رواية أسيرة الليث الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبو الخير
رواية أسيرة الليث الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبو الخير
رواية أسيرة الليث البارت الثاني
رواية أسيرة الليث الجزء الثاني
رواية أسيرة الليث الحلقة الثانية
نور بالم: في ايههه وفجاءة صرخت لاااااااااا.
ليث ببرود: نورتي عريني يا حلوة.
نور بخوف: ا انت عايز ايه.
ليث قعد وحط رجل علي رجل: كل شر هههههه.
نور بدموع: سابني امشي ابوس ايدك.
ليث بخبث: ايدي بس.
نور بعدم فهم: قصدك ايه.
ليث بص علي جس”مها بتفحص: اصلك عاجبني ومفيش حد يتجراء ويقف في واشي كده.
نور بعدم فهم: يعني ايه فاكر هتحبسني لا انا هبلغ عنك.
ليث ببرود طلع ورقة : اي رايك في الامضاء دي.
نور بعدم فهم: مش بعرف اكتب واقراء.
ليث ببرود: عارف وعارف كل حاجه عنك وعن هروبك من جوزك اه صح مش جوزك مقر*بش منك.
نور بتوتر: ا ا لا انت.
ليث بفحيح الافاعي: بصي يا حلوة دي ورقة جواز عرفي بيني وبينك وبالنسبه لجوازك فهو اصلا با*طل.
نور بصدمه: اتجوزتني عرفي واي جواز باطل.
ليث بخبث: اصله ما”ت ومكنش متجوزك جوز امك با”عك ليه يا حلوة.
نور بصدمه: انت اكيد كداب انا شوفت الماذؤن وكل حاجه.
ليث بمكر: تؤ دا عقد بيعك ليه وانتي عشان جاهلة عرفوا يعملوا كده.
نور ببكاء عالي وشهقات: ل لا ا انت ك كداب وازاي عرفت كل دا انا عايزة امشي ارجوك.
ليث بلا مبالاة: قولتلك عارف كل حاجه عنك من يوم ما اتولدتي غلطه عمرك انك مديتي ايدك عليا انا ليث الحجازي بنت زيك تعمل كده وقعتي في ايدي ايد اكتر واحد بيكر*ه ص”نفكم وبيتلذ*ذ في عذ*ابه من النهارده واللحظه دي انتي خدامتي و لمز*اجي هتعملي كل حاجه عشان انا ا”تبسط.
نور بصراخ: مش هعمل حاجه وهمشي ابعد عني.
ليث قام وطخخخخ كف وقعها علي الارض: مبحبش الصوت العالي.
نور لسه هتتكلم انصدمت: م مين غير هدومي.
ليث بخبث: انا وغمز ليها.. بس معملتش حاجه لسه يا مراتي باي.
سابها وخرج وهي اعدة عاملة تعيط: اي بيحصل معايا دا.
~~~~~~~~~~.
فريدة بغضب: البنت يلي فوق دي تمشي.
ليث بلا مبالاة: لا.
جت بنت بدلع: لا كلام انط صح.
ليث بص بقرف: ميخصكيش.
سابهم ومشي.
سهي بغضب: بردو مش حاسس بيا.
فريدة بمكر: عندي خطه تخليه يتجوزك.
سهي بانصات: قولي معاكي بس الحشرة يلي جابها دي.
فريدة بصت علي السلم وضحكت بشر: سبيهالي المهم هتعملي يلي هقولك عليه.
سهى: اوكي قولي.
~~~~~~~~~~~~.
اعدة ضامه رجليها بخوف.
نور بدموع: بكرا هتم ال 18 سنة وامي مشيت وسابتني مليش حد وجيت هنا لي لازم اهرب من هنا اه لازم.
قامت وبصت علي البلكونه طويلة اوي مش هتعرف تنط افتكرت الحمام داخلت وبصت علي شباكه الكبير و وهي ماشيه ايديها جت علي الدوش اتفتح: يادي النيله.
غرقها مياه: اعااااا نحس اعمل ايه لا بردو ههرب.
لسه بتطلع وهتخرج ايد شدتها: اعااااااااااا.
فتحت عينها لاقت حد شيالها وعيونه كلها غضب: كنتي رايحه فين.
نور بخوف وشعرها بينقط مياه زادها جمال وشفيفها اصبحت ورديتنا: م م.
ليث بغضب: رددددي.
نور خايفه ليث نزلها وشدها من وسطها جامد: هتهربي صح.
نور هزت براسها: م م.
ليث بص عليها وعلي شفيفها وقر*ب وبا*سها بكل غضب.
نور بتزقه بيقرب ليها اكتر وشدها ليه بعد لما هي اتخنقت: انت قليل الادب ابعد يا حيو*ان.
ليث بغضب شدها من شعرها: بتقولي ايههه.
نور بالم: يلي سمعته.
ليث شدها جر وراه: اااه سابني سابني.
رمها علي الارض وطلع كرباج من الدولاب: هعلمك انك تطولي عليا كده ازاي.
نور بخوف: انت مريض.
ليث ببرود: هعلمك الادب.
نور بدموع: هعمل كل يلي انت عايزوا بس بلاش ضر*ب.
ليث بخبث: اممم اوي اوي قومي البسي الفستان دا.
نور بصدمه من الفستان: اي دا دا عر*يان اوي وشفاف.
ليث: البسيه احسن عشان مش البسه ليكي انا.
نور بترجع لورا: لا لو عملت ايه.
ليث ببرود رمي الفستان: كده كده مش هنحتاجه.. تعالي يا حلوة.
نور بترجع لورا وهو بيقرب وفجاءة…..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة الليث)