روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل السادس 6 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل السادس 6 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت السادس

رواية حب من أول نظرة الجزء السادس

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة السادسة

اول م عبدالله شافها حور رحلها وخدها في حضنو
وآدم كان بيبصلها ومصدوم من جمالها
ادم راح نحيت عبدالله وقال
ادم:في واحد عايزك بره
ادم اول م اتكلم حور بصتلو لقتو وسيم جداا وكان لبس بدله سوده فاخمه وكانت تسريحه شعره جذابه
بس فاقت من شرودها علي علي صوت عمها
عبدالله: ماشي هروح يابنتي اشوف مين العيزني وهجيلك تاني
حور:اتفضل
بينما ادم فضل باصص ل حور وحور مكنتش عارفه تفسر نظراتو ليها لكن قطع نظراتهم
صوت كعب يارا علي السلم
يارا كانت لبسه فستان قصير يظهر جسمها وحطا مكي اب الصاراااخ جدااا
جذبت أنظار بعض الموجودين بس مستحيل تكون ذي حور
يارا راحت عند ادم وحضنتو قدام حور
حور حست بغيره وقلبها وجعها اول م يارا قربت من ادم وهي اصلا مش عارفه حست بكده لي
يارا بصت نحيت حور لقيتها جميله جدااا بس نكرت ده وقالت ذي اي واحده
يارا شبكت اديها في ادين ادم وقالت ل حور
بقلمي دينا محمود
يارا بسخريه: خبتي الفستان ده منين
حور:عمي هو الجبهولي
يارا:اممممم ماشي كنت افتكر ادم الجبهولك اصلا ده مش ذوقك ادم فستانك بلدي اوي ادم لي ذوق خاص في اختيار الفساتين ذيي بصي هو الجيبلي الفستان حلو مش ذيك بلدي
حور اكتفت بهز راسها بمعني ماشي
بس ادم مكنش مركز معاها خالص وكان شارد في حوريتو في شكلها الجميل في مكياجها الهادي وعيونها الذي جعلته يقع في حبها وكان بيبصلها بنظره حب

 

 

بس فاق علي ايد يارا وهي بتقول ل حور هذا الكلام
ادم:بس انا مجبتلكيش الفستان ده
يارا بغيظ:مش انت الجبتلي الفستان ده
ادم ببرود:بس انا مجبتش الفستان ده انا لي ذوق تاني وبص علي حور
حور فهمت قاصده ف اتكسفت واستأذنت وطلعت بره
بعد قليل من الوقت
حور كانت قاعده علي تربيظه فاضيه مفيش عليها حد
حور بصت علي عمها لقتو مشغول مع الضيوف ومرات عمها كانت سيدات وآدم مكنش موجود
حور حست ب ملل بس سمعت صوت موسيقى ف بصت علي ساحه الرقص لقت كل ثونئي بيرقصو مع بعض
ادم بيبص علي حور لقيها بتبص علي ساحه الرقص
ادم راح ل حور
ادم:تسمحيلي
حور: اسمحلك اي
ادم:ترقصي معايا
حور بخجل:ل
ادم م اداش فرصه ل حور تتكلم ومسك اديها وراح علي ساحه الرقص ووقف قدامه وبص ف عيون حور
حور بتوتر:ب بس انا مش بعرف ارقص
ادم :متخفيش انا هعلمك حطي رجلك علي رجلي وسيبيلي نفسك
حور بخجل:بس كده رجلك هتوجعك
ادم:لاء مش هتوحعني يلا
حور هزت رأسه بمعني موافقه وحطت رجلها علي رجل ادم ب هدوء بس كانت مكسوفه جداا
ادم حط ايدو علي خصرها وحور اديها علي كتف ادم وبدؤا يتميلو علي الاغنيه وكانو بصين في عيون بعض وآدم كان شارد في ارتبكها ملامحها الطفوليه وكسوفها

 

 

بس حور كانت مكسوفه جدااا بس من جوها كانت فرحانه
ادم بهمس:حور حطي راسك علي صدري
حور كانت لسه هتتكلم لكن قاطعها ادم
ادم بحديه:حور اعملي الاقولتلك عليا
حور بصت في عيون ادم ونفذت القلها عليا وحطت راسها علي صدر ادم ولا تعلم لماذا حست بقشعره فس جسمها وأم ضمها لي وكان بيستنشق عطرها
ادم ل نفسو: انا بحبك ايوه بحبك ومستحيل اسيب حد ياخدك مني انتي حوريتي وملكي لوحدي لوحدي انا وبس
يارا كانت واقفه بتبصلهم بصت شر وحقد
بعد وقت انتهت الحفله
وكل واحد طلع ؤضته
حور دخلت ؤضتها وغير ولبست بجامه وتركت شعرها ينسدل علي ظهرها ونامت علي السرير وفضلت تفكر ف ادم ونظراتو ليها ورقصه معاها وحامهت بيا قبل م تشوفه وفجاه جات فكره قامت مغزوعه
حور :
قلبها:ممكن اكون معجبه بيا
عقلها:معجبه اي اكيد لا
قلبها:بس انا حاسه ان معجبه بيا
علقها: مستحيل
قلبها:لا متكبريش انتي معجبه بيا
عقلها:ازاي وهو بيحب يارا مشوفتهاش وهي ماسكه في اديه
قلبها:مش مشكله المهم ان حاسه ان هو بيحبني ونظراتو ليا بتقول كده
حور نامت بعد تفكير طويل
___________

 

 

بقلمي دينا محمود
في صباح يوم جديد
في ؤضه ادم
ادم صحي علي صوت المنبه قام فصل المنبه وقام من علي السرير ودخل الحمام أخد شور بارد ولبس بدلتو السوده وخرج من الاؤضه
وفي نفس الوقت حور كانت نازله بسرعه وهي بتجري حور اتصدمت ب ادم ف كانت قتقع بس ادم مسكها من خصرها وضمها لي وفضلت بصين في عيون بعض كتير ادم سرح في حوريته الكانت لبسه فستان صيفي جميل وشعرها البينسدل علي ظهرها وعيونها الجميله
قطعتهم يارا بغضب
يارا بغضب وغيره:انتو بتعملو اي
حور حولت تبعد عن ادم بس ادم كان ضممها لي اكتر
ادم ببرود:بنعمل اي احنا
يارا بغيره:السلعوه دي بتعمل اي في حضنك
ادم بص ل حور اول م حس لدموعها علي صدرو
ادم بص ل يارا بغضب حااااد جدااا عشان جعلت حوريتو تبكي
ادم بغضب:انتي ازاي تتكلمي عليها كده انا بحظرك لو فكرتي تتكلم عليها كده مره تانيه هدفنك مكانك
ادم ساب يارا مصدومه واخد حور في ايدو ومشي
بس حور وقفت فجأه ادم بصلها
ادم :وقفتي لي
حور :عمي عيزني تحت

 

 

ادمؤماشي روحي
حور:ا اي ايدي
ام بص لقي مساك في اديها سب اديها وسبها ومشي
وحور اخير اتنفست وراحت مكتب عمها
حور كانت لسه هتخبط لقت ادم جنبها
حور بأستغراب: في حاجه
ادم:بابا عيزني انا كمان
حور هزت راسها بمعني ماشي
حور خبطت علي المكتب وعمها اذنلها ب الدخول
حور وآدم دخلو
حور:عمو حضرتك كنت عيزني
عبدالله:ايوه انهارده صديقي محمد اكيد انت عارفه ياادم كلمني انهارده علي حور
حور بأستغراب: عني انا
عبدالله:ايوه
آدم: بخصوص اي
عبدالله بابتسامه: طالب ايد حور ل ابنه عادل
حور بصدمه: اااااييي
ادم بصدمه: اااي وهو شافها فين اصلا
عبدالله: في حفله امبارح
ادم:وحضرتك موافق يا بابا
عبدالله: اكيد وموفقش لي ده انسان محترم ومجتهد في شغلو ورجل أعمال وولدو صديقي وانا عارفه جدا وعارف اخلقو
ادم بص ل حور وقال
ادم:وانتي موافقه
حور بصت في عيون ادم لقت نظرات اول مره تشوفها نظرت ألم وقلق

 

 

حور بارتباك:ان اناا انا معرفش لان مشفتوش قبل كده
ممكن ياغمو تسبني افكر وارد علي حضرتك
ادم بصدمه: اي عايزه تفكري
عبدالله بابتسامه: ماشي يابنتي روحي ؤضتك ومعاكي طول اليل تفكري فيا براحتك
حور هزت راسها بمعني ماشي وبصت علي ادم لقت عنيا اتحولت للاحمر من كتر الغضب
حور خافت من ادم وراحت ؤضتها بسرعه
حور جرجت وادم بص ل عبدالله وقال
ادم ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *