روايات

رواية احببت مهمتي الفصل الخامس 5 بقلم لمياء نبيه

رواية احببت مهمتي الفصل الخامس 5 بقلم لمياء نبيه

رواية احببت مهمتي البارت الخامس

رواية احببت مهمتي الجزء الخامس

رواية احببت مهمتي
رواية احببت مهمتي

رواية احببت مهمتي الحلقة الخامسة

 

ليله رأس السنه وكالعاده مع فيروز وكوبايه القهوه والدنيا بتمطر اختلاف بسيط اني لوحدي م اول مره احس بكد بس المرداي حسا أن الوحده خنقاني يمكن علشان البيت فاضي ولا علشان معنديش حد يونسني فيه دلوقتي يمكن زي ما بيقولوا ان الونس سواء صحاب حبيب بيفرق معانا ولازم حد يشاركنا بس انا مكنش عندي من دول او على ما اعتقد معرفتش اطلع بصحبه أو حبيب اخدت شفطه من مج القهوه وانا بتخيل بابا كان ونسي الوحيد في السنين اللي فاتت من عمري بيقولوا في راجل كبير ليه دقن كبيره بيضا بيحقق الأماني بس انا م هتمنى انا هدعي دعيت بصيت في الساعه لقيتها ١١ بغمض عيني لقيت حد بيخبط بفتح
_اي دا انت مين وعامل في نفسك كدا لي
=أنا بابا سانتا
ضحكت_ وانا سانتايه ويلا من هنا
=اه صح انتي متمنتيش حاجه لي

 

 

كنت لسه بقفل الباب لحد ما سمعت جملته فتحت الباب تاني
_عرفت منين اني متمنتش
=اهو عرفت ممكن طلب تدخلي تلبسي لو فعلا نفسك في ونس علشان نخرج حتى نقضي اليوم دا نشرب قصب ابتسمت م عارفه ازاي وصلت قدام الدولاب ماسكه فستان اسود من زمان ملبستوش رجعت بالذاكره حبه مش كتار يوم رأس السنه بابا كان جيبه ويخرجني قد أي وحشني بدأت البس وخرجت بصيت لقيت شاب تلاتيني ملامحه كانت هاديه وجميله لابس لبس كلاسيك
_جاهزه
=ها
_هي لسه ها يلا
سحبني من ايدي لتحت المشكله م في كدا المشكله اني كنت ماشيه فضلنا ماشيين م عارفه انا بعمل اي بس انا فرحانه
_ها منتش مستغربه
=يمكن بس انت مين
_أنا سانتا
ابتسمت =كنت سانتا
ابتسم _ودلوقتي

 

 

=محل قصب
_ انا محل. قصب
ببص ورايا لقيته واقف كانت ملامحه استفهاميه بس حلوه كان جميل
=انت لسه هتستغرب شديته
وقفنا وطلبنا العصير الدنيا بدأت تمطر والمطر كان قوي
وبدأت اخد نفس ودعيت وأكيد دعيت بالونس بس م عارفه لي كنت بدعي وانا ببصله اي دا داهو كان باصص للسما وبيدعي
شيلت العصير من إيده ومن ايدي بعد ما خلصته ووقفنا في نص الشارع تحت المطر وكان فيه نغمه بدأنا نرقص كنت حسا احساس غريب تقريبا قلبي بيرقص معقوله وقعنا في الحب ياصديقي
كانت عينيه بحر وانا بغرق فيه
_بتحبي المطر
=جدا يا
_مراد
=اسمك جميل
_محدش أجمل منك ها بتحبيه
=جدا
_بتحبي سانتا
=معقوله احبه وهو ميعرفنيش ولا انا اعرفه
-ميعرفكيش تبقى غشيمه متبصليش كدا دا ناقص يعيش مكانك سديم بتحبي محشي ورق العنب وعصير القصب مثلا قهوه فيروز الست اخر ليل وحيده احيانا ليك ناس م بتأمني بالحب مالك بصالي لي
_لو سمحت انا هروح
لسه همشي نسيت اننا في شتا الدنيا مطره وهوبا فجأه لقيت ايد ملفوفه حول خصري منعتني من الأرض
المرادي عيونه كانت في عيوني حساها سحراها
_بقالي ٣سنين حرام بجد تبقى دي ٤ ولسه

 

 

قاطعطه =بحبك
_بتقولي اي
=حساها غريبه وسريعه بس حسيتها وقولتها
_اخيرا ربنا استجاب عدلني وفضل يقول الحمد لله حسيت احساس حلو فعلا انا حبيته مكنتش عارف امتى أو ازاي بس فعلا حبيت لقيته قرب مني
_مش نجيب المؤذون بقا
=لسا متخطبناش
_٤سنين الايوم حرام بجد طلع تلفون ورن
_بقولك اغمض افتح الاقيك هنا
=اي دا انت بلطجي وخطر
_لا بس مراد الجارحي
لقينا راجل جاي ومعاه شخصين
_حلو انك متأخرتك اهلا ياكريم ويا زين
=مين دول
حاوط إيديه على كتفهم_دول م بس صحابي دول اخواتي زين اخويا كبير وكريم الصغير
بصولي ولقيتهم ابتسموا *انتي اللي مشحططهاه حرام عليكي
=لسه عارفه
زين بصلي وغمز:بس قمر يابا الحج
_لسه بقول اخواتي ممكن اقتلك عادي يعني ضحكنا
” بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
____
_كان يوم اسود يوم ما اتجوزتك يامراد
=لا يا حبيتي كان يوم رأس السنه
_يامجنون انا بولد
=اهدي يا حبيبتي هوصحيح ولد ولا بنت
_ انت بتسأل دلوقتي نادي الدكتور
ربنا يسامحك
= اهدي ياروحي دلوقتي جاي
= ماناكنت عايشه في حالي انا مالي ومالك
_ بحبك
=وانا كمان والله
_ايه ده انت بتعملي ايه
=فكرتيني اه ه ه ه ه بولد يا مراد كان مالي ومالك
الدكتور جه اهو
“مبروك يا استاذ”
_سديم كويسه مش مهم البيبي أنقذوها البيبي بيتعوض أهم حاجه هيا

 

 

 

“بتقول ايه يا استاذ ايه العيله المجانين دي وحده تقولي شوفلي بنت ولا ولد والتاني يقولي ”
_يعني هيا تمام.
اه تمام هي والبيبي
=مرادالناس اللي هنا متخلفه اووي
_اه يا حبيتي هنسميه ايه
= هنسميه ليث ولا انت اي رأيك
_ هسميه محمود
عنيا دمعت افتكرت بابا =بحبك يامراد

 

 

مسح دموعي _ادعيله ياروحي
=ربنا يرحمه وبصيت لابني وربنا يديم النعمه دي ويجعله صالح
_تصدقي لسه مقولتليش كنتي دعيتي بأيه
= اتمنيتك
في الخلفيه الست
(الليل بعد ما كان غربة، غربة مليته أمان والعمر اللي كان صحرا صحرا صبح بستان
الليل بعد ما كان غربة غربة مليته أمان❤️🌺

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مهمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *