايديه ورا ضهره
وقفت العربية قدامه فنزلت بتوتر وهي بتقول” شفت ي عم ابليس عربيتك اول ما ركبتها راحت شغلت نفسها وطلعت من الفيلة قال ايه عاوزة تفسحني”
رفع حاجبه وقال”والله؟ ”
“طبعا هو انا هكدب عليك”
قرب منها ودار حولها وهو بيقول”انا مـ ـجرم؟ ”
قال باستنكار مبالغ وهي بتهز راسها بالنفي “لا لا لا لا ابدا”
“انا عامل زي المـ ـرة الـ @#@#$&”
بلعت ريقها بخوف وقالت”متقلش ع نفسك كدا دانت سيد الرجاله ي ابليس بيه ”
ضغط ع اسنانه”انااا حيـ ـوان؟”
كانت ع وشك البكى وهي بتحاول تدافع عن نفسها بالكلام” انا محبه جداا للحيوانات ولما ولما بمدح حد بقوله ي حيوان حتي ف حد يطول يبقي حيـو… ”
صرخ بغضب “ملاااااك”
قالت ببكي”انت حاطط عفريت ف العربية ولا اااايه انا لو كنت اعرف مكنتش قلت اللي قلته”
قرب من وشها وقال”عارفه لو البوليس وقفك بالعربية دي كنتي هتكوني ف خبر كااان”
مسك ايدها وراح لصندوق العربية فتحه بغضب.
فوقعت ملاك برعب ع الارض من المنظر البشع اللي ف العربية
قال بغضب”صاحب سلاسل مطااعم مشهورة مختفي من فترة ولقيوا ف بيته بركه من د*مه و جـ ـثته كانت ف العربية دي ي غبية يعني لو اتمسكتي بيها كنتي هتكوني المرحومة من غير جنازة”
مسكها وقفها بغضب قفل الصندوق ودخل الفيلا تاني. رماها ع الكنبه
“هما كلهم ساعتين هروح اتصرف ف المرحوم وارجع اوديكي لابوكي(بسخرية) مدام وحشك اوي كدا”
سابها وخد جاكيته من ع الكرسي وطلع من البيت
وهي لازالت بتترجف من الخوف وبشاعة المنظر ضمت رجليها وبصت ف المكان
قالت بخوف”مش يمكن ف كتير غيره هنا دا مـ ـجرم ي ملاك ميعرفش اللون الاحمر غير عنوان للد*م”
بعد ساعة
دخل الفيلة تاني. وكانت هي لازالت قاعدة ع الكنبة
قال وهو بيطلع ع السلم “ساعة بالظبط وهرجعك لابوكي ياريت تكوني جاهزة”
ركب وقفل باب اوضته وراه بقوة لدرجة انها اتنفضت بخوف تحت
نزلت رجليها ع الارض ومسحت دموعها وقال”مادام دي اخر ساعة ليا فلازم اشكره انه مقـ ـتلنيش ”
طلعت برا الفيلة تفكر ف فكرة تخليها تشكره.
لفت نظرها شكل عربيته كانت متبهدلة طينة من الشوارع.
لمعت ف عقلها فكره بصت ع السما فالحو كان لطيف مش برد اوي
دخلت الفيلة تاني
دورت ف كل الاوض. حتي لقيت مجموعة تنظيف
خدتهم وطلعت برا
دورت كويس ع خرطوم مية ولقته
شمرت كمامها ورفعت رجلين بطنلونها لفوق وبدات تنضف العربية كويس من الطين
فتحت المية وركبت ع سقف العربية. كانت المية شديدة وباردة اوب
بهدلتها اكتر. وبلتها اكتر من الاول
خلصت تنضيف ف نفس الوقت اللي كان هو طالع من الفيلة
بص عليها وهي قاعدة فوق سقف العربية بتستريح من التعب
اول ما شافته نزلت وقالت بتوتر”انا اسفة عشان خدت العربية من غير اذنك وبشكرك انك مقـ ـتلتنيش”
قرب منها وقال”انتي غبية مش شايفة الجو عامل ازاى افرض تعبتي دلوقتـ.. ”
قطع كلامه لما عطست بقوة اكتر من مرة ورا بعض
قلع الجاكيت بتاعه وحطه ع كتافها
لبست وهي بتدفي بيه نفسها كويس وبترتجف من البرد
نفخ بضيق وقال بغضب”نفسي تعملي حاجه عدلة نفسي تفكري بعقلك”
قالت براتجاف واسنانها بتخبط ف بعضها”انا ا،، سـ…. ـفة”
هبت نمسة هوا باردة فنكمشت ف نفسها اكتر.
قال بضيق”مش هقدر ارجعك وانتي كدا ادخلي الفيلة لحد ما اجبلك هدوم”
اتحركت بتعب وهون خطوتين. وقوعت فاقدة للوعي
اتحرك بسرعة بديهه ومسكها قبل ما توصل للارض
رفعها ع ايديه وهو بيبص ع وشها وخدودها الحمرة من السخونية
نفخ بضيق وقال”شكلي مش هخلص منك بسهوله”
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتقام ذاتي)