روايات

رواية قدر الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين البارت الثالث عشر

رواية قدر الزين الجزء الثالث عشر

قدر الزين

رواية قدر الزين الحلقة الثالثة عشر

رفعت جهاد رأسها و هي تعلم ذالك الصوت جيدا و لكنها تظن انها تتوهم
جهاد بصدمه،،انت
مالك و هو يضع قدم فوق الأخري و يقول،،ايو يا جوجو
وقفت جهاد مره واحده و قالت بحده،،انت انت اي ها جاي هنا لي و اي الهبل دا انا مستحيل اوافق اصلا
مالك،،بس انا موافق و مامتك موافقه و هتجوزك و اه تجهزي نفسك لانه هيكون كتب كتاب ع طول و الفرح في الصعيد عند أهلي
جهاد،،علي جثتي
مالك،، يبقا تحضري كفنك يا قطه سلام
خرج مالك و ترك خلفه تلك الثائره و تكاد ان تنفجر
جهاد،،عاااااا
عند قدر كانت تنظر لشمس التي تملئ السعاده وجهها و تتوعد لها
شمس،،تعالي يا قمر انتي و الله براوه عليك انك جدرتي توجعي الواد ده
زين،،احم اي يا شمس هتقلي مني جدام مرتي و لا اي
شمس،،ما عاش و لا كان يا ولدي
نجمه بفرحه،،انا مبسوطه اوي انك هتكوني مرات اخويا و هتعيشي معانا علي طول
مازن ،،بس النجمه ما تعشي غير في السما يا نجمتي
نظر له زين بحده
مازن،،احم اقصد ان انا كمان بقا عاوز اتجوز حرام يعني
شمس،،ههههه لو تقدر تقنع عمك و زين انا مش ممنعه
مازن،، يبقا عليه العوض في الجوازه

 

 

 

 

بطه زوجه سليم و ام مازن و مالك،، ههههه انا مش عارفه معاندين معاه لي مع انهم هيفضلوا هنا مش هيروحوا في حته
شمس،،انا بقنع في عمر و اقوله كدا و هو يقولي كفايا انه خطبها عاوز اي تاني هههه
مازن،،نعم هو انا هقضيها خطبها كدا علي طول و لا اي
زين و هو يمسكه من ملابسه،،و هو انت عاوز اي تاني ها مالها الخطوبه و لا تكون عاوز تعمل حاجه و الخطوبه مانعاك
مازن و هو يبلع ريقه،، لا و انا هعمل اي يعني لا عاوز اعيش و لا اخلف و لا اكون اسره و لا حاجه خالص
زين،،اه يبقا تظبط كدا بدل ما ازعلك
مازن،،و لا يهمك يا عريس و لا يهمك
نجمه،،ههههه هههههههه
مازن،،اه اضحكي يتا اختي ما انتي مبسوطه بالي بيحصلي
مازن،،اي هتمنعها تضحك كمان
مازن،،ابدا دا حتي ضحكتها حلوه اوي
خجلت نجمه و وقفت خلف شمس
مازن،،اخراشي علي التفاح الي عاوز يتاكل دا
زين و هو يخرج سلاحه،،و حيات امي ما هرحمك بتعكسها قدامي يا كلب
فر مازن سريعا و قام زين بإطلاق رصاصه خلفه
فصرخ الجميع
شمس،،هههههه خلاص يا زين سيبه
زين،،اخلص الفرح و مش هقعده هنا يطلع علي اسكندريه يشوف الشركه الي هناك
نجمه،،زين
زين،،نعم

 

 

 

 

نجمه،، مش بعيده اسكندريه
زين،، الطلقه الجايه هتكون في نفوخه انا فوتها المره دي
بطه،،ههههه خلاص يا ابني بقا شوفي يا قدر عريسك و هديه كدا
كانت قدر تنظر لهم و كانت تتمني ان تعيش مثلهم ان يكون لها سند يحبها و يخاف عليها و يدللها و زوج يحبها و يفعل المستحيل من أجلها
قدر في نفسها،،زوج ثم نظرت لزين و تاملته مره اخره فكم هو وسيم و حاد يهابه الجميع كم يبدوا جميلا بهيبته و لكن ماذا لو لم يكن هناك انتقام و لا خطط و تم الزواج عن حب بل عشق عشقه هو
نظر لها وجدها تتطلع عليه و شارده فقال في نفسه،، بكره هتكوني مراتي و علي اسمي و مش هسمحلك انك تأذي نفسك و كفايا إلي عشتيه من بكره كل حاجه هتتغير يا قدري
عند جهاد كانت تتحدث لوالدتها
جهاد،،مش ختجوزه مش هتجوزه
سعاد،،انا قولت كلمه و مش هقررها تاني فياريت تجهزي نفسك
جهاد،،هو بالغصب يا ماما
سعاد،،ايو بالغصب لما اكون عارفه مصلحتك فين و انتي زي الخيبه مش عارفه حاجه يبقا بالغصب امال عاوزه اي يا بت جابر و هتستني اي واحد كويس و من عيله و محترم و عيشته مرتاحه اوي دا انتي لو عيشتي ميه سنه مش هتلاقي واحد زيه دا غير انه حلو كمان يعني ما فيهوش عيب اي الي يمنع يا خبيه انتي ما تضيعيش الفرصه من إيدك
جهاد،، بس انا مش بحبه
سعاد،،و انتي بقا يا حلو بتحبي مين
جهاد،،ما هو لو في حد بحبه كنت قولت
سعاد،،خايبه غوري ع المطبخ شوفي في اي عشان ما اولعش فيكي يلا
جهاد بزهق،،هو كله غصب كدا اوف دا جواز يا ناس جواز ثم وقفت و قالت،،بس الواد مز و الله و قمر كدا هههه اتي كميله صبرت و نولت هييييح ههههه جواز بالغصب و ضرب و تعذيب و اغتصاب و الاخر احبه الله و لا الروايات يا جدعان ههههه
يا ماما يا مامتي يا سوسو اسوعاااااد
سعاد،،في اي يا بت المجانين
جهاد،،انا موافقه يا مامتي
سعاد،،علي اي يا مصيبه
جهاد،،ع الجواز اسوعاد الله انتي نسيتي و لا اي
سعاد،،عوض عليا عوض الصابرين يا رب
جهاد،، بت يا نوسه يا نوسه و الله احلويتي و اكبرتي و بقيتي عروسه
سعاد،،جموسه يا حببتي جموسه
جهاد،،هههههه

 

 

 

 

في غرفه شمس كانت تجلس و بجوارها عمر و تحدثه بشأن زواج زين
شمس،،انا مش مصدقه يا عمر اخيرا
عمر،،ابنك مش صغير يا شمس و اهو اختار الي تريحه بغض النظر عن هي مين و اهلها مين
شمس،،انا سألته و قال انها يتيمه و مالهاش غير خالها عايشه معاها هي و بنتها
عمر،، اهم شئ تريحه و هو يعاملها كويس دي بنت يتيمه مالهاش حد و انتي تكوني امها و اوعي تقسي عليها
شمس بدلع،،و هو انا يصدر مني حاجه زي دي يا عمر
عمر،،ههههه معتكبريش ابدا يا بت جلبي
شمس،،طول ما انت جاري الشيب ما هيعتبش نحيتي واصل لساتني بت جلبك و انت ابوي و حبيبي و جوزي و سندي ربنا يخليك ليا
عمر و هو يطبع قبله علي رأسها و قال،،و يخليكي ليا يا جلبي ، هجوم اشوف سليم عاوزني في موضوع هو و مازن
شمس،،هههه بالله عليك توافج دول بجالهم سنتين حرام اجده
عمر،،لا ابدا
شمس،،ههههه ربنا يهديك يا عمر انت و زين دا كان هيفرغ فيه السلاح
عمر،،ولد ابوه صح
شمس،،و ولدي انا كمان
عمر،،ههههه لما اجي نبقا نتحددت في الموضوع دا
شمس ،،هههههه

 

 

 

 

خرج عمر ام هي فجلست علي الفراش و كانت تضحك بشده و لكن اوقفها رنين هاتفها
شمس،،الو
…،،،شايفك هتضحكي و مبسوطه يا افعي
شمس،، لو راجل تظهر جدامي و تبطل تتحدت كيف الحريم
…،، سرك هينكشف خلاص و بجواز ولدك دا هتنجلب الموازين روحي و خبريه احسن ما كل حاجه تنجلب ضدك يا افعي
كادت شمس ان تتحدث و لكنه انهي المكالمه
شمس،، يا ترا مين دا و اي الي هيحصل بعد جواز زين بس لاه و رحمه ابوي ما هسمح باي حاجه تحصل و تبعد ولدي عني إظاهر إن الافعي جه الوقت إنها تخرج من جحرها و المره دي ما هترحمش حد واصل

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية قدر الزين )

اترك رد

error: Content is protected !!