روايات

رواية حلم الملاك الفصل الثامن 8 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الفصل الثامن 8 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك البارت الثامن

رواية حلم الملاك الجزء الثامن

حلم الملاك
حلم الملاك

رواية حلم الملاك الحلقة الثامنة

فجاء الباب خبط علي ملاك وفتحت
ملاك بصدمه:ا ن نت
الشاب ببتسامه:اها انا ومالك اتصدامتي كده ليه
ملاك:لا لا ب بسس
الشاب:اهدي خلاص مش هتقوليلي اتفضل ولا اي
ملاك:لا طبعا اتفضل يااستاذ محمد
ومحمد داخل ونور طبعا كان معدي وشاف محمد داخل عندها
نور ببتسامه خبيثه:وهعملها فيها شريفه قال وهي مقضيها مع محمد كده انا عرفت محمد بيدفع عنها ليه
وراح مشي وطلع علي غرفته
محمد داخل وملاك سبت الباب مفتوح
محمد واعقد علي سرير وملاك فضلت واقفه قريبه من الباب
محمد:قوليلي عامله اي دلوقتي
ملاك متوتره وخايفه احسن مايكون زاي نور:الحمدالله كويسه يااستاذ محمد.
محمد ببتسامه:لا انا من هنا ورايح تقوليلي محمد بس وممكن يعني تعتبرني صديق ليكي
ملاك وقلبها بداء يرتاح شوي:ماشي يااستاذ محمد
محمد:انا لسه بقولك قوليلي محمد بس متقوليش استاذ محمد تاني عشان هزعل منك ياملاك
ملاك ببتسامه:ماشي يامحمد
محمد وسرح في ابتسامته وبدون وعي:الله احلي محمد سمعتها في حياتي والله
ملاك بخجل:الله يخليك

 

 

 

 

 

محمد:طب ايدكي عامله اي دلوقتي لسه بتوجعك ولا اي
ملاك:لا الحمدالله مش بتوجعني وشكرا علي مساعدتك ليها
محمد ببتسامه:الاصدقاء مفيش بينهم شكر ولا انتي مش هتقبلي اكون صديقك
ملاك:لا طبعا شي يشرفني انك تكون صديقي
محمد:تسلمي ربنا يعزك المهم اي حاجه تعوزي ولا اي اي حد يضيقك بكلمه حتي لو نور تعاليلي قوليلي
ملاك:ماشي
محمد وقام وقف:يلا انا همشي بقا سلام عليكم
ملاك:وعليكم السلام
محمد وطلع اعقد في الصالون وكانت فيروز اعقدها وانغام ونور محمد وفجاء يارا داخلت عليهم هي وسهيله وسليموا علي الجميع
يارا:اخباركم اي كلكم واحشني والله.
فيروز وانغام من غير نفس:كويسين والله
يارا:اومال مريم فين
انغام:نايمه في اوضته ياحبيبتي
يارا:ماشي اصل احنا عايزين نسلم عليه
سهيله:اها ياطنط اصلا مريم واحشني اووي
انغام:طب معلش يبقا شوفها بعدين اصلها لسه رجعه وتعبانه
ونامت

 

 

 

 

 

سهيله:ماشي ياطنط احنا هنمشي بقا
انغام:طب اعقدوا اشرب حاجه الاول مينفعش تمشوا من غير ماتشربوا حاجه
يارا:لا شكرا اصل ورانا مشوار مهم لازم نمشي احسن منتاخر
فيروز:ماشي براحتكم ياولاد
ويارا وسهيله لسه هيمشوا فجاء نور وقفهم
نور:يارا انا عايزك برا ثانيه لوحدينها
يارا:ماشي
ونور اخد يارا وطلعوا برا وسهيله فضلت واقفه
محمد:طب اعقدي ياسهيله عقبال ماتيجي
سهيله ببتسامه:ماشي
وراحت اعقدت جمب محمد
فيروز في ودانه انغام:شوفي قلت ادب البنت مكسفتش منين وراحت اعقدت جمبي
عند يارا ومحمد في جنينه
نور مسك يارا من دراعه:الاستاذه رايحه فين بقا ومش قايليلي ولاانا طرطور ولاحاجه
يارا بضحكه ومسكته من خده:هو انتي بتخافي عليه ياجميله
نور بضيق وبنرفزه:يارا انا مش بهزار لوسمحتي
يارا:انت اتعصبت كده ليه اهدا شوي ياعم رايح انا وسهيله نشتري لبس لينا عشان الحفله بتاعتك
نور:ومتقوليش ليه لازم انا اجي الاقولك انتي رايحه فين
يارا:كنت هقولك والله
نور بضحكه سخريه:كنت هتقوليلي لما ترووحي وتجي صح اظهر اني بقت مليش لازمه في حياتك خلص عن اذنك
وسيبه ومشي وداخل جوا وطلع علي غرفته علي طول
ويارا داخلت بعديها
يارا بضيق:يلا ياسهيله
سهيله:يلا عن اذنكم.

 

 

 

 

 

وراحوا مشيوا وراكبوا العربيه
سهيله:هو في اي ماله نور طلع علي غرفته علي طول ومضيق
يارا:هحكلي بس مش دلوقتي عشان بجد مش قدره اتكلم دلوقتي
سهيله:ماشي براحتك.
اما عند نور طلع غرفته وطلع جيتار وبداء يغني بضيق وبزعل
حبيبي وانت ماشي خد معاك حكايات
وخد مواضيعنا والذكري اللي عشناها
ونبقي ارتاحنا والاوجاع قسمناها بلامتاهه
حبيبي وانت ماشي خد معاك حكايات
وخد مواضيعنا والذكري اللي عشناها
ونبقي ارتاحنا والاوجاع قسمناها وقفلناها
ولوهتسيب موافقك عادي بس تسبيني بشروطي
متتعبنيش كانك ناوي علي موتي
وبدل قلبي ده بقلبك وبعدها غيب
وفجاء يارا جت وداخلت عشان الباب كان مفتوح
يارا:وانا مقدرش اسيبك ياحبيبي
نور وسيب جيتار وبص عليه:يارا
يارا:كنت عارفه القيك هنا ومسك جيتار وبتغني
نور واديها ضهروا:ماشي اي الاجيبك بقا يلا اتفضلي امشي من هنا
يارا وحضنته من ضهروا:لامش همشي ولاعندك اعملوا بقا
نور وبعد عنها:يارا لوسمحتي امشي مش هقول تاني
نور وداخل الحمام واخد شاور وطلع والمنشف لفافه علي خصره ومن فوق عاري الصدر ولقه يارا لسه اعقدها
نور بستغراب:انتي لسه اعقدها

 

 

 

 

 

يارا وقربت منه وحضنته:ايوه ومش همشي الا لما تصالحني
نور:يارا انا اصلا مش زعلان هزعل ليه يعني كل واحد حره في نفسه
وراح مشي عشان يطلع لبس لي من دولاب ويارا راحت عنده ومسكت ايدها وباسته
يارا وبتصطنع الزعل:انا اسفه حقك عليه مش هعيدها تاني خلاص
نور:يارا لوسمحتي سبيني دلوقتي وانا مش زعلان خلص
يارا:لا انت كذب مش طلع من قلبك طب عينك في عنيه كده
نور بعصبيه وبصوت عالي:يارا خلاص قولت مش زعلان خلاص اعملي الانتي عايزه رووحي زاي ماانتي عايزه اسهري زلي ماانتي عايزه اخرجي مع اي حد زاي ماانتي عايزه عادي مانتي اصلا بتعملي كل دها من غير من اعرف صح واي جديد دها يعني مش انا المغفل الابتستغفلي صح مش كده ومسك دراعه وفضل يهزا فيها
يارا بصوت عالي وبعصبيه:اي الانت بتقولوا دها انت شكلك اجننت
نور وراح ضربه بالقلم بااقص القوه عنده
يارابدموع:انت بتضربني يانور
ويارا وهي هتمشي من الغرفه
نور:يارا استني.
ويارا مردتش عليه وطلعت تجري علي برا وهو طلع يجري ورها والمنشف ملفوفه علي خصره بس وفجاء ملاك شافتهم..

 

 

 

 

 

يارا وزقت وملاك:اووعي كده
وطلعت تجري علي تحت
نور:يارا بقولك استني
ومردتش ترد عليه برضوا
نور:اي الاجيبك هنا انتي تانيه هي ناقصكي
ملاك ودارت وشه ناحيه التانيه:انا كنت جايه اقولك كلم ستك عايزك
نور:ماشي قوليله جايه.
وملاك جايه تمشي فجاء اكعبلت وكانت هتقع بس نور لحقها ومسكه من خصرها وهي اتعلقت برقبته واعقدوا يبصوا في عين بعض لفتره ملاك في تفكيره الله عيونك جميله اووي
ونور في تفكيره سبحانه الله اول مره اشوف واحده جميله كده من غير ماتضع مساحيق تجميل في وجه سبحان من خليكي بهذا الجمال وفجاء حد جاء عليهم وبيقول
:اي الانتوا بتعملوا دها استغفروا الله عمري ماتوقعتك تكوني كده ياملاك
ملاك وفاقت من تفكيره وبعدت عنه
ملاك بتوتر:اانا اانا

يتبع..

الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حلم الملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *