Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم ريم أحمد

عمر كان بيكلم اسد اول م سمع صراخ روز دخل الاوضه بسرعه 
عمر : رنا فوقي 
اسد سمع اسم رنا وجن جنونه 
اسد : مالها رنا ي عمر 
عمر : الحق رنا ي اسد ثم أغلق الهاتف 
روز بخوف: رنا فوقي 
عمر : يخربيت أفكارك  السوده 
روز فضلت تعيط 
عمر : اهدي ثم حمل رنا ونزل بها الي الاسفل الجميع بخضه في ايه ي عمر 
عمر : رنا اعمي عليها اخدها المستشفي ثم  ذهب الي المستشفي 
وذهب خلفه جاسر والجد وخالد  وكريمه
اسد صعد سيارته بأقصي سرعه وانطلق نحو الصعيد” 
عمر بقلق : طمني ي دكتور 
الدكتور : اتعرضت  بصدمه كبيره غير انها ضعيفه والأطفال وضعهم مش مستقر بسبب ضعف جسمها وللاسف دخلت في غيبوبة 
جاسر : انت بتقولي ايه ي دكتور 
الدكتور : للأسف مش قابله انها تفوق كأنها مستسلمة للنوم تماما????
روز ببكاء : انا السبب انا السبب 
جاسر بزعل : وانتي ايه ذنبك ي بنتي 
عمر : قص عليهم م فعلوه 
خالد بعصبيه: اذاي تعملوا كده 
كريمه : اذاي تعملي كده ي روز اختك بين الحيا والموت وده بسببك 
روز لا تستطيع  تحمل كلام أكثر سقطت مغشي عاليها 
عمر احس قلبه سقط معاها ثم صرخ بي اسمها رووووووز 
حملها وادخلها غرفه ثم كشف عليها الدكتور 
عمر : طمني ي دكتور 
الدكتور: الحمدلله علقت ليها محاليل علشان ضعيفه 
كريمه ببكاء: ليه يحصل كده مع بناتي 
روز بدأت أنها تفوق : ثم تذكرت م حدث بدأت تعيط 
عمر : اهدي ي حببتي 
روز ببكاء: انا السبب 
ثم دخلت كريمه وحضنتها انا اسفه ي قلب امك اني قولتلك الكلام ده
روز ببكاء : بس انتي معاكي حق 
جاسر : اهدي ي روز 
روز زاد بكأيها اكتر انا عايزه ادخل ليها 
جاسر : للأسف ما نعين دخول أي حد 
Reem Ahmed ✍✍ 
اسد اتصل علي عمر 
اسد بخوف رنا ي عمر 
عمر بدموع : رنا رنا ي اسد 
اسد وقد شعر ان قلبه يصرخ بأسم حبيبته
اسد : مالها 
عمر : قص له علي م فعله الدكتور 
اسد : انتوا في مستشفى ايه 
عمر : انت جاي 
اسد : انا في الطريق 
Reem Ahmed ✍✍✍
حل المساء ????????
كان اسد قد وصل دخل المستشفي وهو يجري وسال ووصل الي العنايه الي حطين فيها رنا وجد العائله مجتمعه وحزينه ????
جاسر : اسد 
كريمه : اخيرا جيت ي ولدي 
اسد وكأنه لا يسمع ولا يري أحد فتح باب العنايه مع إعتراض الدكتور ولاكن كيف يستطيع منعه
دخل وجلس على الأرض امام معشوقته 
اسد ببكاء : رنا حببتي  اصحي انا جيت ليكي اهوووو ثم نظر الي بطنها المنتفخ ووضع يده عليها قومي يله علشان هفضل جنبك انتي وابننا او بنتا  مما انتي مقولتيش ليا حامل في ايه ومنعتي   اي حد يقول، ثم مسك يديها وقبلهم رنا اصحي ونبي وحشتني اصحي وزعقي فيا اعملي اي حاجه بس فوقي 
رنا : بدأت تحرك أصابعها فرح اسد بشده ( علشان تعرفوا مش حرماكم من حاجه حتي مشاهد المسلسلات الهنديه كتباها في رويااتي????????????) 
اسد : حببتي انتي سمعاني ثم خرج نده  الدكتور دخل الدكتور بسرعه ورأه  حالتها 
الدكتور: المريضه استجابت لكلامك الحمد لله فاقت من الغيبوبة ( ومشهد  تاني اهو تبقي في غيبوبة وتصحي  اول م تسمع صوت حبيبها ????) 
الجميع فرحوا وحملوا ربهم 
اسد لا يستطيع الوقوف اكتر سقطت علي الارض وبدأ يبكي مثل الطفل الصغير ????????
نزل عمر الي مستواه وحضنه كأنه هو اخاه الكبير 
اسد ببكاء : ولله كونت موت لو كانت حصلت ليها حاجه 
عمر وهو يحاول مسك دموعه : الحمدلله اهي بقيت بخير 
جاسر : نزل لمستواهاهدي ي ولدي 
كريمه : قوم ي ولدي روح وغير هدومك وارتاح 
اسد : مستحيل اتحرك من غيرها 
الدكتور : طاب ي جماعه شخص واحد الي يقعد 
اسد  : انا الي هقعد 
خالد : ي ولدي انت تعبان 
اسد : معلهش ي عمي 
ذهب الجميع الي القصر وتبقي اسد ونقلت رنا الي غرفه عاديه 
دخل اسد إليها وجلس على الكرسي بجوارها  ومسك يديها وقال: اسف ي روحي علي كل مره كونت السبب في زعلك فيها في مل نره جرحتك فيها علي كل  مره نزلت دمعه من عنيكي وكونت انا السبب فيها سامحيني
بدأت رنا بي الضغط علي ايده وبدأت تفتح عيونها ونظرت بجانبها وجدت اسد وهو يبكي 
رنا بصوت ضعيف: كويس 
اسد عندما سمع صوتها احس كان روحه رجعت مره اخره: من حقي اسألك انا السؤال ده 
رنا ببكاء : مش انت عملت حادثه  
اسد: مين قالك كده ي حببتي 
رنا : روز 
اسد : فهم انو روز وعمر كانوا عايزين يرجعوهم لبعض بس قلبت جد وتعبت رنا 
اسد : انا فهمت كل حاجه كويس رنا انا جيت اطمن عليكي وهمشي لاني عارف انتي مش عيزاني واتي ليقوم وجد يد رنا تضغط عليه 
رنا : متسبنيش 
اسد : مسمحاني 
رنا : مسمحاك 
اسد ذهب إليها وحضنها اسف ي قلبي
رنا : هونت عليك خمس شهور 
اسد: ولله كونت بموت في اليوم ١٠٠٠ مره بس انا هونت عليكي 
رنا بدموع: خمس شهور  مغبتش عن بالي وكونت كل يوم بتمني رجوعك 
اسد : واديني رجعت ي قلبي  صح مقولتيش ليا ولد وله بنت 
رنا وهي تضع يديها علي بطنها اتنين 
اسد مش مستوعب بجد 
رنا : بجد ولد و بنت 
اسد : ربنا يخليكي ليا ويتم حملك علي خير 
رنا: اسد 
اسد : قلبه 
رنا : عايزه انام من خمس شهور وانا مفيش ليله نومتها  وانا مبسوطه 
اسد : نامي ي روحي 
رنا : عايزه انام  في حضنك 
اسد نام علي السرير ثم حضنها جاامد كأنه خايف لتهرب منوا وهي كذلك والانتين حسوا كأنهم روحهم رجعت ليهم تاني ثم كأنهم لم يناموا من مده طويله 
Reem Ahmed ✍✍
روز ببكاء : مكونتش اعرف انو هيحصل كده
عمر : خلاص ي قلبي اهدي هي بقيت كويسه 
روز : يعني هيرجعوا  لبعض
عمر : إن شاء الله 
Reem Ahmed ✍✍
في الصبااااح????????
استيقظ الجميع وذهبوا الي المستشفي 
ودخلوا الغرفه ولاكن وجدوا رنا واسد نايمين خرجوا من الغرفه 
كريمه بفرحه اخيرا رجعوا تاني لبعض
روز: هييييييييي 
عمر : طفله ي ربي 
جاسر : بس ياد احسنلك بنتي مش طفله 
عمر : دي طفلة قلبي ي عمي 
روز : احم بس ي عمر 
ضحك الجميع عليهم
Reem Ahmed ✍✍
في الغرفه 
استيقظت رنا ونظرت جانبها ووجدت اسد فرحت بشده لانها كانت تظن انو حلم 
رنا دققت في ملامحه الي اتغيرت والتعب الي باين علي وشه ودقنه الي كبر الي تقريبا من خمس شهور محلقهوش 
اسد : لدرجة واحشك 
رنا : قووووووي 
اسد : وانتي اكتر 
عمر دق علي الباب يالي جوووه
اسد ضحك عليه وقال : ادخل ي عمر 
ثم عدل رنا ووضع خلفها الوساده
كريمه ذهبت الي ابنتها وحضنتها حمدلله على السلامة 
رنا : الله يسلمك ي امي 
روز ببكاء  وحضنت اختها وقالت ، اسفه انا السبب  في الي انتي  وصلتي ليه 
رنا وهي تحضنها: دا انا لازم اشكرك لأنك رجعتي ليا روحي 
عمر: وانا  كونت معاها 
اسد : انت استني لما  افوقلك 
عمر: انا  مليش دعوه روز السبب 
روز بتبعني ي عمر 
عمر: هو انا اقدر ي روح وعقل عمر 
ورجعت السعاده مره اخره  الي العائله ????????????????
Reem Ahmed ✍✍✍
بعد مرور شهرين 
روز بصراااخ  اااه 
عمر : اهدي ي حببتي 
ثم بعد مده من الوقت خرجت الممرضة وهي تحمل ولد ذي للقمر
عمر : عامله ايه دلوقتي 
الممرضه: الحمدلله وهننقلها  اوضه عاديه 
رنا بخوف : انا مش  عايزه اولد 
اسد : متخفيش ي حببتي 
رنا : يعني انا خلال شهرين هبقي ذي روز كده 
اسد: ربنا يفومك بي السلامه 
دخل عمر والعايله 
عمر : حمدلله على السلامة ي ام ادهم 
روز : الله يسلمك 
وكانت هذه الفرحه الاولي للعائله 
Reem Ahmed ✍✍
بعد مرور شهرين آخرين 
رنا : ااه  الحقني ي اسد 
دخلت غرفه العمليات بعد مده من الوقت خرجت الممرضة وهي تحمل طفلين ولد و بنت 
دخل اسد الي رنا ووراها  الأطفال
عمر : الله  دي حلوه قوي 
اسد : ابعد عن بنتي 
عمر : انا هجوزها لي ابني
اسد : امشي  يلا ابعد بعيد 
وكانت الفرحه الثانيه ????????????
Reem Ahmed ✍
بعد مرور  خمس سنين
رنا بصراخ : عشق تعالي هنا 
عشق : ذهبت الي والدها اسد وهو حملها علي كتفه 
اسد : مالك بي أميرتي الحلوه 
رنا : مش بتسمع الكلام رنا اااه 
اسد : مالك 
رنا : حسيت بتعب لما  جريت ( ايوووا هي حامل في الشهر السابع ????????) 
اسد : بردو كده تتعبي ماما ي عشق 
عشق : نزلت من كتف اسد وذهبت الي رنا وحضنتها في رجلها وقالت عشق مش هتتعب ماما تاني
رنا : نزلت الي مستواها قلب ماما انتي 
جاسم : وانا 
رنا : انت الأساس 
ثم دي كرس الفيلا فتح اسد وكان عمر و روز و ادهم و صبا الي عندها سنتين 
دخل ادهم جري الي عشق و باسها  في خدها 
عمر : الله عليك ي ادهم 
اسد : ابعد عن بنتي يلا 
ادهم : لاء دي عروستي
اسد : وانا مش هجوزهالك
عشق : بس إنا موافقه لاني عمو عمر قالي هجيلك شوكولاته 
عمر : الله عليكي ي عشقي 
رنا و روز : بس جننتوا العيال 
اسد وعمر احتا بردو ولا انتوا الي جننتوانه 
ذهب اسد الي رنا وقال : بحبك ومستحيل ابعد عنك 
رنا : وانا بحبك يالي اتجوزتك  غصب بس بعد كده عشقتك????????
Reem Ahmed ✍✍????
النهاااااااااااايه????????????
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *